PDA

View Full Version : Nieuwe versterker VOX AC30CCH



QueenSRVJW
17 oktober 2009, 14:51
Eindelijk, een buizenversterker. Na al een paar maanden/jaren zat te zijn van het geluid van mijn transistor versterkertje heb ik besloten een buizenversterker te kopen. Na een diep en erg interessant gesprek met mijn gitaarleraar over buizenversterkers ben ik uitgekomen bij de VOX. Een Vox AC30 buizentop wel te verstaan. Hij was in de aanbieding bij Westerhaven in Groningen en samen met een kabinet, ook van VOX, 2 speakers van 12 inch als ik het goed heb, tot een totaalprijs van 1100 uitkomend.

Hij klinkt geweldig. Clean is hij perfect en overdriven natuurlijk ook:D

Foto's komen hopelijk vanmiddag nog maar anders zeker morgen;)

(http://img517.imageshack.us/i/sl383195.jpg/)

(http://img381.imageshack.us/i/sl383191.jpg/)

(http://img395.imageshack.us/i/sl383193.jpg/)

(http://img390.imageshack.us/i/sl383194.jpg/)

flitslicht
17 oktober 2009, 15:21
Gefeliciteerd! Heb vroeger ook een Vox AC30 top gehad en was er altijd erg blij mee. Denk je wel aan de buren ;)

Hallie
17 oktober 2009, 16:16
gefeliciteerd!

ik heb zelf de combo versie! heel erg fijn die amp.

ieme
18 oktober 2009, 06:34
http://img517.imageshack.us/img517/4817/sl383195.jpg

http://img381.imageshack.us/img381/86/sl383191.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/5150/sl383193.jpg

http://img390.imageshack.us/img390/5966/sl383194.jpg

Mooie amp, 1100 wel aan de prijs! ik heb dezelfde set in 2006 gekocht, nieuw voor 800 euro...

Bolder
19 oktober 2009, 12:41
Ah super gaaf man! Ik had de mogelijkheid deze te kopen, maar toch niet gedaan, en nu beetje spijt toch wel!

Heb je de blue alnico versie van de kast of de normale?

(misschien staat het wel ergens maar die belachelijk grote foto's maken het erg moeilijk)

QueenSRVJW
19 oktober 2009, 15:01
Klopt, sorry daarvoor. Ik weet niet hoe ik ze kleiner moet maken. Maar ik heb niet de Alnico speakers. Het zijn 'de normale'. Ze hebben ook een naam volgens mij. Iets met GHS maar ik weet niet meer precies welke het zijn. Ze klinken teminste wel erg lekker:D
Alleen voor de leadsound wil ik nog even een pedaaltje ervoor. Hij moet even net iets verder gaan dan hij nu gaat als je begrijpt wat ik bedoel:P

hugo123
19 oktober 2009, 15:22
De wharfedale speakers toch..?

QueenSRVJW
19 oktober 2009, 16:29
2X12" custom GSH12 30 Watt speakers. Dat is hem.

Mitch
19 oktober 2009, 21:28
Tip: als je je plaatjes gaat hosten bij Photobucket in plaats van dat spamrijke Imageshack dan kun je een preset size kiezen "message board". Drie keer raden waar dat voor bedoeld is :D
En van harte met de Vox, het zijn fijne bakken!

futura
21 oktober 2009, 22:06
sexyy !! ik heb de combo maar om een bepaalde reden vind ik de top + cab er veel professioneler uitzien :p
wel supergoed geluid

ieme
22 oktober 2009, 06:59
Ik heb deze versterker met dezelfde speakerkast gehad, maar vond hem op een 2X12 greenback nog veel dynamischer en warmer klinken. Andere speakers dan die je nu hebt zijn zeker de upgrade waard!

QueenSRVJW
23 oktober 2009, 18:55
Misschien wel. Maar ik ben niet zo iemand die over elk klein klote detail gaat zitten zeuren. Waarschijnlijk klinken die speakers ook wel beter maar ik heb nu een goede versterker die hard genoeg kan voor optredens. The rest is up to me.

tillens
23 oktober 2009, 19:27
Eh gefeli met de amp. Nu wil ik niet bitchen maar zoals ieme aangeeft is meer een tip dan zeiken over een klote detail..
back to the gearpage!

ieme
23 oktober 2009, 19:32
wat jij een klein klote detail noemt noem ik een wereld van verschil, maar als jij er zo happy mee bent dan moet je t mooi zo laten en heel veel plezier met de set hebben.

Mitch
23 oktober 2009, 20:06
Wees ontzettend blij met je nieuwe amp maar wees ook blij met andermans ervaringen. Een forum is er niet alleen maar om felicitaties te ontvangen, je hoort weer eens dingen waar je zelf niet snel op komt. Ik vond vroeger speakers ook niet zo heel belangrijk maar door de ervaringen van een aantal andere leden en wat experienteren en testen kwam ik erachter dat dat toch wel degelijk een belangrijke factor is. Zo staat heel toevallig mijn AC30 top ook op een 2x12 met greenbacks waar ik 5 jaar geleden van beide niet warm kon lopen.
Keep an open mind!

Mathidal
23 oktober 2009, 21:33
Kon het niet groter die foto's? :p

ieme
24 oktober 2009, 07:04
sorry dat ik behulpzaam was met de foto's... zal me er niet weer mee bemoeien! misschien zijn V30 speakers wat voor je... en ik zou de plastic handvaten vervangen voor staal, deze klinken nergens naar!

Robdop
24 oktober 2009, 09:33
sorry dat ik behulpzaam was met de foto's... zal me er niet weer mee bemoeien! misschien zijn V30 speakers wat voor je... en ik zou de plastic handvaten vervangen voor staal, deze klinken nergens naar!

behulpzaamheid is altijd goed..
gewoon blijven doen!

OT: mooi versterkertje!

Michael AE
24 oktober 2009, 10:00
Gefeliciteerd, te gekke amp.

Toch zou ik inderdaad, zoals Ieme zei, eens een andere cab proberen. Ik vond deze heel erg goed klinken op een 4x12 met v30's. Vreemde, maar zeer geniale combinatie met Vox-achtige amps.

ieme
24 oktober 2009, 10:12
eerste gig die ik met mn ac30cch deed was op mijn bogner 412v30 cab... en klonk zeker niet verkeerd! toen speelde ik nog voornamelijk op mn witte haar strat... dat waren nog eens tijden!!

QueenSRVJW
24 oktober 2009, 10:30
Excuses voor mijn ietwat emotionele reactie. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor en al helemaal niet persoonlijk. Maar ik vind dat er tegenwoordig door veel gitaristen over elk detail wordt gezeurd. Als het gaat om elementen, kleur van de slagplaat en nu toevallig over speakers. Zoals ik al zei, die anderen klinken vast beter. Maar ik heb nu gewoon een goede versterker die in mijn oren gewoon erg goed klinkt. Hij kan hard genoeg voor optredens. En zoals ik ook al zei, the rest is up to me.

Mathidal
24 oktober 2009, 10:32
Ik kan ook ziften over mijn gitaar, maar dan zet ik hem aan en speel ik er gewoon op. Ook met goedkope spullen kun je erop los rocken.

Ik kan best aannemen dat je tevreden bent. Ik ken iemand met zo'n versterker, en da's écht: waaah! :nervous:

Michael AE
24 oktober 2009, 10:52
Excuses voor mijn ietwat emotionele reactie. Ik bedoelde het niet verkeerd hoor en al helemaal niet persoonlijk. Maar ik vind dat er tegenwoordig door veel gitaristen over elk detail wordt gezeurd. Als het gaat om elementen, kleur van de slagplaat en nu toevallig over speakers. Zoals ik al zei, die anderen klinken vast beter. Maar ik heb nu gewoon een goede versterker die in mijn oren gewoon erg goed klinkt. Hij kan hard genoeg voor optredens. En zoals ik ook al zei, the rest is up to me.

Begrijpelijk, maar helaas zit je hier opgescheept met honderden gear-nerds die alles op de planeet al eens geprobeerd hebben. Dan kun je hoog en laag springen, maar we zullen altijd wel iets in je keten zien dat beter kan.

Ik heb laatst ook gewoon een simpel stock versterkertje gekocht en die klinkt prima, maar ik kan het gewoon niet laten om op het internet te gaan zoeken naar verbeteringen.

Ik vind het benoemenswaardig dat jij gewoon tevreden bent, hoor, maar dit is een forum en op een forum zul je wijsneuzen en betweters vaker tegenkomen dan je misschien zou willen.

ieme
24 oktober 2009, 10:52
weet je wat t leuke is van een top ten opzichte van een combo, je kan makkelijk verschillende speakers met JOU versterker testen! ik hoop dat je er heel veel plezier mee hebt, ik heb mijn ac30cch head verkocht en later een vox ac30 tb6 gekocht (ja die mooie witte!!) en die klinkt in mijn beleving heel anders dan de ac30cc series, de cc series zijn veel veelzijdiger en zeker de mogelijkheid van de te blenden kanalen is zeer goed, alsmede de regelbare master.

It's up to you...

ieme
24 oktober 2009, 13:51
Ohja, en ik heb hem ook op mijn Bogner 4X10 met kendrick speakers gehad, dat klonk ook erg goed hoor! Als je de mogelijkheid krijgt moet je t zeker eens proberen!

ieme
26 oktober 2009, 11:57
en? al andere speakers?

QueenSRVJW
26 oktober 2009, 16:06
Nee, ben ook nog lang niet van plan andere speakers te kopen.

VanMeekeren
26 oktober 2009, 17:27
Allereerst van harte met je AC30, uiteindelijk hebben we er allemaal wel eens één gehad.

Het zijn echt versterkers waar elke gitarist respect voor heeft, is mijn ervaring. Ze klinken als een tiet en ze gaan snoeihard!

Ik had zelf de AC30cc2 versie. En ik heb er spijt van dat hij weg is. Enige nadeel - naast het brute volume - zijn inderdaad de Wharfedales. Maargoed, nu ik jou foto's zie van de AC30, begint het toch zeker weer te kriebelen om er één te halen. Mocht ik er één halen, dan zet ik dezelfde middag er nog Greenbacks in, dat wel.

Heel veel succes met je top-aanwinst!

Van Meekeren

zeiler
26 oktober 2009, 17:35
als je met die vox speaker tevreden bent, why spend the money on something else ;)! die andere speakers zullen ongetwijfeld beter klinken, anders waren ze neit duurder en hypete iedereen ze niet, maar als ik een gewone vox cc hoor, maakt 't mij al blij :D!

het enige nadeel van de head versie is dat ik 'm vreselijk lelijk vind :D!

de comboversie vind ik super, maar deze (qua uiterlijk dan)... nee :D!

heel gaaf iig, succes ermee :D!

jonesd
26 oktober 2009, 18:04
Wat ik altijd zo grappig aan de wharfedale speakers vind, is dat de appreciatie ervan blijkbaar erg forumgebonden is.

Terwijl die speakers hier altijd als minderwaardig worden afgeschreven, is men er op het vox-forum (www.vintageamps.com) over het algemeen zeer positief over...

Nu, ik heb ook gewoon de wharfedales en "het klinken als een scheet" zoals ze hier soms omschreven worden, heb ik nog nooit gehoord. Aan de andere kant heb ik ze nog nooit side by side met de blues gehoord.

Ik vraag me af hoeveel mensen het verschil echt zouden horen, zou nog wel eens kunnen tegenvallen...

Nielsje
26 oktober 2009, 18:16
Wat was ook alweer die liefkozende bijnaam voor Wharfedale...

Oh ja! Barfdale! :D

humbucker
26 oktober 2009, 18:26
Wat ik altijd zo grappig aan de wharfedale speakers vind, is dat de appreciatie ervan blijkbaar erg forumgebonden is.

Terwijl die speakers hier altijd als minderwaardig worden afgeschreven, is men er op het vox-forum (www.vintageamps.com) over het algemeen zeer positief over...

Nu, ik heb ook gewoon de wharfedales en "het klinken als een scheet" zoals ze hier soms omschreven worden, heb ik nog nooit gehoord. Aan de andere kant heb ik ze nog nooit side by side met de blues gehoord.

Ik vraag me af hoeveel mensen het verschil echt zouden horen, zou nog wel eens kunnen tegenvallen...

Geloof me, het verschil tussen een Blue en een wharfdale is écht dag en nacht. Ik heb destijds, toen ik m'n AC15 kocht, ze langs elkaar gezet en wanneer je eerst de wharfdale hoort denk je: "wow, klinkt goed". Hoor je daarna de Blue, dan denk je: "Woooow, dit klinkt 10x beter!!". Dus ik heb destijds ook de Blue gekocht, voor 200 euro meer was het echt te gek om die niet te kopen. Gewoon een wereld van verschil :)