PDA

View Full Version : push pull pots hoe zit het?



tr3sx
5 april 2003, 23:39
ik heb 3 strat rails die via 3 on-none-on switches worden gescheiden in single1-hum-single2

ik wil elk hotrails naar een volumeknop (er komen dus 3 volumeknoppen) sturen.

ik wil het element ook uit kunnen zetten, dus had ik bedacht dat ik dat het best kon doen met een push pull, omdat ik anders 6 schakelaars krijg.

maar ik heb geen idee hoe het zit met de push pull, en wat voor een soort push pull ik nodig heb

Anders Destium
6 april 2003, 00:02
Ik heb 2 gitaren met push-pull switches waarbij je een soortgelijk iets hebt (hums die of single of als hum worden doorlopen), maar de wiring is redelijk abracadabra...laat staan als je dit met 3 ipv met twee elementen moet gaan doen.

Je raakt letterlijk de draad kwijt, het is wel een goed idee :smile:

tr3sx
6 april 2003, 01:20
okee, maar ik moet dus mijn hum uit kunnen zetten.

de sitch zorgt voor de verdeling...

hoe zit dat en wat is het beste?

Anders Destium
6 april 2003, 10:00
Wat bedoel je precies met het element uit zetten? Als je volume op 0 staat doet een element niets en staat dus uit(als je volumepotmeter niet kaduuk is). Je kunt dus ook de elementen elk van een aparte volumepot voorzien en het zelfde resultaat krijgen.

tr3sx
6 april 2003, 20:47
in principe is dat het idee.
elk element heeft een aparte volume knop.

maar ik wil niet steeds hoeven draaien, dus wil ik dat die volume pot een push pull is zodat ik hem snel uit kan zetten...

pimmetje
6 april 2003, 21:18
Ik denk eigenlijk dat een snelle draai met de pink aan de volumeknop sneller werkt dan push/pull.

tr3sx
7 april 2003, 17:44
ik weet het, ik ben eigenwijs...maar ik wil echt push pull pots.

welke en hoe kan ik dat het best regelen.

Maarten

telecastermaster
8 april 2003, 14:51
Je kunt toch volstaan met 3 keer een 3 standen schakelaar? Volgens mij heb je die pushpull pots of schakelaars helemaal niet nodig. Leg de drie schakelaars aan aarde via bv. de zijkant van de schakelaar (dan hou je 3 pootjes over) alsmede de aarde draad van de elementen. Vervolgens de schakelaar in de signaal draad van de pickups plaatsen (+ of - maakt overigens niks uit aangezien het om wisselstroom gaat) waardoor je de schakeling single/uit/hb kunt maken.