PDA

View Full Version : Ik en mijn zusje (gitaar/tambourine) "Dream"



Megadeth22
21 oktober 2009, 21:53
Een previewtje van een nummer waar we in de herfstvakantie aan gaan werken. Een cover van Priscilla Ahn's "Dream". Ik speel gitaar en de tambourine met mijn voet. Mijn zusje zingt.

Hoe vinden jullie het? :)

http://www.youtube.com/watch?v=3km2xOy9LW4

gorgasm
21 oktober 2009, 21:59
ben ik de enige die geen link vind?

ShredTallicA
21 oktober 2009, 22:01
ben ik de enige die geen link vind?

Nee hoor, ik vind er ook geen :ok:

Megadeth22
21 oktober 2009, 22:02
Sorry mannen, ik was zo enthusiast. Heb 'm op 3 forums neergezet maarja. In haast vergeet je wel eens wat.
Zie 1e post!

remmiedepemmie
21 oktober 2009, 22:24
Eigenlijk vind ik het wel erg goed...

savale
21 oktober 2009, 23:05
Lekker man! Dat zusje van je kan zingen zeg! :lovelove: Gitaargeluid is erg fijn, mooi warm!

hendrix2
21 oktober 2009, 23:41
Erg mooie stem heeft je zus. Heel soms klinkt ze nog wat onzeker, maar kan aan opname/youtube liggen ook.
Maar echt mooi man. Zeker met haar blijven muziek maken, de meesten moeten erg lang zoeken om een echt goeie zangeres te vinden. Bij jou loopt er gewoon eentje in huis rond! :ok:

Luke-wannabe
22 oktober 2009, 01:38
Cool! Klinkt érg mooi! Beter dan je metal covertjes (of was jij dat niet?) al zeg ik het zo.

Megadeth22
22 oktober 2009, 06:53
Dank allen :D
@ Luke; Jep dat was ik. :makeup:

savale
22 oktober 2009, 09:27
hehe, dit is zeker goed. Mocht je toch metal willen spelen ;), dan is je zusje hier welkom hoor :)

Reel Big Fish
22 oktober 2009, 12:57
Zozo, wat een stem! Nice!

Iceman
22 oktober 2009, 14:47
Mooie stem zeg! Erg on-nederlands, met karakter en emotie.

Je zusje moet zeker niet de metalkant op, haar stem moet heerlijk kunnen ademen.
Ik zou haar graag willen horen in een mooi langzaam opbouwend nummer. Inkomende drums met orkest/strijkers bedoel ik dan.

Ik had even een "JEETJE, WAT IS DIT DAN?" moment.

Lexvandoef
22 oktober 2009, 15:50
Nice man! Je zusje heeft echt een hele goede prettige stem!

Aragorn
22 oktober 2009, 17:05
Erg mooi...utube reactie geplaatst.

Had in het begin wel wat weg van "into dust" van "mazzy star"

Sonno
22 oktober 2009, 20:00
Zohee mooie stem zeg! Ik ben benieuwd hoe dit klinkt met een acoustische gitaar!

Gr. Sonno

Tho
22 oktober 2009, 20:03
Kippenvel van die stem!!! En jij hebt een lekkere sound

Megadeth22
22 oktober 2009, 20:08
Dank allen, vind het echt heel tof :D
Ben al bezig met de "full-length" versie. Gitaar en basgitaar al opgenomen, nog even stukje leren op mondharmonica en dan kan mijn zusje gaan zingen..

wiltin
23 oktober 2009, 09:10
Goh wat heeft je zus een mooie stem, draai nu het nummer al voor de 10e keer af. Stem heeft wat weg van Katie Melua..

Megadeth22
23 oktober 2009, 15:34
Goh wat heeft je zus een mooie stem, draai nu het nummer al voor de 10e keer af. Stem heeft wat weg van Katie Melua..
Ik ga alle reacties in een photoshop zetten en aan haar laten zien. Beetje naar jaar achter de rug dus dit zal ze super vinden :D

Sneaky update; Gitaar, basgitaar, tambourine en mondharmonica zijn opgenomen. Alleen nog haar zang en dan hebben we het volledige nummer

savale
23 oktober 2009, 16:28
Nou laat maar komen die full versie hoor! Ben echt super benieuwd. Ik kon het origineel nog niet, maar het heeft aardig te pakken.
Was net ook n btje aan t vogelen of t wat voor mij zou zijn ook al ben ik niet zo getalenteerd kwa stem als je zusje:
http://www.savale.nl/music/dream.mp3

Ibanez666
23 oktober 2009, 16:52
. Bij jou loopt er gewoon eentje in huis rond! :ok:

Bij mij ook :)

heavy-metal-thunder
23 oktober 2009, 16:55
Goed hoor! Gitaar is eenvoudige tokkel, maar klinkt wel goed, voldoende warm en vol. Zang is ook goed. Toen ik het voor de 2de maal afspeelde, kwam mijn dochter van 17 (die muzikaal is), vragen "wie is dat?". Ze vond het ook mooi.

Megadeth22
23 oktober 2009, 17:08
Nou laat maar komen die full versie hoor! Ben echt super benieuwd. Ik kon het origineel nog niet, maar het heeft aardig te pakken.
Was net ook n btje aan t vogelen of t wat voor mij zou zijn ook al ben ik niet zo getalenteerd kwa stem als je zusje:
http://www.savale.nl/music/dream.mp3
Hmm.. je kan wel heel goed zingen. Als ik eerlijk moet zijn though (kan ook aan de opname liggen) moet jij andere muziek zingen! Meer rock / indie achtig. Kan me best voorstellen als jij een keer hard uithaald aan het eind van zo'n druk instrumentaal stuk dat dat super tof klinkt. :ok:
Misschien proberen om het geheel iets warmer te maken; heeeel rustig opbouwen met de stem, en net laten klinken alsof je in je kamer opneemt. (Ik ben verre van zelfs een amateur-mixer dus ik kan 't ook fout hebben).

@ heavymetal en iedereen die ik vergeten ben; Dank u zeer. :grouphug: :D

savale
23 oktober 2009, 19:16
Hehe ja het had zowiezo wat meer ingetogen gemoeten inderdaad. Ik zing voornamelijk rock (met n bandje) dus ik vind dit soort dingen weer n uitdaging. Ik ga er mee aan de gang :)
Nou ik zal je ff niet meer storen, want jullie moeten je nummer afmaken haha. :P Als jullie dit n keer ergens live gaan doen dan wil ik komen kijken hoor, helemaal mijn ding.

Megadeth22
24 oktober 2009, 13:33
Hehe ja het had zowiezo wat meer ingetogen gemoeten inderdaad. Ik zing voornamelijk rock (met n bandje) dus ik vind dit soort dingen weer n uitdaging. Ik ga er mee aan de gang :)
Nou ik zal je ff niet meer storen, want jullie moeten je nummer afmaken haha. :P Als jullie dit n keer ergens live gaan doen dan wil ik komen kijken hoor, helemaal mijn ding.
Het enige wat misschien live gaat gebeuren is zo'n muziek/toneel avond op mijn of haar school. Eerst nog door de auditie heenkomen :cheerup:

Nou waarschijnlijk gaan we vandaag de zang opnemen. :ok:

En by the way, als je wilt mag je best mijn instrumentale versie van het nummer gebruiken voor jouw cover van Dream.. als je dat leuk vind. :)

zeiler
24 oktober 2009, 13:36
klinkt erg leuk :)!

Han S
24 oktober 2009, 14:27
Omdat iedereen zo lovend is zal ik toch echt even wat kritiek moeten geven, al was het alleen maar voor de balans. Zij heeft idd een interessante stem, nog lekker naief en puur en dat moet ze vooral zo zien te houden. Mooie intonatie en zij heeft zeker een groot talent, maar heeft wel wat vocal coaching nodig om het nog beter te kunnen doen. Zij raakt de hoge noten niet goed en daarom lijdt de zuiverheid daar onder. Er zijn eenvoudige techniekjes om een hogere noot goed te kunnen raken. Als zij naar die kwint gaat is het meestal te laag en dat zou ze goed doen als zij daarin wordt bijgestaan door een echt goede leraar of zanger(es) die de technieken wel goed beheerst. Verder vind ik het prachtig.

Megadeth22
24 oktober 2009, 14:35
Omdat iedereen zo lovend is zal ik toch echt even wat kritiek moeten geven, al was het alleen maar voor de balans. Zij heeft idd een interessante stem, nog lekker naief en puur en dat moet ze vooral zo zien te houden. Mooie intonatie en zij heeft zeker een groot talent, maar heeft wel wat vocal coaching nodig om het nog beter te kunnen doen. Zij raakt de hoge noten niet goed en daarom lijdt de zuiverheid daar onder. Er zijn eenvoudige techniekjes om een hogere noot goed te kunnen raken. Als zij naar die kwint gaat is het meestal te laag en dat zou ze goed doen als zij daarin wordt bijgestaan door een echt goede leraar of zanger(es) die de technieken wel goed beheerst. Verder vind ik het prachtig.
Kritiek is net zo welkom als "lovende reacties". :ok:
En je hebt gelijk; ze heeft eerst jaren gewoon op haar slaapkamertje gezongen (dus beheerste niet echt technieken) en nu ze zit sinds een jaartje ongeveer op zangles. Dus ik hoop dat dat goed gaat komen. :cooler:

e!
24 oktober 2009, 14:42
Prachtig :cheerup:

Riky
24 oktober 2009, 18:52
Onwijs gaaf! Gisteren ben ik al verbaasd doordat ik ineens een bekend meisje live zag zingen waarvan ik helemaal niet wist dat ze zo goed kon zingen (ook sing and songwriters achtig) en nu ben ik weer onder de indruk. Begin steeds meer te krijgen met dit soort muziek (ik word toch niet volwassen:???:).

Erg erg mooi! Ze heeft een geweldige stem. Aparte bijna zenuwachtige vibrato, maar echt precies goed. Veel gevoel. Jij speelt ook een sfeervol stukje gitaar. Ik vind het cool. Jammer dat mijn zusje niet zo kan zingen:P

Das Schaap
24 oktober 2009, 23:46
Weer een stem die gewoon 'goed' is. Je hebt mensen die kunnen zingen maar waarbij de stem je niks doet.
Nou zingt ze niet perfect nee maar d'r stem is gewoon gemaakt hiervoor.

Ben alleen nieuwsgieriger hoe ze eigen werk (of in ieder geval, geen cover) uitvoert, dan heb je namelijk niks om van af te kijken in principe.

Dus hup !:cheerup:

Megadeth22
25 oktober 2009, 11:28
Weer een stem die gewoon 'goed' is. Je hebt mensen die kunnen zingen maar waarbij de stem je niks doet.
Nou zingt ze niet perfect nee maar d'r stem is gewoon gemaakt hiervoor.

Ben alleen nieuwsgieriger hoe ze eigen werk (of in ieder geval, geen cover) uitvoert, dan heb je namelijk niks om van af te kijken in principe.

Dus hup !:cheerup:
Zelf schrijven we niks jammer genoeg.. :(

Nou misschien gaat het langer duren, ik heb "per ongeluk" de live versie van het nummer als referentie gebruikt. En dat is natuurlijk niet precies in hetzelfde tempo. Met een beetje geluk kan ik alles weer overnieuw opnemen :dontgeti:

glennshred
25 oktober 2009, 22:23
Die zus van jou kan wel extreem mooi zingen, ik moet ook dikwijls nog
denken aan dat éérste nummer dat jullie ooit gemaakt hebben, kreeg
daar zowel bijna kippenvel van, geloof dat het fallingslowly heet.

Heb het een tijd geleden nog beluisterd :)

Je gitaarspel is ook goed in dit nummer, je beheerst alles goed ;)

Megadeth22
25 oktober 2009, 23:32
Die zus van jou kan wel extreem mooi zingen, ik moet ook dikwijls nog
denken aan dat éérste nummer dat jullie ooit gemaakt hebben, kreeg
daar zowel bijna kippenvel van, geloof dat het fallingslowly heet.

Heb het een tijd geleden nog beluisterd :)

Je gitaarspel is ook goed in dit nummer, je beheerst alles goed ;)
He bedankt :)

Update; Ik ben helemaal overnieuw begonnen met opnemen (had de verkeerde versie als referentie gebruikt). Gitaar en basgitaar zijn al gedaan, er komt nog tambourijn bij, mondharmonica, af en toe wat zachte drums, en ik probeer ook Orchestra zang / strijkers erin te gooien. Dat laatste heb ik nog nooit gedaan dus ik hoop dat het lukt. :ok:

savale
26 oktober 2009, 20:11
hehe klinkt spannend. Hoe ga je de strijkers doen? softwarematig of staat r toevallig n viooltje bij jullie thuis? ;)
Thnx trouwens voor t aanbod om je instrumentale versie te gebruiken. Moet m alleen voor mijn stem nog n stuk transponeren. Geen idee of dat lukt zonder dat t gaar klinkt?

Megadeth22
26 oktober 2009, 20:12
hehe klinkt spannend. Hoe ga je de strijkers doen? softwarematig of staat r toevallig n viooltje bij jullie thuis? ;)
Thnx trouwens voor t aanbod om je instrumentale versie te gebruiken. Moet m alleen voor mijn stem nog n stuk transponeren. Geen idee of dat lukt zonder dat t gaar klinkt?
Je hebt wel pitch-shifters enzo, maar dat gaat inderdaad vaak een beetje raar klinken. Ik kan het wel proberen hoor daar niet van (maar wel als ik met dit nummer klaar ben :p)

En inderdaad, software matig. Ook komt er 1 maat drums bij, de tamboerijn laat ik achterwege..

charles
26 oktober 2009, 20:20
Vond ik echt heel mooi - zowel gitaar, tamborine en zang!

Comfortably Daniel
27 oktober 2009, 18:01
Ok...dit was genoeg voor een abonnement op je youtube pagina :)

Klinkt echt super! Je zusje heeft inderdaad een erg mooie stem...Sounds like an angel...
Jup...kippenvel. Ze moet misschien hier en daar nog wat leren, maar het grootste deel staat er gewoon.

Top :ok:

Ben benieuwd naar de volledige versie.

Megadeth22
27 oktober 2009, 20:02
Thanks :D
Nou ik heb voor de volledige versie maar, egoistisch zijnde, een nieuw topic ge-opend! Hij staat in ditzelfde Subforum!