PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Gitaarnet opschonen



RoelTM
21 oktober 2009, 14:18
Het mag wel duidelijk zijn dat GN een schoonmaakbeurt kan gebruiken. :satisfie:

Nu zat ik te denken... (je moet wat met een dag zonder GN)
Er zijn een hele zooi non-actieve geregistreerden. Er is al vaker door de Mods gezegd dat deze accounts niet verwijderd worden, omdat die leden mogelijk terug komen.

Is het niet mogelijk om de leden die (bijvoorbeeld) sinds 1 jan 2008 niet meer online zijn een mailtje te sturen, met daarin de vraag of ze hun account nog willen bewaren? Zo ja, klik op link. Zo nee, account wordt na een maand of 2 verwijderd.

(geld eventueel ook voor topics met minder dan 1 á 2 posts?)

remmiedepemmie
21 oktober 2009, 14:35
Het mag wel duidelijk zijn dat GN een schoonmaakbeurt kan gebruiken. :satisfie:

Nu zat ik te denken... (je moet wat met een dag zonder GN)
Er zijn een hele zooi non-actieve geregistreerden. Er is al vaker door de Mods gezegd dat deze accounts niet verwijderd worden, omdat die leden mogelijk terug komen.

Is het niet mogelijk om de leden die (bijvoorbeeld) sinds 1 jan 2008 niet meer online zijn een mailtje te sturen, met daarin de vraag of ze hun account nog willen bewaren? Zo ja, klik op link. Zo nee, account wordt na een maand of 2 verwijderd.

(geld eventueel ook voor topics met minder dan 1 á 2 posts?)

Dat werkt niet, want dan moeten ook alle posts van die gebruikers worden verwijderd. En dat betekent weer een hoop kennis wat verloren gaat.

Persoonlijk denk ik dat het probleem kan worden veroorzaakt door het ikoontje wat voor een thread staat, wat aangeeft of jij gepost hebt in die thread. Dat heeft een behoorlijke invloed op de performance als er meerdere threads zijn met een groot aantal berichten.

almarvk
21 oktober 2009, 14:56
Het verwijderen van de in-actieve gebruikers heeft weinig nut en zal weinig tot geen effect hebben op de performance van de site. Indien er posts aan een gebruiker hangen blijven deze gewoon staan. Dit is in het verleden wel een aantal keer voorgekomen op verzoek van die gebruiker. Het icoontje zorgt echt niet voor problemen. Het zijn vooral de verzoeken voor data die worden gedaan aan de server/database.

Vannacht zijn er onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan de server waarop dit forum draait. Daarnaast was het de bedoeling om de forumsoftware te upgraden. Helaas is dit niet gelukt. Het belangrijkste punt is nu om de overall performance aan te pakken om ook zo een downtime van een aantal uur te voorkomen.

driftkop
21 oktober 2009, 16:00
Wat is dan bijvoorbeeld wel een reden dat het forum traag is? Het overvloedig quoten van plaatjes lijkt me een voor de hand liggende mogelijkheid. Of is de server uit zijn voegen gebarsten?

Arjan12
21 oktober 2009, 16:06
Te veel data voor te weinig servers? Maar goed, een server erbij kost natuurlijk een hoop knaken.

flitslicht
21 oktober 2009, 16:17
Wat is dan bijvoorbeeld wel een reden dat het forum traag is? Het overvloedig quoten van plaatjes lijkt me een voor de hand liggende mogelijkheid. Of is de server uit zijn voegen gebarsten?

Die plaatjes staan niet op de server maar op de eigen homepage van de poster. Het enige wat de server terug hoeft te sturen is de link van het plaatje.

Martijn-w
21 oktober 2009, 16:52
Het dataverkeer zal inderdaad niet het probleem zijn, gezien er vooral tekst opgehaald wordt. Het is denk ik vooral de hoeveelheid aanvragen voor informatie vanuit de db. Misschien is ie ook niet zo netjes opgebouwd, geen idee.

anibal
25 oktober 2009, 02:57
kan ik mijn profielnaam veranderen?

ShredTallicA
25 oktober 2009, 11:56
kan ik mijn profielnaam veranderen?

Misschien moet je hier eens kijken :sssh:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128236