PDA

View Full Version : Graag info over deze strat...



jutter
17 oktober 2009, 18:52
Ik heb mijn oog hierop laten vallen;
http://www.tfoa.eu/the_store/index.php?target=products&product_id=31876

Is de 1295,00 euro een redelijke prijs? En mocht hij op den duur tegenvallen, voor hoeveel zou ik hen dan weer kunnen verkopen?

Graag uw mening!

Mathidal
17 oktober 2009, 18:59
Dat kan ik niet oordelen met de foto alleen.

Maar volgens mij is het wel in orde. Hij heeft een trekstang (corrigeer me indien het een andere term was :p) in de hals, dus hij gaat niet kromtrekken als je hem lang zonder snaren laat zitten.

Als je naar de output van de gitaar kijkt, weet je eigenlijk al genoeg, maar het is geen garantie van kwaliteit.

Ik zou ze gewoon eens uittesten. :cheerup:

Als je wilt weten of het duur is: vergelijk op het internet met andere namen

Gewoon naam en merk invoeren en buy (of sell) intikken op google. :D

Ash ketchum
17 oktober 2009, 18:59
Ik denk dat hij iets overpriced is. Er staat ook geen logo op de headstock, hierdoor is het lastiger te bevestigen dat het daadwerkelijk om een DD gaat als je h'm weer verkoopt. Ik zou voor dat geld een Haar strat kiezen, iets waardevaster door de "grotere" naamsbekendheid.

jutter
17 oktober 2009, 19:04
Ik denk dat hij iets overpriced is. Er staat ook geen logo op de headstock, hierdoor is het lastiger te bevestigen dat het daadwerkelijk om een DD gaat als je h'm weer verkoopt. Ik zou voor dat geld een Haar strat kiezen, iets waardevaster door de "grotere" naamsbekendheid.



Neck is Warmoth en de body is DD.

Midwolda
17 oktober 2009, 19:13
Voor iets meer geld heb je ook een complete DD.
Deze, (http://link.marktplaats.nl/284210363) of deze, (http://link.marktplaats.nl/273109989) of een SG voor nog minder (http://link.marktplaats.nl/282347490).

jutter
17 oktober 2009, 19:23
Ik vind het juist wel iets hebben zo'n gitaar zonder merkje erop. Op de 2e foto lijkt het dat de hals/neck verbinding niet mooi is(zie schroefgaten in de body). Toch trekt deze gitaar mij aan. Iemand ook ervaring met de Kloppmann 60s pickups? (kosten ook al 399,00 per setje van 3)

guitarkid
17 oktober 2009, 19:52
Maar volgens mij is het wel in orde. Hij heeft een trekstang (corrigeer me indien het een andere term was :p) in de hals, dus hij gaat niet kromtrekken als je hem lang zonder snaren laat zitten.
Als je naar de output van de gitaar kijkt, weet je eigenlijk al genoeg, maar het is geen garantie van kwaliteit.



Volgens mij heeft zo'n beetje elke gitaar een "trekstang". :???:
Dus dan is elke gitaar wel "in orde".....
En als ik naar de output van de gitaar kijk, weet ik eigenlijk nog niet zo veel.
Wat bedoel je hiermee?

Ok, wat betreft de vraag; deze winkel staat bekend als betrouwbaar, maar ook wel als tamelijk prijzig. 1295 euro voor deze gitaar lijkt me wat veel en het is zeer de vraag wat hij ooit opbrengt als een particulier hem weer wil verkopen. Aan de andere kant, misschien bevalt hij zo goed dat je 'm nooit weer kwijt wilt !!
Gewoon proberen en kopen als hij bevalt, lijkt me.
Of (zoals al gepost door Ash Ketchum) ook even kijken naar een Haar-strat (of vergelijkbare kwaliteitsgitaar).

Gr. C.

jutter
17 oktober 2009, 20:35
Wat zou hij particulier opbrengen?

Pepe
17 oktober 2009, 20:57
Voor 400 verkoop je hem wel, voor 600 krijg je een shitload aan mailtjes van ruilers en onderbieders. Niemand zoekt zo'n gitaar, de makke.

Mathidal
17 oktober 2009, 22:27
Volgens mij heeft zo'n beetje elke gitaar een "trekstang". :???:
Dus dan is elke gitaar wel "in orde".....
En als ik naar de output van de gitaar kijk, weet ik eigenlijk nog niet zo veel.
Wat bedoel je hiermee?

Ok, wat betreft de vraag; deze winkel staat bekend als betrouwbaar, maar ook wel als tamelijk prijzig. 1295 euro voor deze gitaar lijkt me wat veel en het is zeer de vraag wat hij ooit opbrengt als een particulier hem weer wil verkopen. Aan de andere kant, misschien bevalt hij zo goed dat je 'm nooit weer kwijt wilt !!
Gewoon proberen en kopen als hij bevalt, lijkt me.
Of (zoals al gepost door Ash Ketchum) ook even kijken naar een Haar-strat (of vergelijkbare kwaliteitsgitaar).

Gr. C.

Waren die met de uitgang op de body de beteren? Nou ja, beter op dat punt.
Ik vergis me misschien. :)

Niet alle gitaren hebben zo'n ding, ik baseer me op het gat dicht bij de kop.
Van sommige gitaren is het bekend dat ze kromtrekken omdat ze dat niet hebben, maar dat zijn vast de oude modellen. :p

En het zegt eigenlijk niets over de kwaliteit ja, mijn gitaar kostte 300 euro en heeft dat ook ingebouwd. xD

Maar ik wist bijna niets aan te merken over die gitaar, hij is gewoon een fender-kopie. Ö

Ash ketchum
17 oktober 2009, 23:11
Neck is Warmoth en de body is DD.

Dat had ik al in de advertentie gezien, ik bedoelde dat het niet op het eerste zicht echt zichtbaar is. Buiten dat zijn gitaristen die zoveel geld neerleggen wel iets merkengeil, ik in ieder geval wel.

groovieguitarguus
17 oktober 2009, 23:32
Ik kan me voorstellen dat je het een mooie strat vindt... dat is het ook.
The Fellowship is altijd wel 'flink aan de prijs'. De gitaar moet wel een inruiler zijn, zelf zou The Fellowship deze nooit inkopen.
Wat 'Pepe' zegt is zo... een merkloze (dus eigenlijk statusloze) gitaar is 2e hands (veel te) weinig waard.
Dat houdt niet tegen dat er per jaar genoeg gitaristen zijn die investeren in dit soort gitaren door ze bij Warmoth te bestellen of te laten bouwen.
Als het echt een te gek spelende en klinkende strat is en je hebt het geld er voor over... Why not! Alleen als je deze over een jaar wil verkopen op b.v. Marktplaats... heb je een probleem. Denk je er echter jaren plezier van te hebben en het wellicht je main-axe wordt... go for it! The specs van de gitaar zijn super.
Denk alleen dat je deze gitaar voor minder kunt bemachtigen. The Fellowship zit er denk ik ook mee in zijn maag. € 1000,- max.

Succes met overwegen...

Exi
18 oktober 2009, 00:36
Zit er nu een beschadiging in de lak van de body helemaal aan de linkerkant ter hoogte van de brug pickup?

tsk tsk, ik zeg 800 max.

jutter
18 oktober 2009, 01:46
Voor 400 verkoop je hem wel, voor 600 krijg je een shitload aan mailtjes van ruilers en onderbieders. Niemand zoekt zo'n gitaar, de makke.

Zou jij dan eerder voor zoiets gaan?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/282607608-fender-strat-usa-ruilen.html

Deze spreekt mij namelijk ook wel aan.

Pepe
18 oktober 2009, 02:44
Ja, een gebruikte USA strat is altijd weer goed te verkopen voor hetzelfde geld mits je er niet aan sleutelt.

jutter
18 oktober 2009, 13:03
Ja, een gebruikte USA strat is altijd weer goed te verkopen voor hetzelfde geld mits je er niet aan sleutelt.

Wat is een redelijke prijs voor deze strat( die op MP, zie bovenstaande link)?
Zou het kunnen dat dit er ééntje is uit Corona?

munkie
18 oktober 2009, 13:11
Als het echt spul vd genoemde merken is dan heb je er wel een goede Strat aan maar idd flink aan de prijs. Wel helemaal uit elkaar slopen voor aankoop en stempels e.d. goed checken.

Het punt is dat samengestelde Strats vaak (te) weinig opbrengen. Zag laatst een plaatje van een strat, Allparts neck en body, flame maple top, Wilkinson trem, 1 SD PU enz. Werd ingezet op 350, bood er nog niemand op :???:

Ik ben de laatste tijd erg van de hardtail Strat, dan moet je bijna wel zelf gaan bouwen, customizen of samenstellen.

Pepe
18 oktober 2009, 13:12
De Corona serie, die zover ik ze ken werkelijk goede gitaren zijn, hebben een ander logo geloof ik.
Ik weet niet wat dit is, geen reissue maar Fender heeft standards met contemporary logo en vintage logo uitgebracht, het is me niet duidelijk wat het verschil is.
Zolang het geen Highway is, is alles onder de 700 een goeie deal zou ik zo uit de losse pols zeggen.

Samengestelde strats zijn slecht te verkopen. Ik heb een tijdje lopen leuren met zo'n ding, de body uit de USA gehaald, de neck was een oude '82 USA, Fender vintage trem en pickups custom laten wikkelen door iemand uit de USA... ik geloof dat het mij zo'n 900 heeft gekost en dan krijg je mailtjes met 250 euro... alleen die neck brengt dat op Ebay al op. Maar goed, dan verkoop je het weer los en dan valt de schade wel mee.

jutter
18 oktober 2009, 15:01
Iedereen bedankt voor de goede adviezen! Ik zie er toch maar van af; als hij mij over een tijdje tegenvalt zal hij slecht te verkopen zijn en zal ik er financieel behoorlijk bij in schieten. Toch wel fijn zo'n forum:mmmm:

zeiler
18 oktober 2009, 15:06
wel een hele geile kleur btw...