PDA

View Full Version : knal in speaker als ik versterker aanzet



MetalBo175
18 oktober 2009, 20:55
Heyy

Ik heb een Trace Elliot Super tramp (voorversterker heeft tubes en de eindversterker heeft denk ik een transistor) en een onbekende cabinet. steeds als ik de versterker aan en uit doe, dan geeft de speaker een knal.

Is dat normaal of zit dat in de cabinet of in de versterker? en is hier ook een oplossing voor?

kenx
18 oktober 2009, 21:00
Heb ik ook maar is echt niet een knal te noemen, gewoon een klein popje... Maar zorg er wel STEEDS voor dat je je master dicht zet, anders knalt hij inderdaad...

MetalBo175
18 oktober 2009, 21:03
Heb ik ook maar is echt niet een knal te noemen, gewoon een klein popje... Maar zorg er wel STEEDS voor dat je je master dicht zet, anders knalt hij inderdaad...

ik heb dat ook als ik m'n master uit heb staan :S

kenx
18 oktober 2009, 23:03
ik heb dat ook als ik m'n master uit heb staan :S

om misverstanden uit te sluiten bedoelde ik de mastervolume knop op de versterker hé...

denblommme
19 oktober 2009, 09:37
heb ik ook met men tracejes

MetalBo175
19 oktober 2009, 12:14
om misverstanden uit te sluiten bedoelde ik de mastervolume knop op de versterker hé...

jup, snap ik

MetalBo175
19 oktober 2009, 12:17
heb ik ook met men tracejes

hmm, oke, dus ik ben niet de enige die dat heeft..

RoelTM
19 oktober 2009, 12:19
Ik heb het ook, met m'n Line 6 Spider. (modeling)

Het lijkt wel normaal te zijn. :nervous:

MetalBo175
19 oktober 2009, 12:33
Ik heb het ook, met m'n Line 6 Spider. (modeling)

Het lijkt wel normaal te zijn. :nervous:

oke, njah, t'is wel ellendig, maar dus zit niet alleen in die Trace elliot tramp serie. :(

Riky
19 oktober 2009, 12:39
niks ernstig naar mijn weten. Heb je wel vaker met transistor versterkers. Die knallen gelijk aan en dan hoor je een plop.

MetalBo175
19 oktober 2009, 12:56
niks ernstig naar mijn weten. Heb je wel vaker met transistor versterkers. Die knallen gelijk aan en dan hoor je een plop.

(gelukkig) is dat dus niet iets erg ernstigs wat je versterker/cabinet helemaal kapot maakt.

zeiler
19 oktober 2009, 13:00
mijn ad15vt, ook moddeling maakt als je hem aan en uit zet ook een klein pofje. nix ernstigs volgens mij, doet hij al 2 jaar en hij doet 't nog steeds helemaal ;)!

Riky
19 oktober 2009, 13:01
heb het ook 5 jaar lang gehad met een line 6 versteker. Heeft het altijd nog prima gedaan.

Als je het vervelend vind zou je ook ff de speaker kabel er uit kunnen trekken. Amp aan, speaker kabel er weer in en gaan:)

Heibel
19 oktober 2009, 14:33
Ik heb (bijna) dezelfde amp..TE supertramp (volledig transistor, de voorloper van de jouwe)..De mijne geeft ook 'plopjes' bij aan en uitzetten, maar ddie klinken eerder vertrouwenwekkend dan zorgwekkend.. Meer als een degelijke aanduiding dat de amp aan of uit wordt geschakeld..Als dat bij jou ook zo is zou ik me geen zorgen maken..Zorg ook dat je 'm op 't cleane kanaal hebt staan als je 'm aan/ uitzet en inderdaad de master helemaal dicht..Het zijn degelijke versterkers..er zal niet zo snel iets mis mee zijn..

succes

Psychomantis
19 oktober 2009, 22:04
Mijn Peavey Blazer 158'tje doet hetzelfde, zeer luid zelfs, ook als alles dicht staat :)