PDA

View Full Version : aan/uit knopje van Dunlop 535Q wah half-kapot



}{Metalmaster}{
21 oktober 2009, 23:07
Euj mensen,

Goed nieuws en slecht nieuws. Laat ik maar bij het goede nieuws beginnen:
Ik heb een nieuw pedaaltje gekocht, de Boss PS5 (pitch shifter), erg gaaf ding.

nu het slechte nieuws en waar het ook om gaat:
Sinds een lange tijd al (maar ik begin me er toch aan te ergeren) is het aan/uit knopje van mn Dunlop wah naar de maan. Ik moet zeer zwaar drukken er voor en hij pakt hem ook lang niet altijd. Nu ging ik naar de winkel om hem te laten maken, want ik had nog garantie. Later haalde ik hem op, en hadden ze alleen een stukje vilt erbij geplaatst. Het werkt wel beter, maar het kliksysteem is gewoon niet in orde. Is het mogelijk om dit te laten vervangen? Hoe duur wordt dit, of is dit zelf te doen?


Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Greetz Wieger

ps. Die winkel ga ik dus ook niet meer naar toe, zeer slechte winkel (Jan Piet Beers te Schagen)

robert-gitarist
21 oktober 2009, 23:14
Hmm misschien toch maar de schakelaar volledig laten vervangen? Ik weet niet of je zelf kunt solderen maar je zou dan evt. zelf een schakelaar kunnen kopen en die erin plaatsen, en de kabeltjes weer solderen. Al met al valt het nog wel mee dacht ik ;)
Wat raar dat ze een stukje vilt hebben geplaatst. Misschien kun je er nog mee terug gaan en duidelijk maken dat dat stukje vilt niet echt veel heeft geholpen, eens kijken hoe ze daarop reageren? ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Ik heb een paar weken geleden ook een PS-5 gekocht. Ontzettend toch ding, en heel erg veelzijdig! Sluit hem maar eens aan op een stereo set up en koop een EV-5 exp. pedaal erbij. Super vet :punk::crazyhappy:

}{Metalmaster}{
22 oktober 2009, 00:07
nja, is ook al 1.5 jaar geleden dat dat vilt was geplaatst, ik ga echt niet meer naar ze terug. Maar ik zal eventjes kijken of het te doen is dan. Het is tenslotte wel een printplaat, is dus priegel werk.. Maar moet te doen zijn.


Inderdaad zeeeeer gaaf pedaaltje, erg veelzijdig. Probeer de detuner maar eens, en dan alles ongeveer in het midden zetten. Je hebt net een zakk wylde effect :P Erggg gaaf ding hoor! :D Ik kocht hem in eerste instantie vanwege de harmonizer, die de toon alsnog erg strak houdt, sommige andere harmonizers hebben dat niet.


Have fun with it en thanks for your help!

Greetz Wieger