PDA

View Full Version : buitenspelen !!



futura
21 oktober 2009, 22:21
heej kamaraden!!

Ik kan dinsdag optreden op een verjaardagsfeest en ik zit nog te twijfelen of ik mijn ac30 en bassman (van mijn broertje de bassist) mee zou nemen maaaar het is buiten (wel onder afdak )

dus ik vroeg me af zou het verstandig zijn om rond deze tijd van het jaar buiten te spelen met een buizenversterker of is dit niet goed voor mijn versterker ?

en als jullie tips hebben om mijn buisjes te beschermen zijn die meer dan welkom

en nog een kleine andere vraag: mijn versterker staat s nachts in een plaats waar het nogal koud kan worden kan mijn versterker dit aan?

sorry voor de vragen waar de antwoorden waarschijnlijk van te vinden zijn maar omdat het ging om buiten spelen en niet om een situatie waar die meteen na het spelen naar buiten zou worden gebracht dacht ik mischien dat het toch niet te erg was
en als ik irritant ben dan spijt het me echt !!!

groeten van jerome !!! :D:D:D

e!
21 oktober 2009, 22:28
Buiten spelen: als je ervoor zorgt dat het ding zeker niet nat wordt -> geen probleem. Geen plastic over je amps. Ze moeten kunnen ventileren.

Kou -> geen probleem, let wel op dat je na aanzetten de buisjes even een paar minuten laat opwarmen. Dat vinden ze fijn.

Buisjes beschermen -> niet op een harde vloer of in de achterbak vervoeren, maar bij voorkeur op de achterbank van je auto of (beter nog) in een flight case met schuimvoering. Vermijd in het algemeen schokken zoveel mogelijk en laat de amp voor transport afkoelen. Op zich kunnen ze best tegen een stootje, maar hoe zorgvuldiger je ermee omgaat hoe langer de levensduur van je buizen.

futura
21 oktober 2009, 22:34
Buiten spelen:
Buisjes beschermen -> niet op een harde vloer of in de achterbak vervoeren, maar bij voorkeur op de achterbank van je auto of (beter nog) in een flight case met schuimvoering. Vermijd in het algemeen schokken zoveel mogelijk en laat de amp voor transport afkoelen. Op zich kunnen ze best tegen een stootje, maar hoe zorgvuldiger je ermee omgaat hoe langer de levensduur van je buizen.

thx voor de tips ! :D ja idd ik ga nu de buisjes goed lang laten warm worden en ik ben idd nog op zoek naar een flightcase ik heb zelfs net een nieuwe discussie erover geplaatst op gitaarnet :D

ja ik probeer echt zo voorzichtig mogenlijk te doen :cooler:

beess
22 oktober 2009, 08:36
Ik weet niet hoe laat je moet spelen, maar wij speelden een maand geleden redelijk laat, en dan nog vlak langs een riviertje, en de neerslag van dauw was immens...

Eko
22 oktober 2009, 20:05
Zolang je het droog weet te houden en de buizen netjes opwarmt is zelfs vorst geen probleem. Vaak genoeg in stervenskoude tenten gestaan met de band. Die waren daarna in enkele uren weer omgedoopt in sauna`s. Kan het allemaal tegen mits je niet stoot of ramt met die dingen.

the sure thing
23 oktober 2009, 00:17
Zolang je het droog weet te houden en de buizen netjes opwarmt is zelfs vorst geen probleem. Vaak genoeg in stervenskoude tenten gestaan met de band. Die waren daarna in enkele uren weer omgedoopt in sauna`s. Kan het allemaal tegen mits je niet stoot of ramt met die dingen.... en het leuke is dat je dan ineens veel aan je stemapparaat hebt :) Als die sterk wisselende temperaturen heeft een weerslag op je gitaar!