PDA

View Full Version : Harley Benton vs. Squier



Pé.
17 oktober 2009, 01:16
Heuj!


Ik ben op zoek voor een schijtgoedkope tele. De kwaliteit mag gelijk zijn aan mijn gitaarspeelkunsten, ruk dus.

Ik ben op internet een aantal leuke dingetjes tegen gekomen, maar heb mijn keuze tot 2 modellen beperkt.

Ten eerste (waar mijn keus ook naar uit gaat) is de Harley Benton '52 Tele.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbt1952.htm

Ik vind vooral de kleurstelling mooi, en het feit dat niet iedereen rondloopt met een Harley Benton (dat is ook de reden dat ik nederlands lelijkste gitaar heb gekocht, de LAG Jet Matt 200..).

Dan is daarnaast de Squier Affinity Tele.

http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_tele_mn_bk.htm

Het prijsverschil tussen de 2 is maar 21 euro, maar is het kwaliteitverschil ook groot? Ik wil natuurlijk niet complete rukmeuk kopen als het voor een paar euro meer beter kan. Maar nou hoor ik ook niet al te geweldige verhalen over de meest recente affinity series..

Is het verschil tussen de 2 merken groot? Of is het verschil zo klein dat ik gewoon voor de mooiste moet kiezen?

Halion
17 oktober 2009, 02:12
Mag ik vragen waarom je op zoek bent naar een "schijtgoedkope" tele?
Is het bedoeld als wanddecoratie of wil je er echt op gaan spelen of misschien zelfs nog andere doeleinden.

Pé.
17 oktober 2009, 03:12
Het is de bedoeling een beetje op te spelen, maar eigenlijk alleen voor kleine dingetjes. Ik ben geen gitarist maar toetsenist. Ik speel sinds januari dit jaar een beetje gitaar er bij en om de een of andere reden vind ik dat nog grappig ook..
Nou ben ik begonnen op een Yamaki Les Paul (die nou te koop staat), maar dat is niet echt mijn ding. Zwaar, lomp en niet echt het soort geluid wat ik wil hebben (vind alleen de brugstand leuk). Daarom heb ik een maand geleden een LAG Jet Matt 200 gekocht, hier zaten 2 singlecoils en een een humbucker (brug) in. Dit is al qua diversiteit een vooruitgang op de Yamaki, maar ik wil meer keuze hebben.

Ik ben een beetje verliefd geworden op het geluid van een tele. De breekbare twang die het brugelement heeft vind ik echt geniaal! Dat haal ik dus niet uit de humbuckers die ik tot nu toe heb gehad.

Maaar, student zijnde kan ik niet echt top of the line aanschaffen, plus het feit dat het puur voor erbij is, zit ik echt naar de low-budget oplossingen te kijken. Daarnaast geloof ik in het principe dat elke gitaar een gitaar is, elk pedaal een pedaal en elk keyboard een keyboard.


Dus: Harley Benton of Squier? (of alternatief voor hetzelfde budget?)

grayfink
17 oktober 2009, 08:39
Bij b.v. www.houseofmusic.nl (http://www.houseofmusic.nl) koop je voor hetzelfde geld een London City Comet telecaster en die is een stuk beter dan de Squier en HB die jij noemt. Die gaat meer richting de Squier Classic Vibe van 300€. Gewoon goed.

kuk
17 oktober 2009, 09:38
http://www.musicstore.com:80/nl_NL/EUR/Fender-Squier-Affinity-Tele-MN-BBL-Butterscotch-Blonde/art-GIT0000003-004

Een mooie tele voor weinig geld!
Hier nog een paar mooie pic's;


http://www.musik-schmidt.de/Squier-By-Fender-Affinity-Telecaster-MN-BTB.html

kalmah
17 oktober 2009, 12:10
Dit roept om J&D :hippie:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Jack-Danny-YC-TL-Natural-/art-GIT0000934-000

Halion
17 oktober 2009, 12:29
Hmm nice find grayfink, ik denk dat je voor dat geld niet veel beters tegen zult komen zelfs niet op 2ehands gebied. Ik zou voor dit budget zeker als een gek op die actie van house of musik springen.

Pé.
17 oktober 2009, 12:37
Ha, reacties:cheerup:

Die squier affinity butterscotch heb ik ook al gezien, maar ik vind die kleur dan weer niet mooi.. Te dekkend gelakt ofzo..

Ook vraag ik me af of Jack & Danny kwalitatief beter is dan het huismerk van thomann. Volgens mij kan daar nooit verschil in zitten, en qua uiterlijk vind ik die Harley Benton weer een stuk mooier..

Die London City is ook erg interessant! Daar ga ik ook nog even rekening mee houden, maar ik vind die hals dan weer niet zo mooi. Maar goed, uiterlijk is dan ook weer niet álles :P

Mijn vraag was dan dus ook een beetje, hoe verhoudt Harley Benton zich tegenover andere low-budget merken? Of heeft niemand ervaring met deze gitaren?

snaarplukker
17 oktober 2009, 12:47
Dit roept om J&D :hippie:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Jack-Danny-YC-TL-Natural-/art-GIT0000934-000

Bedankt, ik heb er gelijk een besteld.;)

kalmah
17 oktober 2009, 13:27
Hehe, np :seriousf: Damn, wat kosten die dingen ook weinig. Zo'n ding bestel je er als plectrums zo even bij. Anyway,

HB koopt bijna niemand (gitaren dan), terwijl J&D toch nog vrij veel wordt verkocht. Dus een echte vergelijking is moeilijk. En erbij: die HB kost 40 euro meer en aangezien je een schijtgoedkope tele wilt, is 40 euro op een bedrag van 140 nog aardig wat.

Ze hebben bij de weg nog 2 kleuren :ok:

Voordeeltje bij Thomann: je krijgt meer dan je koopt voor hetzelfde geld!
Heb van de week een stemapparaat gekocht (ook HB trouwens) en kreeg er niet 1, maar 1 DOOS :seriousf: 5 dus.

Foutje bedankt:)

Als ze dat nou ook met gitaren doen, is het zeker het overwegen waard he;)

DeiDRagonas
17 oktober 2009, 16:46
Hm.. J&D, Thomann, Squier Aff... Het is allemaal ongeveer dezelfde kwaliteit! MAAR toch gaat je uitspraak "Volgens mij kan daar nooit verschil in zitten..." niet helemaal op. In deze prijsklasse kunnen twee dezelfde gitaren van hetzelfde type en merk juist echt mega verschillend zijn. De ene is echte bagger en de volgende is eigenlijk gewoon een lekker gitaartje.

Beste optie is dan ook 2ehands kopen denk ik!! Meer bang for the buck en je kan de gitaar zelf TESTEN!!

Beste optie die ik zover gehoord heb is imo de London City Tele!!

Grt Dei.

:hippie:

Nagramoth
17 oktober 2009, 16:59
+50

LC Comet bevalt prima hiero (2 weken in bezit). De elementjes alleen zijn de aanschaf al waard. Deze Tele klinkt als een zotte (middenstand = :lovelove:), geschikt voor country-picking, maar heeft in de overdrive kloten van koper! Zeer veelzijdig dus...

Nek is wel dunner dan een traditionele Tele.

Pé.
17 oktober 2009, 16:59
Ik zit nou ook wel zwaar te twijfelen over die two-tone burst LC tele... Kan er altijd nog een andere hals op knallen, een leuk halsje van allparts ofzo..

Quicksilver
17 oktober 2009, 17:03
De halzen van die Cometen zijn inderdaad erg glanzend gelakt.. Ik vind het juist wél mooi maar ik snap jou wel..
Ik weet alleen niet of LC ook Fender maten aanhoudt (volgens mij doet allparts namelijk alleen fender maten, of heb ik dat verkeerd) dus zomaar even die andere hals erop knallen klinkt mij haast een beetje te kort door de bocht :seriousf: Maar wellicht kan het wel, is maar één manier om erachter te komen hè :cheerup:

Maar neem van mij aan, ze zitten erg mooi in de lak ook die halzen spelen erg fijn. (Of heb je al een bespeeld inmiddels?)

Pé.
17 oktober 2009, 18:59
@Quicksilver, ik geloof best dat ze goed spelen, daar gaat het me niet om ;) Die HB zit ook lekker dik in de lak..

Het gaat me meer om de kleuren, ik vind een maple toets gewoon mooier dan een rosewood (of andere donkere kleur). Hangt natuurlijk wel van de rest van de gitaar af (zowel mijn LAG als mijn Yamaha bas hebben allebei een ebben toets wat wel weer mooi staat). Maar bij een oranje (sunburst of transparant gelakt) vind ik een maple-hals gewoon mooier :)

Martjeuh
17 oktober 2009, 22:35
De squier tele affinity is echt een pracht gitaar voor dat budget hoor..
zelf heb ik hem ook (Sinds kort is het mijn backup gitaar) en nog steeds ben ik er verliefd op!

geert1976
18 oktober 2009, 01:23
@Quicksilver, ik geloof best dat ze goed spelen, daar gaat het me niet om ;) Die HB zit ook lekker dik in de lak..

Het gaat me meer om de kleuren, ik vind een maple toets gewoon mooier dan een rosewood (of andere donkere kleur). Hangt natuurlijk wel van de rest van de gitaar af (zowel mijn LAG als mijn Yamaha bas hebben allebei een ebben toets wat wel weer mooi staat). Maar bij een oranje (sunburst of transparant gelakt) vind ik een maple-hals gewoon mooier :)

wordt wakker joh, je moet bij een toets niet kijken naar de kleur, maar naar de toonkeuze, maple geeft een andere toon dan rosewood en ebben weer een andere toon.:ok:

DeiDRagonas
18 oktober 2009, 06:54
wordt wakker joh, je moet bij een toets niet kijken naar de kleur, maar naar de toonkeuze, maple geeft een andere toon dan rosewood en ebben weer een andere toon.:ok:

Of gewoon kijken naar kleur inderdaad... Als je dat belangrijker vindt. :ok:

grayfink
18 oktober 2009, 08:46
Bij Houseofmusic hebben ze zowel een model met maple fretboard als een model met rosewood toets in de aanbieding voor 179,-.
Gezien alle positieve berichten die je hier vind van LC eigenaren, lijkt het mij een nobrainer.

FruscianteFan
18 oktober 2009, 10:35
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbt16bk_egitarre.htm

zo. ik snap best dat je een esdoorn (= maple) toets mooier vindt, maar imho zijn looks niet belangrijk bij een gitaar. Wat wel belangrijk is, zeker in de prijsklasse waar je naar zoekt, is dat je een gitaar vindt die gewoon aardig is.

Ik vind het dan altijd leuk om de vergelijking te trekken tussen mijn eerste gitaar en die van een vriend van me. We hebben hetzelfde starterspakket van Squier gekocht, en de gitaren waren op wat details na gewoon hetzelfde model. Toch is de zijne een heel slag slechter dan de mijne. De hals is minder fijn (ok, erg subjectief), de afwerking is veel slechter, de feel is eigenlijk heel anders.

Pé.
18 oktober 2009, 12:16
Of gewoon kijken naar kleur inderdaad... Als je dat belangrijker vindt. :ok: Inderdaad, wat hij zegt.

Ik vind de toon enigszins belangrijk, dat wil zeggen hij moet niet compleet crap klinken en qua geluid nog wel enigszins op een telecaster lijken. MAAAAR ik ben géééén gitarist, en al helemaal geen kieskeurige qua geluid. Ik vind juist het uiterlijk ook belangrijk omdat het voor mij gewoon mijn 'mooie gitaar' moet zijn, een beetje tegenover de LAG die gewoon goed maar teringlelijk is ;)

Ik ga maandag bij Tonika die Two-tone LC even checken, daar staat er ook 1. Mocht-ie nou erg bevallen ga ik hem waarschijnlijk bij House of Music bestellen (scheelt toch zo'n 70 eu tegenover Tonika..) of in het ergste geval zelfs ophalen..

@Grayfink: ....lijkt het mij een nobrainer.

Wat bedoel je daar mee?

grayfink
18 oktober 2009, 22:52
Dat je er niet over hoeft na te denken. (http://en.wiktionary.org/wiki/no-brainer)

Kun je trouwens Joene20/Jeroen of Roy/Deidragodinges niet even meenemen?, die hebben er toch ook wel een beetje kijk op lijkt mij.

Hendriks
18 oktober 2009, 23:59
Inderdaad, wat hij zegt.

Ik vind de toon enigszins belangrijk, dat wil zeggen hij moet niet compleet crap klinken en qua geluid nog wel enigszins op een telecaster lijken. MAAAAR ik ben géééén gitarist, en al helemaal geen kieskeurige qua geluid. Ik vind juist het uiterlijk ook belangrijk omdat het voor mij gewoon mijn 'mooie gitaar' moet zijn, een beetje tegenover de LAG die gewoon goed maar teringlelijk is ;)

Ik ga maandag bij Tonika die Two-tone LC even checken, daar staat er ook 1. Mocht-ie nou erg bevallen ga ik hem waarschijnlijk bij House of Music bestellen (scheelt toch zo'n 70 eu tegenover Tonika..) of in het ergste geval zelfs ophalen..

@Grayfink: ....lijkt het mij een nobrainer.

Wat bedoel je daar mee?


Lekker hoor , een gitaar bevlekken bij Tonika , kopje koffie erbij en dan ergens anders kopen.

geert1976
19 oktober 2009, 00:14
Inderdaad, wat hij zegt.

Ik vind de toon enigszins belangrijk, dat wil zeggen hij moet niet compleet crap klinken en qua geluid nog wel enigszins op een telecaster lijken. MAAAAR ik ben géééén gitarist, en al helemaal geen kieskeurige qua geluid. Ik vind juist het uiterlijk ook belangrijk omdat het voor mij gewoon mijn 'mooie gitaar' moet zijn, een beetje tegenover de LAG die gewoon goed maar teringlelijk is ;)

Ik ga maandag bij Tonika die Two-tone LC even checken, daar staat er ook 1. Mocht-ie nou erg bevallen ga ik hem waarschijnlijk bij House of Music bestellen (scheelt toch zo'n 70 eu tegenover Tonika..) of in het ergste geval zelfs ophalen..

@Grayfink: ....lijkt het mij een nobrainer.

Wat bedoel je daar mee?

beetje aso vind je niet?; wel bij Tonika de gitaar proberen, maar ergens anders kopen.

Nooit de spotjes van sire gezien? (ongemerkt worden we steeds asocialer)

JeroenSchaaf
19 oktober 2009, 00:27
Dat je er niet over hoeft na te denken. (http://en.wiktionary.org/wiki/no-brainer)

Kun je trouwens Joene20/Jeroen of Roy/Deidragodinges niet even meenemen?, die hebben er toch ook wel een beetje kijk op lijkt mij.

Ja ga wel ff mee denk ik! even weer die gitaren checken! :)

Sinner1980
19 oktober 2009, 16:26
Toch wel fijn dat ze van die goedkope planken maken.
Heb je tenminste wat om aan gort te slaan aan het eind van je optreden...wat een ondingen, bah;)

flitslicht
19 oktober 2009, 17:05
hier staat in Appingedam een london city tele voor €150:
http://link.marktplaats.nl/282592362

Little Jay
19 oktober 2009, 17:11
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbt16bk_egitarre.htm

zo. ik snap best dat je een esdoorn (= maple) toets mooier vindt, maar imho zijn looks niet belangrijk bij een gitaar. Wat wel belangrijk is, zeker in de prijsklasse waar je naar zoekt, is dat je een gitaar vindt die gewoon aardig is.

Ik vind het dan altijd leuk om de vergelijking te trekken tussen mijn eerste gitaar en die van een vriend van me. We hebben hetzelfde starterspakket van Squier gekocht, en de gitaren waren op wat details na gewoon hetzelfde model. Toch is de zijne een heel slag slechter dan de mijne. De hals is minder fijn (ok, erg subjectief), de afwerking is veel slechter, de feel is eigenlijk heel anders.

Fucking hell..... 68 euri voor een tele??!?!? Dit lijkt mij echt de nobrainer... doen! Da's 10 whisky in de kroeg..... (dus ik heb al aardig wat tele's weggezopen?!?!) Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Harley Benton verrassend goed is! Ik heb zelf deze op de gok gekocht: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_cg500ceam.htm?sid=bc28815dadcaf7b795 3421d95eccb565 en ben er nog altijd erg van onder de indruk: hals, fretwerk, stemmechanieken en fretwerk zijn gewoon goed. Lakwerk hier en daar erg slordig maar ach.

Tss... 68 euro......

Maar een ritje naar de House Of Music is ook de moeite waard, aardige gasten.

(nou ja toch even een edit: die 68 euri tele is van multiplex... ik zou toch voor de goedkoopste massieve gitaar gaan...)

FruscianteFan
19 oktober 2009, 17:15
Fucking hell..... 68 euri voor een tele??!?!? Dit lijkt mij echt de nobrainer... doen! Da's 10 whisky in de kroeg..... (dus ik heb al aardig wat tele's weggezopen?!?!) Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Harley Benton verrassend goed is! Ik heb zelf deze op de gok gekocht: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_cg500ceam.htm?sid=bc28815dadcaf7b795 3421d95eccb565 en ben er nog altijd erg van onder de indruk: hals, fretwerk, stemmechanieken en fretwerk zijn gewoon goed. Lakwerk hier en daar erg slordig maar ach.

Tss... 68 euro......

Maar een ritje naar de House Of Music is ook de moeite waard, aardige gasten.

(nou ja toch even een edit: die 68 euri tele is van multiplex... ik zou toch voor de goedkoopste massieve gitaar gaan...)stiekem heb ik toch liever 10 whisky's in de kroeg dan een cheapo gitaar erbij ;)

flitslicht
19 oktober 2009, 17:18
Ik zou eigenlijk het liefste zelf een tele maken. Als ik dan de goedkoopste hardware bij elkaar wil sprokkelen is het kopen van deze tele en dan slopen de allergoedkoopste oplossing :). Zit erover te denken, wilde toch al die setjes snaren van €1 eens uitproberen.

JeroenSchaaf
19 oktober 2009, 17:18
Nou jongens hij heeft de gitaar bevlekt! :D en lekker dat het was :D

Little Jay
19 oktober 2009, 17:28
Ik zou eigenlijk het liefste zelf een tele maken. Als ik dan de goedkoopste hardware bij elkaar wil sprokkelen is het kopen van deze tele en dan slopen de allergoedkoopste oplossing :). Zit erover te denken, wilde toch al die setjes snaren van €1 eens uitproberen.

Da's inderdaad een goed idee..... voor 68 euro vind je nergens alle hardware en elementen..... had er hier niet ook al eens iemand een snijplank van Ikea als body voor z'n tele gebruikt? Als je dat doet heb je de ultieme guerilla-low-budget-el-cheapo-tele!

(edit: yep, gevonden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121341)

grayfink
19 oktober 2009, 17:45
Nou jongens hij heeft de gitaar bevlekt! :D en lekker dat het was :D

En nu? Bestellen bij Houseofmusic? :D

Was het wat Joene?

Pé.
19 oktober 2009, 18:10
Nah wat is dat nou voor onzin over bevlekken? Ik ga toch ook naar de mediamarkt of Saturn om een tv-scherm te bekijken, maar als die ergens op internet toch 100 euro goedkoper blijkt ga ik hem bestellen.. Heeft niets met asociaal te maken, dat is een kwestie van shoppen. Vrouwen passen regelmatig ook kleding in de ene winkel, om hetzelfde setje tóch ergens anders voor een lagere prijs te halen...

Maar goed, ik heb hem alsnog gekocht bij Tonika. Ik heb een strap en straplocks erbij geroggelt, al met al voor 280. Misschien nog steeds aan de dure kant, maar dan hoef ik tenminste niet naar Drachten..

Vrijdag is het geld er en haal ik hem op! :cheerup:

flitslicht
19 oktober 2009, 18:17
Da's inderdaad een goed idee..... voor 68 euro vind je nergens alle hardware en elementen..... had er hier niet ook al eens iemand een snijplank van Ikea als body voor z'n tele gebruikt? Als je dat doet heb je de ultieme guerilla-low-budget-el-cheapo-tele!

(edit: yep, gevonden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=121341)

Ik heb nog wat 120 jaar oud hout liggen, dus dat is het probleem niet. Het enige risico dat ik loop is dat die tele van €68 lekker speelt... :seriousf:

@TS: gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.

grayfink
19 oktober 2009, 18:21
280€ vind ik niet veel geld voor een goede gitaar. 180 voor een slechte weer wel. ;)
Maar goed, Hendriks en Geert1976 hebben toch wel een beetje een punt. Die TV bij Mediamarkt pak je niet in handen, je maakt er geen krasjes op/deukjes in. Er staat er één voor show en er liggen honderd in het magazijn en dat showmodel wordt later met korting verkocht.
Maar goed, jij hebt hem gewoon in de winkel gekocht, dus we moeten niet zeuren.:ok:
Joene vond hem dus ook goed neem ik aan?

Hendriks
19 oktober 2009, 18:24
Nah wat is dat nou voor onzin over bevlekken? Ik ga toch ook naar de mediamarkt of Saturn om een tv-scherm te bekijken, maar als die ergens op internet toch 100 euro goedkoper blijkt ga ik hem bestellen.. Heeft niets met asociaal te maken, dat is een kwestie van shoppen. Vrouwen passen regelmatig ook kleding in de ene winkel, om hetzelfde setje tóch ergens anders voor een lagere prijs te halen...

Maar goed, ik heb hem alsnog gekocht bij Tonika. Ik heb een strap en straplocks erbij geroggelt, al met al voor 280. Misschien nog steeds aan de dure kant, maar dan hoef ik tenminste niet naar Drachten..

Vrijdag is het geld er en haal ik hem op! :cheerup:

Vind je het onzin? Moet je je voorstellen dat je zelf een winkel hebt en de hele dag kijkers/probeerders en niemand die wat koopt.
Maar goed je hebt hem gelukkig bij Tonika gekocht.

geert1976
19 oktober 2009, 18:59
Vind je het onzin? Moet je je voorstellen dat je zelf een winkel hebt en de hele dag kijkers/probeerders en niemand die wat koopt.
Maar goed je hebt hem gelukkig bij Tonika gekocht.

helemaal mee-eens, enfin hij degene gekocht die hij heeft geprobeerd, dus de plank voor hem:ok:

Pé.
19 oktober 2009, 20:10
Vind je het onzin? Moet je je voorstellen dat je zelf een winkel hebt en de hele dag kijkers/probeerders en niemand die wat koopt.
Maar goed je hebt hem gelukkig bij Tonika gekocht.

Dan zijn blijkbaar mijn prijzen niet interessant genoeg om kopers ipv kijkers te trekken. Sorry ik zie het probleem echt niet (als het nou een klein eenmanszaakje is zou het nog 1 ding zijn, maar Tonika is meer een soort warenhuis). Kwestie van shoppen, niets mis mee. Niet bij andere sectoren, ook niet in de muziekwereld.

JeroenSchaaf
19 oktober 2009, 20:34
Tjah, ik vond/vind het ook een Ok ding! maar zou wel wat upgrades erbij doen,

- Nieuwe topkam
- Tuners
- Elementen

Over waar je hem moet kopen ga ik me niet mee bemoeien, iedereen moet doen waar die zelf zin in heeft.

geert1976
19 oktober 2009, 21:44
Dan zijn blijkbaar mijn prijzen niet interessant genoeg om kopers ipv kijkers te trekken. Sorry ik zie het probleem echt niet (als het nou een klein eenmanszaakje is zou het nog 1 ding zijn, maar Tonika is meer een soort warenhuis). Kwestie van shoppen, niets mis mee. Niet bij andere sectoren, ook niet in de muziekwereld.

Zeker nooit lesje bedrijfsvoering gehad hè.

Duitse online shops, hebben geen winkelpand in onderhoudt, hoeven geen demo's neer te zetten, hoeven geen winkelpersoneel neer te zetten etc. etc.

JeroenSchaaf
19 oktober 2009, 21:46
Ja maar hij wou toch niet bij een duits bedrijf iets kopen? Of wel?

Uit eindelijk heeft Tonika zijn prijs nog wat aangepast, en terrecht want hij was gewoon de duurste ( wat vaak voorkomt bij deze zaak )

Hij blij
Zij blij

Iedereen blij :)

Midwolda
19 oktober 2009, 23:42
en dan nu: FOTO'S! :cheerup:

Nagramoth
19 oktober 2009, 23:51
...drum roll...

Pé.
20 oktober 2009, 02:03
Vrijdag jongens, vrijdag.... :soinnocent: