PDA

View Full Version : Welke pedalen gebruikt de zanger gitarist van TRIGGERFINGER?



ieme
22 oktober 2009, 13:25
Welke pedalen gebruikt de zanger gitarist van TRIGGERFINGER? Ik vind dat die gast wel zo'n goeie sound heeft, heerlijk! wie weet er meer van?

Smoky
22 oktober 2009, 13:27
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images01/101/l_193dd1703290e75de564a9116dbad838.jpg

jaywalker
22 oktober 2009, 13:29
zo dat is het omgekeerde van een PC pedalboard :)

Nielsje
22 oktober 2009, 13:29
I've been watching your eyes...
I've been watching you move..
And I'm playing for the grand price..
Since I've been watching you groove..

Je hebt helemaal niets aan m'n post, maar ik vind het gewoon zo'n ontzettende lekkere geile plaat!

the sure thing
22 oktober 2009, 14:21
I've been watching your eyes...
I've been watching you move..
And I'm playing for the grand price..
Since I've been watching you groove..

Je hebt helemaal niets aan m'n post, maar ik vind het gewoon zo'n ontzettende lekkere geile plaat! He geilerd, heb je nou inmiddels een kleine amp weten te scoren? :)

Orbis
22 oktober 2009, 14:59
Ha, ik vroeg me laatst precies hetzelfde af. Die sound is heerlijk! Lekker dik en ranzig.

ieme
22 oktober 2009, 15:19
Ha, ik vroeg me laatst precies hetzelfde af. Die sound is heerlijk! Lekker dik en ranzig.

Hij is ook een erg goeie speler! Mooie gitaren, mooie verstekers! helemaal mijn smaak!

ellisvertellis
22 oktober 2009, 15:45
Heb ik van het Offstage forum gehaald (ik had al eens gezocht ;))

hij gebruik als amps:

in zijn rack staat bijna altijd een Matchless combo, laatste tijd gebruikt hij veel een lightning, soms ook een DC30

onderaan is het meesal een Hiwatt custom 50, ik heb er ook al is een plexi zien instaan

bovenaan is het tegenwoordig een fender bassman, zat ook af en toe een matchless head in, dan weer een marshall)

de 2 heads in de racks worden:
-ofwel bij kleine gig op een stereo marshall cab aangesloten
-bij grootere gigs elk een eigen marshall cab

gitaren:
een goud (met sparkels) fender tele met minihumbuckers
een zilvere (met sparkels) fender tele met minihumbuckers
een gretch nashville (als ik me ni vergis)
een goud (met sparkels) gibson flying v
een goud (met sparkels) gibson dubbelneck sg

pedalen:
Maxon analoge chorus
little lehle a/b pedaal*
ibanez digital delay
boss dd20*
rcbooster*
boss FV-500H volume pedaal*
voodoo pedal power
een booster dak mij ni meer kan herinneren, die hij regelmatig cascade in de rcbooster*
een pedaal dat zeer duidelijk zelf gemaakt was, paul heeft er ook zo eentje, het is een pedaal met 2 verschillende voicings, maar 4 pots (waarvan 1je nogal een groote knop had), zeer groote behuizing. toen ik vroeg wat het was aan ruben, antwoorde hij: "iet zelf gemokt" dus ik weet het nog niet, maar mijn gedachte is een z.v.e.x. kopie.het is wel een pedaal dat grootendeels zijn sound bepaald**
ik heb er ook nog een octaver op zien staan, die hij gebruikt bij de intro van "commotion"
er ligt ook nog achterin de pedalboard een Ysplitter

ik denk dat er nog 1-2 pedaaltjes waren, maar die werden niet veel gebruikt
degene met een * gebruikt hij het meeste


hij staat soms te tapdansen, maar hij maakt zeer slim gebruik van zijn volume pedaal, bij 'rustigere' stukken verlaagt hij de volume met het pedaal, ipv een booster af te zetten

het signaal van zn pedalboard gaat via 3 cables naar de amps, dus elke amp een eigen cable

wat me ook opvalt is dat hij veel 'cleane' amps gebruikt en veel van zijn sounds uit pedals haalt

ieme
22 oktober 2009, 16:49
Heb ik van het Offstage forum gehaald (ik had al eens gezocht ;))

hij gebruik als amps:

in zijn rack staat bijna altijd een Matchless combo, laatste tijd gebruikt hij veel een lightning, soms ook een DC30

onderaan is het meesal een Hiwatt custom 50, ik heb er ook al is een plexi zien instaan

bovenaan is het tegenwoordig een fender bassman, zat ook af en toe een matchless head in, dan weer een marshall)

de 2 heads in de racks worden:
-ofwel bij kleine gig op een stereo marshall cab aangesloten
-bij grootere gigs elk een eigen marshall cab

gitaren:
een goud (met sparkels) fender tele met minihumbuckers
een zilvere (met sparkels) fender tele met minihumbuckers
een gretch nashville (als ik me ni vergis)
een goud (met sparkels) gibson flying v
een goud (met sparkels) gibson dubbelneck sg

pedalen:
Maxon analoge chorus
little lehle a/b pedaal*
ibanez digital delay
boss dd20*
rcbooster*
boss FV-500H volume pedaal*
voodoo pedal power
een booster dak mij ni meer kan herinneren, die hij regelmatig cascade in de rcbooster*
een pedaal dat zeer duidelijk zelf gemaakt was, paul heeft er ook zo eentje, het is een pedaal met 2 verschillende voicings, maar 4 pots (waarvan 1je nogal een groote knop had), zeer groote behuizing. toen ik vroeg wat het was aan ruben, antwoorde hij: "iet zelf gemokt" dus ik weet het nog niet, maar mijn gedachte is een z.v.e.x. kopie.het is wel een pedaal dat grootendeels zijn sound bepaald**
ik heb er ook nog een octaver op zien staan, die hij gebruikt bij de intro van "commotion"
er ligt ook nog achterin de pedalboard een Ysplitter

ik denk dat er nog 1-2 pedaaltjes waren, maar die werden niet veel gebruikt
degene met een * gebruikt hij het meeste


hij staat soms te tapdansen, maar hij maakt zeer slim gebruik van zijn volume pedaal, bij 'rustigere' stukken verlaagt hij de volume met het pedaal, ipv een booster af te zetten

het signaal van zn pedalboard gaat via 3 cables naar de amps, dus elke amp een eigen cable

wat me ook opvalt is dat hij veel 'cleane' amps gebruikt en veel van zijn sounds uit pedals haalt

oke helder verhaal, thanks

ieme
22 oktober 2009, 16:58
http://www.radio1.be/files/images/triggerfinger.jpg vind dit ook wel een hele vette gitaar van ruben!

Marshallover
22 oktober 2009, 16:58
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117119

Nielsje
22 oktober 2009, 17:06
He geilerd, heb je nou inmiddels een kleine amp weten te scoren? :)

Nope. Nog geen tijd had om van alles te vergelijken, en ook geen geld eigenlijk.
Verder op het moment geen band, dus ik kan wel even met slechts 1 bakkie..

Fenndangoband
22 oktober 2009, 18:54
Hij heeft ook een Roger Mayer Voodoo Vibe op zijn bord staan....... ik heb tijdens zijn show in de Balzaal van de Vooruit in Gent bijna een hele tijd op zijn bord staan kijken... helaas geen fototoestel bij de hand. al het bovenstaande klopt enkel die RM Voodoovibe er nog bij.

ieme
22 oktober 2009, 19:50
nice vibe! ik moet die gasten echt eens live zien!

rickert
22 oktober 2009, 20:01
Neem dan wel je oordoppen mee:D! Ik heb ze nu 2 keer live gezien dit jaar, en ik ben fan!

vinni
22 oktober 2009, 20:04
10 december....Triggerfinger in Vera Groningen!!!!

YES!!!!

We gaan met een heel cluppie....steeds meer fans in mijn omgeving.

Vinni

ieme
22 oktober 2009, 20:05
Neem dan wel je oordoppen mee:D! Ik heb ze nu 2 keer live gezien dit jaar, en ik ben fan!

will do...

Orbis
22 oktober 2009, 20:42
Ze beginnen binnenkort volgens mij juist aan een tour door Nederland. Ik ga zeker wat mensen opporren om mee te gaan!

Michael AE
22 oktober 2009, 23:30
Echt een te gekke band. Helaas heb ik nog geen CD's van ze, maar ik heb ze wel live gezien. Ik ga ze zeker nog een keer zien!

Sowieso, mensen die op een Matchless spelen moeten gewoon een ere-status krijgen! :p

Riky
23 oktober 2009, 10:22
nice vibe! ik moet die gasten echt eens live zien!

ik ga ze eindelijk live zien 26november. Ben zwaar benieuwd.

Nielsje
23 oktober 2009, 11:26
2 x live gezien.
2 x uit m'n plaat gegaan.

ieme
23 oktober 2009, 11:31
zonet ff wat cdtjes van die gasten besteld. ben benieuwd, had al vaak via hun myspace en youtube nrs gecheckt maar toch ff t album besteld

Jurjan
23 oktober 2009, 18:25
Vooral live is het een erg vette band! Die plaat is ook zeker tof, maar live gaat het "over the top". Ze rocken en beuken zoals Belgen dat kunnen :)

ieme
23 oktober 2009, 18:34
live heeft mn voorkeur, maar gezien dat ik t grootste deel van t jaar in t buitenland zit dan is die kans vrij klein....

ieme
24 oktober 2009, 13:28
http://farm4.static.flickr.com/3634/3359179263_c990b6974f_o.jpg

wat is dit voor gitaar trouwens? lijkt wel zo'n italiaans ding...

paulbekkers
2 mei 2010, 16:59
Leuk filmpje met wat shots tussendoor van de recording-amps van Ruben.

http://www.youtube.com/watch?v=K8fVY_BxTUA&feature=player_embedded

dimitri
26 juni 2010, 14:19
Hier nog wat gear pics van het solo optreden van Ruben in Opwijk.

http://img686.imageshack.us/img686/2329/dsc01912yd.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/7308/dsc01913t.jpg

http://img248.imageshack.us/img248/5861/dsc01914tv.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/3866/dsc01915f.jpg

Nielsje
26 juni 2010, 14:35
Ieuw! Hij gebruikt regenboog-patchkabels! Nu kan ik z'n sound niet meer goed vinden hoor!

paulbekkers
27 juni 2010, 13:06
Hier nog wat gear pics van het solo optreden van Ruben in Opwijk.

http://img686.imageshack.us/img686/2329/dsc01912yd.jpg


Heej, een cabgrabber in het wild!

dimitri
27 juni 2010, 13:35
Ik wil die Magnatone wel hebben :-)

EuroCinema
27 juni 2010, 13:41
http://img686.imageshack.us/img686/2329/dsc01912yd.jpg



Is dat een blackface princeton reverb op links?

dimitri
27 juni 2010, 13:46
Ik denk van wel. Maar wat een gear heeft hij toch.

GlobalWarming
27 juni 2010, 13:57
Trigger finger :hippie:

Tja het zijn weer belgen die zo goed zijn :mmmm:

driftkop
27 juni 2010, 13:59
Mooi dat stukje tape op zijn tuner. Ik neem aan om scherp licht tegen te houden zodat hij het display goed kan zien? Ik heb trouwens nog nooit van Triggerfinger gehoord :o

GlobalWarming
27 juni 2010, 14:14
Mooi dat stukje tape op zijn tuner. Ik neem aan om scherp licht tegen te houden zodat hij het display goed kan zien? Ik heb trouwens nog nooit van Triggerfinger gehoord :o

Vrij bekende band denk ik in de Benelux ?

Trouwens, krijgt hij zijn gain alleen maar van die Xotic Rc Booster ?

dimitri
27 juni 2010, 15:40
Neen, het grijze pedaal is zn drive. Is iets zelf gemaakt. Gebaseerd op coloursound overdrive dacht ik...

Sinner
27 juni 2010, 16:39
Ieuw! Hij gebruikt regenboog-patchkabels! Nu kan ik z'n sound niet meer goed vinden hoor!

Sig worthy :seriousf:

xaviervr
27 juni 2010, 18:33
Neen, het grijze pedaal is zn drive. Is iets zelf gemaakt. Gebaseerd op coloursound overdrive dacht ik...

ik dacht ergens te lezen dat het een soort van beebaa was

wanneer was dit optreden?

GlobalWarming
27 juni 2010, 21:49
Ik vind dat hij een vrij unieke sound heeft, zo'n dikke vette distortion !

dimitri
27 juni 2010, 22:37
ik dacht ergens te lezen dat het een soort van beebaa was

wanneer was dit optreden?

Is ergens in april geweest. Voor hem speelde Walter Broes van de Seatsniffers, was ook zeer vet. Ook hij heeft een heerlijke sound.
De sound van Ruben zou ik ook wel willen hebben, al lijkt me dat moeilijk. Dus zoeken we lekker verder naar onze eigen vettige sound ;-)

xaviervr
28 juni 2010, 02:27
is de rechtse een Gibson amp?

Bernardduur
28 juni 2010, 08:12
ik dacht ergens te lezen dat het een soort van beebaa was

wanneer was dit optreden?

Ene deel is boost functie van de Bee Baa, de andere een Overdriver.

Geniaal pedaal :D

driftkop
28 juni 2010, 15:48
Vrij bekende band denk ik in de Benelux?
Ik woon niet in de Benelux :ok:

GlobalWarming
28 juni 2010, 17:28
Ik woon niet in de Benelux :ok:

Google triggerfinger en geniet van de muziek :blast:

AronSlash
29 juni 2010, 18:03
Echt wel een goeie band, stond vooraan in de 3onstage container, ik vond ze meteen goed klinken, volgens mij had hij er toen een Fender buizen, *weet de naam niet meer sorry*

vinni
29 juni 2010, 18:11
Ruben heeft belachelijk veel verstekers.

Wordt eens de hoogste tijd dat hij een uitgebreid video-interview geeft met een overzicht van zijn apparatuur.

Hee Ruben!!!!.....ik weet wel dat je meeleest!

Vinni

Mufftin
30 juni 2010, 09:19
Zit hij nog op het forum dan?

vinni
30 juni 2010, 11:05
Hahahaha....

Euh....nee.....

Whisfull thinking.....

Maar wie weet!

Vinni

GlobalWarming
30 juni 2010, 11:19
Zat hij ooit op dit forum ?

dimitri
30 juni 2010, 11:32
Nee, maar zijn goede vriend Walter Broes wel.

RobVDB
7 juli 2010, 13:31
Sorry voor de bump

maar ik heb net dit filmpje gezien,

http://www.youtube.com/watch?v=PnvHIEaTg3E
Triggerfinger in Bonn begint het tijdens het spelen (First Taste) opeens te stormen maar Triggerfinger blijft gewoon door spelen.
maar er bestaat toch de kans dat ze elektrische schoken krijgen dat is pas Rock N Roll

achteraf stuurt de bassist dit bericht de wereld in.



Thunderstorm in Bonn : lachen!!! We zijn fijn blijven spelen met ons amplis en pedalen in de regen en kunnen nu aan de reparatiewerken beginnen. Maar het deed deugd.

khoop dat hun pedalboarden niet te erg problemen hebben ondervonden.

Rob

vinni
7 juli 2010, 14:15
Hoe R&R ook....
Het blijft link.

Vinni

Walter Broes
7 juli 2010, 17:16
is de rechtse een Gibson amp?
Silvertone, hoogstwaarschijnlijk gemaakt door Danelectro, maar dat weet je nooit zeker met die ouwe Silvertones.

Booster is inderdaad gebaseerd op vintage Colorsound overdriver.

RobVDB
7 juli 2010, 17:43
Silvertone, hoogstwaarschijnlijk gemaakt door Danelectro, maar dat weet je nooit zeker met die ouwe Silvertones.

Booster is inderdaad gebaseerd op vintage Colorsound overdriver.

Dus als ik me niet vergis is het boost gedeelte van zijn pedaal dus gebaseerd op de Roland Bee Baa en is het overdrive gedeelte gebaseerd op die Colorsound overdriver of heeft die Roland Bee Baa er dan toch niets mee te maken

Rob

Walter Broes
7 juli 2010, 18:11
Ruben heeft een Bee-Baa, maar ik dénk dat die booster (door Yves Pexsters gemaakt als ik me niet vergis, tubeampservice in Tongeren) gewoon twee keer die Colorsound is in één behuizing.

Is in ieder geval erg luid en vet, "not for the faint of heart"

RobVDB
7 juli 2010, 18:18
Ruben heeft een Bee-Baa, maar ik dénk dat die booster (door Yves Pexsters gemaakt als ik me niet vergis, tubeampservice in Tongeren) gewoon twee keer die Colorsound is in één behuizing.

Is in ieder geval erg luid en vet, "not for the faint of heart"

Ik laat mijn versterkers altijd nakijken door Yves in Tongeren ik ben er pas nog geweest :crazyhappy: wat een kleine wereld zeg :ok:

Walter Broes
7 juli 2010, 18:23
Yves is ace! Werkt ook al erg lang aan mijn spullen.

GlobalWarming
7 juli 2010, 18:26
Die colorsound overdriver pedaaltjes zijn wel prijzig of vergis ik mij, had gezien 450,- euro ...

Bernardduur
7 juli 2010, 19:54
Mijn originele heb ik in London gekocht voor rond de 100 euro

B-stone
23 juli 2010, 18:31
http://farm4.static.flickr.com/3634/3359179263_c990b6974f_o.jpg

wat is dit voor gitaar trouwens? lijkt wel zo'n italiaans ding...

ik denk zoiets:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/349333069-oude-italiaan-pracht-stukje-design-zeldzaam.html?return=eJxNjtFqhTAMht%2FlgOdOrVXRU5F x3FvsLmg3i20tTWRnjr37UtiBXeX7kp8koCr1bZQYUNVCqAtqi PM6rERBleW2B%2B0LB3GjYAEIC29Ld5xGb7n2ufFI8XDak%2FY leoD4v5N%2FGILIVVu9UTQ4r%2BXcNX2xkrMvDztW1wVH2rP6X mX1FA4GwWDZ7p3sE8qETcLFMKZYeMaI4TSsE74v%2BNxCf2OXc p5fiWZO6QerFL1o2mRfbHUvbg0fmLbPtEnb5QRwmWylSJ9D5NG O6ay8hnCM4hp2pHlf9Njeuur17TL8%2FAJ%2FPmQH&df=1&fta=eNotT81uhCAYfBeSegYEwe%2BLp977AL0YFNaS4koEd62b fffitrfJzGR%2BDCh4JNBAtjX0NxMSwQSsboHsoWOVTV1egGHc gGJgoLjGwEEJjdYDxnjSGQ4fMV1sOp25UHOE6za71Y8YduBUUy Ex%2FECtaSs4ft%2FhcMEexsxvnE4%2BG7PikjzwKsato1VcUh 4X6zrZKvb%2BeW4SQKKZHEFfShLUQLx9jRVFYdLIgUq2M6m4HY ehAMHY2LgCtNKtvuxMWN40wv4dBJKXaGzqg7tO%2BeuMpUUov2 ez92dTCbevKg7E3Al%2B%2FMMbQQMUHs%2FnL2pZYEw%3D&fta_ind=5&fs=1&thumb_click=1#photoGallery

Riky
23 juli 2010, 20:03
uber vet ding!

E-J
26 juli 2010, 12:53
Die colorsound overdriver pedaaltjes zijn wel prijzig of vergis ik mij, had gezien 450,- euro ...

Dat zijn de Ebay prijzen...

Tip: koop een VintageFX Colordrive. Is er ook in een twee-pedalen-in-één versie. Klonk nagenoeg identiek aan een Colorsound Powerboost/Overdriver. Ik had nieuw precies 100 euro ervoor betaald. Eén van de sterkste cleanboosters... http://www.vintagefx.com/Colordrive.htm

Met die kleine '50s/'60s versterkertjes lijkt het me dat Ruben zijn versterkers flink opendraait en dan de Colorsound de boel verder laat oversturen?

Fuhgawz
26 juli 2010, 13:59
Je kunt ook nog gewoon nieuwe Colorsound Overdrives / Powerboosts kopen bij Macari's: http://www.macaris.co.uk/product_full.asp?productID=560&typeID=27&catID=5#

GlobalWarming
27 mei 2011, 18:48
Sorry dat ik dit oud topic bump, maar ik had een vraag en wou niet een nieuw topic openen.

Ik zag een tijd geleden een optreden van triggerfinger en het viel mij op hoeveel versterkers Ruben gebruikte. Nu is mijn vraag: "Waarom zoveel versterkers", is één versterker niet voldoende? Switcht hij tussen zijn versterkers zoja hoe? of vormen die versterkers samen één geheel en maken één specifiek geluid?

Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven op deze "misschien noobische" vraag.

driftkop
27 mei 2011, 18:55
Hij gebruikt ook veel verschillende gitaren, Ik denk dat hij specifieke gitaar/amp combinaties gebruikt om een bepaald geluid te creeren. Maar ze gaan dan ook weer door zijn pedalenboard, dus hoe dat dan weer geschakeld is, geen idee. Misschien een looper oid?

Riky
27 mei 2011, 19:00
volgens mij gebruikt hij er maar 2 toch? Een Hiwatt en een Matchless? En volgens mij heeft hij een a/b switch op z'n bord.

GlobalWarming
27 mei 2011, 19:24
De laatste keer dat ik hem zag had hij er meer dan twee. Zeker drie of meer...

Wabbie
27 mei 2011, 19:30
Toen ik ze in de Metropool heb gezien gebruikte hij een stel bassman's en een stel Matchless versterkers. Ik meen me te herinneren dat er meerderen werden uitversterkt, maar ik weet iig zeker dat er voor een bassman en een matchless mic's stonden. Ik heb z'n pedalboard niet heel goed kunnen zien, daar lagen een stel monitors voor helaas.

Henri H
27 mei 2011, 20:07
Ik was ook in Metropool, en heb wel even naar z'n board gekeken, maar ben vergeten wat er allemaal op stond.
Wat me nog wel bijstaat was dat er relatief veel BOSS (stuk of 3 a 4) pedalen op stonden.

Verder inderdaad minimaal 1 Matchless en ik dacht één Fender amp.

Verder vind ik het een erg gave band, maar het geluid was ronduit te hard, en ik ben wel wat gewend. :o
Ik vind het belachelijk dat je heden ten dage oordoppen mee moet nemen naar optredens. :stop:

Oh ja, het was ook nog 's te druk.... :confused:

GlobalWarming
27 mei 2011, 20:58
Ik was ook in Metropool, en heb wel even naar z'n board gekeken, maar ben vergeten wat er allemaal op stond.
Wat me nog wel bijstaat was dat er relatief veel BOSS (stuk of 3 a 4) pedalen op stonden.

Verder inderdaad minimaal 1 Matchless en ik dacht één Fender amp.

Verder vind ik het een erg gave band, maar het geluid was ronduit te hard, en ik ben wel wat gewend. :o
Ik vind het belachelijk dat je heden ten dage oordoppen mee moet nemen naar optredens. :stop:

Oh ja, het was ook nog 's te druk.... :confused:

Zeeeg, meneertje zeurpiet. Te luid, te druk, blabla, Rock 'n Roll!
Het graafste aan de band is dat ze hun sound kunnen dichtsmeren maar het is nooit overdone, het is echt perfect gebalanceerd.

Buzzel
27 mei 2011, 20:59
Ik was ook in Metropool, en heb wel even naar z'n board gekeken, maar ben vergeten wat er allemaal op stond.
Wat me nog wel bijstaat was dat er relatief veel BOSS (stuk of 3 a 4) pedalen op stonden.

Verder inderdaad minimaal 1 Matchless en ik dacht één Fender amp.

Verder vind ik het een erg gave band, maar het geluid was ronduit te hard, en ik ben wel wat gewend. :o
Ik vind het belachelijk dat je heden ten dage oordoppen mee moet nemen naar optredens. :stop:

Oh ja, het was ook nog 's te druk.... :confused:

Oordoppen is voor mij een standaard voor elk optreden van klein tot groot. Het is dan ook wel een beetje een inkoppertje dat triggerfinger nogal hard wil gaan ;)

Maar de sound van hem vind ik wel heel tof. Het enige wat ik weet is dat hij wel is een bassman gebruikt.

Henri H
27 mei 2011, 22:06
Zeeeg, meneertje zeurpiet. Te luid, te druk, blabla, Rock 'n Roll!
Het graafste aan de band is dat ze hun sound kunnen dichtsmeren maar het is nooit overdone, het is echt perfect gebalanceerd.Ach, noem mij maar hoe je wilt. De volgende keer dat ik weer naar een concert ga en het gaat te hard, taai ik gewoon af.
Ik laat m'n gehoor niet verprutsen door één of andere idioot of complete band, die vindt dat ik een gehoorbeschadiging moet oplopen.

Bovendien, de spaarzame momentjes, tijdens het intro van het "het bluesje" b.v. dat het volume wel OK was, was het geluid gewoon 10 x vetter, dan op de 70% v.d. tijd dat het te hard stond, want dan hoor je alleen nog maar één grote brei, en het doet pijn aan je oren.
Om dan oordoppen in te doen, is toch ook niet R&R?!

Trouwens, dat gitaargeluid is zo speciaal niet hoor. Dat zijn gewoon buizenamps die lekker open getrokken worden, en dan nog wat extra op hun flikker krijgen met wat boosters e.d.
Ook de gebruikte gitaren doen een flinke duit in het zakje.
Ik denk dat het toch vooral in de vingers zit.

jim__
28 mei 2011, 10:08
Tja, de grap van op maat gemaakte ER-oordoppen (-15 db) is dat het dus juist geen brij wordt. Ik neem ze ook standaard mee, aangezien 80% van de optredens toch te hard is. Met de doppen in hoor je vaak dan toch dat de afmixing en het geluid soms wel degelijk goed is, zonder doppen wordt het één grote herriebak wat je oren blijkbaar niet kunnen handelen.

Het is jammer dat de doppen zo vaak nodig zijn, maar goed. Als ik om me heen hoor hoeveel mensen gehoorbeschadiging hebben vind ik de 180 euri die ik ervoor heb uitgegeven niet zo'n punt meer.

Henri H
28 mei 2011, 11:56
€180,-????!!!!! :o

Chroxy
28 mei 2011, 12:14
beste investering in mijn gear ooit.. en heb 2 paar: -15 en -25dB

Fuhgawz
28 mei 2011, 13:22
€180,-????!!!!! :o

180 euro aan de ene kant, gehoor naar de tering aan de andere kant. Lijkt mij een eenvoudige keuze.

Mitch
28 mei 2011, 14:04
Mijne waren toen 150 of 160 geloof ik, maar samen met tweeweg in-ear voor ongeveer dezelfde prijs waren toch wel de beste investeringen in mijn drukste optreed periode.

Thiez
28 mei 2011, 14:12
Ik heb ook oordoppen aan laten meten voor 130 euro en dan heb je er een setje -15dB en -25dB dempers bijzitten.
Ben zeker gelukkig met dat setje, daarvoor had ik altijd alphine. Ook prima dopjes maar je merkt het verschil wel degelijk.

GlobalWarming
28 mei 2011, 17:09
Misschien moet iemand een oordoppen topic aanmaken?

on topic:



Trouwens, dat gitaargeluid is zo speciaal niet hoor. Dat zijn gewoon buizenamps die lekker open getrokken worden, en dan nog wat extra op hun flikker krijgen met wat boosters e.d.
Ook de gebruikte gitaren doen een flinke duit in het zakje.
Ik denk dat het toch vooral in de vingers zit.

De techniek maakt mij niets uit op dit moment, het gaat vooral om de lekkere sound. Als jij zegt dat het een doorsnee sound is dan denk ik dat je hun laatste cd niet hebt gekocht? Daar smeren ze sommige liedjes dicht met gitaren maar toch is het niet overdone. Ik weet niet hoe ik hun sound moet omschrijven, soms kraakt het geluid alsof de versterker het niet aan kan, crunchy sound. Ik blijf hun sound orgineel vinden of ken jij nog bands die zo'n sound hebben?

Dirk_Hendrik
28 mei 2011, 17:53
Misschien moet iemand een oordoppen topic aanmaken?

Misschien moet iemand niet zo overgevoelig reageren en zeurpiet gaan roepen als een ander vertelt dat hij een band hard vond. :soinnocent:

Henri H
28 mei 2011, 18:24
....Als jij zegt dat het een doorsnee sound is dan denk ik dat je hun laatste cd niet hebt gekocht? Daar smeren ze sommige liedjes dicht met gitaren maar toch is het niet overdone. Ik weet niet hoe ik hun sound moet omschrijven, soms kraakt het geluid alsof de versterker het niet aan kan, crunchy sound. Ik blijf hun sound orgineel vinden of ken jij nog bands die zo'n sound hebben?Ik zeg niet dat het een doorsnee sound is, maar ook niet erg speciaal, omdat ik denk dat het a) met de opengetrokken amps (+boost-pedalen) te maken heeft, b) met de gebruikte gitaren (stuk voor stuk aparte dingen!), en c) het allerbelangrijkste, de vingers.

Ik heb geen CD's van ze gekocht, want ik vind de muziek net niet goed genoeg (mijn mening/smaak), maar heb ze wel een keertje live gezien in Metropool Hengelo.

Het geluid kraakt idd zoals jij omschrijft, en die amps hebben het idd zwaar te verduren, en toch denk ik dat b.v. Jimmy Page (vooral vroeger), Jack White en de Band of Skulls een zelfde soort sound hebben, en er zijn er nog wel meer.

apekop
28 mei 2011, 18:30
Tja, de grap van op maat gemaakte ER-oordoppen (-15 db) is dat het dus juist geen brij wordt. Ik neem ze ook standaard mee, aangezien 80% van de optredens toch te hard is. Met de doppen in hoor je vaak dan toch dat de afmixing en het geluid soms wel degelijk goed is, zonder doppen wordt het één grote herriebak wat je oren blijkbaar niet kunnen handelen.

Het is jammer dat de doppen zo vaak nodig zijn, maar goed. Als ik om me heen hoor hoeveel mensen gehoorbeschadiging hebben vind ik de 180 euri die ik ervoor heb uitgegeven niet zo'n punt meer.

dikke +1. Ik heb ook de ER (-25db) en kan niet meer zonder die dingen. Elke repetitie, elk optreden dat ik doe en elk concert dat ik bezoek gaan ze mee. Ik kan soms niet eens meer van de muziek genieten als ik ze niet in heb, want dan stoor ik me te veel aan het volume.
Als je continu repetities en optredens hebt kan je eigenlijk niet anders, als je tenminste over 10 jaar ook nog muziek wilt maken en kunnen luisteren.

GlobalWarming
28 mei 2011, 19:27
Misschien moet iemand niet zo overgevoelig reageren en zeurpiet gaan roepen als een ander vertelt dat hij een band hard vond. :soinnocent:

Zeg dirk, jij moet aan mijn kant staan. Ik heb nog warnings gekregen voor het posten in verkeerde topics. Ach tijden zijn verandert?

Dirk_Hendrik
28 mei 2011, 19:30
etc etc


Kappen Henri, ;)
Je bent aan het discussieren met een aantal rakkers die trekjes van fanboy gedrag vertonen. Dan kun je het nog zo netjes en mooi vertellen maar je krijgt toch per definitie ongelijk. Da's dus de moeite niet.:sssh:


Zeg dirk, jij moet aan mijn kant staan. Ik heb nog warnings gekregen voor het posten in verkeerde topics. Ach tijden zijn verandert?
Het enige wat ik moet is poepen. (Kakken voor jou als Belg, maar dat poepen is ook prima). Wat betreft het OT posten over oordoppen zou je en punt kunnen hebben maar jammergenoeg heb je dat eigenhandig verkalt met je "zeurpiet" opmerking, almede met een ander willen vertellen wat "rock en roll" zou zijn. Ik ben niet vies van een poepje stevig maar als ik met fluitende oren naar buiten kom is dat ook het eerste wat ik over een concert te zeggen heb. Rock en roll me reet.

GlobalWarming
28 mei 2011, 19:46
Ik heb het nog nooit meegemaakt, dat het te luid was. Ik wil ook niet met gehoorschade naar huis gaan maar 180 neer tellen om een stel oordopjes vind ik ook wel absurd.

In België wouden ze een limiet op de decibells zetten; hier een filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=ZPW5Zk4kgQA)

Henri H
28 mei 2011, 20:26
dikke +1. Ik heb ook de ER (-25db) en kan niet meer zonder die dingen. Elke repetitie, elk optreden dat ik doe en elk concert dat ik bezoek gaan ze mee. Ik kan soms niet eens meer van de muziek genieten als ik ze niet in heb, want dan stoor ik me te veel aan het volume.
Als je continu repetities en optredens hebt kan je eigenlijk niet anders, als je tenminste over 10 jaar ook nog muziek wilt maken en kunnen luisteren.Ik maak al zo'n 25 jaar takkeherrie, en kom ook nog regelmatig in clubs en/of kroegen, en dat altijd zonder oordoppen. Maar uuhhh, ik verstond je niet zo goed, WAT ZEI JE?!


Kappen Henri, ;)
Je bent aan het discussieren met een aantal rakkers die trekjes van fanboy gedrag vertonen. Dan kun je het nog zo netjes en mooi vertellen maar je krijgt toch per definitie ongelijk. Da's dus de moeite niet.:sssh:Haha, ach misschien brengt het een (kleine) bewustwording met zich mee...


Het enige wat ik moet is poepen. (Kakken voor jou als Belg, maar dat poepen is ook prima). Wat betreft het OT posten over oordoppen zou je en punt kunnen hebben maar jammergenoeg heb je dat eigenhandig verkalt met je "zeurpiet" opmerking, almede met een ander willen vertellen wat "rock en roll" zou zijn. Ik ben niet vies van een poepje stevig maar als ik met fluitende oren naar buiten kom is dat ook het eerste wat ik over een concert te zeggen heb. Rock en roll me reet.:seriousf:

jaywalker
28 mei 2011, 21:34
Ik zeg niet dat het een doorsnee sound is, maar ook niet erg speciaal, omdat ik denk dat het a) met de opengetrokken amps (+boost-pedalen) te maken heeft, b) met de gebruikte gitaren (stuk voor stuk aparte dingen!), en c) het allerbelangrijkste, de vingers.

Ik heb geen CD's van ze gekocht, want ik vind de muziek net niet goed genoeg (mijn mening/smaak), maar heb ze wel een keertje live gezien in Metropool Hengelo.

Het geluid kraakt idd zoals jij omschrijft, en die amps hebben het idd zwaar te verduren, en toch denk ik dat b.v. Jimmy Page (vooral vroeger), Jack White en de Band of Skulls een zelfde soort sound hebben, en er zijn er nog wel meer.

Band of skulls gaat niet zo hard hoor, en ook niet met boosters. De scheur die je hoort is of een rat of een big muff.

Henri H
28 mei 2011, 22:02
Zucht..... Band of Skulls gaat zo hard als de geluidsman ze laat klinken, en of het nu een RAT of een MUFF is, boeie!. Ik weet zeker dat die buizenamps ook lekker losgetrokken worden.

jaywalker
29 mei 2011, 03:59
Ik heb anderhalf uur 1 meter van zijn amp afgestaan, dus in dit geval weet ik zeker hoe het zit. Toegeven, ik had ook een opgefokte amp verwacht, maar 't komt allemaal uit een pedaaltje en een vibro king op laag volume ;)

Henri H
29 mei 2011, 12:15
In Hengelo stonden zijn amps minimaal 4 à 5 meter van de rand v.h. podium.
Hoe heb jij er dan op 1 meter vanaf hebben gestaan, was je roadie ofzo?

Misschien was het wel een POD, die ergens verstopt lag, en wordt de Vibro King gebruikt als monitor. Rare Belgen, je weet nooit of ze je zitten te dollen of niet....;)

driftkop
29 mei 2011, 12:55
Ik heb anderhalf uur 1 meter van zijn amp afgestaan, dus in dit geval weet ik zeker hoe het zit.

Heb je het nu over Ruben, of over de Band of Skulls?

GlobalWarming
29 mei 2011, 14:13
In Hengelo stonden zijn amps minimaal 4 à 5 meter van de rand v.h. podium.
Hoe heb jij er dan op 1 meter vanaf hebben gestaan, was je roadie ofzo?

Misschien was het wel een POD, die ergens verstopt lag, en wordt de Vibro King gebruikt als monitor. Rare Belgen, je weet nooit of ze je zitten te dollen of niet....;)

Ik heb eens in zijn versterker verstopt gezeten :chicken:

jaywalker
29 mei 2011, 23:55
band of skulls, melkweg

Bernardduur
30 mei 2011, 08:23
Ik stond een tijd geleden bij zZz in Doornroosje; stond halverwege de zaal MET doppen en de geluidsdruk van dat orgel in het toegift was echt een klap tegen je borst........ je kon door de druk gewoon niet normaal meer ademen......

Aparte ervaring :)

Tristan
30 mei 2011, 10:01
Volgens mij ligt dat aan Doornroosje, ik heb daar ooit eens een Hiphop act gezien (Mr Lif) en het geluid was zo hard dat ik bij de deur buiten de zaal moest gaan staan omdat ik mijn oordoppen niet bij had.

driftkop
30 mei 2011, 15:43
Zullen we het weer over Ruben Block hebben? :ok:

Hier een linkje: http://bluesonline.weebly.com/rubenblock.html

rocker_71
30 mei 2011, 16:19
Zullen we het weer over Ruben Block hebben? :ok:

Hier een linkje: http://bluesonline.weebly.com/rubenblock.html

Beter!
Leuke link.

Twee aanvullingen:
1) eerste foto witte pedaal is geen OCD, maar een Xotic RC booster
2) wat betreft de EQ: Ruben gebruikt deze juist niet voor een boost, maar juist het tegenovergestelde! Een soort van anit-boost haha . Bv bij rustiger introo's gebruikt hij de EQ en heeft dan een minder signaal. Bij de ruige stukken zet hij dan de EQ uit en klinkt dan veel vetter en harder.


Hier is nog een recente foto (eind 2010) van de setup:
http://picasaweb.google.com/101299560185820841471/GeselXLWorkshopdag10#5536827605796968594http://picasaweb.google.com/101299560185820841471/GeselXLWorkshopdag10#5536827605796968594

Dat was op een workshop die Ruben (met Polleke) gaf, speciaal over zijn gear. Supermiddag! En hij speelde ook nog geweldig!

http://picasaweb.google.com/101299560185820841471/GeselXLWorkshopdag10#5536827605796968594

Mitch
30 mei 2011, 22:36
Als je in de anglicismen wil blijven dan heet het tegenovergestelde van een boost een cut. Maar reuze handig, ik doe het de laatste tijd zelf ook soms zo. Amp, boost, drive of cut.

rickert
30 mei 2011, 22:47
Wow, een workshop van Ruben... Dat lijkt me wel wat!!! Echt een toffe gitarist.

driftkop
30 mei 2011, 23:46
Mooi dat jochie met een slide en een veel te grote Telecaster. :rockon:

Hier nog een andere clip van hem op een school:

http://www.youtube.com/watch?v=H9pRYL9ZVkk
http://www.youtube.com/watch?v=H9pRYL9ZVkk

soup
31 mei 2011, 00:08
Is die goldtop echt uit 54, met dat bloemenmotief op die witte plaat?

Ik weet dat gibson een LP goldtop had uitgebracht (ergens tussen 2006-2010)als guitar of the month en die had exact hetzelfde bloemenmotief. Kan natuurlijk een verwijzing zijn naar vroeger maar ik zou denken dat ze vroeger zoiets niet deden.

Lexvandoef
31 mei 2011, 00:15
Jep een echte oude es-295. Beroemd gemaakt door Scotty Moore, de gitarist van Elvis.

Die goldotp lp met dat motief en scherpere cut-away is een guitar of the month editie, geinspireerd op die gitaar.

Volgens mij had ik toch weleens verteld over die keer dat Ruben Block mij belde omdattie interesse had in mijn Gretsch die ik toendertijd te koop had staan...
Dat was best awesome... Heb hem uiteindelijk wel gehouden, mede dankzij het feit dat hij, toch wel een held van me, die gitaar waardig vond... :soinnocent::seriousf::lovelove:

schizo910
31 mei 2011, 11:42
http://www.youtube.com/watch?v=w7qDYvr9oL4&feature=related

SantaX
31 mei 2011, 11:59
Offtopic, sorry:
@lex ik had je een pm gezonden in verband met het pedaaltje dat je te koop hebt staan. Geen idee of die is aangekomen?

Riky
31 mei 2011, 12:31
briljant filmpje inderdaad. Had ik volgens mij tijdje geleden in het grappige filmpjes gepost.

rickert
31 mei 2011, 13:28
Jep een echte oude es-295. Beroemd gemaakt door Scotty Moore, de gitarist van Elvis.

Die goldotp lp met dat motief en scherpere cut-away is een guitar of the month editie, geinspireerd op die gitaar.

Volgens mij had ik toch weleens verteld over die keer dat Ruben Block mij belde omdattie interesse had in mijn Gretsch die ik toendertijd te koop had staan...
Dat was best awesome... Heb hem uiteindelijk wel gehouden, mede dankzij het feit dat hij, toch wel een held van me, die gitaar waardig vond... :soinnocent::seriousf::lovelove:
Ik zag laatst een filmpje, hij heeft wel precies dezelfde ergens anders vandaan gehaald nu! :rockon:


http://www.youtube.com/watch?v=w7qDYvr9oL4&feature=related
:ok:Wat vet!

Lexvandoef
31 mei 2011, 17:47
Ik zag laatst een filmpje, hij heeft wel precies dezelfde ergens anders vandaan gehaald nu! :rockon:


:ok:Wat vet!

Ah vet, dus toch! :rockon:

Mitch
31 mei 2011, 19:43
Herkenbaar filmpje. Wild van een 60s Gretsch, sja, what can I say? :seriousf:

rickert
31 mei 2011, 22:06
Leuk voor je, mitch:chicken:

driftkop
1 juni 2011, 04:27
Godsklere wat klinkt die rode Gretsch toch heerlijk:


http://www.youtube.com/watch?v=w4gBlanN6RQ

driftkop
1 juni 2011, 05:08
Hier een mooie serie over de gitaren en effecten van Monsieur Pol, de bassist van Triggerfinger:


http://www.youtube.com/watch?v=U1LXhR78xgg

http://www.youtube.com/watch?v=G8DiyIz9NOs

http://www.youtube.com/watch?v=VHUTtEwppcM

http://www.youtube.com/watch?v=ki8hJnPrxnk

GlobalWarming
1 juni 2011, 14:11
Leuke filmpjes!

Weet iemand trouwens wat voor A B switch dat is?

Bernardduur
1 juni 2011, 19:35
Radial Tonebone!

Mitch
1 juni 2011, 20:23
Godsklere wat klinkt die rode Gretsch toch heerlijk:


http://www.youtube.com/watch?v=w4gBlanN6RQ

Holy fuck! Heerlijke 'body' in de sound, te gek met zo'n holle kast. Bewijst ook dat je prima gainy lead sounds kan hebben met een hollowbody. Ik vraag me alleen af of dat hals pickup nou origineel is of dat dat iets anders is. Kan het slecht zien, maar het lijkt geen filtertron en herken er ook zo gauw niet iets anders in. Lijkt nog het meest een HiLotron.

GlobalWarming
1 juni 2011, 20:49
Radial Tonebone!

Radial Tonebone Switchbone dan?

Ik dacht dat hij zei dat het een goedkoop pedaaltje was, 300+ vind ik toch niet goedkoop...

rickert
1 juni 2011, 21:40
Holy fuck! Heerlijke 'body' in de sound, te gek met zo'n holle kast. Bewijst ook dat je prima gainy lead sounds kan hebben met een hollowbody. Ik vraag me alleen af of dat hals pickup nou origineel is of dat dat iets anders is. Kan het slecht zien, maar het lijkt geen filtertron en herken er ook zo gauw niet iets anders in. Lijkt nog het meest een HiLotron.

Lijkt mij ook een Hilotron inderdaad. En gain gaat prima met een Gretsch hoor, daar is Ruben het levende bewijs van! Wat die gozer ook uit een Telecaster krijgt... Bizar gewoon!

http://www.youtube.com/watch?v=tx4hvE4a0Fc

jaywalker
1 juni 2011, 22:40
Hier een mooie serie over de gitaren en effecten van Monsieur Pol, de bassist van Triggerfinger:


http://www.youtube.com/watch?v=U1LXhR78xgg

http://www.youtube.com/watch?v=G8DiyIz9NOs

http://www.youtube.com/watch?v=VHUTtEwppcM

http://www.youtube.com/watch?v=ki8hJnPrxnk

dankjewel he, nu moet ik een danelectro baritone hebben.


Edit: zojuist besteld

Mitch
1 juni 2011, 22:45
Nou, met humbuckers in single coilformaat en dubbele blades... dat wil wel hoor ;) Zou zo maar eens een setje Bardens kunnen zijn, hij is wel een liefhebber natuurlijk. Klinken als een tiet.
Maar goed, een Gretsch met een HiLotron bij de hals en een filtertron bij de brug, komt o mijn niet helemaal origineel over. Maar goed, ik ken die Grestsches ook niet van haver tot gort. Verre van zelfs, maar ik ben wel nieuwsgierig.

hulst
1 juni 2011, 22:53
Eind vorig jaar tijdens een workshop door Ruben en Monsieur Pol in Arnhem vroeg ik Ruben waarom hij sinds kort een Hilotron in de neckpositie had.
(Op oudere foto's is te zien dat hij tot voor kort twee filtertrons had namelijk)
Hij vertelde dat hij bijna uitsluitend het brugelement van zijn rode Gretsch gebruikt en dus de neck-filtertron in een andere gitaar heeft gezet.
De Hilotron is dus vooral "vulling".

rickert
1 juni 2011, 22:54
Naar mijn weten is dat ook niet origineel nee... Maar ik heb geen idee hoeveel waarde hij daar ook aan hecht?
*zoekt ondertussen singecoilformaat humbuckers* :seriousf:

Mitch
1 juni 2011, 22:58
Eind vorig jaar tijdens een workshop door Ruben en Monsieur Pol in Arnhem vroeg ik Ruben waarom hij sinds kort een Hilotron in de neckpositie had.
(Op oudere foto's is te zien dat hij tot voor kort twee filtertrons had namelijk)
Hij vertelde dat hij bijna uitsluitend het brugelement van zijn rode Gretsch gebruikt en dus de neck-filtertron in een andere gitaar heeft gezet.
De Hilotron is dus vooral "vulling".
Haha, lachen!

Naar mijn weten is dat ook niet origineel nee... Maar ik heb geen idee hoeveel waarde hij daar ook aan hecht?
*zoekt ondertussen singecoilformaat humbuckers* :seriousf:
Ja, ik had het over origineel omdat het halspup er een stuk nieuwer uitzag ook, maar bovenstaande legt alles goed uit.
Veel plezier met zoeken Rick :D Bardens staan erom bekend dat ze in tegenstelling tot een hoop andere pups (HotRails...) een ontzettend goede combinatie zijn van humbucker stevigheid en toch nog een groot deel single coil karakter. Ik heb ze één keer bespeeld en was overtuigd. Maar goed, werden een tijd niet gemaakt, is nu wel een reissue van geloof ik (of ze zijn weer gaan produceren, weet het verhaal niet meer) en de ouwe waren een paar jaar geleden al stervensduur...

aaronstonebeat
1 juni 2011, 23:07
Geweldig, die Paul Van Bruystegem. Ik heb eens een tijdje met hem gepraat in Vera in Groningen ('ik zij eigenlijk gitarist'). Hij ziet eruit als een kampbeul maar hij lijkt me echt een schat van een man.
Geen Triggerfinger zonder de Paul :blast:

Fuhgawz
2 juni 2011, 11:46
Hier een mooie serie over de gitaren en effecten van Monsieur Pol, de bassist van Triggerfinger:


http://www.youtube.com/watch?v=U1LXhR78xgg

http://www.youtube.com/watch?v=G8DiyIz9NOs

http://www.youtube.com/watch?v=VHUTtEwppcM

http://www.youtube.com/watch?v=ki8hJnPrxnk

Thanks man, is een mooie serie! Zeker in dat derde filmpje zegt hij hele zinvolle dingen.

barno
2 juni 2011, 11:57
grappig wel, paul was vroeger dè specialist-pedalen-gitarist in Vlaanderen met een geweldige sound en nu speelt ie bas in een band met een gitarist die om hetzelfde wordt geroemd.

maar waarschijnlijk is die ervaring een pro om een zelfde soort gitarist als hij ook is te ondersteunen

E-J
2 juni 2011, 12:05
:)

Inderdaad, wat een geweldige kerel. Erg leerzaam videotje!

Triggerfinger is al met al een uitstekend klinkende band, heel herkenbaar ook!

driftkop
2 juni 2011, 14:57
Maar weer even on-topic: weet iemand wat hij nu gebruikt? Al die andere antwoorden over zijn pedalen zijn alweer een jaar of meer oud. Het lijkt me echt zo een gast die constant nieuwe pedalen uitprobeert.

Fuhgawz
2 juni 2011, 15:30
Maar weer even on-topic: weet iemand wat hij nu gebruikt? Al die andere antwoorden over zijn pedalen zijn alweer een jaar of meer oud. Het lijkt me echt zo een gast die constant nieuwe pedalen uitprobeert.

Op deze website staat een plaatje van november 2010: http://bluesonline.weebly.com/rubenblock.html, met als toevoeging in de tekst:

"In May 2011 Triggerfinger played a rooftop concert on a newly opened museum in Antwerp. A new pedal popped up on Ruben’s board, namely the Roger Mayer Voodoo Vibe, the latest reincarnation of Jimi Hendrix’s modded Univibe. ".

Als je dat laatste plaatje vergelijkt met de oudere plaatjes op die site dan lijkt er toch niet zo gek veel veranderd te zijn. Die grote Boss Delay, Fulltone Choral Flange, Boss Tuner, Boss EQ, Boss Tremelo en zelfbouw booster staan er overal wel tussen.

Mitch
2 juni 2011, 15:59
Ron Houben ook weer blij :seriousf:

E-J
2 juni 2011, 16:32
Op deze website staat een plaatje van november 2010: http://bluesonline.weebly.com/rubenblock.html, met als toevoeging in de tekst:

"In May 2011 Triggerfinger played a rooftop concert on a newly opened museum in Antwerp. A new pedal popped up on Ruben’s board, namely the Roger Mayer Voodoo Vibe, the latest reincarnation of Jimi Hendrix’s modded Univibe. ".

Als je dat laatste plaatje vergelijkt met de oudere plaatjes op die site dan lijkt er toch niet zo gek veel veranderd te zijn. Die grote Boss Delay, Fulltone Choral Flange, Boss Tuner, Boss EQ, Boss Tremelo en zelfbouw booster staan er overal wel tussen.

Dus als ik het goed begrijp gebruiken zowel Ruben als Paul een Colorsound Overdriver kloon als hun basis (-oversturing), moet het wilder trapt Ruben de Roland Bee Baa aan en voor een solo komt de Xotic RC Booster erbij?

aaronstonebeat
15 juli 2011, 00:08
Wie kent Michel Hakim? Ik heb hem eens een paar keer ontmoet bij concerten van Camden; nu heeft hij een erg leuk filmpje vanuit het perspectief van Mario Goossens online gezet:


http://www.youtube.com/watch?v=rEywmUzAZks&feature=player_detailpage

driftkop
23 augustus 2011, 19:56
Ruben gebruikt nu alleen nog maar Fender amps, zo te zien een paar Twin Tweeds.


http://www.youtube.com/watch?v=Xa3QrVn8k3g

lauke_101
23 augustus 2011, 20:06
Ruben gebruikt maar net waar hij zin in heeft geloof ik, hij heeft zo veel gear..
Maar waarschijnlijk zijn dat 2 amps van Victoria Amps (heeft ie wel vaker bij zich) en als je op 5:11 kijkt in dat filmpje lijkt de middelste alleen een cab te zijn. Hij heeft in ieder geval geen knoppen of buizen zitten als ik het zo zie.

En (semi) off topic: ik heb weer kaartjes voor Triggerfinger! 9 november Melkweg :D

JGD
23 augustus 2011, 20:14
wat is er zo extra speciaal aan deze band, dat het al 14 pagina's over hen gaat?

ik zeg niet dat ze niet goed zijn (ik had er uberhaupt nog nooit van gehoord) maar om eea in perspectief te plaatsen:
zelfs caliber bands als de Stones, AC/DC, Metallica hebben zulke topics hier niet.

vroeg ik me zomaar af.....

rocker_71
23 augustus 2011, 22:02
wat is er zo extra speciaal aan deze band, dat het al 14 pagina's over hen gaat?

ik zeg niet dat ze niet goed zijn (ik had er uberhaupt nog nooit van gehoord) maar om eea in perspectief te plaatsen:
zelfs caliber bands als de Stones, AC/DC, Metallica hebben zulke topics hier niet.

vroeg ik me zomaar af.....

Check bovenstaande video!!!

YannickH
23 augustus 2011, 22:05
triggerfinger is nogtans ook bekend in nederland.
superband joh:)

Dimitri92
23 augustus 2011, 23:10
wat is er zo extra speciaal aan deze band, dat het al 14 pagina's over hen gaat?

ik zeg niet dat ze niet goed zijn (ik had er uberhaupt nog nooit van gehoord) maar om eea in perspectief te plaatsen:
zelfs caliber bands als de Stones, AC/DC, Metallica hebben zulke topics hier niet.

vroeg ik me zomaar af.....

Lijkt me logisch... van AC/DC, Metallica en de Rolling Stones is genoeg te vinden via google... probeer dat eens bij Triggerfinger...

titzenpitzer
24 augustus 2011, 00:04
http://img11.hostingpics.net/pics/5343361814977orig.jpg

http://img11.hostingpics.net/pics/1702596496161orig.jpg


Staan deze hier al?

titzenpitzer
24 augustus 2011, 00:07
Oei, blijkbaar wel, excuses

JGD
24 augustus 2011, 07:12
Check bovenstaande video!!!

ja, ik zie een aardig rock deuntje met een mwoeah-gitaargeluid.....

ik bedoel, ik kom hier niet om ze af te kraken hoor, het oogt best puik, maar als ik ineens een topic zie van (14 !) pagina's lang over 1 gitarist, moet het wel echt helemaal wereldschokkend zijn, dacht ik.....

lauke_101
24 augustus 2011, 07:57
No offense taken JGD, over smaak valt immers niet te twisten toch ;)

Ik vind Triggerfinger een van de beste bands die Europa in de laatste paar jaar heeft voortgebracht, laat staan de Benelux. Beste band ooit? Nah, maar dat hoeft ook niet.
Het is geen erg gecompliceerde muziek nee, maar het ragt en rockt wel als een tierelier vind ik. Vind overigens de sound juist wel lekker, zeker live. Maar ook dat is heel persoonlijk. En dan daar nog bovenop het enthousiasme, de humor, liefde voor muziek en gebrek aan enige vorm van kapsones bij de bandleden. Dat maakt voor mij wel een band waar ik echt hart voor heb.

En dat ze hier zo'n lange thread hebben en de gekende namen niet, komt misschien wel omdat we er trots op zijn dat er nog zulke muziek uit onze contreien kan komen. Ik ben dat wel in ieder geval.

scabiosa
24 augustus 2011, 08:51
wat is er zo extra speciaal aan deze band, dat het al 14 pagina's over hen gaat?

ik zeg niet dat ze niet goed zijn (ik had er uberhaupt nog nooit van gehoord) maar om eea in perspectief te plaatsen:
zelfs caliber bands als de Stones, AC/DC, Metallica hebben zulke topics hier niet.

vroeg ik me zomaar af.....

Triggerfinger... de hype doet hen geen eer aan vind ik. Toch niet hier in België. Op de Lokerse feesten waren ze headliner na Kyuss Lives, dat vond ik er al een beetje over (persoonlijk dan), maar om de heer Block na de vettige stoners weer eens met z'n kont te zien schudden en iedere keer weer opnieuw diezelfde bindteksten... het begint een beetje een gimmick te worden. En Maria Goossens met z'n boysband-allures... hehe
helaas!!
Maar de muziek zit goed en die sound van hem... tja, die is gewoon errug lekker!! (om even on topic te blijven)
Hopelijk gaat het al gauw weer wat meer om de muziek en wat minder om de show!!! In kleine zaaltjes vond ik ze op hun best!
Maar enfin, de mannen zijn goed, zeer goed zelfs, al heb ik de indruk dat het hen een beetje naar de kop stijgt.

titzenpitzer
24 augustus 2011, 12:31
Heb een beetje dezelfde mening. Ik heb ze een paar jaar terug drie keer na elkaar gezien, en ik heb drie keer krak dezelfde show gezien. Inderdaad zelfde bindtexten, in het midden van de set eens op de versterker gaan staan, iedereen eens voorstellen, ...

Wel steengoede muziek natuurlijk!

JGD
24 augustus 2011, 12:32
No offense taken JGD, over smaak valt immers niet te twisten toch ;)

Ik vind Triggerfinger een van de beste bands die Europa in de laatste paar jaar heeft voortgebracht, laat staan de Benelux. Beste band ooit? Nah, maar dat hoeft ook niet.
Het is geen erg gecompliceerde muziek nee, maar het ragt en rockt wel als een tierelier vind ik. Vind overigens de sound juist wel lekker, zeker live. Maar ook dat is heel persoonlijk. En dan daar nog bovenop het enthousiasme, de humor, liefde voor muziek en gebrek aan enige vorm van kapsones bij de bandleden. Dat maakt voor mij wel een band waar ik echt hart voor heb.

En dat ze hier zo'n lange thread hebben en de gekende namen niet, komt misschien wel omdat we er trots op zijn dat er nog zulke muziek uit onze contreien kan komen. Ik ben dat wel in ieder geval.

Wat zou ik tegen zo'n warm geschreven, enthousiast & oprecht stukje nog in willen brengen :ok:

lauke_101
24 augustus 2011, 13:23
Haha danku JGD, dat is iets voor in m'n sig :p

Ja misschien dat het wel een beetje dezelfde show is af en toe. Kan daar weinig over oordelen aangezien ik ze in november pas voor de 2e keer ga zien. Als je zo veel gigs per jaar hebt is het ook redelijk onvermijdelijk misschien dat er wat herhaling in sluipt.
Maar de muziek blijft voor mij echt super, knallen met die handel!

Fireburst
24 augustus 2011, 19:37
Ik denk dat élke band die een beetje een show wil neerzetten daarin vervalt, de herhaling dan.
Als enorme Iggy Pop fan kan ik zeggen dat die ook op hetzelfde moment z'n woedeaanvalletjes krijgt, met de microstandaard gaat gooien, op de halfstack kruipt, het publiek op het podium roept, enz enz... show na show.
En dat is dan the godfather of punk hé !:cooler:

vinni
24 augustus 2011, 20:10
Voor mij ook de beste band!

De eerste keer dat ik een optreden van TF bijwoonde zal ik nooit vergeten.
Onze drummer zei "Kom mee....leuke band in Vera"....en ik vna moah....
zal wel weer.....

Eerst het voor programma....en toen lette ik even niet op....
TERING!!!!!.....ik werd echt verpletterd onder zoveel energie....wat een sound!
Wat een show!......GE-WEL-DIG!!!

Triggerfinger moet je gewoon live meemaken. Zo'n YT-filmpje of zelfs de CD
doet totaal geen recht aan deze liveband.

Ga a.s. november voor de vierde keer.
Zij zijn toch wel mijn grote voorbeeld zoals het hoort.

Trouwens....ik hoor in de intro van dat youtube filmgje een Octafuzz o.i.d.
Maar zie geen ocataver op dat boardje....maar ja....
Meneer Rubens heeft inderdaad een verzameling gear om eng van te worden.

Vinni

driftkop
24 augustus 2011, 20:14
Trouwens....ik hoor in de intro van dat youtube filmgje een Octafuzz o.i.d.
Maar zie geen ocataver op dat boardje....maar ja....
Meneer Rubens heeft inderdaad een verzameling gear om eng van te worden.


Ik denk dat dat boardje in de foto's alweer wat verouderd is. In de clip rond 5 min zijn een aantal pedalen zichtbaar, staat ie daar tussen?

LordRiffenstein
25 augustus 2011, 09:38
Meneer Rubens heeft inderdaad een verzameling gear om eng van te worden.

Ik denk dat Meneer Rubens redelijk dood is, Ruben Block heeft echter wel een hele verzameling gear waar hij allerhande moois uit haalt. Maar als ECHTE fan wist je dat natuurlijk wel. :seriousf:

vinni
26 augustus 2011, 22:44
Ehm....ja.....

Ach je begrijpt me wel....;)

Vinni

Rhythm Machine
27 augustus 2011, 19:43
Ruben gebruikt nu alleen nog maar Fender amps, zo te zien een paar Twin Tweeds.


Maar waarschijnlijk zijn dat 2 amps van Victoria Amps (heeft ie wel vaker bij zich) en als je op 5:11 kijkt in dat filmpje lijkt de middelste alleen een cab te zijn. Hij heeft in ieder geval geen knoppen of buizen zitten als ik het zo zie.

Fender en Victoria low power tweed twins en een FAD 2 x 12 tweed cab in het midden.

Melnik
2 september 2011, 20:56
Vergeet deze tweed twin niet :

http://www.freeqi.be/Amps/Tweeds/Tweeds.html

driftkop
2 september 2011, 22:00
http://www.youtube.com/watch?v=3trY_NRFtGA

Rhythm Machine
2 september 2011, 22:17
Vergeet deze tweed twin niet :

http://www.freeqi.be/Amps/Tweeds/Tweeds.html

Hoe zou ik die ooit kunnen vergeten, dat is de mijne!

Thatn
3 september 2011, 20:29
Ook even een kleine bijdrage doen, de eerste keer op het forum!
In een artikel dat ik recent las interviewden ze triggerfinger voor hun optreden in Sziget. En Ruben vertelde dat ze gewoon wat pedaaltjes meenemen en versterkers daar gebruiken. Iets wat ze blijkbaar meer doen. "Dat is tijdens de soundcheck even spannend, maar uiteindelijk komt dat altijd goed."

jaguwar
18 maart 2012, 20:32
Op deze website staat een plaatje van november 2010: http://bluesonline.weebly.com/rubenblock.html, met als toevoeging in de tekst:

"In May 2011 Triggerfinger played a rooftop concert on a newly opened museum in Antwerp. A new pedal popped up on Ruben’s board, namely the Roger Mayer Voodoo Vibe, the latest reincarnation of Jimi Hendrix’s modded Univibe. ".

Als je dat laatste plaatje vergelijkt met de oudere plaatjes op die site dan lijkt er toch niet zo gek veel veranderd te zijn. Die grote Boss Delay, Fulltone Choral Flange, Boss Tuner, Boss EQ, Boss Tremelo en zelfbouw booster staan er overal wel tussen.

afgelopen vrijdag speelde Triggerfinger een Red Bull Soundclash tegen De Jeugd Van Tegenwoordig (onnodig te vermelden dat de Belgen gewonnen hebben van de Nederlanders, toch? ;) ). bovenop een FAD cabinet verschijnt een heel erg klein kopje, dat je hier (http://www.redbull.be/cs/RedBull/RBImages/000/000/120/356/photo960x540/CJ_120316_SOUNDCLASH_0006.jpg) en ook hier (http://www.redbull.be/cs/RedBull/RBImages/000/000/430/602/photo960x540/CJ_120316_SOUNDCLASH_0007.jpg) kunt zien. iemand een idee wat dit is?

MjS
18 maart 2012, 20:41
Vox Nighttrain als ik me niet vergis. Goedkoop lunchbox buizenampje.

ieme
18 maart 2012, 21:04
Die middelste 212 is een lege cab waar Ruben z'n snoeren en kabels achter in hangt, zie de opnames op YouTube van afgelopen Werchter maar.

Gr.
Ieme

Mitch
18 maart 2012, 21:36
Vox Nighttrain als ik me niet vergis. Goedkoop lunchbox buizenampje.
Klopt helemaal. Grappig, vraag me af of die voor backup is of een main sound.

tidalwave_sideburns
19 maart 2012, 11:34
Grappig dat die spullen die ze gebruiken nauwlettend in de gaten gehouden wordt, terwijl het de heren zelf niet bijster veel kan schelen waar ze op spelen. Ik hou daar wel van, niet teveel mierenneuken over spullen. Nog een reden waarom Triggerfinger een ontzettend gave band is.

onrust nv
19 maart 2012, 11:50
Ik snap sowieso niet waarom je een gitarist gaat imiteren met spullen, je kan toch veel beter gewoon je EIGEN sound ontwikkelen.
Een goede vriend van me heeft een identieke pedalboard als de gitarist van rage against the machine. En ook bijna dezelfde sound, tja....ik snap dat niet.

peter_heijnen
19 maart 2012, 11:56
Ik snap het wel, ik wil dezelfde auto als jenson button! En als ik dan bijna net zo snel kan, ben ik echt heel blij. :)

Mitch
19 maart 2012, 15:18
Ik snap sowieso niet waarom je een gitarist gaat imiteren met spullen, je kan toch veel beter gewoon je EIGEN sound ontwikkelen.
Een goede vriend van me heeft een identieke pedalboard als de gitarist van rage against the machine. En ook bijna dezelfde sound, tja....ik snap dat niet.
Die negatieve benadering ligt volledig aan je eigen perceptie; ik heb hier nog niemand gelezen die precies die sound wil hebben. Alleen geïnteresseerden die benieuwd zijn naar hoe hij die sound krijgt.

onrust nv
19 maart 2012, 15:31
Maar wat ik hier in het forum lees is dat die triggerfinger gitarist gewoon speelt op wat hij op dat moment voor hem heeft liggen, dan lijkt mij dit topic sowieso niet echt voor de hand liggend. Ik zeg trouwens niet dat ik het 'n negatief iets vind, ik zeg alleen dat ik't niet snap. Omdat ik zelf enorm verslaafd ben aan't tweaken met effecten, en zelf sounds te ontdekken(geeft een enorme kick als je een supersound heb gevonden).

Mitch
19 maart 2012, 16:41
Dan heb je te selectief gelezen. Voor enkele festivals doen ze er niet moeilijk over; waar het kan gebruiken ze eigen backline en daar willen ze nog wel eens van veranderen. Juist dat maakt het interessant. Er zijn genoeg gitaristen die het wiel niet willen uitvinden of op het wiel van een ander willen door ontwikkelen. Ik gebruik, los van Triggerfinger, ook wel eens een wat lager gestemde full hollow Gretsch en ook over een relatief cleane amp met wat pedalen en dan herken ik daar wel aspecten van. Dan ben ik ook wel geïnteresseerd in wat -ie verder gebruikt, al was het maar omdat ik benieuwd ben hoe hij zo weinig feedback krijgt. Tot nu toe lijkt dat vooral aan de gitaar te liggen en de plaatsing van de amps (maar dat ligt voor de hand)

vinni
19 maart 2012, 17:20
Grappig dat die spullen die ze gebruiken nauwlettend in de gaten gehouden wordt, terwijl het de heren zelf niet bijster veel kan schelen waar ze op spelen. Ik hou daar wel van, niet teveel mierenneuken over spullen. Nog een reden waarom Triggerfinger een ontzettend gave band is.

Tjaha....

De heren van TF hebben zooooveel mooie spullen....mierenneuken is er voor hun zeker niet bij.
Ze pakken meteen wat anders.....

Vinni

driftkop
3 november 2013, 12:47
*Bump*

TF is in de studio in LA om nieuwe nummers op te nemen en heeft dit plaatje gepost (op hun FB pagina) met de pedalen waar Ruben mee mag spelen:

https://scontent-a-iad.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1456545_10151980343094161_1504225449_n.jpg

Mitch
3 november 2013, 13:15
Ah, AF9, hoop dat we die gaan terughoren. Wat een heerlijk ranzige envelope is dat, past perfect bij zijn sound!

Outline
3 november 2013, 17:17
Voor wie geïnteresseerd is: Deze maand een interview en een rig rundown in de Gitarre & Bass (die eindelijk weer bij mij in de buurt verkrijgbaar is!...)

driftkop
14 november 2013, 18:51
http://youtu.be/6yTmNhw2sJ8

Mitch
14 november 2013, 21:53
Goed hè? Hij heeft wel echt fantastische gitaren.