PDA

View Full Version : Vette brom in gitaargeluid.



HAMMAR
19 oktober 2009, 12:51
Hallo,

Ik klooi thuis wel eens wat met m'n laptop en cubase 3sx, een roland edirol ex-25, guitarrig 4 en mn elektrische en accoustische gitaar. Ik heb last van een vette brom die uiteraard in de opname terug te horen is. Als ik de laptop loskoppel van het net is dat weg, aardlus dus lijkt me. allees is m'n laptopaccu naar z'n grootje dus opnemen op de accu is geen optie.
Op die edirol zit ook een groundlift functie, maar dat help helemaal niet.
Hoe kom ik nou toch van die brom af.

bert k
19 oktober 2009, 13:52
Heb ik ook wel eens gehad. Sluit de voeding van de laptop eens aan op een ongeaard stopcontact.

HAMMAR
19 oktober 2009, 13:56
Heb ik ook wel eens gehad. Sluit de voeding van de laptop eens aan op een ongeaard stopcontact.
Sorry, vergeten te vermelden. Dat zit hij al!
Het aloude trucje met het draadje aan de gitaarplug en andere kant in de mond werkt ook, maar is uiteraard niet handig.

El Capitain
19 oktober 2009, 14:34
wil je niet zulke gekke dingen zeggen dat je stroomkabeltjes in je mond neemt?
:nervous:

HAMMAR
19 oktober 2009, 16:15
Wie heeft het hier over stroomkabels dan?

bert k
19 oktober 2009, 16:22
Nou, op die manier aard je je gitaar. En als er een fout in je stroomkabels zit, kan het zomaar zijn dat je verandert in een spectaculaire lichtshow...:blast:

Maar los daarvan, als het trucje werkt, dan zou ik eens kijken of het aard-draadje in je gitaar aangesloten zit. Op een of andere manier moeten je snaren met de aarde verbonden zijn.

HAMMAR
27 oktober 2009, 10:29
Hmm aarding dus. aansluiten op een geaard stopcontact werkt dan weer wel. Waarom dan niet eerder geprobeerd?? Tja, er was er simpelweg niet een in de buurt en het is niet echt apparatuur wat je aansluit in de keuken!
Trouwens Bert, je hebt tegenwoordig aarlekbeveiliging hoor, dus echt gevaarlijk is 't niet maar zeker niet aan te bevelen, geef ik toe!

bert k
27 oktober 2009, 10:43
Hm, ja, thuis heb ik dat ook. Maar ik heb in een hoop rare kroegjes en wankele podia gespeeld waar ik dat echt niet zondermeer aanneem.