PDA

View Full Version : Voorstellen...



LordOfLager
19 oktober 2009, 14:23
Ik zal me even, nogmaals, voorstellen :) Voorheen geregisteerd als Riffmeister, maar die naam was *zo* niet meer van toepassing dat ik aan de mods heb gevraagd om een permanente ban - en aangezien ik me toen nooit voorgesteld heb, hierbij dan maar.

Anyway, ik ben Leon, speel een jaar of 13 (ik wordt oud) gitaar. Heb in meerdere (uiteenlopende) bandjes gespeeld. Ben begonnen met een thrash-metalband, maar die stijl speel ik jaren niet meer. Speel de laatste paar jaar eigenlijk meer blues / rock.

Ik heb eeb eigen oefenruimte / semi-studio achter het huis staan (deel van de garage) en dat bevalt me eigenlijk prima; nooit je eigen gear elke week ergens heen slepen enzo.

Ukeloeder
19 oktober 2009, 15:17
Nou, heel erg welkom thuis dan Baron van Bier. Mag ik voorzichtig vragen hoe groot die garage is?

LordOfLager
19 oktober 2009, 16:17
Haha .. ja hoor. De oefenruimte/studio is de helft van de garage en is, na constructie van geluidswering e.d., iets groter dan 3 bij 6 mtr.

Ik heb toendertijd eerst een tussenmuur geplaatst en daarna een "doos-in-doos" constructie gebouwd voor isolatie en de wanden bekleed met tapijttegels (zelf het plafond).

Ukeloeder
19 oktober 2009, 21:19
Nou nou, knappe garage geweest... Vandaar natuurlijk Lord ;) of Lager.
Ik ben met hetzelfde bezig in de garage aan mijn nieuwe woning (eind van het jaar) alleen hoef ik daar met de buren 'geen rekening' te houden. Die zitten +/-100 meter verder en zijn al drumsessies gewend van de vorige eigenaar. Als je tips hebt mbt akoustisch aanpassen van zo'n ruimte houd ik me aanbevolen.

LordOfLager
21 oktober 2009, 12:55
Wow.. had ik een heel antwoord geschreven gaat het forum op z'n bek :)

(voor het geval je het niet gelezen had: ) Heel kort door de bocht: massa is een goede isolator.