PDA

View Full Version : Boss Turbo Distortion met een Cube?



David1223
18 oktober 2009, 20:59
Nou hoor ik wel eens dat een DS-2 wel een goed pedaal is.
Maar zijn dat dan mensen die een buizenversterker hebben?

Wat ik eigenlijk wil vragen is, Klinkt een Ds-2 ook lekker op een Cube30X? Ik heb een strat.

robert-gitarist
18 oktober 2009, 22:21
Hoe hij op een Cube klinkt weet ik zo niet. Wel heb ik een kleine Evans transistor versterkertje en daar klinkt het pedaal erg goed op. Ik heb hem zelf nog niet op een buizentop aangesloten ondanks dat ik hem al 2/3 maand hier heb liggen :seriousf: Verder is het een prima pedaaltje voor het geld.Test hem gewoon eens in de winkel. Daar hebben ze redelijk vaak wel een DS-2 liggen en een Cube staan.

Succes en laat even je bevindingen weten :)

j3lt3
19 oktober 2009, 00:46
Ik heb toevallig naast mijn antieke buizenmeuk, ook een cube staan... met daarnaast een ds2..
Zo'n ds2 klinkt in ieder geval leuker dan de amp-models op het lead kanaal van de cube.. ;)

rocker_71
19 oktober 2009, 13:33
Boss pedaal + Boss (Roland) versterker = :cheerup:

David1223
19 oktober 2009, 20:17
Ik heb zelf al een Ds-1 en die vind ik in combinatie met de cube te Metal-achtig klinken. Ik wil geen metal geluid want dat speel ik totaal niet.
Klinkt de DS-2 dan wel anders?

robert-gitarist
19 oktober 2009, 20:44
Haha nee :D Een DS-2 is nagenoeg het zelfde als een DS-1 (in de eerste mode). In de tweede mode geeft hij o.a. nog meer gain.
Wat voor stijlen speel je eigelijk? Misschien is een overdrive iets dat voor jouw beter is?

David1223
21 oktober 2009, 23:29
Haha nee :D Een DS-2 is nagenoeg het zelfde als een DS-1 (in de eerste mode). In de tweede mode geeft hij o.a. nog meer gain.
Wat voor stijlen speel je eigelijk? Misschien is een overdrive iets dat voor jouw beter is?

Ja maar is een overdrive (zoals een OD-3) niet meer iets wat je gebruikt voor buizenversterkers?

up-guitarman
22 oktober 2009, 17:33
Niet persee hoor. Een overdrive is gewoon een andere sound dan een distortion, hoewel in sommige gevallen de grens nogal vaag is.
(Bij mijn Mudhoney bvb. kan ik van een lichte drive, via distortion zelfs naar ranzige fuzz sund gaan...)

robert-gitarist
22 oktober 2009, 18:28
Ja maar is een overdrive (zoals een OD-3) niet meer iets wat je gebruikt voor buizenversterkers?

Nee hoor, er staat nergens op de verpakking "for tubeamp only" ;) :D
Probeer het maar gewoon eens uit. Veel muziekwinkels hebben wel een OD-3 of SD-1 liggen van Boss. Vooral de OD-3 en de BD-2 van Boss zijn erg goed!
Overdrive klinkt wat warmer en voller en heeft wat minder gain doorgaans. Er zijn merken die heel veelzijdig zijn zoals Up-guitarman al aangaf.
Probeer gewoon eens wat pedalen uit in de winkel(s). Zo kom je er achter wat ieder effect doet met je geluid.

Van welke muziekstijlen(bands?) ben je fan van?

David1223
22 oktober 2009, 19:31
Arctic Monkeys, White Stripes (Big muff heb ik al:)), Red Hot Chili Peppers.
Ik denk dat ik idd maar eens moet gaan uitproberen. Bij Feedback doen ze daar altijd moeilijk over, weet iemand een andere winkel in Utrecht waar dit kan?

TimS
22 oktober 2009, 19:54
Ik heb zelf een DS-2 gehad en heb hier ook nog een SD-1 liggen, het zijn erg verschillende pedalen. De DS-2 heeft veel meer gain en klinkt wat vetter dan de SD-1, maar door de DS-2 vond ik mijn buizenversterker transistor-achtig klinken. Vond ik zelf niet zo erg voor een solo geluid, maar voor de rest gebruikte ik hem niet.

Ik denk dat je aan allebei de pedalen wel wat hebt, de DS-2 is misschien wat veelzijdiger, maar je hebt natuurlijk ook al een Big Muff.