PDA

View Full Version : Ibanez Wh10v2



Rakker
22 oktober 2009, 02:40
Iemand enig idee wanneer dit kreng in de winkel ligt?

Verder, wat zijn jullie verwachtingen etc etc, om er gelijk een discussietopic van te maken.

David1223
22 oktober 2009, 15:01
Volgens mij zou hij in amerikaanse internetwinkels al verkrijgbaar zijn maar uitverkocht ofzo. Wanneer hij naar nederland komt heb ik geen idee van.

Het is wel duidelijk dat deze versie precies hetzelfde circuit als de oude zou hebben en dus hetzelfde klinkt.

Heeft iemand ervaring met de WH10? is die volumeboost nou echt zo groot?

TimS
22 oktober 2009, 15:40
Ik zat hier ook al naar te kijken, er was wel wat over te vinden op buitenlandse forums maar hier leek niemand in de reissue geïnteresseerd. Hij staat iig nog niet in Nederlandse webshops.

Ik vond de WH-10 altijd al goed klinken, maar ze zijn belachelijk duur 2ehands (250+ euro op MP). Klinkt een stuk subtieler dan de Crybaby die ik nu heb.

marc_o
22 oktober 2009, 16:29
Ik heb 'm heel erg lang geleden nieuw gekocht, dus ik heb nu een oude WH-10, ouder dan 20 jaar.
Hij is geweldig, heeft geen volumedrop, en de bas-stand is mooi wanneer je 'm clean gebruikt. Ik vind de gewone gitaarstand te hard wanneer ik 'm clean gebruik, maar dat geeft niet, vind dat sowieso lelijk, een wah over een clean signaal.
Ik zou 'm niet ruilen voor een andere wah.

Prijzen zijn ronduit belachelijk te noemen, want de behuizing is niet bijzonder, eerder k*t. De meeste WH-10's zijn dan ook wel een keer gerepareerd, net zoals die van mij, die heeft een aluminium cover gekregen en die van H.Huisjes is stiekem veranderd in een ridderharnas.

David1223
22 oktober 2009, 19:25
Eerst werd er gezegd dat ze $99 zouden kosten en nu zeggen sommigen $153.
Maar dat zegt nog niks over wat ze in NL gaan kosten.

Trouwens is dit een leuk forum met een topic over dit pedaal:
http://www.yourforumisgluedtoasiteonfire.net/index.php?showtopic=3633

Henri H
22 oktober 2009, 19:38
Ik heb gemaild met Ibanez Nederland en ze verwachten hem rond de kerst in NL.
Ik zag op een Amerikaanse site dat je hem kon pre-orderen voor $99,-.
Helaas was het niet mogelijk om hem vanuit een ander land dan de USA te bestellen.
Als tie hier voor een normale prijs leverbaar is, wil ik er zeker ééntje hebben.
Die van mij is toch wel behoorlijk brak hoor. :D

Marc, post 's een fotootje van die van jouw a.u.b. (van je wah hè! ;)).

David1223
22 oktober 2009, 19:41
Rond de kerst pas? das duurt echt nog lang!

Maar ik hoop dat er voor die tijd al wat demootjes op youtube verschijnen.



Oh BTW: Huisjes, als je dan toch aan het corrensponderen bent, kan je dan vragen of ze al weten wat de prijs ongeveer gaat zijn?

Henri H
22 oktober 2009, 19:45
Ja, de prijs heb ik naar gevraagd, konden ze nog niks over zeggen.
Destijds waren ze fl200,-.
Ik vermoed dat ze rond de €120,- zullen gaan kosten, maar da's een wilde gok.

David1223
22 oktober 2009, 20:41
Ik heb 'm heel erg lang geleden nieuw gekocht, dus ik heb nu een oude WH-10, ouder dan 20 jaar.
Hij is geweldig, heeft geen volumedrop, en de bas-stand is mooi wanneer je 'm clean gebruikt. Ik vind de gewone gitaarstand te hard wanneer ik 'm clean gebruik, maar dat geeft niet, vind dat sowieso lelijk, een wah over een clean signaal.
Ik zou 'm niet ruilen voor een andere wah.

Prijzen zijn ronduit belachelijk te noemen, want de behuizing is niet bijzonder, eerder k*t. De meeste WH-10's zijn dan ook wel een keer gerepareerd, net zoals die van mij, die heeft een aluminium cover gekregen en die van H.Huisjes is stiekem veranderd in een ridderharnas.

Bedoel je dat de basstand geen volumeboost heeft?

Henri H
22 oktober 2009, 21:15
Bij mij zit de bas-stand verstopt achter het "ridderharnas". :noob:
Ik gebruikte het nooit. Ook clean vond ik het mooier op de normale stand.

Edit: de volume-boost is hoofdzakelijk hoorbaar op het cleane kanaal van je amp.
Bij een drive kanaal fungeert het ietwat als een tubescreamer/booster (duh).

David1223
22 oktober 2009, 22:23
Ja maar is het op het cleane kanaal niet heel storend dan? Niet onbruikbaar?

M.COM
22 oktober 2009, 22:44
Ik heb zelf al 3 jaar een wh-10. De klank is voor mij hoe een wah zou moeten klinken (persoonlijke smaak) maar ik stoor mij wel gigantisch aan die volumeboost. Op beide standen geeft hij die boost bij mij (guitar - bass) en vrienden van mij schieten spontaan in de lach als ik de wh-10 op podium gebruik. Ineens prik je harder door de mix dan een naald in een ballon en overstem je heel de band. Leuk als je een zware egotrip wil zetten maar anders ;) ...

Vandaar ben ik heel benieuwd naar de reissue. Ik hoop dat ze het probleem aangepakt hebben.

David1223
22 oktober 2009, 23:18
Maar hier staat dus dat ie precies hetzelfde als het origineel is.

http://www.invisible-movement.net/2009/07/more-news-on-ibanez-wh10-v2

Henri H
22 oktober 2009, 23:34
Ja maar is het op het cleane kanaal niet heel storend dan? Niet onbruikbaar?Het hangt er een beetje vanaf welk doel je er mee wil bereiken. Ik heb hem vanavond nog over het cleane kanaal van m'n (recentelijk aangekochte) HOOK getest, en vond het erg gaaf klinken voor wat ik ermee deed op dat moment. :strat:
De boost knop staat bij mij op 11.00 uur trouwens.
Ik heb niet het idee dat het een gigantische volume boost is, maar hij klinkt wat mij betreft ook zoals een wah "hoort te klinken".
Dat vind ik trouwens van een Dunlop GCB-95 ook wel, maar deze is wat scheller, langere sweep, heeft geen/nauwelijks boost, en zuigt toon als een tierelier, echt! Maar daar zijn weer zat andere topics over te vinden.

TimS
22 oktober 2009, 23:41
Ik heb er totaal geen verstand van, maar is er niets te doen aan die volume boost?

Henri H
22 oktober 2009, 23:48
huh??????????

Edit: sorry, dacht dat mijn verhaal niet te zien was. :makeup:

Geen idee, ik heb er niet echt last van, wat de volume boost betreft.

David1223
23 oktober 2009, 00:16
Ik heb er totaal geen verstand van, maar is er niets te doen aan die volume boost?

Ja, is daar geen mod voor ofzo?

Henri H
23 oktober 2009, 00:22
Je kunt proberen om Dirk_Hendrik (actief forum lid en "pedalen-guru") te benaderen hierover, maar er zijn legio andere wah pedalen die net zo goed klinken en geen volume boost hebben, vaak wel prijzige pedalen.

marc_o
23 oktober 2009, 10:28
Bedoel je dat de basstand geen volumeboost heeft?

Dat heeft ie wel, alleen is het meer volume-neutraal...of in ieder geval een stuk kleiner, wat ook logisch is aangezien je een bas vaak clean bespeeld. Een clean kanaal waar je een boost op knalt gaat in verhouding echt een stuk harder door je mix dan hetzelfde boostsignaal op een overstuurd geluid. het is een mooie gedoseerde compensatie. De sweep kun je wel instellen.

Henri H
23 oktober 2009, 11:12
Stel je de sweep ook met die ene potmeter in dan?
Volgens mij is het een soort van combi, hoe hoger de instelling, hoe intenser de sweep, en hoe hoger de boost.
De lengte v.d. sweep verandert volgens mij niet.
Ik heb deze knop niet veel gebruikt trouwens, maar staat bij mij altijd rond 12 uur.

David1223
23 oktober 2009, 12:35
Ik had gisteren ergens gelezen (weet echt niet meer waar) dat de werking van de WH10 is dat ie het wet-signaal BIJ het dry-signaal doet ipv te mixen ofzo. En dan vandaar de volume boost.

Dirk_Hendrik
23 oktober 2009, 12:51
dat ie het wet-signaal BIJ het dry-signaal doet ipv te mixen ofzo. .

en een signaal bij een ander signaal doen... het mixen.

Maar goed,
http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf


En dan de waarde van R11, 430k dus, verlagen.

marc_o
23 oktober 2009, 14:20
Stel je de sweep ook met die ene potmeter in dan?
Volgens mij is het een soort van combi, hoe hoger de instelling, hoe intenser de sweep, en hoe hoger de boost.
De lengte v.d. sweep verandert volgens mij niet.
Ik heb deze knop niet veel gebruikt trouwens, maar staat bij mij altijd rond 12 uur.


Volgens mij stel je er alleen de sweep mee in, wellicht dat ie door het grotere bereik voorbij standje 12 uur een aantal frequenties meepikt die beter door een mix prikken, dat zou kunnen natuurlijk.

David1223
21 november 2009, 20:53
Bij Thomann kan je tips geven over welke producten ze kunnen gaan verkopen. Ik heb natuurlijk de wh10v2 opgegeven en kreeg dit terug:

hello,

thanks for contacting thomann!

yes, we will get the WH10V2 next year...

we have no delivery time and price exactly at the moment! sorry!

best regards

Dirk_Hendrik
24 december 2009, 15:35
Bump:
http://cgi.ebay.com/IBANEZ-WH10V2-CLASSIC-WAH-PEDAL-FREE-SHIPPING_W0QQitemZ110473426391QQcmdZViewItemQQptZG uitar_Accessories?hash=item19b8bab5d7

shipping US$ 12.95 for the rest of the world.

Zelfs met inklaringskosten een stuk goedkoper dan een originele.

Henri H
24 december 2009, 16:28
Waar staat dan de "shipping costs to the rest of the world"?
Ik zie alleen maar US staan. :???:
Ik zou 'm zo bestellen, heb alleen nog nooit met Paypal gewerkt, kan dat met een VISA (ANWB) creditcard?

Dirk_Hendrik
24 december 2009, 17:22
Waar staat dan de "shipping costs to the rest of the world"?
Ik zie alleen maar US staan. :???:
Ik zou 'm zo bestellen, heb alleen nog nooit met Paypal gewerkt, kan dat met een VISA (ANWB) creditcard?

Onderaan in de advertentietext.

Visa? Ja, dat zou moeten lukken ja.

Henri H
24 december 2009, 17:26
Ah, ok. Thx.

Ik zie het nu staan ja.

Ga zo snel mogelijk bestellen denk ik... :cheerup:

Einzeln
25 december 2009, 13:43
Ik heb de orginele gehad en stuk getrapt maar luister toch eens:
http://www.youtube.com/watch?v=xkZ-KX8cMnQ

Rakker
25 december 2009, 17:06
Hij is inmiddels weer beschikbaar, maar ik kan nergens een Europese leverancier vinden.. Moet ik gewoon geduld hebben of zoek ik niet goed genoeg?

Nielsje
26 december 2009, 17:12
Nou, die gaan we dus keihard kopen!
Ik ben wel toe aan een nieuwe wah :-)
Nu wachten tot ze voorbij komen op marktplaats :soinnocent:

David1223
30 december 2009, 23:58
Wanneer komt dit pedaal nou eens in Nederland uit?
Hij wordt al genoemd op wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibanez

En hier nog:
http://www.hoshinobenelux.eu/nl/news/nieuw-de-eerste-2010-modellen.php

Henri H
31 december 2009, 00:22
Ik heb hem vandaag betaald via Ebay/USA, ben benieuwd wanneer die arriveert. :speed:

TimS
31 december 2009, 00:57
Heb je hem via een webwinkel gekocht of van een particulier?

Mij duurde het te lang, heb nu net een RMC1.

Henri H
31 december 2009, 11:18
Ik heb hem gekocht via de link die D_H vorige week hier postte.

Nielsje
6 januari 2010, 15:15
Is de wah er al...??

Ben benieuwd :)

Henri H
6 januari 2010, 15:21
Nee, nog steeds niet. :( :dontgeti: :mad: ;)

Rakker
6 januari 2010, 19:20
Hij is inmiddels te koop bij Thomann! Verheug me op m'n loonstrookje :)

Nielsje
7 januari 2010, 10:30
Laat mij dan zo vriendelijk zijn even iets te doen voor de gemakzuchtige mensch:

klikkerdeklik (http://www.thomann.de/nl/ibanez_wh10v2_reissue.htm)

En slechts 85 euri! Nou, binnenkort maar eens proberen dan :)

David1223
7 januari 2010, 20:15
Hij is pas op 22 januari verkrijgbaar.

Henri H
7 januari 2010, 21:36
De mijne is binnen. :cheerup:
Vorige week besteld in de USA, vandaag lag ie in de brievenbus, buiten in de kou. :dontgeti:

Ziet er goed uit, klinkt als vanouds heb ik het idee, maar de aan/uit schakelaar gaat erg moeilijk aan/uit. Even naar kijken nog... :(

Nielsje
7 januari 2010, 21:54
constructie? stevig zoals het hoort?

Henri H
7 januari 2010, 22:09
Hij ziet er identiek uit, de constructie is in principe hetzelfde dacht ik (nog niet goed naar gekeken), maar alles wat eerst van kunststof was, is nu dus van metaal. een stuk steviger neem ik aan.

Mitch
7 januari 2010, 22:28
Zelfde klank maar dan van metaal: zou wel eens een verkoopknaller kunnen worden dan.

Henri H
7 januari 2010, 22:42
Wel grappig: vroeger (begin jaren '90) gebruikte ik de WH10 als een soort van tubescreamer.
Als je hem in een tussenstand zet, ergens in het midden, geeft ie een volumeboost, maar het geluid wordt ook een stuk strakker, ongeveer vergelijkbaar met een tubescreamer.
Bij m'n oude WH10 blijft de wah niet meer in de stand staan waar ik hem op instel, maar zakt ie altijd voorover naar de meest schelle stand.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik er wat contactspray e.d. opgespoten heb.
Maar bij de nieuwe werkt dat dus weer, oude tijden herleven. :rockon: ;)
Samen met m'n Maxon OD808 krijg ik nu een mega snijdende sound, helemaal met de Stiletto.

Riky
8 januari 2010, 00:10
als hij in nederland is ga ik hem kopen. Vind hem nu al helemaal tegek.

Henri H
8 januari 2010, 00:20
Foto's, samen met de Dirty Little Secret die ook vandaag binnenkwam (sorry voor de dubbelpost(s) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2252148&posted=1#post2252148)):

http://img249.imageshack.us/img249/3134/afb002j.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/3868/afb003g.jpg
http://img696.imageshack.us/img696/6030/afb008.jpg

Ik heb hem vanavond nog wat beter bekeken.
De voetplaat heeft wat minder van die dwarsschotjes, maar dat lijkt me bij metaal ook minder noodzakelijk.
De onderplaat heeft geen aarde-snoertje meer, zit nu aan de behuizing vermoed ik.
Hij werd geleverd met batterij, heb ik eruit gehaald.
Het aan/uit schakelen gaat nu al beter, waarschijnlijk moet het rubbertje een beetje soepeler worden.
Ik moet wel behoorlijk hard duwen, maar is goed te doen.

Riky
8 januari 2010, 00:26
qua klank zelfde als de oude versie?

Henri H
8 januari 2010, 00:29
.... oude tijden herleven. :rockon: ;)
....Het lijkt er wel op, morgen nog beter vergelijken.

Dirk_Hendrik
8 januari 2010, 08:51
qua klank zelfde als de oude versie?

Welke? Er zijn 2 versies die fors verschillend zijn.

(en waar bij veel pedalen gemekkerd wordt tot je een ons weegt lijkt dat WH10 gebruikers nooit te zijn opgevallen :soinnocent:)

Henri H
8 januari 2010, 09:19
2 Versies? Wist ik niet. :noob:

Ik kwam in mijn Google zoekactie op dit forum (http://music-electronics-forum.com/t4985/) terecht.
Daar staat ook een post van jou Dirk. ;)
Is de ene versie zwart, en de andere grijs?

Blijkbaar is de versie die ik heb in ieder geval wel de "dual pot" versie, omdat er een volumeboost op zit?

David1223
8 januari 2010, 09:56
Welke? Er zijn 2 versies die fors verschillend zijn.

(en waar bij veel pedalen gemekkerd wordt tot je een ons weegt lijkt dat WH10 gebruikers nooit te zijn opgevallen :soinnocent:)

Je bedoel True-Bypass?

Bij Thomann staat er nu bij levertijd weer op aanvraag.

Henri H
8 januari 2010, 10:05
Ja, inderdaad vergeten. :makeup:
De oude van mij is true bypass gemaakt door D_H.
Gisteren heb ik wel even zitten vergelijken, en had wel wat tonesuck, maar ik had er ook een extra pedaaltje (Dirty Little Secret) bij tussen.
Het schijnt dat die dan wel weer true bypass is, maar heeft de WH10 zo'n slechte buffer?

FruscianteFan
8 januari 2010, 10:45
Welke? Er zijn 2 versies die fors verschillend zijn.

(en waar bij veel pedalen gemekkerd wordt tot je een ons weegt lijkt dat WH10 gebruikers nooit te zijn opgevallen :soinnocent:)
Natuurlijk is dat wel opgevallen: John Frusciante had tijdens de Californication-tour een zwarte, en is later een grijze gaan gebruiken. Ik ken er zelfs een paar die allebei hebben of hebben gehad, om te kijken of ze verschilden!

Maar natuurlijk, de WH10 is sowieso veel meer cult dan een Tubescreamer ;)

Dirk_Hendrik
8 januari 2010, 11:27
Je bedoel True-Bypass?

Bij Thomann staat er nu bij levertijd weer op aanvraag.


Nee.
Dat ze een totaal verschillend circuit hebben.

Einzeln
8 januari 2010, 11:37
Nou is het al zo'n 15 jaar geleden dat ik er voor het laatst op gespeeld heb maar ik kan me geen tonesuck herrinneren. Aangezien ik behoorlijk moest trappen om te switchen dacht ik altijd true bypass.

Henri H
8 januari 2010, 22:04
15 Jaar geleden had ik nog nooit van tonesuck gehoord, zelfs tot voor 3 jaar geleden niet. :noob:
Maar ik heb vandaag even de ouwe met de nieuwe vergeleken, en hoor wel degelijk een stevige tonesuck, de HOOK verliest behoorlijk aan definitie vooral als de WH10V2 uit staat dus.
Bovendien schakelt de nieuwe toch wel erg zwaar. :(
Dit is misschien nog wel eenvoudig op te lossen.
Ik denk dat ik binnenkort D_H maar 's ga vragen of er wat aan te doen valt...

Hallie
9 januari 2010, 20:01
hij klinkt dus iets minder dan de oude, maar ben je er tevreden mee?
hoe issie in vergelijking tot een dunlop of een vox in dezelfde prijsklasse?

Henri H
9 januari 2010, 20:13
Als hij aanstaat klinkt ie identiek aan de oude heb ik het idee, maar in de bypass stand heeft ie last van tonesuck.
Het is niet drastisch, maar als je het eenmaal weet, dan zorgt dat toch voor een teleurstellend gevoel.
Ik kan hem alleen vergelijken met m'n Crybaby GCB-95, en hij lijkt iets minder toon te zuigen dan de Crybaby, maar ik heb ze (nog) niet naast elkaar vergeleken.
Nogmaals, de oude WH10 van mij is gemodificeerd door D_H > true bypass.

Hallie
9 januari 2010, 22:14
En de nieuwe true bypassen is dat een ingrijpende operatie?
verder is 85 euro niet erg duur. en afgezien de toonsuck hetzelfde klinkt..prima deal. hopelijk gaan die idioten de eerste versie nou ook eens voor een fatsoenlijke prijs weg doen;) ik bedoel.. dat john frusciante het gebruikt maakt het nog geen rete goed pedaal.
het lijkt me alleen een mooi pedaal omdat je de hoeveelheid wah in kan stellen!

Henri H
10 januari 2010, 00:33
Wat betreft true bypass: Voor zover ik het kon beoordelen bij de oude, moeten er wel wat draadjes los om bij de schakelaar te kunnen.
Deze moet vervangen worden volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb het door Dirk_Hendrik laten doen.

Rowan
14 januari 2010, 10:13
Heb gisteravond de wh10v2 ontvangen, wat een prachtig pedaal.

Helaas is de buffer echt bagger. Hij laat totaal niets over van mn stratje. De switch is ook echt even wennen, hij werkt harstikke licht dus ik zet hem de hele tijd per ongeluk aan en uit.

Maar echt super wah, de eerste wahwah die ik goed vind. Crybaby's, Vox en al die andere troep heeft het nooit gedaan voor me.

Henri H
14 januari 2010, 10:58
Gefeliciteerd!

De tonesuck is inderdaad een groot minpunt. :(
En mijn switch gaat juist heel zwaar.
Op zich schakelt de schakelaar heel licht, dat klopt, maar op de één of ander manier staat de schakelaar te laag vermoed ik, waardoor ik heel hard moet trappen om te schakelen.
Ik heb m'n ouwe WH10 weer op m'n bordje staan....

Edit: heb je 'm ook uit de USA?

Riky
14 januari 2010, 11:12
en de v2 voor thuis? Of voor verkoop:soinnocent:?

Rowan
14 januari 2010, 11:19
Gefeliciteerd!

De tonesuck is inderdaad een groot minpunt. :(
En mijn switch gaat juist heel zwaar.
Op zich schakelt de schakelaar heel licht, dat klopt, maar op de één of ander manier staat de schakelaar te laag vermoed ik, waardoor ik heel hard moet trappen om te schakelen.
Ik heb m'n ouwe WH10 weer op m'n bordje staan....

Edit: heb je 'm ook uit de USA?

De switch gaat echt supermakkelijk bij mij, veel te makkelijk eerlijk gezegd. Hoef niet eens te trappen, gewoon als ik iets te ver aan wahhen ben, zet ik hem al uit.

Ja ik heb hem via Ebay van GuitarX Home For Tone besteld. Totaal 90 euro, geen douane kosten erbij echt geluk gehad!

Henri H
14 januari 2010, 11:32
en de v2 voor thuis? Of voor verkoop:soinnocent:?'k Heb D_H al gevraagd of tie hem onderhanden wil nemen.
De ouwe is wel een beetje behoorlijk veel gaar :D, maar doet het nog prima.

Ik had trouwens ook geen douane kosten.... €83,?? totaal.

Rowan
14 januari 2010, 11:36
OK beter gaat D_H die van mij ook even true bypassen :mmmm:

Hij gaat binnenkort ook naar mn Ibanez AD-80 kijken, heb gelezen dat het een goeie gast is dus ik ben benieuwd.

Henri H
14 januari 2010, 11:46
Oeh, AD-80! Vintage :hippie: ;)

Dat vindt D_H vast leuk! :)

schizo910
14 januari 2010, 11:57
OK beter gaat D_H die van mij ook even true bypassen :mmmm:

Hij gaat binnenkort ook naar mn Ibanez AD-80 kijken, heb gelezen dat het een goeie gast is dus ik ben benieuwd.


D_H een goeie gast?! Da's een understatement :satisfie:

D_H is dé goeie gast!

Rowan
14 januari 2010, 12:16
Ik heb trouwens dat zwarte rubberachtig spul eronderuit gehaald.

Henri H
14 januari 2010, 12:22
Hmm, dat rubber zorgt er juist voor dat ie prima (zou moeten) schakelt (schakelen).
Bij m'n ouwe versie in ieder geval wel.

Rowan
14 januari 2010, 12:39
Hmm, dat rubber zorgt er juist voor dat ie prima (zou moeten) schakelt (schakelen).
Bij m'n ouwe versie in ieder geval wel.

OK, ik had het er namelijk onderuit gehaald omdat ik dacht dat het een bepaalde bescherming was, aangezien het dus net als bij jouw superzwaar word om te switchen met dat spul eronder.

Ik denk dat ik een klein beetje eraf schaaf, net genoeg zodat hij niet meer zo snel switched, maar ook niet veel te zwaar.

Henri H
14 januari 2010, 13:32
Je zou ook een verdikking (muntje o.i.d.) onder de bovenplaat kunnen maken misschien.
Zit ik ook over te denken, maar D_H heeft mijn ouwe WH10 destijds ook dusdanig afgesteld dat ie perfect schakelt.
Hij heeft de switch wat hoger gezet dacht ik.

robert-gitarist
14 januari 2010, 14:50
De ouwe is wel een beetje behoorlijk veel gaar :D, maar doet het nog prima.

Waarom zet je dan niet de behuizing om? ;)

Ik ben wel erg benieuwd na die WH's. Ik ben typisch een Crybaby gebruiker (en Vox) maar volgens mij is de WH10 voor mij ook wel een leuke wah.


Je zou ook een verdikking (muntje o.i.d.) onder de bovenplaat kunnen maken misschien.

Heb ik ook gedaan! Even een stukje vilt kopen bij de Hema of een of andere bouwmarkt.

Henri H
14 januari 2010, 15:00
Waarom zet je dan niet de behuizing om? ;)

Ik ben wel erg benieuwd na die WH's. Ik ben typisch een Crybaby gebruiker (en Vox) maar volgens mij is de WH10 voor mij ook wel een leuke wah.

Heb ik ook gedaan! Even een stukje vilt kopen bij de Hema of een of andere bouwmarkt.De behuizing omzetten is een specialistisch karwei, er moeten veel draadjes los e.d., laat ik liever aan D_H over. ;)

Ik vind een Crybaby GCB-95 ook een prima wah, mits gemodificeerd.

Stukje vilt, goed idee.
Ik heb nog wel van die plakviltjes liggen die je onder je stoelpoten kunt plakken tegen krassen op je vloer. :ok:

robert-gitarist
14 januari 2010, 15:05
De behuizing omzetten is een specialistisch karwei, er moeten veel draadjes los e.d., laat ik liever aan D_H over. ;)

Ik vind een Crybaby GCB-95 ook een prima wah, mits gemodificeerd.

Stukje vilt, goed idee.
Ik heb nog wel van die plakviltjes liggen die je onder je stoelpoten kunt plakken tegen krassen op je vloer. :ok:


Ah zo op die manier ;)

Ik vind de GCB95 een perfecte wah. De GCB95 die ik heb is gemod en toch vind ik hem het lekkerste klinken ondanks dat de Dimebag wah ook erg breed inzetbaar is. Gewoon een lekkere wah zonder poespas :ok:

En inderdaad, die plakkertjes bedoel ik ;) Even op maat knippen en klaar. Muntje er onder plakken of iets anders van een metaal soort, geeft z'n getik als je hem dan aan zet :D

Henri H
14 januari 2010, 15:17
.... Muntje er onder plakken of iets anders van een metaal soort, geeft z'n getik als je hem dan aan zet :DAch, het heeft ook wel weer wat vintage-achtigs, ik bedoel E. v. Halen had ook een muntje onder z'n brug/tremelo/whatever zitten. :)

Mitch
14 januari 2010, 18:51
Hij gaat binnenkort ook naar mn Ibanez AD-80 kijken, heb gelezen dat het een goeie gast is dus ik ben benieuwd.
Hé Rowan, jij hier? :D

Rowan
15 januari 2010, 08:15
Hé Rowan, jij hier? :D

Haha, jazeker! Wacht, ben jij Mitch met mijn... ik bedoel jouw :soinnocent: jazzmaster? :cheerup:


EDIT: ja dat zijn Gotoh locking tuners :hippie:

Mitch
15 januari 2010, 20:48
Hihi, ja, geef mij maar gewoon standaard vintage shit :D
Sorry for the off topic guys...

David1223
16 januari 2010, 12:55
Van een John Frusciante-forum:
http://img96.imageshack.us/img96/7471/21906621.jpg

Refer to the attached sketch. Solder the 2 original leads from the spdt switch to one pole of the new 3pdt switch. De-solder appropriate lead as shown from input and output resistors. Solder new leads to free end of resistors and to two holes the resistor ends used to occupy. Complete wiring as shown. Test the unit before stuffing everything back into the housing. Remove all the foam pads to maximize stroke. I notice a slight reduction in stroke but not enough to miss. I may grind out the pad that hits the switch to get even more stroke out of it.



Lijkt me niet al te moeilijk.

HaroldA
16 januari 2010, 14:49
Origineel vs reissue: http://www.youtube.com/watch?v=nh5flF8G_mQ&feature=related

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar deze wah omdat ik nog steeds niet kan wennen aan het harde en overdreven wah geluid van m'n modded Cry Baby (red fasel, true bypass, mid- vocal en gain mods)

Riky
16 januari 2010, 15:38
die nieuwe heeft lijkt wat meer laag te hebben dan de oude. Of verbeeld ik me dit nu?

Frustastic
16 januari 2010, 18:50
Origineel vs reissue: http://www.youtube.com/watch?v=nh5flF8G_mQ&feature=related

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar deze wah omdat ik nog steeds niet kan wennen aan het harde en overdreven wah geluid van m'n modded Cry Baby (red fasel, true bypass, mid- vocal en gain mods)

Als je houdt van een wah met heel weinig quack en gigantische sweep en verdomd lekker klinkt met oversturing..:soinnocent:

Ik denk dat ik hem, al ik geld over heb, wel een keertje die reissue ga kopen. Eerst mijn WF-10 gebruiken tot tie erbij neervalt:)

Chris Winsemius
16 januari 2010, 18:51
Haha, jazeker! Wacht, ben jij Mitch met mijn... ik bedoel jouw :soinnocent: jazzmaster? :cheerup:


EDIT: ja dat zijn Gotoh locking tuners :hippie:

OFF topic:
kluson of Gotoh, ik neem ze morgen iig. over. ;)

Rowan
16 januari 2010, 21:01
OK, op zich heb ik de switch nu best lekker gekregen. Na een hoop gefaalde tape/karton/plastic knutseltjes later heb ik gewoon weer het zwarte rubber gepakt, en die helemaal naar voren geplaatst, ongeveer 2 á 3mm van de rand vandaan van het pedaal. Even het voetstuk erop aandrukken en hij zit vast, switched best ok nu :rockon:

Hij is trouwens echt de motherfucking shit, maar true bypass is een must. Mn strat klinkt als een lekke driewieler ondergescheten door zwijnen dankzij die tonesuck.

EuroCinema
16 januari 2010, 21:02
Origineel vs reissue: http://www.youtube.com/watch?v=nh5flF8G_mQ&feature=related


Jeugdsentiment! Heb er 3 versleten destijds (kreeg steeds een nieuwe van de winkel als-ie stukging), en zo klonken ze inderdaad. De reissue kan best grappig zijn als je zo'n soundje zoekt. Maar 250+ voor een ouwe neerleggen terwijl je daarvoor ook een RMC kan kopen? :crazyhappy:

dodeboboeror
16 januari 2010, 22:07
Jeugdsentiment! Maar 250+ voor een ouwe neerleggen terwijl je daarvoor ook een RMC kan kopen? :crazyhappy:

http://img215.imageshack.us/img215/8228/pa110209.jpg (http://img215.imageshack.us/i/pa110209.jpg/)


:soinnocent:

EuroCinema
17 januari 2010, 11:06
:ok: Dat zijn lekkere momentjes he? Mijn originele script logo dynacomp had ik ook voor bijna niks. Tot je de winkel uit bent blijf je dan bang dat iemand zegt "wacht eens even!"

HaroldA
17 januari 2010, 20:12
Vandaag de v1 en v2 van H.Huisjes gehoord en het is inderdaad een erg lekkere wah! Alleen de tonesuck in bypass... :stop:

Minpunten:
* Tonesuck
* Slecht voelbare 'klik' bij aanzetten

Toch maar eens eentje aanschaffen en true bypass maken. :ok:

Nielsje
17 januari 2010, 20:13
Wil net zeggen: dat zijn problemen die simpel op te lossen zijn!
Goh, nu krijg ik ook gas.. Ik heb wel zin in een funky wah :)

dodeboboeror
17 januari 2010, 21:03
:ok: Dat zijn lekkere momentjes he? Mijn originele script logo dynacomp had ik ook voor bijna niks. Tot je de winkel uit bent blijf je dan bang dat iemand zegt "wacht eens even!"


Ja dat was zeker lekker, ik heb 'em echter de deur uitgedaan toen ik hoorde dat er een re-issue aan zat te komen :soinnocent:

Ik heb nog een WF-10 die goed genoeg is voor mijn wah escapades
;)

Dirk_Hendrik
17 januari 2010, 21:06
Welke exact dezelfde wah is maar dan gecombineerd met een (prut) fuzz.

David1223
17 januari 2010, 23:24
Van een John Frusciante-forum:
http://img96.imageshack.us/img96/7471/21906621.jpg

Refer to the attached sketch. Solder the 2 original leads from the spdt switch to one pole of the new 3pdt switch. De-solder appropriate lead as shown from input and output resistors. Solder new leads to free end of resistors and to two holes the resistor ends used to occupy. Complete wiring as shown. Test the unit before stuffing everything back into the housing. Remove all the foam pads to maximize stroke. I notice a slight reduction in stroke but not enough to miss. I may grind out the pad that hits the switch to get even more stroke out of it.



Lijkt me niet al te moeilijk.


Klopt dit eigenlijk een beetje?

HaroldA
19 januari 2010, 10:56
Bij mijn lokale muziekzaak gaat hij €99,- kosten dus zodra hij leverbaar wordt bij Thomann gaat Harold er daar maar 1 bestellen! :dance:

Ik wil er wel een andere switch in zetten om de 'klik' te verbeteren en natuurlijk true bypass te maken.

Rowan
20 januari 2010, 12:57
Wilde er trouwens nog even aan toevoegen dat de dramatische volumeboost wanneer het pedaal word ingeschakeld, veroorzaakt word dankzij de tonesuck.

FruscianteFan
20 januari 2010, 13:07
Wilde er trouwens nog even aan toevoegen dat de dramatische volumeboost wanneer het pedaal word ingeschakeld, veroorzaakt word dankzij de tonesuck.
Hoe dat zo?

almarvk
20 januari 2010, 13:09
Ik wil er wel een andere switch in zetten om de 'klik' te verbeteren en natuurlijk true bypass te maken.

Inderdaad. Een betere 'voelbare' switch zou fijn zijn. Ga je nog de led verplaatsen? ;)

HaroldA
20 januari 2010, 13:13
Inderdaad. Een betere 'voelbare' switch zou fijn zijn. Ga je nog de led verplaatsen? ;)

Jep... Dikke blauwe led aan de voorkant als daar ruimte voor is. Dat valt ten minste op...

HaroldA
20 januari 2010, 13:27
Hij is pas op 22 januari verkrijgbaar.

Helaas is dat al niet meer waar...


Leverbaarheid van dit artikel:
Waarschijnlijke levering op 26.01.2010

Henri H
20 januari 2010, 13:35
Jep... Dikke blauwe led aan de voorkant als daar ruimte voor is. Dat valt ten minste op...De voorkant heeft 2 jack- en één 9V aansluiting, zal krap worden.

HaroldA
20 januari 2010, 13:38
De voorkant heeft 2 jack- en één 9V aansluiting, zal krap worden.

Ehm, voorkant als in waar je zelf staat ;)

Henri H
20 januari 2010, 13:40
Hmm, echt?
Die ga je niet zien, de WH10 is veel kleiner dan b.v. een CryBaby, je voet zal boven het ledje gaan zitten.
Tenminste, bij mijn maat 45 wel. :soinnocent:

Nielsje
20 januari 2010, 13:42
Het gaat erom dat je kan zien of je wah aan of uit staat, zónder voet erop, neem ik aan?
Maar je kan zo'n led ook prima aan de zijkant in de behuizing schroeven, lijkt me een prima optie.

HaroldA
20 januari 2010, 13:43
Hmm, echt?
Die ga je niet zien, de WH10 is veel kleiner dan b.v. een CryBaby, je voet zal boven het ledje gaan zitten.
Tenminste, bij mijn maat 45 wel. :soinnocent:

Bij m'n cry baby zie je 'm ook niet als je er met je voet op staat, maar heel het podium wordt blauw verlicht als hij nog aan staat.

David1223
20 januari 2010, 13:59
Wilde er trouwens nog even aan toevoegen dat de dramatische volumeboost wanneer het pedaal word ingeschakeld, veroorzaakt word dankzij de tonesuck.

Ja, hoe dat zo?

Henri H
20 januari 2010, 14:00
Bij m'n cry baby zie je 'm ook niet als je er met je voet op staat, maar heel het podium wordt blauw verlicht als hij nog aan staat.Cool! :cooler: ;)

HaroldA
20 januari 2010, 14:01
Ja, hoe dat zo?

Ja, ik snap 'm ook nog niet helemaal... :???:

Rowan
20 januari 2010, 18:56
Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.

Of zit die tonesuck er ook in als hij aan staat?

HaroldA
20 januari 2010, 19:17
Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.

Of zit die tonesuck er ook in als hij aan staat?

Tonesuck heeft niets met volume te maken. Heb je zelf een WH10 of heb je dit van "horen van"?

HaroldA
20 januari 2010, 19:34
Er verscheen vandaag een oude WH10 op 2ehands.be zonder prijs, dus ik de verkoper een mailtje gestuurd met de vraag wat hij ervoor wou hebben en dat bleek € 125,- te zijn.

Ik had toen terug gestuurd dat de reissue maar 85 kost.

Hij natuurlijk reageren met dat de oude beter klinken, etc.

Ik weer terug gemaild dat ik toch liever een metalen behuizing heb.


En dan nu zijn priceless reactie: "Laat me eens weten hoe de reissue is, ik gebruikte mijn versie eigenlijk gewoon niet uit schrik voor hem te breken :)"


:seriousf:

Nielsje
20 januari 2010, 19:45
Overigens wel een nette prijs voor een originele!

M.COM
20 januari 2010, 19:47
Haha, zo freakin' herkenbaar :). Ik heb de mijne 3 jaar geleden gekocht voor €120, er is sindsdien geen enkele andere wah die mij aanstaat maar zit ook zo met de schrik om hem kapot te trappen. Wel zeer beu met die reissue natuurlijk. Zit je daar dan met je 'vintage' WH10 die net hetzelfde klinkt als de WH10v2 maar wel een mindere behuizing heeft ...

HaroldA
20 januari 2010, 19:47
Overigens wel een nette prijs voor een originele!

Voor de geïnteresseerden: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/effecten/ibanez-wh-10-68421831.html

Relaxte verkoper iig.

David1223
20 januari 2010, 19:48
Tonesuck heeft niets met volume te maken. Heb je zelf een WH10 of heb je dit van "horen van"?

Ik dacht van wel?

Nielsje
20 januari 2010, 19:48
Ik dacht van wel?

Antwoord geven op een vraag is ook een kunst...

Rowan
20 januari 2010, 20:17
Tonesuck heeft niets met volume te maken. Heb je zelf een WH10 of heb je dit van "horen van"?

Ik heb zelf de WH10V2. Wanneer het pedaal in mijn chain staat verlies ik inderdaad een hoop hoog en volume.

Henri H
20 januari 2010, 20:24
Gebruik je de wah op een clean kanaal of een cleane amp?
De WH10 heeft nl. ook een soort van booster ingebouwd.
Die fungeert een beetje als een tubescreamer en geeft op het clean kanaal een volume boost en wat extra gain.
Op een scheurkanaal valt die volume boost niet zo op, hooguit wat meer mids e.d.

Rowan
20 januari 2010, 20:27
Cleane amp. Strat > WH10V2 > OD-9/808 Silver > Crunch Box > AD-80 > Fender Champion 600.

Henri H
20 januari 2010, 20:31
Het is mogelijk dat ie bij jouw dan inderdaad "anders" gaat klinken.
Als ik wah is het meestal: gitaar > wah > overstuurde amp, soms nog een TS ertussen, maar ook dan heb ik geen groot volume verschil hoor, wel tonesuck. :(

Rowan
20 januari 2010, 20:39
Een vriend van me heeft hem nu ook sinds vandaag, speelt op fender hot rod deluxe en heeft ook hard last van (volume+tone).

Nielsje
20 januari 2010, 21:03
Hopelijk klaagt iedereen hard, dan gaan de eersten op marktplaats binnenkort mooi voor 55 euro weg :D

Henri H
21 januari 2010, 08:16
't Is ronduit schandalig dat ze anno 2010! van dit soort pedalen verkopen/fabriceren.
Ook de GCB-95, ronduit schandalig, wat kost het nou om er even een betere buffer in te zetten, €5,-?

Kijk, als je een Behringer pedaal koopt voor 3 tientjes, tja dan kun je verwachten dat daar "wat mee is", maar voor €85,- verwacht je toch een fatsoenlijk pedaal?

FruscianteFan
21 januari 2010, 12:51
't Is ronduit schandalig dat ze anno 2010! van dit soort pedalen verkopen/fabriceren.
Ook de GCB-95, ronduit schandalig, wat kost het nou om er even een betere buffer in te zetten, €5,-?

Kijk, als je een Behringer pedaal koopt voor 3 tientjes, tja dan kun je verwachten dat daar "wat mee is", maar voor €85,- verwacht je toch een fatsoenlijk pedaal?
De gedachte achter de reissue van de WH10 was heel duidelijk dat ze exact hetzelfde pedaal in een stevige behuizing zouden stoppen. Exact hetzelfde pedaal heeft ook exact dezelfde slechte bypass.

Ik zie het probleem trouwens niet zo. Frusciante heeft een prachtig gitaargeluid en hij heeft altijd die WH10 in zijn keten.

HaroldA
21 januari 2010, 12:53
Ik zie het probleem trouwens niet zo. Frusciante heeft een prachtig gitaargeluid en hij heeft altijd die WH10 in zijn keten.

En die is niet gemodificeerd?

Riky
21 januari 2010, 12:56
Tegenwoordig misschien, maar als hij zn wah aantrapt hoor je ook altijd volume verschil. Zeker in de mothersmilk/bssm periode live. Kijk maar eens filmpjes op internet.

HaroldA
21 januari 2010, 12:58
Tegenwoordig misschien, maar als hij zn wah aantrapt hoor je ook altijd volume verschil. Zeker in de mothersmilk/bssm periode live. Kijk maar eens filmpjes op internet.

Volume verschil hoeft niets met tonesuck te maken te hebben. Wie weet heeft hij wel een extra boost in laten bouwen en is hij true bypass gemaakt.

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 13:16
De gedachte achter de reissue van de WH10 was heel duidelijk dat ze exact hetzelfde pedaal in een stevige behuizing zouden stoppen. Exact hetzelfde pedaal heeft ook exact dezelfde slechte bypass.



Jaja, geef me nou effe, dan kan ik verifieren of het schema écht hetzelfde is. Ik ben daar sowieso beniewd naar daar de klachten over de bijpass van het ding met de RI veel heftiger lijken dan met het origineel.

Wel:
De printplaatlayout voor de RI is anders dan het origineel.

Henri H
21 januari 2010, 13:31
... daar de klachten over de bijpass van het ding met de RI veel heftiger lijken dan met het origineel......Ik had bij de originele (oude/versie 1) eigenlijk nooit klachten, of het is me niet opgevallen toen.
Het lijkt me sterk dat de originele net zoveel zoog als de RI, het scheelt nl. een slok op een borrel.

Ik ben benieuwd...

FruscianteFan
21 januari 2010, 14:51
Jaja, geef me nou effe, dan kan ik verifieren of het schema écht hetzelfde is. Ik ben daar sowieso beniewd naar daar de klachten over de bijpass van het ding met de RI veel heftiger lijken dan met het origineel.

Wel:
De printplaatlayout voor de RI is anders dan het origineel.
Ik moet zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met welke WH10 of WF10 dan ook, maar ik weet wel zeker dat mensen met het origineel ook wel doorhadden dat-ie tone zoog. Ik gok dat de verwachting bij nieuwe pedalen ook veel hoger ligt.

Niettemin, als jij zegt dat de elektronica van de V2 anders is, geloof ik je meteen.

Wat betreft die van Frusciante: ik weet dat die van hem verstevigd is/zijn (niet zo vreemd als je ziet hoe vaak en hard hij erop tekeer gaat), maar ik heb nooit iets gehoord of gelezen dat hij pedalen of versterkers heeft gemod.

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 15:46
Niettemin, als jij zegt dat de elektronica van de V2 anders is, geloof ik je meteen.



En daarmee moet ik dus nog aan de slag. Dankzij Henri is het onderzoeksslachtoffer er al :soinnocent:

Ik geloof niet dat ik ooit eerder een pedaal zo vroeg na z'n release al op de pijnbank mocht leggen :crazyhappy:

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 15:52
Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.


Dan zal ik die volumeboost ook meteen maar even corrigeren ;)

EuroCinema
21 januari 2010, 16:30
Ik moet zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met welke WH10 of WF10 dan ook, maar ik weet wel zeker dat mensen met het origineel ook wel doorhadden dat-ie tone zoog.

In 1987 was tonesuck voor mij als puberale WH10-eigenaar in elk geval totaal geen issue. Ik herinner me ook niet dat bladen als guitar player er veel aandacht aan besteedden indertijd. Een normale set-up voor bandjes die ik toen kende was bijvoorbeeld (super)strat->tamelijk primitieve wireless->compressor-distortion-chorus-flanger-delay->transistoramp of buizenamp a la Twin met veel headroom. En daartussen dan soms ergens een wah. Waarbij die pedaaltjes allemaal Boss of Ibby waren (niet true bypass) met vaak nog regenboogsnoertjes ertussen. Hoezo transparantie, dynamiek etc? Je gitaar was bijna een soort midi-controller waarmee je je effecten aanstuurde :seriousf: Als het dof/slap werd, gooide je er gewoon NOG een pedaal bij, een enhancer of zoiets, of een dimension c en als dat soort verdwenen oppeppers. Tijden veranderen, en interesses/obsessies van gitaristen ook.

Rowan
21 januari 2010, 16:32
Dan zal ik die volumeboost ook meteen maar even corrigeren ;)
Ja heel fijn :seriousf:

FruscianteFan
21 januari 2010, 16:49
In 1987 was tonesuck voor mij als puberale WH10-eigenaar in elk geval totaal geen issue. Ik herinner me ook niet dat bladen als guitar player er veel aandacht aan besteedden indertijd. Een normale set-up voor bandjes die ik toen kende was bijvoorbeeld (super)strat->tamelijk primitieve wireless->compressor-distortion-chorus-flanger-delay->transistoramp of buizenamp a la Twin met veel headroom. En daartussen dan soms ergens een wah. Waarbij die pedaaltjes allemaal Boss of Ibby waren (niet true bypass) met vaak nog regenboogsnoertjes ertussen. Hoezo transparantie, dynamiek etc? Je gitaar was bijna een soort midi-controller waarmee je je effecten aanstuurde :seriousf: Als het dof/slap werd, gooide je er gewoon NOG een pedaal bij, een enhancer of zoiets, of een dimension c en als dat soort verdwenen oppeppers. Tijden veranderen, en interesses/obsessies van gitaristen ook.
Dat bedoel ik met dat de verwachting nu hoger ligt. De gitarist van de jaren tachtig lette niet op signaalverlies, de gitarist van nu is zich bewust van het niet geweldig zijn van de bypass van pedalen van toen.

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 16:56
Ja en nee.
Er is meer bewustwording, da's zeker.
Toch denk ik dat het nog steeds een relatief kleine club is die op die manier bezig is vs de veel grotere club die "gewoon" z'n pedaal koopt en weer gaat spelen, er niet eens bij nadenkend dat hij/zij in de bypass wat zou missen.

Daarnaast zijn er hordes die er niet om malen daar dat verlies veel minder is dan het verlies aan tone dat ze op het podium hebben als gevolg van hun medemuzikanten.

En zijn er hordes die TB willen omdat ze hebben gelezen dat dat beter is, niet omdat ze ook echt een probleem hebben.

David1223
21 januari 2010, 17:03
Raar: http://www.ibanez.com/news?ceId=2791&cat=4
Nouja, het filmpje is niet speciaal heel raar ofzo maar achter die gozer hangen nog twee zwarte wh10's. Betekent dat dat ze die ook gaan reissue-en? Lijkt me wel sterk...

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 19:11
Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Pijnlijk maar waar, maar het ding is bijna identiek. Niet helemaal dus. Als je kijkt naar het wah circuit is hij tot op de componentnummering gelijk. Een paar aansluitingen zijn anders gekozen maar dat gaat niet hoorbaar worden. Dat lijkt dus OK en er is geen "loss" te verwachten.

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

Dus, voor de techheads:
Schema origineel:
http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf

en de reissue:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/wh10_v2.pdf

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.

Mitch
21 januari 2010, 19:23
:cheerup::ok:

You gotta love that man...

Rowan
21 januari 2010, 20:52
Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.
Wat denk jij D_H, is hem true bypass maken genoeg of moet er ook iets aan die weerstandjes gebeuren? Het pedaal heeft van zichzelf al tyfusveel hoog, misschien dat het zo juist beter is?

heftige shit trouwens man, ben blij dattie bij jou onder handen is!

David1223
21 januari 2010, 22:24
Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Pijnlijk maar waar, maar het ding is bijna identiek. Niet helemaal dus. Als je kijkt naar het wah circuit is hij tot op de componentnummering gelijk. Een paar aansluitingen zijn anders gekozen maar dat gaat niet hoorbaar worden. Dat lijkt dus OK en er is geen "loss" te verwachten.

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

Dus, voor de techheads:
Schema origineel:
http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf

en de reissue:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/wh10_v2.pdf

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.

Wow, bedankt voor de uitleg. Maar zeg Dirk_Hendrik, zou jij kunnen zeggen of die true-bypass mod voor de wh10v2 die ik op pagina 9 van dit topic heb gepost klopt?

Henri H
21 januari 2010, 23:48
Ik had al zo'n idee dat de RI wel meer zuigt, (but will it swallow :seriousf:).
Hopelijk kun je hem dusdanig modificeren dat dat in ieder geval verholpen wordt.

Einzeln
22 januari 2010, 10:40
HAAAAA! En dan ben ik toch benieuwd of ik dit met de kennis van toen nu anders zou ervaren. Of dat ik het met de kennis van nu toen anders zou ervaren. Dussss.
Ik dacht stiekum al dat ik slachtoffer was geworden van een onterechte hype.

Dirk_Hendrik
23 januari 2010, 23:36
hmmm...
Er staan op dit moment toch wel verdacht veel WH10's op MP:sssh:

Riky
24 januari 2010, 23:37
binnekort hoeft natuurlijk niemand die oude meer:D

Vrij uiteenlopende prijzen ook, van 130 euro tot 200 euro...

Rowan
26 januari 2010, 19:01
WH10V2 is true bypass gemaakt door D_H, hij is nu echt perfect. Geen tonesuck of te heftige volumeboost meer, gewoon een wah zoals hij hoort te zijn.

Megawreed apparaat.

Frustastic
26 januari 2010, 19:59
Hoe kan een switch veranderen invloed hebben op volumeboost?

D_H heeft mijn pot verwisseld met een gelijkwaardige en qua tone bleef hij hetzelfde maar de volumeboost werd een STUK minder(Maar tis er nog steeds, ik vind wel handig)

Rowan
26 januari 2010, 21:07
Hoe kan een switch veranderen invloed hebben op volumeboost?


Eerdere post:



Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.

Dirk_Hendrik
26 januari 2010, 21:23
Correctie in deze.
Ik heb de gain van de post wah versterker teruggeschroefd. De 430k weerstand die daar in zat (er zit er maar 1 in het circuit) is nu een 220k.

@ Frusiastic,
Mail me een foto van de binnenkant van je wah en ik teken er voor je in waar je, aan de koperzijde van de print, een weerstandje moet solderen om je probleem quick 'n dirty te verhelpen.

Rowan
26 januari 2010, 21:32
Correctie in deze.
Ik heb de gain van de post wah versterker teruggeschroefd. De 430k weerstand die daar in zat (er zit er maar 1 in het circuit) is nu een 220k.

Ik dacht al waarom overstuurt hij niet meer.:loveserenade:

HaroldA
27 januari 2010, 17:26
WH10V2 is true bypass gemaakt door D_H, hij is nu echt perfect.

@D_H: Relais of 2/3PDT?

Ik zou het liefst een WH-10 modden met een 'echte schakelaar'. Past dat wel in de behuizing?



Eigenlijk moet ik er gewoon zsm 1 bestellen...

Rakker
28 januari 2010, 11:46
Ik heb 'm vandaag in de bus gekregen, maar de switch gaat echt heel licht.. je voelt 'm ook amper schakelen, dus ik doe 'm de hele tijd aan en uit tijdens het spelen :???:

Nielsje
28 januari 2010, 11:50
Ik heb 'm vandaag in de bus gekregen, maar de switch gaat echt heel licht.. je voelt 'm ook amper schakelen, dus ik doe 'm de hele tijd aan en uit tijdens het spelen :???:

Je bent al de zoveelste die klaagt...
Ik heb even een plaatje opgezocht van een willekeurige WH10.

http://fc04.deviantart.net/fs42/f/2009/079/6/7/My_Ibanz_WH10_by_helsinki_vampire.jpg

Als alle switches zo zijn, dus met twee kleine moertjes, dan is het toch een peuleschil om dat ding een beetje in hoogte te veranderen?
Of wordt tegenwoordig iedereen geboren met twee linkerhanden?

HaroldA
28 januari 2010, 11:53
Je bent al de zoveelste die klaagt...
Als alle switches zo zijn, dus met twee kleine moertjes, dan is het toch een peuleschil om dat ding een beetje in hoogte te veranderen?
Of wordt tegenwoordig iedereen geboren met twee linkerhanden?

Past er ook een 3PDT in?

Nielsje
28 januari 2010, 12:02
Past er ook een 3PDT in?

Jij hebt er toch eentje? Ik weet niet wat de ruimte binnen in is.
Denk het haast wel, de afmetingen van een 3pdt:

lxbxh = 20x18x20 [mm]

Rakker
28 januari 2010, 12:07
Je bent al de zoveelste die klaagt...
Ik heb even een plaatje opgezocht van een willekeurige WH10.

*plaatje*

Als alle switches zo zijn, dus met twee kleine moertjes, dan is het toch een peuleschil om dat ding een beetje in hoogte te veranderen?
Of wordt tegenwoordig iedereen geboren met twee linkerhanden?

Dankjewel voor je behulpzame, maar vooral sympathieke antwoord.

Nielsje
28 januari 2010, 12:12
Dankjewel voor je behulpzame, maar vooral sympathieke antwoord.

Graag gedaan, daarom ben ik hier! :cheerup:

HaroldA
28 januari 2010, 12:46
Jij hebt er toch eentje? Ik weet niet wat de ruimte binnen in is.

Ik heb 'm nog niet besteld maar wil er wel 1!

Vanavond maar eens doen...

HaroldA
28 januari 2010, 23:39
Wil ik net een WH10 gaan bestellen bij Thomann, blijkt hij ineens 1 Euro duurder geworden! :mad:


En nog veel belangrijker: niet meer op voorraad... Crap.



:chicken:

Spitfire
29 januari 2010, 11:35
De mijne kwam eergisteren binnen en het is echt een goed pedaal. Bij andere wah pedalen (lang niet alle hoor, maar bijvoorbeeld een CB) vond ik het altijd zo irritant dat het 'omklappen' van lage naar hoge frequenties veel te snel gaat. Bij deze is het mooi verdeeld over het hele bereik van het pedaal en het klinkt gewoon goed.

Rare is wel dat ik hem achter mijn fuzz en distortion moet zetten voor een goed geluid. En ik moet nog even iets doen aan de volumeboost die dat ding heeft als je hem aanzet. Zit er een potmetertje binnenin of moet ik gaan solderen?

Rakker
29 januari 2010, 15:00
Ik kijk nu trouwens goed naar het plaatje, maar volgens mij is het niet de V2, want bij mij zit er volgens mij toch echt een andere switch onder.

Dirk_Hendrik
29 januari 2010, 16:15
Nee.
Hij zit met een ander type moer vast.

Rakker
30 januari 2010, 14:05
Wel de V2 dus? Want het lijkt me sterk dat die met variërende moertjes word gefabriceerd? Doet er verder ook niet toe :p Maar dan ga ik het maar wagen om er wat aan te sleutelen.. Niet dat ik twee linker handen heb, maar ben wel graag voorzichtig met dingen die ik net nieuw heb.

Rakker
2 februari 2010, 15:19
Ik heb 'm nu bijna een week, maar het is voor mij een beetje een tegenvaller... om 3 dingen, de switch, gigantische volume boost en de bypass is om te huilen, ik meen zelfs verschil te horen wanneer die omhoog of omlaag staat (in bypass). Hoe duur is een servicebeurt bij de legendarische D_H?

Henri H
2 februari 2010, 15:58
Stuur 'm een PM/email....:ok:

HaroldA
2 februari 2010, 15:59
Ik heb 'm nu bijna een week, maar het is voor mij een beetje een tegenvaller...

Maar hoe klinkt de wah zelf? (de rest is inderdaad makkelijk te fixen)


(overigens is de mijne vandaag binnen gekomen! :dance:)

David1223
2 februari 2010, 19:57
Ik heb 'm nu bijna een week, maar het is voor mij een beetje een tegenvaller... om 3 dingen, de switch, gigantische volume boost en de bypass is om te huilen, ik meen zelfs verschil te horen wanneer die omhoog of omlaag staat (in bypass). Hoe duur is een servicebeurt bij de legendarische D_H?

Met een true-bypass loop heb je die 3 dingen in één klap verholpen.

FruscianteFan
2 februari 2010, 20:22
Met een true-bypass loop heb je die 3 dingen in één klap verholpen.
de volumeboost niet.

Henri H
2 februari 2010, 23:30
Ik :lovelove: de volume-boost van de WH10.
Het ding geeft, vooral op een scheurkanaal/overstuurde amp een tubescreamer-achtig effect, en wordt heerlijk fel.

Vroeger (begin jaren 90) gebruikte ik de WH10 op die manier voor metal.
Als ik dan ook nog m'n, inmiddels verkochte Ibanez Overdrive II erbij aanzette, was het helemaal feest, dat suisde als een gek, maar ik had wel lekker veel gain met m'n JMP'tje destijds. :p

HaroldA
2 februari 2010, 23:55
Ik :lovelove: de volume-boost van de WH10.


Ik heb net m'n nieuwe WH-10 van z'n garantie ontdaan ;)

Stukje behuizing weggerost, 3PDT er in en volumeboost verholpen.

En wat blijkt nu: ik mis de boost ;)

Misschien boostte hij origineel net iets te veel, maar unity gain is ook weer zo saai. Zodra ik weer eens tijd heb zal ik wat verschillende waardes uit gaan proberen voor R11.


@D_H: Hartstikke bedankt voor het schema en het aanwijzen van het boost weerstandje! :rockon: Ik heb misschien binnenkort nog een (slecht) betaald klusje voor je als bedankje! ;)

@David1223: Ja, die mod instructie klopt...

Henri H
3 februari 2010, 08:38
Ik kan me herinneren toen ik de WH10 op m'n verjaardag kreeg van m'n allerliefste vriendin, dat ik ietwat teleurgesteld was.
Dat heb ik natuurlijk niet laten blijken....
Ik had een CryBaby verwacht nl. en kreeg er een plastic speelgoed ding voor in de plaats.
Nadat ik hem toch maar 's geprobeerd had, vond ik ook de volumeboost een groot bezwaar, maar in de loop v.d. tijd ben ik het alleen maar meer gaan waarderen, en dus na een tijdje als een soort van tubescreamer gaan gebruiken, hij stond eigenlijk in die tijd zo'n 70% v.d. tijd aan.
Het was wel lastig soms om een goede stand te vinden, vooral als je jezelf niet goed kon horen.

Henri H
12 februari 2010, 19:16
Ik heb m'n WH10V2 ook weer terug, true bypass, verder origineel.
Toch ben ik niet echt tevreden over de sound van de wah, hij klinkt gewoon net niet zoals de oude.
Ik kan moeilijk uitleggen wat er precies anders is, maar hij is een stuk minder fel heb ik het idee, en ook vind ik het wah effect wat minder overtuigend op de één of andere manier.
Op zich heeft ie wel ongeveer hetzelfde karakter als de oude, maar 't is het toch net niet ofzo.
Ook blijft de switch (3PDT?) op de één of andere manier soms hangen, heb het al 2 keer gehad dat de switch blijft hangen en ik geen geluid meer heb.
Ik baal er wel van. :(

interessander
12 februari 2010, 19:19
Als je die oude nu eens geheel overzet in de nieuwe behuizing?

Henri H
12 februari 2010, 20:14
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat schijnt vrij lastig te zijn.

FruscianteFan
12 februari 2010, 20:32
als we D_H mogen geloven, zou je er ook bijzonder weinig mee opschieten.

Henri H
12 februari 2010, 21:35
Hoe bedoel je dat?

FruscianteFan
12 februari 2010, 22:21
Even dit topic doorzoeken. Dirk Hendrik heeft van zowel een originele als van een V2 een schema opgesteld en het blijkt dat alleen de weerstandjes bij de inputs en outputs net wat anders zijn, zoiets in elk geval.

Maar misschien is het wel zo dat door de TB nu pas opvalt dat de wahwah iets minder schel is dan zou moeten? Omdat je normaal in bypass diezelfde tonesuck hebt.

Henri H
12 februari 2010, 23:01
Onderstaande post heb ik teruggevonden, en inderdaad, D_H suggereert dat er weinig verschillen zijn, en dat die verschillen niet hoorbaar zouden zijn.
Ik ben geen technicus, maar ik hoor wel degelijk verschil tussen beide effecten, behoorlijk ten nadele van de nieuwe.
Vanmiddag heb ik zeker een half uur lang beide wah's achter elkaar aangesloten, zonder enig ander effect apparaat ertussen, en de wah's getest en vergeleken.
Nogmaals, ik baal er wel (een beetje) van.


Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Pijnlijk maar waar, maar het ding is bijna identiek. Niet helemaal dus. Als je kijkt naar het wah circuit is hij tot op de componentnummering gelijk. Een paar aansluitingen zijn anders gekozen maar dat gaat niet hoorbaar worden. Dat lijkt dus OK en er is geen "loss" te verwachten.

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

Dus, voor de techheads:
Schema origineel:
http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf

en de reissue:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/wh10_v2.pdf

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.

FruscianteFan
12 februari 2010, 23:08
Als je heel lang blijft A/B'en, is de kans groot dat je meer (of minder) gaat horen dan er is. Ik wil niet zeggen dat het niet klopt wat je beweert, maar 100% zeker is het ook niet.

Henri H
12 februari 2010, 23:31
Ik zal er morgen nog 's naar kijken, maar ik hoorde gelijk in het begin al dat er verschil was, en dat verschil bleef ik horen.

robert-gitarist
13 februari 2010, 13:34
Maar dat is toch heel vaak zo dat twee van het zelfde type pedalen niet exact hetzelfde klinken?

Rakker
13 februari 2010, 13:36
Jawel, maar Ibanez beweerde dat het een exacte kopie zou zijn op de switch na (wat een slechte keus was volgens mij, want dat valt mij juist het meeste tegen van deze wah).

Edit: Maar ik heb het idee dat die nu een beetje in een slecht daglicht wordt gezet, maar ik vind het blijft een heerlijke wah, al wijkt die wat af van het origineel, ik vind 'm alsnog stukken beter dan de doorsnee dunlops en voxjes

Rakker
27 februari 2010, 19:00
Hm, hij kraakt als de ziekte :( moet ik 'm gewoon openschroeven en wat contactspray op de potmeter spuiten?

Dirk_Hendrik
27 februari 2010, 19:16
Hm, hij kraakt als de ziekte :( moet ik 'm gewoon openschroeven en wat contactspray op de potmeter spuiten?


Spuit het er dan tenminste in ;)

David1223
27 februari 2010, 22:08
Jawel, maar Ibanez beweerde dat het een exacte kopie zou zijn op de switch na (wat een slechte keus was volgens mij, want dat valt mij juist het meeste tegen van deze wah).

Edit: Maar ik heb het idee dat die nu een beetje in een slecht daglicht wordt gezet, maar ik vind het blijft een heerlijke wah, al wijkt die wat af van het origineel, ik vind 'm alsnog stukken beter dan de doorsnee dunlops en voxjes

Ja, het blijft een geweldige wah

Dirk_Hendrik
28 februari 2010, 09:07
Edit: Maar ik heb het idee dat die nu een beetje in een slecht daglicht wordt gezet, maar ik vind het blijft een heerlijke wah, al wijkt die wat af van het origineel, ik vind 'm alsnog stukken beter dan de doorsnee dunlops en voxjes

Klopt.
En het allegrootste manco van de WH10 is eindelijk weg. Die gammele brekende behuizing.

TimS
15 maart 2010, 13:02
http://link.marktplaats.nl/330219289

Ik weet niet of dit een goede plaats is om dit te zetten, maar er staat een originele WH10 op MP voor 65 euro. Hij kraakt wel, maar dat zal te verhelpen zijn.

Henri H
29 maart 2010, 23:55
Dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=nh5flF8G_mQ) geeft aardig het verschil tussen de oude en de nieuwe weer.
De nieuwe klinkt wat mij betreft lang zo mooi niet als de oude.
Dat is ook m'n eigen ervaring.

Luister vooral maar 's bij 3:52, daar hoor je het verschil best goed, de oude is veel feller.

P.S. Waarom hebben mensen altijd witte sokken aan als ze een wah testen? :dontgeti:

HaroldA
30 maart 2010, 10:05
Luister vooral maar 's bij 3:52, daar hoor je het verschil best goed, de oude is veel feller.

En daarom vind ik de nieuwe mooier! ;)

Ik ben nog steeds blij met mijn WH10v2, ik moet alleen nog een keer wat van de boost herstellen...

Henri H
30 maart 2010, 11:56
Ja, dat kan natuurlijk ook, smaken verschillen, ik vind het maar een flauw wah-tje (de nieuwe). :s
Wat betreft "het herstellen van de boost", neem ik aan dat je bedoelt dat je die wilt modificeren, of is ie kapot?

HaroldA
30 maart 2010, 11:57
Ja, dat kan natuurlijk ook, smaken verschillen, ik vind het maar een flauw wah-tje (de nieuwe). :s
Wat betreft "het herstellen van de boost", neem ik aan dat je bedoelt dat je die wilt modificeren, of is ie kapot?

De boost heb ik er uit gemod, maar mis 'm nu weer een beetje. De originele boost ging overigens wel iets te hard...

Henri H
30 maart 2010, 13:41
Ah zo. :)

Begrijp ik het goed dat jij ook een oude hebt?

HaroldA
30 maart 2010, 13:58
Ah zo. :)

Begrijp ik het goed dat jij ook een oude hebt?

Crap... Ellendige typefout... Ik heb dus een WH10v2 and loving it!

Henri H
30 maart 2010, 14:19
Ik dacht al: heb ik wat gemist? ;)

Als het goed is krijg ik straks m'n Ross Phaser en D_H Afterimage binnen. :cheerup: :cheerup: :cheerup:

GTRMitchell
13 juli 2010, 15:32
Heey allen,
Ik post niet zo vaak een beichtje hier, maar lees een hoop =]
maar nu wil ik jullie om hulp vragen, het gaat om het volgende:

Ik heb vandaag mij WH10v2 binnen gekregen, meteen uitgepakt om uit te proberen, maar ik stuiten op een probleem. Het lijkt me een aarde probleem.

Om even andere dingen uit te sluiten gaat de kabel van me gitaar de wah in, en van de wah de versterker in.

Het maakt niet uit of de wah op batterij loopt of op net stroom, maar bij het aanraken van de wah, met hand of schoen geeft de wah brommen en plopt ie.
Zodra ik m'n snaren aanraak is alles verholpen. maar laat ik ze los begint ie weer...
Ik heb de kabels getest, daar is niks mis mee. en met alleen een ander effect tussen de gitaar en de amp heb ik ook nergens last van...

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn, of moet ik m'n wah maar weer opsturen naar thomann en een nieuwe laten komen?

Greetz Mitch

Riky
13 juli 2010, 15:39
Wahwah's zijn aardig gevoelig voor aarde problemen. Zit je versterker in een goed geaard stopcontact? Is je gitaar goed geaard?

GTRMitchell
13 juli 2010, 15:48
Ik durf met 99,9% te zeggen dat het daar niet aan kan liggen.

Ik heb 2 verschillende gitaren geprobeerd, waar ik veder nog nooit last mee heb gehad van brommen of iets dergelijks.
Ook de versterker zat in een goed geaard stopcontact en om het nog even voor de zekerheid te checken heb ik hem even verplaatst naar een ander [zeker goed geaard] stopcontact en daar bleef het probleem zich voor doen:(:???:

HaroldA
24 september 2010, 16:06
Zo, we zijn nu weer een tijdje verder en ik ben nog steeds erg blij met m'n WH-10 v2! Zo blij zelfs dat ik ook voor een paar tientjes een "defecte" v1 op de kop heb getikt!!!

Binnenkort maar een nieuw potmetertje voor bestellen want volgens mij is dat het enige wat er mis mee is...

FruscianteFan
24 september 2010, 16:14
Waren de potmeters niet juist een lastig te vinden onderdeel?

HaroldA
24 september 2010, 16:15
Waren de potmeters niet juist een lastig te vinden onderdeel?

Ik heb zo mijn connecties :soinnocent: (banzai)

Dirk_Hendrik
24 september 2010, 18:21
Was ja.
Tegenwoordig gelukkig weer te krijgen bij banzai of wwww.tubesandmore.com

Henri H
24 september 2010, 19:41
Maar ja, dan heb je een V1 met een Reissue potmeter.... ;)

HaroldA
27 september 2010, 11:59
Maar ja, dan heb je een V1 met een Reissue potmeter.... ;)

Jep! :ok:

Ik ga overigens proberen of ik met een relais de v1 true-bypass kan krijgen. Dan kan ik de originele switch behouden (die overigens veel beter "klikt" dan de v2), hoeft er geen zwaar klikkende 3PDT in en hoeft er ook niets aan de behuizing "gemod" te worden!

Henri H
27 september 2010, 13:27
Volgens mij heeft D_H dat ook bij mijn V1 gedaan, zo'n relais.
De originele switch zit er volgens mij nl. nog steeds in.
Ik heb/had echter niet het idee dat die V1 veel tone suckt, maar het kan natuurlijk geen kwaad.

Als de potmeter van jouw V1 trouwens kraakt, kun je proberen om hem met contactspray op basis van Isopropanol weer goed werkend te krijgen.
De mijne had zo'n 6 à 7 jaar werkloos in de kast gelegen, o.a. omdat ie zo kraakte, maar op advies van D_H heb ik hem kraakvrij weten te krijgen met die contactspray en hij doet het nu alweer een jaar of 3 nagenoeg probleemloos.
Ik heb wel zeker tot 5 x toe de behandeling herhaalt, en telkens werd het een stukje beter. Uiteindelijk helemaal kraakvrij dus.
Isopropanol heeft als voordeel dat het geen rest-sporen achterlaat, het verdampt compleet, wel in een goed geventileerde ruimte gebruiken, liefst buiten!

HaroldA
27 september 2010, 13:30
Ik heb/had echter niet het idee dat die V1 veel tone suckt, maar het kan natuurlijk geen kwaad.

Ik zal 'm nog een keer dubbelchecken, maar de v2 was zo erg dat ik er eigenlijk blindelings vanuit ging dat de v1 hetzelfde probleem zou hebben.

Contactspray is een optie, maar een nieuwe pot kost ook maar €4,46...

HaroldA
27 september 2010, 13:33
Isopropanol heeft als voordeel dat het geen rest-sporen achterlaat, het verdampt compleet, wel in een goed geventileerde ruimte gebruiken, liefst buiten!

Het ziet er wel uit als leuk spul! http://www.youtube.com/watch?v=_7Pp-wjGhJo&feature=player_embedded

HaroldA
27 oktober 2010, 19:52
OK, wie heeft er nog meer last van een krakende potmeter in de v2? Sinds ik 'm een tijdje niet gebruikt heb kraakt hij ineens en ik ben niet de enige volgens de Internets.

De 2 grootste ergernissen zijn de krakende/uitvallende potmeter en een hele slechte switch. Sommige zijn zelfs al aan hun 3e v2 bezig.

Iemand anders hier ook problemen met z'n V2?

Rakker
28 oktober 2010, 10:05
Yep, ik heb er ook last van, geen gehoor over een overstuurde amp... Contactspray lijkt niet veel uit te maken.

HaroldA
2 november 2010, 14:13
Yep, ik heb er ook last van, geen gehoor over een overstuurde amp... Contactspray lijkt niet veel uit te maken.

Mijn nieuwe potmeters zijn binnen! Ik heb er gelijk maar 4 besteld zodat ik zowel m'n V1 als m'n V2 2x van een nieuwe kan voorzien indien nodig.

Wah's met potmeters zijn toch niet meer van deze tijd? ;)

HaroldA
15 november 2010, 00:00
Vandaag m'n beide WH10's maar eens onder handen genomen.

WH10v1:
* True Bypass via 9v DPDT relais met originele schakelaar
* "Always on"
* Felle 3mm groene LEDs aan beide zijkanten
* Boost verlaagd met 330K als R11
* Plastic behuizing van binnen volledig voorzien van alu-tape
* Nieuwe dual potmeter
* Switch hoogte uitgelijnd

WH10v2:
* True Bypass via 3PDT (moet 'm nog "always on" maken)
* Felle 3mm blauwe LED (wil nog 2e LED plaatsen)
* Boost verlaagd met 330K als R11 (was eerst 220K, maar dan werd hij te zacht)
* Nieuwe dual potmeter
* Rubber onder de "rocker" gehalveerd
* Switch hoogte uitgelijnd


Ik heb nu weer 2 volledig functionele en vooral gave Wahs! :ok:

FruscianteFan
15 november 2010, 00:18
Waarom maak je een pedaal true bypass als hij altijd aan staat?!

Rakker
15 november 2010, 00:52
Je begrijpt het verkeerd.

HaroldA
15 november 2010, 09:57
Waarom maak je een pedaal true bypass als hij altijd aan staat?!


Je begrijpt het verkeerd.

Inderdaad!

Met de true bypass schakeling haal ik heel het circuit uit het pad. Dat het circuit zelf nog aan en uit schakelt met FETs is dan niet meer nodig en kan zelfs voor extra "ploppen" zorgen.

De "Always on" mod zorgt er wel voor dat het LEDje altijd blijft branden, die moet je dan gaan schakelen met de switch ipv de FETs.

FruscianteFan
15 november 2010, 11:35
Ah, dat verklaart wat.

Arthis
25 december 2010, 13:21
Bumpje:soinnocent:

Heb nu zelf ook een wh10v2.
Het eerste wat me op viel is dat hij echt veel toon en volume zuigt, alsof je alle toon knoppen een kwart terug hebt gedraaid. En de potmeter kraakt nu al. De switch is staand nog wel te doen, maar als je zit krijg je hem in geen mogelijkheid uit.

Ik ga er dus een nieuwe potmeter in zetten en wil hem true bypass maken, alleen weet niet hoe het moet.
HaroldA, zou je kunnen uitleggen hoe jij je wah true bypass hebt gemaakt?

HaroldA
25 december 2010, 15:12
HaroldA, zou je kunnen uitleggen hoe jij je wah true bypass hebt gemaakt?

Dit is een optie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2261228&postcount=81

Ik heb dat ook al een keer met een relais gedaan.

Arthis
26 december 2010, 01:27
Dit is een optie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2261228&postcount=81

Ik heb dat ook al een keer met een relais gedaan.

Oke, bedankt. Ga ik die maar eens proberen zodra ik zo'n 3pdt switch heb.
En wat bedoel je met 'Boost verlaagd met 330K als R11 (was eerst 220K, maar dan werd hij te zacht)'. Dus welke transistor heb je dan vervangen en waarvoor?

HaroldA
26 december 2010, 11:14
En wat bedoel je met 'Boost verlaagd met 330K als R11 (was eerst 220K, maar dan werd hij te zacht)'. Dus welke transistor heb je dan vervangen en waarvoor?

Zoeken is niet jouw sterkste kant geloof ik? http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2272677&postcount=149

Ook vind ik het een beetje vreemd dat je over een transistor begint als er over weerstand wordt gesproken. :sssh:

Henri H
23 april 2011, 22:15
Mijn WH10V2 heb ik vrijwel direct laten modificeren, maar het pedaal was daarna helemaal onbruikbaar geworden, doordat de switch erg slecht/niet schakelde, en doordat hij heel erg ruiste. Ook was het effect lang niet zo goed als mijn oude WH10, die op instorten stond. Het blijkt dat de koperbanen op de printplaat al beginnen te krullen als je de soldeerbout in de buurt houdt. Kortom, mijn WH10V2 is dood. :(

Maarrrrr, ik heb de inhoud van mijn oude WH10 laten overzetten in de nieuwe behuizing, en dat lijkt wonderwel gelukt te zijn. Morgen gaat ie mee het podium op, misschien een idee om de oude behuizing en nieuwe inhoud samen ritueel te verbranden bij het paasvuur, waar we moeten spelen .... helaas wordt het paasvuur niet ontstoken....
Uiteindelijk toch nog een goed einde, ik ben weer happy met mijn nieuwe, oude wah. :cheerup:

HaroldA
24 april 2011, 11:25
Uiteindelijk toch nog een goed einde, ik ben weer happy met mijn nieuwe, oude wah. :cheerup:

Ik heb dezelfde ervaring met de koperbanen van de v2. De v1 is wat dat betreft al vele malen beter!

Op dit moment klinkt mijn v2 beter dan mijn v1, maar dat komt omdat de pot van de v1 niet op de juiste plek vast zit. Z'n sweep zit te hoog.

De v2 begint problemen met z'n switch te krijgen. Soms onderbreekt hij het geluid een beetje.

Ze moeten beiden dus nog een keer onder het mes...

marc_o
24 april 2011, 11:51
Mijn versie 1 is na een 20 jaar echt naar de kloten.....hij had ooit al een aluminium plate gekregen, maar 2 weken geleden brak de rest van de behuizing na 20 jaar maatje 46 uiteindelijk toch :-(
Heb nu een Dunlop Jerry Cantrell besteld, maar ga mijn oude Wah wel laten overzetten zoals Henri hierboven al beschreef.....nu nog iemand vinden die dat niet alleen wil, maar ook nog kan! :-)

Rakker
1 januari 2012, 16:21
De footswitch van mijn Wh10v2 is kapot, weet iemand hoe ik aan een nieuwe of vervangende kom? Het type is: Fujisoku 8y1011. Google wilt me er niet echt bij helpen...

Henri H
1 januari 2012, 16:45
Er zit een webshop in Duitsland die dat soort spullen kan leveren, maar ik kan niet meer op de naam komen. :makeup:

Dirk_Hendrik
1 januari 2012, 17:56
Er zit een webshop in Duitsland die dat soort spullen kan leveren, maar ik kan niet meer op de naam komen. :makeup:

Banzai.
Maar Rakker kan me ook even een PM sturen. heb er na meerdere TB's nog een paar liggen. Ben alleen de komende week weinig tot niet online.