PDA

View Full Version : Hngd: Les paul!



Ferraririk
21 oktober 2009, 12:42
JAJA
het is zo ver,

geen gekwebbel, foto's zeggen meer dan duizend woorden


Edit: Krijg de foto's er niet op, ga nu gelijk photobucket proberen
Dus komen er nu even woorden:

Het is een Les Paul Standard Deluxe van Epiphone,
Speelt als een trein, klinkt als een kettingzaag die op hol is geslagen als je de metal stack op volle gain, en de big muff combineert, Awesome!

Gouden hardware
Worn cherry finish, ziet er goed uit!
Dus geen sunburst, da's ook weer zo standaard

Hij komt bij thomann vandaan, ik was bang dat ik hem nog moest laten afstellen, maar dat hoeft niet, want hij is al helemaal goed (geen fretbuzz, snaren goede hoogte etc.)

Maar nu is photobucket klaar dus probeer ik weer foto's!

http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_4951.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_4949.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_4948.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_4947.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_4945.jpg
http://i733.photobucket.com/albums/ww331/Ferraririk/IMG_4946.jpg

geert1976
21 oktober 2009, 12:45
JAJA
het is zo ver,

geen gekwebbel, foto's zeggen meer dan duizend woorden


http://img43.imageshack.us/i/img4945sr.jpg/


ik zie niks, dus moet ik het nu bij woorden houden...:seriousf:

trouwens chapeau aan de moderators dat het forum het weer doet:cheerup:

pannekoek
21 oktober 2009, 12:46
www.tinypic.com

erg simpele en goede site om up te loaden!!


gefeliciteerd rik!!!

Ferraririk
21 oktober 2009, 12:53
Nah, ik probeerde imageshack, lukte altijd zonder in te loggen enzo, maar nu niet meer, dus ging ik maar naar photobucket, zijn trouwens allemaal erg simpel, imageshack deed het gewoon niet, mischien door de crash ofzo, idk

ellisvertellis
21 oktober 2009, 12:55
Eindelijk eens geen sunburst! Toffe gitaar!

Nellyrocks
21 oktober 2009, 13:10
Mooi gitaartje hoor. Ben sowieso wel gecharmeerd van wat de goedkopere merken tegenwoordig maken. Ziet er fraai uit.

Allen klinken als een op hol geslagen kettingzaag?:stop:

Kennen jullie dat nummer nog? The lumberjack?

Hiro
21 oktober 2009, 13:13
vet man gefeliciteerd :)

Ferraririk
21 oktober 2009, 13:13
Mooi gitaartje hoor. Ben sowieso wel gecharmeerd van wat de goedkopere merken tegenwoordig maken. Ziet er fraai uit.

Allen klinken als een op hol geslagen kettingzaag?:stop:

Kennen jullie dat nummer nog? The lumberjack?

Ja sorry hoor, full gain op metal stack kanaal, big muff sustain helemaal open gedraaid, tone op een kwart, neck pup, tone op 5, en dan nog goed klinken en neit als een zware dikke pap, nou, dan krijg je van mij +8

(en lumberjack kicks ass!)


@Hiro, Thanx!

beruk
21 oktober 2009, 13:16
Mooi rood is niet lelijk! Ik moet wel wennen aan de mat finish. Veel speelplezier!

Nellyrocks
21 oktober 2009, 13:18
Ja sorry hoor, full gain op metal stack kanaal, big muff sustain helemaal open gedraaid, tone op een kwart, neck pup, tone op 5, en dan nog goed klinken en neit als een zware dikke pap, nou, dan krijg je van mij +8

Dta is inderdaad heel bijzonder. Of het zegt iets over jou smaak. Je houdt iig van een bak scheur.

Ferraririk
21 oktober 2009, 13:19
Dta is inderdaad heel bijzonder. Of het zegt iets over jou smaak. Je houdt iig van een bak scheur.

Als het even kan moet het wel scheuren ja :D!


@Beruk, ja ik ook, maar hoe vaker ik kijk, hoe mooier die is!

Jasper.
21 oktober 2009, 13:21
Errug mooi rik! Ferrarirood? :D

McVenco
21 oktober 2009, 13:23
Mooie plank hoor! Dat matte heeft wel wat vind ik....

richwoodplayer
21 oktober 2009, 13:23
die is echt heel gaaf!
tjah, t blijft wel een epiphone headstock:D
maar als je die weg denkt is het echt een super mooie gitaar!
en dat hij lekker speelt en klinkt is natuurlijk de hoofd factor:crazyhappy:

have fun with it!:rockon:

Ferraririk
21 oktober 2009, 13:28
die is echt heel gaaf!
tjah, t blijft wel een epiphone headstock:D
maar als je die weg denkt is het echt een super mooie gitaar!
en dat hij lekker speelt en klinkt is natuurlijk de hoofd factor:crazyhappy:

have fun with it!:rockon:

ja die 2 rare hoekjes, ach ik leef er maar mee, er komt een dag dat hier een gibson headstock staat, O, en een gitaar van gibson daaronder natuurlijk :seriousf:

richwoodplayer
21 oktober 2009, 13:32
haha, met zo'n gitaar zou ik er ook wel mee kunnen leven!
ik heb nog nooit een epiphone gehad, maar de gibson is er al wel bij mij:D

budje
21 oktober 2009, 13:34
Mooi ding hoor! :blast:

Ferraririk
21 oktober 2009, 13:36
trouwens, 4.5 kilo, is dat goed, of te licht?

(dan bedoel ik voor een les paul, want mij boeit het niet hoe zwaar die is, alssie maar klinkt en speelt, en de looks mee heeft, en dat heeft ze zeker)

marter544
21 oktober 2009, 13:44
Ja sorry hoor, full gain op metal stack kanaal, big muff sustain helemaal open gedraaid, tone op een kwart, neck pup, tone op 5, en dan nog goed klinken en neit als een zware dikke pap, nou, dan krijg je van mij +8

(en lumberjack kicks ass!)


@Hiro, Thanx!

Vette gitaar, maar kun je eens een filmpje/opname maken van dat geluid? :dontgeti: Ik weet niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed klinkt.. Het enige wat ik me dan nog voor kan stellen is een op hol geslagen kudde bijen..

Ferraririk
21 oktober 2009, 13:45
Vette gitaar, maar kun je eens een filmpje/opname maken van dat geluid? :dontgeti: Ik weet niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed klinkt.. Het enige wat ik me dan nog voor kan stellen is een op hol geslagen kudde bijen..

er zit wel veel bijgeluiden bij, maar wat je speelt klinkt wel vet (vind ik, ik zou vanmiddag even kijken wat ik kan doen :P

Berrysaki
21 oktober 2009, 13:48
Erg mooi spul! Als ik dit soort juweeltjes zie, dan zie ik het in gedachten al om mijn nek hangen... ;) Congratz!

JurjenYarr
21 oktober 2009, 16:55
erg mooi, ik zie alleen nog plastic op de pup-covers? :soinnocent:

Ferraririk
21 oktober 2009, 16:57
erg mooi, ik zie alleen nog plastic op de pup-covers? :soinnocent:

nee dat heb ik eraf gesloopt, ik meot het nog schoonmaken, maar ik heb geen zin om de snaren te vervangen, en ik heb niet de goede set snaren hiero

Jeroen^^
21 oktober 2009, 16:59
Mooi ding :lp:

ShredTallicA
21 oktober 2009, 17:01
Mooi ding :ok: Geweldig stuk hout ook :hippie:

Ferraririk
21 oktober 2009, 17:02
Mooi ding :lp:

en in het echt issie nog mooier!

Bram+
21 oktober 2009, 17:03
Hmm wat is dat toch met mijn beeldscherm/ogen dat rode gitaren op sommige foto's ineens roze zijn :soinnocent:

Maar vette aks Rik, zeker fijn dat het een keer geen sunburst is zoals ellisvertellis zei, en vergeet niet de knoppen aan te passen:
http://www.vintagecloneparts.com/products/clone_reflector_knob_g02.jpg
:ok:

Jasper.
21 oktober 2009, 17:06
Ik snap niet hoe sommige mensen dit roze vinden? :dontgeti:
En ik vind deze knoppen eigenlijk ook wel mooi zo.

Nagramoth
21 oktober 2009, 17:06
Had ik al gezegd dat ik hem helemaal top vind?
Mooie tekening ook...

Veel plezier ermee !!!

kenx
21 oktober 2009, 17:14
Gefeliciteerd man! Les Paul = :punk:

Bram+
21 oktober 2009, 17:17
Ik snap niet hoe sommige mensen dit roze vinden? :dontgeti:
Ik wel, dat heeft te maken met dat verschillende computersystemen/monitors anders weergeven. Bij de derde en vijfde foto komt er bij m'n eigen notebook (Macbook Pro) een donkerroze zweem over de gitaar, op een andere notebook (sony vaio) die ik er voor de lol even naastgezet heb, is het, behalve dof, meer donkerbruin (nee ik gitaarnet niet altijd met twee notebooks tegelijk).

En dan houd ik er geen rekening mee dat je eigen waarneming ook nog eens anders kan zijn, maar aangezien je al verschil ziet tussen twee systemen, zal dat hier minder een rol spelen.

En richwoodknoppen FTW.

Ferraririk
21 oktober 2009, 17:29
Ik wel, dat heeft te maken met dat verschillende computersystemen/monitors anders weergeven. Bij de derde en vijfde foto komt er bij m'n eigen notebook (Macbook Pro) een donkerroze zweem over de gitaar, op een andere notebook (sony vaio) die ik er voor de lol even naastgezet heb, is het, behalve dof, meer donkerbruin (nee ik gitaarnet niet altijd met twee notebooks tegelijk).

En dan houd ik er geen rekening mee dat je eigen waarneming ook nog eens anders kan zijn, maar aangezien je al verschil ziet tussen twee systemen, zal dat hier minder een rol spelen.

En richwoodknoppen FTW.

ik zat ook te denken over de knoppen, maar ze passen er wel bij, en die met die witte bovenkant, niet zozeer (zoals het beeld in mn hoofd is)

macwilliams
21 oktober 2009, 18:03
Eindelijk, op naar de volgende:ok:
Hoe vind je de stock humbuckers klinken?

nickofzo
21 oktober 2009, 18:19
prachtig;)

Ferraririk
21 oktober 2009, 18:30
Hoe vind je de stock humbuckers klinken?

Niet slecht, ik denk dat het beter kan, tuurlijk, dat lees ik zat, maar het klinkt echt niet slecht, sterker nog, ik ga het niet vervangen, want voor dat geld (tenzij ik goeie GFS bestel) kan ik beter door sparen voor idd, de volgende! :D

macwilliams
21 oktober 2009, 18:36
Welk genre speel je dan?

pannekoek
21 oktober 2009, 18:39
Welk genre speel je dan?

death metalcore

Ferraririk
21 oktober 2009, 18:41
@Mac Beetje blues, rock, punk, hardrock, classic rock, Hendrix(waar moet ik die indelen ) soms wat metal,

en alles daar tussen, dus zegmaar, alles behalve jazz



maar nee, ik vind ze echt niet slecht, ik heb natuurlijk nooit echt top of the line in het echt gehoord, dat is natuurlijk een pak beter, maar ze zijn ECHT niet slecht

macwilliams
21 oktober 2009, 19:23
death metalcore:seriousf::seriousf:


@Mac Beetje blues, rock, punk, hardrock, classic rock, Hendrix(waar moet ik die indelen ) soms wat metal,

en alles daar tussen, dus zegmaar, alles behalve jazz



maar nee, ik vind ze echt niet slecht, ik heb natuurlijk nooit echt top of the line in het echt gehoord, dat is natuurlijk een pak beter, maar ze zijn ECHT niet slecht
Nou dan kun je voorlopig wel vooruit, ik vind de standaard epi pups ook niet slecht maar ik zou ze neverthenooitniet voor metal willen gebruiken. Dat gaat echt kut.

Ferraririk
21 oktober 2009, 19:32
:seriousf::seriousf:


Nou dan kun je voorlopig wel vooruit, ik vind de standaard epi pups ook niet slecht maar ik zou ze neverthenooitniet voor metal willen gebruiken. Dat gaat echt kut.

ik speel eigenlijk nooit metal, ja heel soms, zeg 2x per maand, dan wil ik even master of puppets doen, maar thats it

richwoodplayer
21 oktober 2009, 20:21
zeg!
waar blijfen die samples! :D

Ferraririk
21 oktober 2009, 20:25
zeg!
waar blijfen die samples! :D

even daarover, ik heb geen videocamera en/of microfoon, op mn mobiel gaat het helemaal ruk klinken, en op de gewone camera weet ik niet of daar een mobiel op zit, dus ik moet nog wat uitvinden om het goed te krijgen (en mocht ik het niet posten, komt dat omdat ik vind dat ik ruk speel, want, ik speel ruk :P)

richwoodplayer
21 oktober 2009, 21:34
haha, is goed, zie het (misschien) wel verschijnen:cheerup:

Guitar GoD
22 oktober 2009, 09:23
hele mooie top zeg!

gefeliciteerd!

Jorikjet
22 oktober 2009, 11:19
HNGD? wat betekend dat?

leuk gitaartje trouwens :)

Nagramoth
22 oktober 2009, 11:32
Happy New Guitar Day

DeiDRagonas
22 oktober 2009, 14:53
trouwens, 4.5 kilo, is dat goed, of te licht?

Mooie gitaar Rik! Gefeliciteerd!

Wat betreft die 4,5 kilo... Dat is echt een heel mooi gewicht. Mn Gibson gatenkaas is 3,8 kilo en die Epi die ik te koop had was ook dik 4,5 kilo. Heb ook een keer een Gibson Studio geprobeerd van 5,2 kilo en dat was toch echt wel te zwaar vond ik. Mn eerste reactie was direct "Sjesis, wat n loodzware mofo" dus veel zwaarder dan 4,5 kilo moet t ook niet worden imho.

D.

soup
22 oktober 2009, 16:53
De headstock lijkt op die ze hadden op de etilist series.