PDA

View Full Version : Twijfel tussen twee beginner gitaren



Mikero101
19 oktober 2009, 00:44
Hallo allemaal,

Nadat ik een beetje heb gepingeld op een akoestische gitaar, lijkt het me leuker om een elektrische gitaar te kopen. Omdat ik nog niet echt gitaar kan spelen en nog niet weet of ik het ook wel vol houd. Ik wil daarom dus beginnen met een goedkopere klasse gitaar en kwam uit de volgende twee gitaren:

Fender Squier Bullet Strat RW BK Black ( €98,00)
Epiphone SG Special Ebony (133,00)

Hierover dus wat op het internet gezocht en las dat de Strat een wat lichtere universelere sound heeft, en de SG juist een zwaarder geluid, wat me wel aanspreekt. Ik ga morgen naar de winkel om ze beiden eens te voelen en te horen. Welke gitaar raden jullie een beginner aan?

geert1976
19 oktober 2009, 00:47
en welkom op het forum.;)

Iemand een gitaar aanraden is moeilijk.

Beide gitaren zijn hum geld wel waard, dus dat is het probleem niet

1e vraag, welke muzieksoorten wil je gaan spelen?

Mikero101
19 oktober 2009, 00:57
Mijn favoriete band is System of a Down, de genre's die ik het meeste zal gaan spelen zal dan dus ook metal, rock en punk zijn. Maar ik wil niet alleen gebonden zijn aan deze muziekstijl, het spelen van bijvoorbeeld Apache van the shadows moet ook mogelijk zijn, maar is geen prioriteit.

geert1976
19 oktober 2009, 01:02
Mijn favoriete band is System of a Down, de genre's die ik het meeste zal gaan spelen zal dan dus ook metal, rock en punk zijn. Maar ik wil niet alleen gebonden zijn aan deze muziekstijl, het spelen van bijvoorbeeld Apache van the shadows moet ook mogelijk zijn, maar is geen prioriteit.

dan is vanuit dat oogpunt de SG de beste keuze:ok:

pannekoek
19 oktober 2009, 01:06
Mijn favoriete band is System of a Down, de genre's die ik het meeste zal gaan spelen zal dan dus ook metal, rock en punk zijn. Maar ik wil niet alleen gebonden zijn aan deze muziekstijl, het spelen van bijvoorbeeld Apache van the shadows moet ook mogelijk zijn, maar is geen prioriteit.

+1 voor de sg, met de bullet strat ga je niet ver komen. prut dingen.

met een goede strat valt nog redelijk te scheuren maar een bullet strat is niets.

epiphone sg lijkt me de beste keuze

snaarplukker
19 oktober 2009, 01:13
Voor Apache van de Shadows heb je een Strat nodig want de trem is daarbij onmisbaar. Maar voor die prijzen koop je ze toch allebei?;)

pannekoek
19 oktober 2009, 01:33
Voor Apache van de Shadows heb je een Strat nodig want de trem is daarbij onmisbaar. Maar voor die prijzen koop je ze toch allebei?;)

maar het is niet zo verstandig om de tremolo van een bullet strat te gebruiken :hippie:

Mikero101
19 oktober 2009, 01:44
Ik ben in dit topic al snel naar de SG gewezen boven de Strat. Mijn besluit is dus nu dat ik ga voor een SG, maar ben nu dus op het volgende probleem gestuit. Ik kwam namelijk de Jack & Danny GG Rock BK Black tegen die niet alleen €33 goedkoper is maar ook 2 volume en 2 Tone regelaars heeft. Is het hierdoor de moeite om deze ook in overweging te nemen. Of kan ik het beter houden op een Epiphone?

Ferraririk
19 oktober 2009, 09:01
Ik heb over Jack&Danny veel goeds gehoord,
maar mocht je hem ooit verkopen, denk ik dat die epiphone toch meer zn waarde houdt, en bij jack&danny, omdat het een redelijk onbekend merk is, is het ook maar afwachten of je een goed exemplaar krijgt (of je moet naar keulen rijden natuurlijk, om daar te testen)

Hiro
19 oktober 2009, 09:37
tjah tremelo als beginnende gitarist heb je niet veel aan, omdat je eerst de techniek van t gitaarspelen zelf onder de knie moet krijgen voordat je aan het tremelo werk moet gaan denken.

Idd de SG is de beste keus, soieso ook omdat hij wel iets beter gebouwd is dan de squier. Maar dat zullen vast weer wa mensen gaan tgenspreken ;)

budje
19 oktober 2009, 09:48
en in deze prijsklasse zou ik me dus echt niet druk maken om waardevermindering. Dat is leuk om rekening mee te houden als het om dure spullen gaat, maar het verschil tussen goed of slecht verkopen zal bij deze prijsklasse niet veel meer worden dan 2 tientjes.

speedmusic
19 oktober 2009, 09:56
Maar mocht je op een gegeven moment willen upgraden dan is het via marktplaats (of soortgelijk) toch makkelijker om de Epi van de hand te doen. Zeker als je het geld weer nodig hebt om de nieuwe gitaar aan te schaffen.

Halion
19 oktober 2009, 10:24
Ik zou als ik jou was ook eens op 2ehands sites kijken. Aangezien je tot nu toe alleen akoestisch hebt gespeeld ga ik ervan uit dat je ook nog een amp en dergelijke zult moeten aanschaffen. Op 2ehands sites zie je met enige regelmaat complete setjes voorbijkomen van mensen die gitaar wilden spelen maar er niet mee door zijn gegaan. Op deze manier kun je dus een leuk setje kopen voor weinig ( en vaak amper op gespeeld).

Mikero101
19 oktober 2009, 15:06
Wegens slechtte ervaringen van vrienden heb ik liever een nieuwe gitaar. Het geeft mij zelf ook een fijner gevoel als het een nieuwe is, zo weet ik ook beter wat ermee is gebeurt en gedaan.

De kostte van de amp wilde ik samen met mijn vader delen, die ook een gitaar wil kopen. Zo heb ik dus een amp voor weinig geld :)

snaarplukker
22 oktober 2009, 22:02
Ik ben in dit topic al snel naar de SG gewezen boven de Strat. Mijn besluit is dus nu dat ik ga voor een SG, maar ben nu dus op het volgende probleem gestuit. Ik kwam namelijk de Jack & Danny GG Rock BK Black tegen die niet alleen €33 goedkoper is maar ook 2 volume en 2 Tone regelaars heeft. Is het hierdoor de moeite om deze ook in overweging te nemen. Of kan ik het beter houden op een Epiphone?
Ik heb mezelf deze week verwend met een Jack and Danny Telecaster. Nou, ik stond versteld van de kwaliteit, is echt super. De pickups die er in zitten hoef ik echt niet te upgraden, mooie klank en totaal geen brom. Een alder body (wel uit vier delen waarvan de lijmnaad heel moeilijk te zien is) Natural finish, laminated mapple neck in nitrocellulose lak. En dat voor maar € 109,-- in 3 werkdagen uit Keulen laten komen.