PDA

View Full Version : Mesa Rectifier Footswitch



Veekeren
21 oktober 2009, 15:11
Omdat mijn vorige Rectifier in een brand verloren is gegaan was ik helaas genoodzaakt een nieuwe te zoeken. Deze heb ik gelukkig snel gevonden, voor een mooie prijs heb ik een tweekanaals Dual Recto gevonden met een Rectifier 1x12 cab. Kan ik tenminste weer vooruit.

Er zit alleen geen footswitch bij. Ik probeer op internet uit te zoeken waar ik er eentje vandaan zou kunnen halen, maar het is lastig googelen - meestal kom je bij advertenties uit waar een rectifier met footswitch wordt aangeboden. Ik zie op de Mesa site dat ze ze voor 59 dollar verkopen, op Ebay zie ik een replica voor ongeveer 40 euro inclusief verzending.

Weet iemand een adresje waar ik voor een redelijke prijs zo'n switch kan kopen? Het stelt eigenlijk niet veel voor, een knopje en een lichtje, maar ik heb het wel graag in de originele vorm (hoeft echter niet origineel Mesa te zijn). Ik heb zo namelijk een setup waarbij ik zo in 1 keer van distortion naar clean met delay kan schakelen en dat werkt voor mij het beste. Mocht er geen betere optie zijn dan gaan we maar voor de Ebay switch..

ieme
21 oktober 2009, 15:17
Is simpele aan uit switch, zijn genoeg mensen hier op t forum (en anders zelf) die hem voor je kunnen maken.

Veekeren
21 oktober 2009, 15:21
Is simpele aan uit switch, zijn genoeg mensen hier op t forum (en anders zelf) die hem voor je kunnen maken.

Hmm, lijkt me inderdaad ook niet het moeilijkste DIY klusje. Als iemand zich geroepen voelt dat te doen voor me tegen een redelijke vergoeding - of me een goede stap in de richting kan vertellen om het zelf te doen (solderen zal wel lukken, waar de materialen te halen heb ik geen idee van) hou ik me aanbevolen!

interessander
21 oktober 2009, 15:30
Ja die zijn supersimpel zelf te maken, ik heb mijn mark switch wel eens opengehaald en het stelt niks voor. Gewoon een hammond behuizing en een paar onderdelen.

je kunt bij Newtone (http://www.newtone-online.nl/catalog/) de onderdelen wel bestellen.

AART
21 oktober 2009, 16:55
Als het een 2 kanaals is zit er 1 jackingang in, een weerstandje, een led en een latching (dacht ik) footswitch.

Weet even de waarde van de weerstand niet helaas, maar dat moet niet zo moeilijk zijn om te vinden.

Veekeren
21 oktober 2009, 17:10
Zo te zien gaat het lastigste nog worden de gaten in de behuizing te krijgen, hoe schraal dat ook moge klinken. Ik kan solderen, beetje lijmen, plakband plakken maar boren is lastig, ik heb geen machine en kan er ook niet even eentje lenen.

Mocht iemand voor een vergoeding me kunnen helpen met zo'n switch zou ik het erg waarderen.

interessander
21 oktober 2009, 17:19
Haha ik heb precies hetzelfde probleem met een voltooid zelfbouw pedaal, ik heb geen kolomboor.

Die replica's kunnen zelfs nog kleiner zie ik: Link (http://cgi.ebay.de/Mesa-Boogie-Mini-CHANNEL-LEAD-Footswitch-By-VoodooMan_W0QQitemZ140350241172QQcmdZViewItemQQptZ LH_DefaultDomain_0?hash=item20ad86b994)

Veekeren
21 oktober 2009, 17:28
Haha ik heb precies hetzelfde probleem met een voltooid zelfbouw pedaal, ik heb geen kolomboor.

Die replica's kunnen zelfs nog kleiner zie ik: Link (http://cgi.ebay.de/Mesa-Boogie-Mini-CHANNEL-LEAD-Footswitch-By-VoodooMan_W0QQitemZ140350241172QQcmdZViewItemQQptZ LH_DefaultDomain_0?hash=item20ad86b994)

Ja, en ongetwijfeld kan het zelfs nog kleiner :D Maar een beetje stabiliteit door een grotere behuizing kan geen kwaad :)