PDA

View Full Version : Rebelpickups



Harald
17 oktober 2009, 11:10
Heeft iemand toevallig ervaring met deze pickups?

http://www.rebelpickups.nl/map%20rebelpickups/startrebelpickups.htm

Bernardduur
17 oktober 2009, 14:02
De winkel om de hoek van mij verkoopt deze dingen ook; piezo elementen....... ik vind ze vreselijk op instrumenten klinken.......

Hoog, schel, onnatuurlijk...... vreselijk. en je hebt een flinke booster nodig om deze dingen versterkt te kunnen gebruiken.

Harald
17 oktober 2009, 14:54
Zijn het dezelfde, of bedoel je piezo in het algemeen? Las net wat mensen die er anders over dachten bij deze, en in combinatie met de prijs best interressant dan, 40 euro voor een systeem met twee elementjes is goed te doen op zich. Maar als het teveel puur piezo sound is, kan ik toch beter wat anders zoeken.

snaarplukker
17 oktober 2009, 16:38
Kan je beter deze (http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDE6MDAwMC4wM TM2LjI1Y2Q3ZmQ2Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zNjg3NjY4MDc4====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=gitaartoonopnemer&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20) proberen. Zijn nog goedkoper ook.

Bernardduur
17 oktober 2009, 18:57
Zijn het dezelfde, of bedoel je piezo in het algemeen? Las net wat mensen die er anders over dachten bij deze, en in combinatie met de prijs best interressant dan, 40 euro voor een systeem met twee elementjes is goed te doen op zich. Maar als het teveel puur piezo sound is, kan ik toch beter wat anders zoeken.

Ik bedoel beide; het zijn vrij huis tuin en keuken piezo buzzers die je 'overal' voor 1 euro kan kopen. Identiek aan die die aangeboden worden.

Een vriend van me had er een aangeschaft en was er niet te spreken over. Ik ook niet.

Harald
17 oktober 2009, 19:53
OK! Toch wat anders zoeken dan maar. En voor die harpgitaar gaan normale piezo's het sowieso niet worden, en een klankgatelement is ook geen optie. K&K Trinity ziet er interressant uit, maar dat is gelijk behoorlijk prijzig. Clip on microfoontje werkt helaas ook niet aangezien het klankgat volledig verstopt zit onder die serie van 15 snaren... En hoewel ik normaal geen moeite heb met een gat voor een preamp in de gitaar (daar zijn die dingen veel te handig voor op het podium) is in dit geval de vintage (om niet te zeggen antiek) waarde toch wel iets om rekening mee te houden. Het gat voor een plug/straphouder zit er sowieso al, dat is dus geen probleem... misschien dan toch de simpelste versie van de K&K maar of dat veel anders is dan twee piezos met een inbouw jack/strapholder vraag ik me ook een beetje af.

Roel#1
22 oktober 2009, 09:29
Kan je beter deze (http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDE6MDAwMC4wM TM2LjI1Y2Q3ZmQ2Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zNjg3NjY4MDc4====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=gitaartoonopnemer&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20) proberen. Zijn nog goedkoper ook.

Humm... fijne link:
http://i243.photobucket.com/albums/ff78/Moob_Le_Kie/Afbeelding1.png

Waaraan refereer je bij Conrad?