PDA

View Full Version : Peavey delta blues



zeiler
19 oktober 2009, 22:44
hallo :)!

ik had ff een vraagje over de peavey Delta Blues...

wat zijn de voor en nadelen van de 15" speaker?

iets meer bass response denk ik?

maar het grote punt vooral: verspreid hij het geluid mooi, of zal hij vooral in één richting geluid geven? (zeg maar dat als je ernaast staat, je op eens veel minder hoort)?

kan iemand mij hierbij helpen? :D!

alvast bedankt!

Zeiler!

Luke-wannabe
19 oktober 2009, 23:44
Ik heb er een gehad en kan je vertellen dat het niet veel uitmaakt t.o.v. een 12" speaker.

guitarguru
21 oktober 2009, 13:16
De grotere speaker maakte de sound wat voller en warmer. Vind het nog steeds een zeer mooi klinkende versterker, mooie galm ook. Met een Tubescreamertje ervoor een ideale bluesamp.
Omdat het een open combo is heeft ie minder last van die gerichtheid, waar jij op doelt.
Eén van de weinige amps waar ik nog een beetje spijt van heb, hem weggedaan te hebben.
Met een kilootje of 19, dacht ik, ook nog net lekker tilbaar.

roger
24 oktober 2009, 21:32
Hee Zeieler,

Ik heb al wat jaren een DB, hij heeft bijna geen last van een een "geluidsbundel", laatst met een repetitie had ik 'm gewoon op de grond staan en hij was in alle hoeken en gaten goed te horen! Tof bakje!

Gr Roger

Hanzemannetje
24 oktober 2009, 21:48
Ik lees nogal eens dat de Delta Blues in elkaar is gesleuteld met de allergoedkoopste onderdelen, allemaal niet de beste kwaliteit.

Heb er zelf ook twee gehad (de 15" versie) en die el-cheapo onderdelen hoorde ik er zelf niet aan af: ze klonken echt heel erg lekker. Prima tremolo ook. Enige nadeel was dat ze allebei een zoem hadden die je vooral hoorde als je niet speelde. Niet pick-up noise (ook zonder ingeprikte gitaar zoemden die dingen) maar een constante zoem, alsof je de stroom hoorde die door het systeem liep.

Eko
24 oktober 2009, 22:26
Misschien een beetje off topic. Ik gebruik al jaren een Marble Clubreverb met een 15 inch. Ik vind het voor blues en dergelijke ( zeker in combinatie met een strat) de mooiste combinatie ooit gehoord. SRV speelde jaren over 15 inch.
Het geeft een strat iets meer bottompower.