PDA

View Full Version : Marshall JMP1 Hoekanda?



Nocki
17 oktober 2009, 10:20
Hi,

Als vervanger van mn AVT150 topje heb ik in de kerk nu een rackje op een JCM900 stackje staan.
In het rackje zit een JMP1 van Marshall, een G-major, een Tunertje en er komt nog wel wat bij.

Mijn ervaringen met de JMP1 zijn niet super. High gain sounds waren er nooit uit te halen en het bereik van de toonregeling was ook nooit super.
Nadat ik er een Gmajor achterhad gehangen was dat opeens een stuk verbeterd maar nog niet 100%.

Gisteravond heb ik mn 4e JMP1 meegenomen en zonder m van te voren in te stellen gespeeld op de oefenavond. Dat betekende dus dat ik tijdens het spelen moest inregelen...

Ik had echt een waanzinnig geluid en ook het highgain gebeuren was super.

Hoe kan dat nou? Zou deze JMP1 zou anders zijn dan die andere 3 of komt het door de cobinatie van de G-major en de JCM900 eindtrap..?

Iemand een idee?

groovieguitarguus
17 oktober 2009, 10:47
Heb je al je andere spullen weer van de hand gedaan...? :soul:

Rinze
17 oktober 2009, 10:59
Misschien andere buisjes in deze JMP1?

Of iets andere settings in de hele volumeketen, wat ook nogal wat uitmaakt: met alle volumeknoppen op de apparaten, en de in- en uitgangsniveau's op de G-Major zijn er nogal wat opties die allemaal weer anders klinken. Ik gebruik ook een JMP1 met een G-Major door een Peavey Classic 60/60 en moet zeggen dat ik het zo nu en dan best wel verwarrend vind dat er zoveel mogelijkheden zijn om volumes aan te passen in de signaalketen.

Verder: schrijf gauw al je settings op en niks meer veranderen ;) al zal dat laatste wel niet gaan gebeuren he :seriousf:

Nocki
17 oktober 2009, 10:59
nee hoor. De rest blijft. Dit is het stackje wat in de kerk blijftstaan. mn abdere gear staat nog altijd thuis en is voor andere doeleinden.

Liquid_Metal
17 oktober 2009, 12:34
Als je in de kerk speelt klinkt het natuurlijk mooier! God's Grounds baby!

Het kan idd best wel eens aan de poweramp liggen, dat kan veel verschil maken. Maar ff zonder gekscherend te doen, heb je de vorige keer ook al in de kerk gespeeld? Want dat galmt natuurlijk fantastisch waardoor je sound veel meer leeft dan thuis.

kokeleko
17 oktober 2009, 13:07
Heej ouwe Nokkerd.

Ik heb er 4 gehad en er zit zekers verschil in bij mij was de ene harder kwa uitsturing dan de andere, heb er 2 tegelijk gehad.
Heb je niet toevallig je fxloop anders ingesteld op de jmp-1 of de emulated-out gebruikt thuis?

Moi van Ko.

Nocki
17 oktober 2009, 16:45
hihi. Bedankt allemaal!

De instellingen heb ik weinig mee gerommeld. Ik merkte gewoon dat het karakter in een keer anders was. Dit is echt een fijne unit in vergelijk met de andere die ik had.
Ik heb ze allemaal gereset en ben van daaruit begonnen...

Het draaien van de in en output volumes is iets waar ik in de jaren best handig mee ben geworden.

Naast dat de 4 jmp1's allemaal anders zijn is me ook opgevallen dat ze allemaal beter klinken in een seriele setup met de gmajor :)

direct klinken ze ook veel minder goed in de 2 oversturings kanalan.. Allemaal nieuwe dingen voor me...

Ik ben er in ieder geval erg happy mee dat ie zo lekker klinkt.

Wat de ruimte betreft. De kerk lijkt wat op een sportzaal uit de jaren 50... en ik speel vrij zacht (volgens mezelf)

Michael AE
18 oktober 2009, 00:42
Mijn oude JMP1 klonk ook anders dan de meeste anderen die ik getest had. Ligt ook vaak aan het buisje natuurlijk, maar ik heb het idee dat er nogal wat verschil in JMP1's zit. Ook de JCM eindtrap zal wel een hoop schelen. Mijn oude TriAxis klonk als een natte krant door een simul 2:90, maar door de eindtrap van mijn JCM800 was het genieten.

ateng
18 oktober 2009, 23:06
Wat voor buis raden/adviseren jullie mij want vind mijn sound iets te veel in de mid... of is dat iets JMP1.
Ik gebruik een Advance TA 70 EL 34 eindtrap.