PDA

View Full Version : Goede koop? Bosch bovenfreesmachine



Dippides
21 oktober 2009, 14:43
Gisteren deze bovenfreesmachine gekocht bij de Makro.

http://www.goedkoopgereedschap.nl/product_info.php?products_id=213

52 euro incl. btw.

Mij leek het een koopje. Elders overal 100 euro of meer.

Maar ik heb niet zoveel verstand van deze machines.

Koopje of niet?

speedmusic
21 oktober 2009, 14:50
Hangt er vanaf, in mijn handen is elke euro die ik aan zoiets uitgeef duurkoop.

Ike57
21 oktober 2009, 14:59
Gisteren deze bovenfreesmachine gekocht bij de Makro.

http://www.goedkoopgereedschap.nl/product_info.php?products_id=213

52 euro incl. btw.

Mij leek het een koopje. Elders overal 100 euro of meer.

Maar ik heb niet zoveel verstand van deze machines.

Koopje of niet?

Da's niet duur! Dat model kost inderdaad overal rond de 100 euro. Volgens mij heb je daar, voor gitaarbouw in ieder geval, best een leuke frees. Ik heb zelf ook een Bosch frees (ouder model) en deze voldoet prima!

DaanW
21 oktober 2009, 16:23
Da's niet duur! Dat model kost inderdaad overal rond de 100 euro. Volgens mij heb je daar, voor gitaarbouw in ieder geval, best een leuke frees. Ik heb zelf ook een Bosch frees (ouder model) en deze voldoet prima!

Zeker niet duur. Ik heb zelf ook een bosch, maar werk wel dat ie iets onstabiel is. Ik zie duidelijk een verschil qua diepte als ik van freesrichting verander (van links naar rechts frezen geef een andere diepte dan van boven naar beneden).
't is erg weinig (minder dan en milimeter), maar ik zie het wel.
Enige waar ik het echt zie is in de pickup-cavities, maar goed, daar zie je later toch niks meer van.

Mattia
21 oktober 2009, 21:29
De blauwe (duurdere) bosch bovenfrezen zijn echt prima, de groene zijn redelijk goed.

snaarplukker
22 oktober 2009, 00:01
Zolang je geen 100 bodies per week freest heb je er lang plezier van.;)

KoenB
22 oktober 2009, 03:27
Ik heb ook een Bosch, ook een wat ouder model, en hij voldoet prima!

Dippides
22 oktober 2009, 15:13
De blauwe (duurdere) bosch bovenfrezen zijn echt prima, de groene zijn redelijk goed. Ik wist niet dat er ook blauwe waren.

Maar goed, ik heb 'm gisteren gebruikt om een stuk 'bodyhout' op dikte te brengen (2cm er af) en dat ging goed.

Begin nog maar net met gitaarbouwen en weet niet of ik het zal blijven doen, dus voorlopig leek me dit wel een prima ding.

niekb
22 oktober 2009, 15:21
Ik heb dezelfde en die voldoet prima. Dat is niet duur voor deze frees.

Ik vond m eerst wat groot maar dat was een kwestie van wennen. Voordeel is dat er een 6,3 mm spantang bijzit. Geen gedoe met busjes als je US freesjes wil gebruiken.

jan jansen
22 oktober 2009, 23:28
Ik wist niet dat er ook blauwe waren.

.

Het blauwe gereedschap van bosch is voor de proffesionele markt,de groene voor de gewone consument.

JJ