PDA

View Full Version : Puh Chi - Tit 4 Tat - Remix 2009



e!
18 oktober 2009, 13:29
Puh Chi - Tit 4 Tat - Remix 2009.

Track opgemomen met mijn vroegere band Puh Chi, in onze oefenruimte.
Alles is (helaas) opgenomen m.b.v. dynamische stagemics (SM57 voor gitaren, Beta 58 voor zang). Drums met een AKG stageset en baspartij is Broomstick Bass VST plugin. Niettemin klinkt het vrij aardig. Beetje hard gemasterd wellicht, maar die kunst probeer ik mezelf nog meester te maken.

Was al ooit gepost in een eerste mix, gemaakt m.b.v. afluistering via PA en zonder bas. Nu heb ik 'em ondere betere omstandigheden geremixed en dus voorzien van een bas. Hope you enjoy it!

https://www.yousendit.com/download/Z01Pb2VIcVhGR0h2Wmc9PQ

Riky
18 oktober 2009, 14:03
Kijk zijn nou nog eens geen subtiele overgangen. Waarom hebben jullie dat gedaan?
Ik vind het namelijk niks.

Verder vind het nummer zeer zeer gaaf! Lekker stoner achtig. Heel gaaf, maar die overgangen. Echt professioneel, wel veel verschillende stukken, maar opzich wel cool. Nee doe mij maar traditioneel overvloeiende overgangen.

Opname kwaliteit ook zeker prima. Klinkt gewoon goed.

e!
18 oktober 2009, 14:37
Bedankt Riky. Tja, die overgangen, kwestie van voorkeur. Ik kan er inkomen dat iemand dat niet zo aanspreekt. Wij kunnen daar echter ernstig van genieten :)

pasqual
18 oktober 2009, 16:24
Hey e!,

ik vind de overgangen wel meevallen hoor, dat deden bands zoals queen al in de jaren 70 maar dan iets subtieler. het klinkt erg goed en zeker voor en oefenruimte opname. ik begrijp dat de band niet meer bestaat, of anders wel zonder jouw? hoe zit het met de rechten van dit lied? het zou jammer zijn als je hiermee niets meer zou kunnen/mogen doen vanwege bepaalde belangen.
het is in ieder geval een goeie compositie.

groeten Pasqual.

e!
18 oktober 2009, 19:31
Hee Pasqual, de band bestaat idd niet meer en de compositie was van ons allemaal, met een grote inbreng van de andere gitarist. Ik denk niet dat er verder nog iets "formeels" mee gaat gebeuren. Ik heb 'em opnieuw afgemixt om er naar te kunnen luisteren en laten luisteren.

Het was overigens wel een track by track opname en geen livesessie.

Bedankt voor je reactie in elk geval :)

Sonno
19 oktober 2009, 13:40
Ik vind de overgangen ook niet lekker. De stukjes daarentegen klinken zeker gaaf, ook de zang over het refrein is apart maar toch catchy. De geluidskwaliteit is zeker niet slecht, zonde van de overgangen.

Gr. Sonno

meul
23 oktober 2009, 12:07
gelukkig heeft iedereen een ander mening, anders zou muziek wel heel saai worden. Ik vind het tof en vind de overgangen juist wel verfrissend.

e!
24 oktober 2009, 11:32
Bedankt Jan. Leuk dat je te tijd genomen hebt om even te luisteren :hippie: