PDA

View Full Version : Hofner gitaar gevonden. Iemand die ze kent?



peter202
18 oktober 2009, 11:41
Ging ik gisteren mijn nieuwe gitaar thuis tonen en uiteindelijk kwam men vader met zijn eerste gitaar van zolder. Een Hofner, meer stond er niet op, wetend dat hij van de jaren 70 moet geweest zijn ben ik even gaan opzoeken.
en kwam ik op de Hofner galaxie 1977 uit.

'k Vindt ze echt prachtig en ik dacht er aan deze op te knappen omdat hier en daar wel wat los hangt en ze niet meer is wat ze geweest is.

Iemand die deze gitaar kent en er wat info over weet? En of het de moeite is deze op te knappen en eventueel de waarde er van kent?

Hier een foto van op internet, ze ziet er wel volledig hetzelfde uit!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Hofner_176_Galaxie_(1977).jpg

geert1976
18 oktober 2009, 11:52
ben niet echt een kenner van oude Hofners, maar dit lijkt wel een beetje op de H 176, wel een ideale gitaar voor muziek als de Animals, Shadows en meer van dat soort blues-combo muziek

Erg mooie en leuke gitaar, die het opknappen waard is

Ik gok hem wel iets ouder dan 1977

zoon van Piet
18 oktober 2009, 12:38
ik gok m ook iets ouder.. al is ie wel van de 70's, vanwege de dotmarkers..
goeie gitaren, bepaald niet de goedkoopste uit de Hofner folder.. ze klinken meestal erg lekker - al ken ik deze elementen niet. enige probleem dat ik heb met H is dat de frets er noagal lukraak ingezet zijn, ze zijn eigenlijk niet bedoeld om boven de 5e fret te bespelen!

acousticmats
18 oktober 2009, 13:18
ziet er een mooi gitaartje uit, wat moet je er nog aan opknappen?

wietse
18 oktober 2009, 19:28
dat is een hofner 169, geproduceerd van 1969 tot vroeg 80er jaren.
waard een 500 tot 700 euro.
dus geef je ouweheer maar effe een kus op z'n bol, goede en erg veelzijdige gitaren, zeker de moeite waard om op te lappen.

jimihattricks
18 oktober 2009, 22:31
volgens mij is de getoonde foto niet van de gitaar in kwestie..