PDA

View Full Version : DE WAARDEN VAN EEN SQUIER



Basman
6 april 2003, 00:07
Er wordt veel afgegeven op de squier strats. Nu heb ik gelezen dat je met een squier strat (een japanse dan), als die helemaal goed is afgesteld, toch nog veel goede dingen mee kunt doen. Is dit zo? En hoe stel je die dan goed af?

Anders Destium
6 april 2003, 00:15
De Squiers die door de beugel kunnen zijn eind jaren tachtig gemaakt. Toen het merk door Fender werd opgekocht en ging massaproduceren is ook de kwaliteit een beetje verdwenen, Fender is namelijk net als Ibanez een onderneming die puur op winst is gericht.

Een Squier is een goede beginnersgitaar (ik ben ook op één begonnen), maar niet meer dan dat. Meer kun je ook moeilijk verwachten voor dat geld, tenzij je naar minder bekende merken gaat of 2e hands. Het probleem met onbekende merken is dat je ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunt als je dat zou willen.

Als je meer wil halen uit een Squier heeft dit meestal een vlag op modderschuit-effect. Voor de rest zijn afstellingstechnieken identiek aan die bij andere gitaren..

pim1234
6 april 2003, 09:52
Fender is namelijk net als Ibanez een onderneming die puur op winst is gericht.

welke niet??

Chris Wolstenholme
6 april 2003, 11:00
pcies, dat is HET doel van ondernemen.


Ik kan me slecht voorstellen dat Fender/gibson een Non profit organisatie zou zijn, hoewel ik dat wel zou willen :grin:

Anders Destium
6 april 2003, 11:18
In het land der blinden is éénoog koning.

Ik vind het leuk om te zien dat jullie hier de context niet proberen te begrijpen. Wat ik zei was het volgende: Fender en Ibanez offeren kwaliteit van hun instrumenten op om meer winst te kunnen maken, dit is redelijk kwalijk. Er wordt ten onrechte van uitgegaan dat gitaristen er voor de gitaarbouwer zijn in plaats van andersom. Er zijn ook gitaarbouwers die hun gitaren centraal stellen, een veel natuurlijkere houding.

Natuurlijk wil elke onderneming winst maken, het is alleen de vraag tegen welke prijs...

Robs
6 april 2003, 11:27
Dus dat is volgens jou bij bijvoorbeeld Gibson niet het geval? Ik heb zelf het idee dat Fender en Ibanez gitaren leveren met een aardige prijs-kwaliteit verhouding. Een squier is goedkoop, dus krijg je een baggergitaar, een USA Strat is duurder, maar dan heb je ook wat....

@iro
6 april 2003, 11:52
Op 2003-04-06 11:18, schreef Anders Destium:
In het land der blinden is éénoog koning.



te veel naar Minorety rapport gezien? :razz:

Anders Destium
6 april 2003, 12:59
Op 2003-04-06 11:52, schreef @iro:


Op 2003-04-06 11:18, schreef Anders Destium:
In het land der blinden is éénoog koning.



te veel naar Minorety rapport gezien? :razz:


Te weinig Nederlands en Engels gehad op school wellicht? En die film ken ik niet, ik lees liever boeken dan dat ik me verlaag tot het niveau van het gemiddelde gepeupel...

bamboozler
6 april 2003, 13:36
Laat dit armzalig lid van het gepeupel je dan vertellen dat squier altijd gitaren heeft gemaakt onder de paraplu van Fender, dus ook die "wel door de beugel konden eind jaren tachtig..."

hoofd
6 april 2003, 13:40
Op 2003-04-06 12:59, schreef Anders Destium:
Te weinig Nederlands en Engels gehad op school wellicht? En die film ken ik niet, ik lees liever boeken dan dat ik me verlaag tot het niveau van het gemiddelde gepeupel...


Aarde aan meneer Anders Destium! HALLOOOOW!!!!! Je begint te klinken als een soort van 2de Kitaar knul, en dat wil je niet, toch? :wink:

Anders Destium
6 april 2003, 14:11
Ik vind het typisch dat alleen op de persoon wordt gespeeld in plaats dat er wordt gereageerd op de vraag die in het begin gesteld is, het lijkt zo net of ik op een Amerikaans of puber forum aan het posten ben.

Als jullie je tijd nou eens in nuttige dingen zouden investeren in plaats van mensen te gaan bashen die WEL een mening hebben en daarvoor durven uit te komen zou dit forum er flink op vooruitgaan.

Wie de schoen past...

hansies
6 april 2003, 14:22
Op 2003-04-06 14:11, schreef Anders Destium:
Ik vind het typisch dat alleen op de persoon wordt gespeeld in plaats dat er wordt gereageerd op de vraag die in het begin gesteld is, het lijkt zo net of ik op een Amerikaans of puber forum aan het posten ben.

Als jullie je tijd nou eens in nuttige dingen zouden investeren in plaats van mensen te gaan bashen die WEL een mening hebben en daarvoor durven uit te komen zou dit forum er flink op vooruitgaan.

Wie de schoen past...


proficiat Anders Destium, ben het volledig met je eens, eindelijk eens iemand die eerlijk voor zijn mening durft uit te komen
Hansies

wingman
6 april 2003, 14:24
Ben bijna een jaar geleden op 7/4/2002 een soortgelijk topic gestart mischien vind je daar wat je weten wilt. onderwerp: verschil tussen fender en squier.

Blokkie
6 april 2003, 14:43
Ik heb zelf een Squier strat uit ´82 (geloof ik) waar later Seymour duncans ingezet zijn. Ik heb er 10 jaar geleden 900 gulden voor betaald. Weinig strats bespeeld die beter klonken of lekkerder speelden. Zelfs de EC of SRV niet. Over nieuwe squiers kan ik niets zeggen.

wingman
6 april 2003, 14:49
Is dat er een uit de JV serie?

JV
6 april 2003, 15:08
mijn serie?

hoofd
6 april 2003, 15:09
ff compleet offtopic, maar dit moet er bij mij ff uit hoor!



Op 2003-04-06 14:11, schreef Anders Destium:
"Ik vind het typisch dat alleen op de persoon wordt gespeeld in plaats dat er wordt gereageerd op de vraag die in het begin gesteld is, het lijkt zo net of ik op een Amerikaans of puber forum aan het posten ben."

Als ik dingen lees als "het gemiddelde gepeupel" en dat je je daartoe moet "verlagen" om een simpele grap te snappen, komt het bij mij over alsof ik op een fucking eliteforum zit waar je op basis van iq en kennis lid mag worden. Dan ga ik inderdaad op de persoon spelen want om dat soort dingen kan ik me pissed maken.


"Als jullie je tijd nou eens in nuttige dingen zouden investeren in plaats van mensen te gaan bashen die WEL een mening hebben en daarvoor durven uit te komen zou dit forum er flink op vooruitgaan."

Betreffende dit onderwerp heb ik geen mening, ik heb dan ook geen squier, en nooit een bespeeld ook. Maar ik denk wel dat je een beetje uit je nek kletst. Met een beetje googlen kom je erachter dat veel mensen de squiers uit Japan uit de 80er jaren ongeveer even goed vinden als de fender usa-strats. De fabriek blijkt dan ook opgeheven omdat de kwaliteit te goed was (was slecht voor Fender zelf). Zover ik weer is Squier altijd al van Fender geweest (en dus niet zo'n verhaal als met Epiphone-Gibson).

"Wie de schoen past..."

These boots are made for walking, and that's just what they're gonna do
And one of these days, these boots will walk all over you


Interpreteer het hoe je wil, ik ben altijd in voor een discussie :smile:.

Anders Destium
6 april 2003, 16:34
> Mtlhead

Het idee van gitaarforum is een beetje gericht op vraag en antwoord. Als er dan mensen zijn die alleen maar over het taalgebruik van een ander gaan mierenneuken in plaats van de vraag van de topic-opener te beantwoorden heeft het op een gegeven geen zin meer iets te beantwoorden.

Je geeft zelf aan dat je geen mening hebt over Squiers, WAAROM POST JE DAN IN DIT TOPIC?

PS Ik ben de rotste niet :smile:

Blokkie
6 april 2003, 17:40
Mijn Squier is inderdaad uit de JV serie.

wingman
6 april 2003, 19:03
Die van mij ook nix mis mee!