PDA

View Full Version : Nieuwe amp: to model or not to model



Noctiis
22 oktober 2009, 15:11
Afgelopen zaterdag een mazzeltje mee naar huis genomen, een Line6 Vetta HD (upgraded naar Vetta 2) voor 500 euro.

http://misc.nielsriethorst.nl/Vetta_2009.jpg

(het alien-achtige platic-ogende Line6 logo eraf gehaald en m'n studio naam erop geplakt met reflector tape. Niet helemaal tevreden over het eindresultaat maar ach, lelijker kon t niet zal ik maar zeggen ;))

Ik ben al goed bekend met diverse Line6 producten (PodXT, Toneport, Podfarm) dus ik wist wel redelijk wat te verwachten. Maar ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit in de Vetta toch echt een tikkeltje beter is dan wat ik met Podfarm op de pc te voorschijn kan toveren! En de effect routing opties zijn geweldig! Sowieso ben ik voor thuisgebruik echt dik tevreden met deze amp.

Ik speel nu live over een Laboga buizenamp met een aantal pedaaltjes. Klinkt prima maar ik wil binnen onze band wat meer met effecten gaan doen en het liefst zonder het tapdansen. Ik lever wellicht wat buizen-power in, maar het gemak van alles-in-één vind ik wel erg prettig.

Misschien gaat de Vetta op termijn de buizenbak vervangen (ojee, schelden in de kerk), too soon to tell. Eerst maar op hoog volume wat patches in elkaar draaien en zien hoe het ding zich staande houd met de rest v/d band :)

TimS
22 oktober 2009, 15:29
Vind je iets als een TC Electronic G-System niet wat? Schijnt goede effecten te hebben, hij heeft een aantal loops voor stompboxes en kan de kanalen van je versterker schakelen. Je kan dan per preset bepalen welke effecten van de G-System je wilt, welke loops aan moeten en welk kanaal van de versterker gebruikt moet worden. Dan hoef je ook niet te tapdansen en heb je denk ik veel beter geluid.

Noctiis
22 oktober 2009, 15:39
Ja is inderdaad een goede optie maar te duur voor mij. Dat de effecten van de G system beter zullen zijn geloof ik uiteraard wel, maar ik heb ook een soort 'goed genoeg' lijn :)

Een buizenamp klinkt vet en heeft veel power. Maarja, de Vetta kan ik direct aan de PA hangen en stereo gebruiken, dat vind ik ook weer erg interessant. En geen gesleep meer met een pedalboard, gewoon een kleine footswitch is voldoende voor me.

Eerst maar eens een A/B test doen op hoog volume binnenkort :) Heb in ieder geval een koopje te pakken en da's altijd leuk!