PDA

View Full Version : Epiphone SG topkam



movo.
18 oktober 2009, 23:08
Beste,

Ik heb hier een Epiphone SG-310 (linkshandig) die een nieuwe topkam nodig heeft, want hij is een beetje versleten (snaren raken eerste fret). Nou heb ik al op internet gezocht en ik kwam uit op een Black TUSQ XL PT-6000-L0.. de linkshandige versie

Geen enkele webshop heeft deze, alleen de rechtse.. (of ik heb niet goed gezocht..) af en toe wordt je d'r wel eens moe van om links te zijn

Iemand enig idee hoe en/of waar ik die kan kopen? Of een goed alternatief? :ok:

Bedankt alvast!

aaronstonebeat
18 oktober 2009, 23:20
Je kunt ook een stripje van het een of ander onder je oude topkam leggen; fineer, stukje bankpas, paar laagjes papier, stukje aluminium-tape. Dan kun je vast weer jaren vooruit.

snaarplukker
18 oktober 2009, 23:32
Zo te zien is het een recht aan toe nut die je voor een linkshandige kan omdraaien.

GTRMitchell
18 oktober 2009, 23:35
Je kan het best gewoon even mailen naar tonefactory of guitar-parts ofzo. ik had ook een topkam nodig voor een akoestische 12-snaar en deze konden ze gewoon voor me bestellen bij de leverancier en ik was maar 12 euro kwijt.

aaronstonebeat
18 oktober 2009, 23:40
Zo te zien is het een recht aan toe nut die je voor een linkshandige kan omdraaien.

Dat lijkt me eigenlijk niet. De slots zijn aan de achterkant lager; dat kun je niet zomaar omdraaien.

movo.
19 oktober 2009, 10:33
Je kunt ook een stripje van het een of ander onder je oude topkam leggen; fineer, stukje bankpas, paar laagjes papier, stukje aluminium-tape. Dan kun je vast weer jaren vooruit.

Dat snap ik maar ik heb ook problemen met stemmen. En ik wil het meteen goed hebben voor 10 jaar ipv dat ik over een jaar weer zit te kloten ;)

Fuhgawz
19 oktober 2009, 11:18
Je kan het best gewoon even mailen naar tonefactory of guitar-parts ofzo. ik had ook een topkam nodig voor een akoestische 12-snaar en deze konden ze gewoon voor me bestellen bij de leverancier en ik was maar 12 euro kwijt.

+1, gewoon even mailen!! Als bedrijven de rechtshandige versie verkopen is de kans groot dat ze ook aan de linkshandige versie kunnen komen.

Je kunt ook naar een muziekzaak gaan en vragen of ze je een (benen) topkammetje op maat kunnen maken.

movo.
19 oktober 2009, 12:57
Toegevoegd (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=10017) door Tone Factory toen ik ze net had gemailt. Top!