PDA

View Full Version : Welke gitaar?



Sjors1994
19 oktober 2009, 23:16
Hallo,

Ik speel al een paar jaar op een Epiphone SG. Nu ben ik opzoek naar een betere gitaar.

Ik zit nogsteeds te twijfelen tussen een Fender Strat en een Gibson Les paul.

Kan iemand mij vertellen of er ook een gitaar is waarmee ik zowel het heldere geluid van fender als het volle geluid van gibson mee kan krijgen?

Alvast bedankt.

Sjors.

Rock Bottom
19 oktober 2009, 23:19
Beide word erig moeilijk maar ik denk juist dat een SG het meest in de buurt komt.
Zou het niet beter, makkelijker en goedkoper zijn als je je SG upgrade met een paar splitbare elementen en een paar push pull pots?

Mathidal
19 oktober 2009, 23:24
Wat vaak gedaan wordt: de fender kopen en uitrusten met gibson humbuckers. Dan heb je ze allebei. Niet dat ik een expert ben op dat vlak, want ik zou zelf graag eens aan mijn eigen gitaar willen sleutelen, maar ik ben niet technisch genoeg daarvoor. :sssh:

Midwolda
19 oktober 2009, 23:31
... een paar splitbare elementen en een paar push pull pots?

Dat is precies wat er af fabriek in m'n Del Rey zit, en dat werkt inderdaad wonderwel.
Kan me zo voorstellen dat het een beetje kritische setup is die niet altijd goed zal klinken...
afhankelijk van de combinatie van het hout en de elementen, misschien nog wat elektronica.
Zoiets (http://link.marktplaats.nl/288913618) kan ook, erg veelzijdig en een echte player.
Maar echt "typisch Fender" of "typisch Gibson" zal het niet worden, dan moet je een Strat of Les Paul kopen.
Denk ik hoor.

humbucker
19 oktober 2009, 23:31
Psst, kijk eens naar Duesenberg ;)

geert1976
19 oktober 2009, 23:32
Een Hoyer (gna gna), een Epiphone Genesis, Epiphone Sroll (450 en 550 serie) een Gibson M3, er zijn legio 2e hands gitaren met splitbare humbuckers die als een strat zouden kunnen klinken

Jay75
19 oktober 2009, 23:35
Staat PRS daar niet om bekend, beetje een mix van beide?

Wausser
19 oktober 2009, 23:38