PDA

View Full Version : Vraag Lengte sig



Outrage
18 oktober 2009, 23:42
Een beetje naar aanleiding van dit topic : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128254. Is het niet mogelijk om de lengte van de sig een maximum te geven van 4 regels, zoals die wordt weergegeven op het forum, ipv. de 4 regels in je invulvakje? Dit om mensen die graag meer woorden dan nodig gebruiken ook een kans te geven.

bert k
19 oktober 2009, 00:29
We hebben net die nieuwe lengte ingesteld, dat bevalt me best. Als we het weer gaan veranderen staat binnen een week weer iemand anders te piepen.

RoelTM
19 oktober 2009, 10:04
In sommige browsers (Safari bijv.) is het mogelijk om het invulvakje te vergroten...

Bram+
19 oktober 2009, 10:23
We hebben net die nieuwe lengte ingesteld, dat bevalt me best. Als we het weer gaan veranderen staat binnen een week weer iemand anders te piepen.
Ja makkelijk lullen heb je als je jezelf niet aan die beperkingen hoeft te houden. Ik zie aanpassing in grootte en lettertype en dan ook nog meer dan drie regels, leg dat maar eens uit aan je kiezers :D

budje
19 oktober 2009, 10:25
Waar lopen we ons nou eigenlijk in godsnaam druk om te maken...

Bram+
19 oktober 2009, 10:28
Als ik zo de beginpost lees gaat het over de toegestaande lengte voor je signature.

budje
19 oktober 2009, 10:29
Over niets dus. Dat wou ik ff weten.

Kim Wilson
19 oktober 2009, 10:58
Ja makkelijk lullen heb je als je jezelf niet aan die beperkingen hoeft te houden. Ik zie aanpassing in grootte en lettertype en dan ook nog meer dan drie regels, leg dat maar eens uit aan je kiezers :D
Ja Bert, hoe kun jij wel 6 regels hebben met verschillende lettergroottes?

Bram+
19 oktober 2009, 10:59
Over niets dus. Dat wou ik ff weten.
En jij maakt je druk over dat andere mensen zich druk maken over niks. Zo houden we elkaar bezig!

j3r03n
19 oktober 2009, 11:26
En dan ook nog te bedenken dat al die drukte dik achterhaald is: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124852

Die regels stammen al van 8 juli dit jaar...

Bram+
19 oktober 2009, 11:37
Voilà, vijf posts (min of meer) als onderdeel van de daadwerkelijke discussie en vijf posts over 'druk maken over'. Wie maakt zich nou ergens druk over? :dontgeti:

pimmetje
19 oktober 2009, 12:01
Een beetje naar aanleiding van dit topic : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128254. Is het niet mogelijk om de lengte van de sig een maximum te geven van 4 regels, zoals die wordt weergegeven op het forum, ipv. de 4 regels in je invulvakje? Dit om mensen die graag meer woorden dan nodig gebruiken ook een kans te geven.De beperking is juist ingesteld, omdat sommige mensen wel heel veel woorden in hun sig nodig dachten te hebben... Deze grens van 4 invoer-regels lijkt me heel redelijk als 't gaat om het melden van:
- aankomende optredens, en/of
- een te koop staand setje crap, en/of
- een geintje / quote, en/of
- een linkje naar je eigen website, etc...
Dus eigenlijk waar een sig een beetje voor bedoeld is; een klein stukje personalisering, geen compleet "lief dagboek".

Mocht je echt meer nodig hebben voor je hele gig-geschiedenis, uitverkoop, moppentrommel of etalage, dan maak je maar een linkje naar een ander stukje internet met je hele verhaal. Toch?

rijsberman
19 oktober 2009, 12:58
Dat je de lengte van een sig beperkt, goed plan. Maar dat je geen kleine letertjes meer mag gebruiken slaat nergens op, m.i. Nu wordt ik gedwongen veel groter en opvallender te schrijven dan ik zou willen.

Lijkt me contraproductief, als je de omvang van de sigs wilt beperken.

bert k
19 oktober 2009, 13:02
Het ging niet om de kleine lettertjes maar om de grote. Sommigen zetten hun sig op lettergrootte 7, en dat was wat overdreven. In deze software kan je kennelijk wel 1 bepaalde lettergrootte aangeven, maar het niet beperken tot alleen dekleinere. Dus vandaar, helaas.
En nogmaals, de sig is alleen bedoeld als kleine standaardafsluiting van je post, niet als advertentierubriek.

rijsberman
19 oktober 2009, 13:15
Het ging niet om de kleine lettertjes maar om de grote. Sommigen zetten hun sig op lettergrootte 7, en dat was wat overdreven. In deze software kan je kennelijk wel 1 bepaalde lettergrootte aangeven, maar het niet beperken tot alleen dekleinere. Dus vandaar, helaas.
En nogmaals, de sig is alleen bedoeld als kleine standaardafsluiting van je post, niet als advertentierubriek.
____________
Dûh...
www.aardappeleters.net
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Hand in eigen boezem, Bert?

hendrix2
19 oktober 2009, 13:52
dank om me op die sig van bert te wijzen... :sneaky: nu wil ik die yamaha...


Wat bert overigens bedoelt is dat je gerust iets kan verkopen, je kan er eigenlijk inzetten wat je wil, maar het moet wat beperkt blijven tot de enkele regeltjes. Ik heb hier wel sigs geweten die amper op mijn beeldscherm pasten. Daarom is een standaardlettertype eigenlijk wel goed.

bert k
19 oktober 2009, 14:48
Hand in eigen boezem, Bert?
Nee, zo bedoel ik het niet. Het is al jaren toegestaan om iets te koop aan te bieden in je sig. Maar het kan idiote vormen aannemen. Vandaar de beperking

Nielsje
19 oktober 2009, 17:03
Precies,

en er zijn nog zat mensen met 'oude sigs'. Die blijven het gewoon, totdat je die wijzigt. Dan gaat 'ie over in het nieuwe systeem. Daarom zijn er dus nog mensen met 8 regel-sigs. Die wijzigen hun sig dus blijkbaar niet zo vaak.

Ik vind het geen probleem. Prima systeem zo.

macwilliams
21 oktober 2009, 19:29
Pffffff, lange sigs is zo 2007

Outrage
21 oktober 2009, 19:52
Niet dat het mij zoveel kan schelen, maar ik kan een sig met een lengte die ik nu heb niet veranderen in één met evenveel regels, terwijl dit niet overdreven veel is. Ik lig er uiteraard elke nacht wakker van en ben aan de alcohol verslaafd geraakt uit wanhoop.

Maar ik begrijp het wel. En ik weet dat het lastig zal zijn om mij erover te zetten, maar ik buig eerbiedig voor de opgelegde regels - al zal ik het stukje creativiteit missen. Ik vond extra lange sigs altijd da bomb. Zij waren eigenlijk hetgene ik las op dit forum.:soul:

Nielsje
21 oktober 2009, 20:03
Ja, maar jij bent een Belg...
Wie neemt Belgen nou serieus?

Outrage
21 oktober 2009, 20:16
Ja, maar jij bent een Belg...
Wie neemt Belgen nou serieus?

Wijzelf? Neen, zelfs dat niet. :(

Bolder
22 oktober 2009, 20:53
haha belgische belgenhaters!

Ferraririk
22 oktober 2009, 21:45
Nee, zo bedoel ik het niet. Het is al jaren toegestaan om iets te koop aan te bieden in je sig. Maar het kan idiote vormen aannemen. Vandaar de beperking

ach dit kwam alleen van de

TETTEN! sigs, die vervolgens naar macwilliams gitaarnet-account leidde, als jullie nou gewoon hadden ingesteld, geen TETTEN, meer in de sig, op lettergrote 7 of 6, of 5, of je krijg een ban, dan was het ook opgelost

RoelTM
22 oktober 2009, 22:09
Het was meer dan dat hoor. Neem bijvoorbeeld de advertentie van Fnarks 2120, die 3x zo lang was als een gemiddelde post.

Ferraririk
22 oktober 2009, 22:13
Het was meer dan dat hoor. Neem bijvoorbeeld de advertentie van Fnarks 2120, die 3x zo lang was als een gemiddelde post.

die is nu nog steeds zo lang, en daar werd niet aan geërgerd , (of heeft hij die, "digitech kopen? dan ben je nu te laat, sukkelz", sig niet meer?)

RoelTM
22 oktober 2009, 22:14
die is nu nog steeds zo lang, en daar werd niet aan geërgerd , (of heeft hij die, "digitech kopen? dan ben je nu te laat, sukkelz", sig niet meer?)

Nee, die heeft ie niet meer. En de sig waar ik het over had was een regel of 10 lang, en niet al te kleine letters. Daar werd ook al een aantal keer over geklaagd.

En het is overigens niet alleen Fnarks sig die zo lang was dat deze regel is ingesteld.