PDA

View Full Version : Lenny Kravitz test (Gitaar/bas/drums)



Megadeth22
21 oktober 2009, 14:10
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8246810

Vorige keer dat ik zo'n testje hier neerzette (Metallica) hebben jullie super goeie adviezen gegeven die het eindresultaat echt beter hebben gemaakt. Dus nu vraag ik jullie weer :grouphug:

Dit is "Always on the run" van Lenny Kravitz. Gitaren, basgitaar en drums door mij ingespeeld. Ik speel mee met de track zelf (je hoort Lenny ook zachtjes zingen op de achtergrond).

Een puntje

de distortion gitaar: Ik krijg dit maar niet goed. Heb nu letterlijk 25 keer veranderd en het nummer in Itunes gezet maar ik krijg maar niet dat gepolish-de "smoothe" distortion geluid. Ik weet dat Lenny alles met oude (maar wel goede) gitaren en amps en weetikveel wat opneemt maar ik zou er op z'n minst toch wel een beetje dichtbij kunnen komen?

Kritiek/advies? :ok:

kenx
21 oktober 2009, 15:56
Mooi gedaan man!

marc_o
21 oktober 2009, 16:45
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=8246810

Vorige keer dat ik zo'n testje hier neerzette (Metallica) hebben jullie super goeie adviezen gegeven die het eindresultaat echt beter hebben gemaakt. Dus nu vraag ik jullie weer :grouphug:

Dit is "Always on the run" van Lenny Kravitz. Gitaren, basgitaar en drums door mij ingespeeld. Ik speel mee met de track zelf (je hoort Lenny ook zachtjes zingen op de achtergrond).

Een puntje

de distortion gitaar: Ik krijg dit maar niet goed. Heb nu letterlijk 25 keer veranderd en het nummer in Itunes gezet maar ik krijg maar niet dat gepolish-de "smoothe" distortion geluid. Ik weet dat Lenny alles met oude (maar wel goede) gitaren en amps en weetikveel wat opneemt maar ik zou er op z'n minst toch wel een beetje dichtbij kunnen komen?

Kritiek/advies? :ok:

Iets minder oversturing en beetje treble eruit, klein tikje meer mids, dat zou het moeten doen. Geen idee wat je hebt gebruikt om de sound neer te zetten.

Brewskie
21 oktober 2009, 16:54
Zeker goed gespeeld. Ik vind het altijd mooi om te horen dat muzikanten veelzijdig zijn.

Ik twijfel echter over de basgitaar. Ik heb het nummer vroeger ook met mijn band gespeeld, en toen heb ik de baslijn volgens mij anders gespeeld. Heb je de originele tab's ervoor aangehouden of heb je het op eigen idee gespeeld ?

Megadeth22
21 oktober 2009, 20:56
Iets minder oversturing en beetje treble eruit, klein tikje meer mids, dat zou het moeten doen. Geen idee wat je hebt gebruikt om de sound neer te zetten.
Thanks bovenstaande en kenx :)
Ik heb POD farm gebruikt met een Toneport Ux1.. en een iets ouder squiertje.
Ga die settings eens proberen!

@ Brew: Ik heb goed geluisterd naar het origineel, en daarbij een tab gepakt die er best wel ok uitzag. :ok:

marc_o
21 oktober 2009, 21:18
Zoek het dan in een plexi en een humbucker gitaar, en zuinig met de hoeveelheid oversturing.

Comfortably Daniel
26 oktober 2009, 20:30
Klikt al erg goed :ok: En lekker gespeeld ook :strat:

Inderdaad misschien de "drive-gitaar" wat aanpassen.
Ik krijg zelf met m'n Strat, Analogman Sunface NKT275 en Twin Reverb wel een lekkere Lenny sound.

5150II
26 oktober 2009, 21:28
Het klinkt lekker maar, hoe hard staat het origineel aan?
Want ik hoor de zang erg duidelijk.

Kan je hem ook zonder het origineel eronder posten?

Megadeth22
26 oktober 2009, 22:38
Klikt al erg goed :ok: En lekker gespeeld ook :strat:

Inderdaad misschien de "drive-gitaar" wat aanpassen.
Ik krijg zelf met m'n Strat, Analogman Sunface NKT275 en Twin Reverb wel een lekkere Lenny sound.
:ok:
Hmm tegen die setup kan ik niet op met mijn Squiertje en Pod Farm. :chicken:

@5150: Ga ik zeker doen (een versie waar het origineel heel zacht staat) maar ik moest eerst die verdomde rhythm gitaar tone zien te fiksen. :makeup:
Duurt nog even, ben nu bezig met een ander nummer (staat ook in sounds, veel reacties op gehad [echt supervet]). :ok:

Comfortably Daniel
27 oktober 2009, 17:46
:ok:
Hmm tegen die setup kan ik niet op met mijn Squiertje en Pod Farm. :chicken:


Pod Farm...en dan die kip erachter...lol :soinnocent: :seriousf: Sorry, vond het gewoon komisch.

Ach joh...gewoon een beetje knoeien tot je een lekkere sound hebt. Komt best goed ;)