PDA

View Full Version : Zelfgemaakte Smokey Amp



tostiapparaat
21 oktober 2009, 21:27
Hallo mensen, ik zag toenet iets leuks op internet staan, en dat is iets waar ik eigenlijk wel een beetje naar op zoek was, ik ga wel eens naar een gitaarspelende vriend met maar één input op de versterker, en ik heb ook wel eens de aandrang om in de tuin fijn in het zonnetje gitaar te gaan spelen, maar een 30W combo is erg moeilijk om de hele tijd te verslepen (vooral op de fiets)

nou, dat leuke wat ik dus zag staan heet een smokey amp.
op youtube veel zelfgemaakte versies gezien en omdat ik wel een knutselaar ben wil ik het ook eens proberen,

maar die wat ik op internet zag staan hadden allemaal zo'n heel clean geluid, en laat mijn stijl nou net hardrock zijn, en daar is een beetje distortion wel fijn bij...

kan ik op zo'n zelf gemaakte amp ook een soort distortion functie zetten?
en zo ja, hoe doe ik dat dan?
(oh, het hoeft trouwens niet in een sigarettendoosje te passen... die heb ik namelijk niet, en het mag van mij ook wel wat groter...)

alvast bedankt:hippie:

speedmusic
21 oktober 2009, 21:37
High Gain Smokey Amp (http://cgi.ebay.com/SUPRO-MINI-AMP-HIGH-GAIN-SMOKEY-GUITAR-AMPLIFIER-NEW_W0QQitemZ330367253321QQcmdZViewItemQQptZLH_Def aultDomain_0?hash=item4ceb6c3b49) voor €25,-- heb je hem in huis.

tostiapparaat
21 oktober 2009, 21:43
ik hoef er geen te kopen, ik wil er zelf een maken...

KoenB
22 oktober 2009, 03:24
kijk eens op www.newtone-online.nl of www.tonepad.com. Met name op die laatste staan heel veel projecten die je kunt bouwen. Op newtone is het allemaal nog duidelijker uitgelegd (ook in het nederlands ipv engels) en je kunt bovendien meteen de onderdelen (en in sommige gevallen zelfs bouwpakketten) bestellen.

Ik denk dat je met je hardrock stijl het beste The Plus kunt bouwen van Newtone. Dit is een clone van de MXR distortion+. Als je nog wat harder wilt zou ik voor de RAT van tonepad gaan.

nico verduin
22 oktober 2009, 04:00
hier heb je er een paar: http://www.beavisaudio.com/Projects/NoisyCricket/

JTB
22 oktober 2009, 10:50
Ik heb meteen de onderdelen besteld om zo'n ampje te bouwen, lijkt me prima voor thuis gebruik. Totale kosten inclusief verzenden €25,67 dus da's het geld niet.