PDA

View Full Version : Pedaaltuner voor akoestische gitaar



thehulk87
18 oktober 2009, 18:23
Mensen van het goede leven,

ik vroeg me af of het voor een akoestische gitaar ook goed mogelijk is om een pedaaltuner te gebruiken. Het is namelijk erg handig, maar ik vraag me af of het geluid niet verslechterd. Oftewel, is de input/output van een pedaaltuner ook geschikt voor een akoestische gitaar?

gruB

budje
18 oktober 2009, 18:30
Mensen van het goede leven,

ik vroeg me af of het voor een akoestische gitaar ook goed mogelijk is om een pedaaltuner te gebruiken. Het is namelijk erg handig, maar ik vraag me af of het geluid niet verslechterd. Oftewel, is de input/output van een pedaaltuner ook geschikt voor een akoestische gitaar?

gruB

Ik heb in ieder geval nooit verschil gehoord/gemerkt. heb er zoeen (http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/2/0/539720.jpg) en ik prik er een 12 snarige acoustische gitaar in met een B-band piezo erin.

Ash ketchum
18 oktober 2009, 19:20
Ik gebruik zelf een peterson strobostomp en een korg pitchblack, beide zijn true bypass en snoepen weinig tot niets van het signaal.

peter_heijnen
18 oktober 2009, 22:02
Ik gebruik de turbo tuner, werelds ding!

http://www.turbo-tuner.com/pages/manual-st2.htm

stijnkenens
18 oktober 2009, 22:54
Over die turbo tuner van sonic research, is die echt zo accuraat als ze in de youtube filmpjes (http://www.youtube.com/watch?v=zD_U7YPFqKg) laten zien?

Ik zag dat die gast even slide over zijn gitaar en dat die tuner elke noot, met kruisen en mollen kon registreren.

En dan nog even: waar heb je die gehaald? laten overkomen, of kan je die hier in europa ergens kopen?


s.

peter_heijnen
18 oktober 2009, 23:10
De TT is echt zo snel. Toevallig vandaag gebeurd: ik zat stil wat te pielen terwijl de monitortechnicus achter me stond die opeens opnoemde wat ik speelde. Ik vroeg hem of ie in een dag noten had geleerd, maar hij las het op van de tuner.

Ik heb hem over laten komen uit de vs, hij is alleen op hun eigen site te bestellen.

stijnkenens
19 oktober 2009, 18:29
allright
Dan bestel ik hem ook een van de dagen.
ik heb een razendsnelle tuner nodig (+ handgebouwde compressor) om m'n klankbladen te tunen. de peterson en conn strobe tuners zijn me iets te duur.



s.

Eko
19 oktober 2009, 19:00
Ik gebruik een piezo tuner op m`n acoustische. Gewoon op de kop zetten en laten zitten. Alleen aanzetten en aflezen. Werkt ook bij bijgeluiden in de ruimte.
Alle electrische gitaren gaan via de TU-2.

Jedeel
19 oktober 2009, 22:10
....
ik heb een razendsnelle tuner nodig....

Waarom heb je een 'razendsnelle' tuner nodig?
Als ik vragen mag...;)

thehulk87
22 oktober 2009, 14:59
De TU-2 van Boss is dus niet zo geschikt voor een akoestische gitaar?

Heeft iemand ervaring met de KORG Pitchblack?

peter_heijnen
22 oktober 2009, 15:25
De TU-2 van Boss is dus niet zo geschikt voor een akoestische gitaar?
Tuurlijk wel.

ieme
22 oktober 2009, 16:05
Ik heb mijn Peterson strobostomp altijd gebruikt, deze heeft een DI uitgang en is zeer nauwkeurig voor mijn 12 snarige taylor...

grizzly
22 oktober 2009, 21:52
Kennen jullie deze al?
Intellitouch PT10 op mYoutube (http://www.youtube.com/watch?v=nLocJNL6Ic4)

Ik in ieder geval niet, tot ik 3 weken geleden mijn nieuwe Babciz guitar ophaalde in New York.

Ze lagen in een mandje en vlogen werkelijk de deur uit. Echt rete snel tunertje, dat werkt op elke gitaar.
Simpeler gaat eigenlijk niet, 2 knopjes:
1 voor aan/uit en 1 voor het instellen van mhz.
Ik hoef ook niet kippig te kijken of mijn bril op, hij gaat van rood naar groen op het moment dat je exact op toon bent.
Ik betaalde 30$

peter_heijnen
22 oktober 2009, 22:05
Ik heb een andere/oudere versie van intellitouch, ik was er niet echt tevreden over.

Gefeliciteerd met je Babicz btw!

stijnkenens
22 oktober 2009, 22:13
@ jedeel:
Om mijn klankbladen te tunen.
Ik probeer gitaren te bouwen.
Een gitaar waarbij de rug, klankblad, en uiteindelijk de klankkast getuned wordt
zou beter klinken.

Doordat je de balkjes op de bladen in vorm schaaft zakt de pitch, waardoor je dus op een bepaalde toon kunt stoppen.

Die toon creëer je door er op te kloppen. Maar het geluid is maar heel kort, met een microfoon, compressor en een snelle tuner kan je toch die toon 'vangen'.

Vandaar. :)


s.

grizzly
22 oktober 2009, 23:15
Ik heb een andere/oudere versie van intellitouch, ik was er niet echt tevreden over.

Gefeliciteerd met je Babicz btw!

Thanks Peter,
Ben echt in de wolken met deze gitaar. Ik had voor die prijs best wel hoge verwachtingen, maar hij overtreft echt alles.

Zoals je op het filmpje kunt zien is deze Intellitouch aardig rap.
Aanslaan en direct resultaat. Maar ik ben een betrekkelijke leek op het gebied van tuners, dus dat zegt ook niet alles :+)

Jedeel
23 oktober 2009, 00:16
@ jedeel:
Om mijn klankbladen te tunen.
Ik probeer gitaren te bouwen.
Een gitaar waarbij de rug, klankblad, en uiteindelijk de klankkast getuned wordt
zou beter klinken.

Doordat je de balkjes op de bladen in vorm schaaft zakt de pitch, waardoor je dus op een bepaalde toon kunt stoppen.

Die toon creëer je door er op te kloppen. Maar het geluid is maar heel kort, met een microfoon, compressor en een snelle tuner kan je toch die toon 'vangen'.

Vandaar. :)


s.

Aha, nou begrijp ik de noodzaak van de 'snelle' tuner!!!
Bedankt voor de heldere uitleg, stijnkenens.