PDA

View Full Version : Mn nieuwe sound: De 1ste keer met mn nieuwe gear



Toni Penta
21 oktober 2009, 21:34
Voor de eerste keer met mn nieuwe Gibson LP over een Marshall buizen (JCM2000DSL401).

De gitaar had ik net een paar weken en deze versterker gebruikte ik deze opnames voor het eerst.
Je kunt je dus wel voorstellen met welk gevoel ik die avond de oefenruimte betrad...
De sound waar ik jaren voor gespaard heb. Die droom ging die dag in vervulling.

Ik vind het een supergeile Bluessound, die me laat denken aan mijn 'heroes': Warren Haynes en Alvin Lee.
En ben zeer nieuwsgierig naar andere (meer objectieve) meningen.

Bij de Slow Blues-Jam (http://knowyourenemy.eu/attachments/File/prive/slowblues.mp3) speel ik op de Gibson LesPaul Classic over een Marshall JCM2000(DSL401) met ietsje oversturing. Ik gebruik geen effectpedalen.

Bij de 'Mellow'-Jam (http://knowyourenemy.eu/attachments/File/prive/mellow.mp3) speel ik met dezelfde gear, maar dan staat de versterker op het cleane kanaal. Zo mooi clean verwacht je niet van een Marshall.....

beruk
21 oktober 2009, 21:44
Zo mooi clean verwacht je niet van een Marshall.....
Nee, wist ik niet dat dat zo mooi kon klinken. Met zo'n set heb je helemaal geen effectpedalen nodig!
Ik vind et schitterend klinken, gefeliciteerd!

Toni Penta
6 november 2009, 19:22
Tja, ik geef dit topic toch maar een schopje.

Beruk, bedankt voor je reactie.
Maar ik ben benieuwd naar meer reacties/meningen.

De sound, de riffs, de 'feeling', enz. Vertel eens wat jullie ervan vinden.
Wat is goed, wat kan beter?

thx,
Toni

hielos
7 november 2009, 16:59
Allereerst complimenten! Klinkt super, lekker gespeeld. Lekkere timing ook! Alleen ikzelf ben wat blues betreft toch meer van de "less is more". Dus ik zou wat minder noten spelen die de lege ruimte opvullen zegmaar. Af en toe is het ook heel relaxt om gewoon alleen de eccentiële noten te spelen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dan doel ik op de slow blues, de mellow vind ik een stuk lekkerder. Maar dat is natuurlijk ook maar een mening. In ieder geval wel een hele lekkere sound!

covermark
8 november 2009, 19:15
Complimenten hoor, lekker gespeeld. Timing is inderdaad ook lekker. Less is more sluit ik me wel bij Hielos aan. Je sound is inderdaad lekker. Volgens mij heb je er een aardig speakertje onder staan