PDA

View Full Version : Waar kun je een nieuwe versterker uitproberen?



zjanke
5 april 2003, 21:38
Ik ga a.s. vrijdag rondkijken (en luisteren!) omdat ik een nieuwe versterker wil gaan kopen. Wat ik weet is dat het buizen wordt en dat 30 watt meer dan voldoende is voor hetgeen ik ermee doe, maar daar houdt het mee op. Hier zijn net zoveel meningen als mensen, dus ik ga zelf luisteren en dan pas beslissen welk merk en type ik wil.

Waar kun je zonder een hoop gezeik een aantal versterkers proberen, het ding een keer opendraaien en laten oversturen (bij voorkeur in een aparte ruimte) en daar dus de hele ochtend of middag mee bezig zijn?

Graag hoor ik jullie goede ervaringen met winkels (+adressen of links)

Alvast bedankt...

Zjanke

Diedo
6 april 2003, 10:25
euh ja...
bij de meeste winkels mag je altijd wel even spelen... maar of dat ook voluit mag...
je moet het gewoon even proberen, en als ze gaan zeiken is het jammer...
maar bij de Feedback hebben ze wel aparte hokjes daarvoor hoor.... verder weet ik in de buurt bij eindhoven geen winkels.

Diedo

Ohzoso
6 april 2003, 10:38
`LL Music Center in Maaseik(B).Coole gast die Luc.Speelt zelf ook in n band.Heb al diverse keren spul bij hem gekocht en heeft nooit ergens een probleem van gemaakt.Ook niet toen k m`n Marshall 100W opengooide.
Dit is nou nog eens een ECHTE guitarshop.Hij is ook nog eens schappelijk met prijzen.

Negative K3 fan
6 april 2003, 11:58
In Boekel (ligt ook een Brabant) schijnt er een koele winkel te zijn met exclusief spul.

BLOK182
6 april 2003, 13:45
Die winkels (jukebox) heeft idd hele sjieke spulletjes, ik meen alleen dat sommige mensen niezo blij waren met de verkoper.

zjanke
12 april 2003, 10:56
Bij deze dan een compliment voor Peter Verspuy.

(verkoper)Goedemorgen m'neer, kan ik U helpen?

(klant, ik dus)Ik zoek een buizenbak van ongeveer 30 watt, verder weet ik niks, ik heb geen voorkeur voor een merk.

(verkoper)Dan zetten we even een Mesa, een fender en een ashdown in het probeerhok en dan hoor ik het straks wel.

Afijn, een uur later,(klant) doe me maar wat verschillende Marshalls, en een Engl, de Mesa is mooi, maar erg duur en de Ashdown vind ik niks.

(verkoper) wordt geregeld m'neer.

Afijn, weer een uur later (klant) dank je wel voor julie hulpvaardigheid, ik denk dat het Marshall wordt, ik ga nog even nadenken over het type.

(verkoper) Ok, succes met denken, ik hoor het wel als U het weet.

En verder dus echt niet aandringen of moeilijk doen, dat is gewoon zeer goede service, Hulde!

Mitch
12 april 2003, 11:08
Da's ook wel eens anders bij Verspuy. Ik vind ze juist stukken slechter dan vroeger. Laatst een gitaar bespeeld waar de verkoper onzin-praat over hield ("Ja, de output op het brugelement is wel wat zwakker, maar dat is altijd zo omdat de snaren daar....blabla..." Zat een te zwak element op dus...gitaar van bijna 1000E) en tot overmaat van ramp kwam er nog een hulpverkoper bij staan die heel spontaan vragen aan de verkoper ging stellen zodat deze de gitaar nog meer kon bewieroken. Vóórdat ik over mijn nek ging ben ik maar weggegaan.
Pedaal ter reparatie aangeboden: 3 weken te laat opgestuurd naar de technische dienst.
Trafo gekocht: bleek een verkeerde (één en al brom), maar ik had het doosje niet meer. Kreeg na veel gezeik de helft terug van het orrspronkelijke bedrag.
Nooit meer naar toe.

Maar terug naar het topic :grin:

zjanke
12 april 2003, 11:30
Vreemd dat het zo kan verschillen, maar ja 100 mensen, 100 meningen, dat is de eerste opzet van dit topic geweest.

Later ook nog even bij Feedback geweest (Ik wilde ook nog even een Koch proberen). een van de verkopers zat zelf te spelen en de andere had geen verstand van gitaren, dus ik moest even iemand anders vragen. Vervolgens ging hijzelf weer verder met lezen van een of ander tijdschrift....

Wie weet waar ik wel een koch kan proberen?? :wink:

Wilson
12 april 2003, 22:18
mischien een eindje weg voor jou, maar bij keesdee in amersfoort hebben ze een mooie fender champ 25 30 watt buizenversterker staan voor 425 (lees 400, als je beetje afdingt)ik heb er zelf ook een en hij vooral clean heel erg mooi! distortion mag er trouwens ook zeker wezen. Bovendien mag je bij keesdee hem altijd uitrpoberen, ik heb de mijne ook een uur lopen testen.

Wilson
12 april 2003, 22:23
Op 2003-04-12 22:18, schreef Wilson:
mischien een eindje weg voor jou, maar bij keesdee in amersfoort hebben ze een mooie fender champ 25 30 watt buizenversterker staan voor 425 (lees 400, als je beetje afdingt)ik heb er zelf ook een en hij vooral clean heel erg mooi! distortion mag er trouwens ook zeker wezen. Bovendien mag je bij keesdee hem altijd uitrpoberen, ik heb de mijne ook een uur lopen testen.

Ojah! keesdee heeft ook de gehele serie koch verserkers op voorraad!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilson op 2003-04-12 22:24 ]</font>