PDA

View Full Version : reverb wanted



deefke666
17 oktober 2009, 14:14
daar er op de blackstar ht5 geen reverb staat en ik dat toch wel mis, ben ik op zoek naar een reverb pedaaltje....

ik heb wat rondgekeken hier en daar en de T-Rex Tonebug Reverb lijkt mij misschien wel een goede keuze...
zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit pedaaltje...?
of mensen die met ideeen voor een andere reverb pedaal...?

het zou vooral voor thuis gebruik zijn dus het moet niet meteen de duurste zijn, maar ik betaal toch liever iets meer voor een beetje kwaliteit....

alvast bedankt voor de hulp in ieder geval

grtz d

robert-gitarist
17 oktober 2009, 21:57
EHX Holy Grail.
Tweedehands wel te vinden voor 50 euro. Echt een pracht van een reverb! Lekker eenvoudig maar erg goed. Zeker de moeite waard om die eens te testen.

deefke666
18 oktober 2009, 12:14
thanks for the tip....
:)

bastiaanvanbeek
18 oktober 2009, 13:31
de Electro Harmonix Holy Grail is idd een heel goed reverb pedaal. heel realistische reverb die mooi helder blijft.

the feable
1 november 2009, 00:44
Ik vind de Reverb van G-Lab erg goed. Zeker ff checken!

Ash ketchum
2 november 2009, 12:43
Ik heb een holy grail plus voor mijn Epi VJ, werkt prima mits goed ingesteld nog aardig realistisch.

deefke666
2 november 2009, 20:08
ik hoor nogal veel supporters voor de holy grail :)
ik moet morgen toch langs de muziekwinkel, ga ik hem ineens eens even proberen denk ik....

in ieder geval iedereen bedankt voor de info

j-op
2 november 2009, 20:37
Jammer dat deze niet meer wordt gemaakt:

http://www.malekkoheavyindustry.com/uploads/images/spring_chicken400.png

Rick trodat
3 november 2009, 12:15
Malekko, is inderaad één van de beste reverbs momenteel verkrijgbaar, wel beperkt veelzijdig.

De t-rex tonebug reverb heb ik. In de loop is ie zeer goed, wel subtiel afstellen want alles hoger dan 10 uur kleurt je sound behoorlijk op spring. Op modern kan het iets meer. Alles voluit en je hebt echt een dick dale sound. Maar je dry signal is compleet weg. Het is geen subtiel pedaaltje. Ikzelf gebruik de modern mode, omdat ik niet zo van dat ratelen van de springs ben.
Heb je geen effect loop, koop em dan niet. Hij kan met veel gain, maar ook op hoog volume dan gaan oversturen.

jaywalker
5 november 2009, 09:04
g-lab dual reverb is echt fijn. Kan je je reverb ook nog boosten als je dat wil. Of eventueel als je een aansturings pedaal hebt kan je schakelen tussen 2 standen.

Il_Falco
5 november 2009, 09:23
hardwire reverb: deze heeft reverbs van lexicon

deefke666
28 november 2009, 17:22
even een update en een dankjewel aan iedereen voor de hulp...

het is dan toch de T-Rex Tonebug reverb geworden....
ik vond deze toch wel wat beter klinken dan de holy grail en de hardwire voor de sound die ik in mijn hoofd heb...

de malekko en de g-lab dual reverb heb ik spijtig genoeg niet kunnen horen..

en nu hopa.... op naar de volgende haha vroeg of laat kom ik wel aan het geluid dat in mijn hoofd zit hahaha :seriousf:

in ieder geval thanks voor de hulp iedereen

grtz d

HenkHenk
17 oktober 2010, 13:16
even een update en een dankjewel aan iedereen voor de hulp...

het is dan toch de T-Rex Tonebug reverb geworden....
ik vond deze toch wel wat beter klinken dan de holy grail en de hardwire voor de sound die ik in mijn hoofd heb...

de malekko en de g-lab dual reverb heb ik spijtig genoeg niet kunnen horen..

en nu hopa.... op naar de volgende haha vroeg of laat kom ik wel aan het geluid dat in mijn hoofd zit hahaha :seriousf:

in ieder geval thanks voor de hulp iedereen

grtz d
En bevalt de Tonebug nog steeds goed?
Ik ben zelf in de markt voor een betaalbare reverb en ik ben eigenlijk ook uitgekomen bij de Tonebug! :strat:

deefke666
17 oktober 2010, 14:44
hello henk,
ja hoor, die tonebug is zeker geen miskoop geweest, er zijn best goede geluiden uit te halen, ik gebruik hem vooral om thuis te spelen omdat er op die ht5 geen reverb staat....
100% tevreden

grtz d