PDA

View Full Version : Randall RG50TC buizenversterker level probleem?



ibanez-freak
22 oktober 2009, 00:26
Hallo,

Ik heb een Randall buizenversterker gekocht.
Hiervoor had ik een oude buizenversterker die alleen clean had en waarop ik pedaaltjes aan gesloten had.
Hier wilde ik vanaf dus kocht ik een versterker met distortion ingebouwd.
Nu zit er een level op het cleane kanaal. Als ik deze helemaal opendraai krijg ik soort van distortion achtig geluid. Is dit normaal? Ik ben dit namelijk niet gewend.

Groeten,

Patrick

sjaak1990
22 oktober 2009, 00:40
Genoeg amps waarbij je geen gain op het cleane kanaal in kan stellen maar is level niet juist de preamp gain bij die amp? Ik ken hem niet...

ibanez-freak
22 oktober 2009, 00:42
Ik heb geen idee. Er zit verder geen gain op het cleane kanaal.

Groeten,

Patrick

sjaak1990
22 oktober 2009, 01:08
Als ik zo snel kijk heb je geen gain regelaar op je cleane kanaal maar wel een boost. Je kan natuurlijk de master laag houden en de level hoog en de level op het overdrive kanaal ook hoog...
Apart dat je dit niet weet van je eigen amp no offence...

ibanez-freak
22 oktober 2009, 01:11
Dat is het probleem juist. Ik wil een mooi clean geluid. En als ik de level hoog zet krijg ik dat niet. Ik krijg dan meer een cruch geluid.

Groeten,

Patrick

Mr. Dynamite
22 oktober 2009, 11:29
Hey,

Ik heb de headversie van jou versterker, als je de level heel hoog zet gaat het clean kanaal juist oversturen, distortion dus. wat jij moet doen is de level van je clean op een kwart/half zetten en dan de master volume wat hoger, zo behoud je je clean. :ok:

sjaak1990
22 oktober 2009, 18:47
Oh nu zie ik het je wilt hem clean houden. Zoals jij het deed overstuurde je de preamp gewoon dat is normaal...

TimS
22 oktober 2009, 20:12
Dat hoort, zo deden ze ook voordat er pedaaltjes en aparte kanalen voor overstuurde geluiden waren geloof ik :)

Raar trouwens dat het op je vorige versterker niet kon, had je een clean geluid wanneer je alles vol open zette?

ibanez-freak
23 oktober 2009, 03:03
Nja vol openzetten heb ik nooit gedaan omdat ik dan nu doof geweest was.
Maar, deze versterker kwam uit 1971. Met maar 1 kanaal en dat was clean. Ik had een metalzone aangeloten op deze versterker maar een ideaal geluid gaf het nooit.

Groeten,

Patrick

LPplayer
23 oktober 2009, 13:22
Yeah mang

MR dynamite is right!
Ik heb ook vaker op deze versterker gespeeld. op die manier hou je em gewoon clean.
master hoog en clean wat lager. idd op een kwart in stellen of iets er boven



Hey,

Ik heb de headversie van jou versterker, als je de level heel hoog zet gaat het clean kanaal juist oversturen, distortion dus. wat jij moet doen is de level van je clean op een kwart/half zetten en dan de master volume wat hoger, zo behoud je je clean. :ok: