PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar aangekomen: blade california classic :D + Nog meer spul.



peter202
16 oktober 2009, 19:44
Mijn eerste setup is eindelijk volledig. Vandaag kreeg ik het toffe telefoontje dat mijn gitaar aangekomen is, die ik dus meteen ben gaan halen :D

Ik ben dus net begonnen met gitaar te spelen, nu ongeveer 3 weken en ik had tot mijn beschikking een elektrische en akoestische gitaar.
Het enige wat ik dus moest aanschaffen om te beginnen was een versterker. En deze ben ik dan ook gaan halen.

Ik was op zoek naar goed beginners materiaal waar ik dus niet na een week spijt van zou hebben, maar wat ook geen duizenden euro's zou kosten. Na wat zoeken kwam ik tegen de Cube reeks van Roland.

Mijn eerste versterker was dan gekozen, een Roland Cube 30X !
Een stem apparaat is als beginner zeker een must, daarom gekozen voor een Boss TU-80.

Dan begon het toch te kriebelen en ik wou eigenlijk een eigen gitaar hebben, dus hier ook wat zitten zoeken en ik ben uit gekomen op een "Blade California Classic" in Vintage White.

Ik ben er echt weg van, hij speelt super. 'k Ben blij, je eerste gitaar zal wel iets zijn dat je bij blijft .
En hier enkele foto's uiteraard .

http://i34.tinypic.com/2edbayg.jpg
http://i35.tinypic.com/2qthedu.jpg
http://i33.tinypic.com/n4xkwi.jpg

McVenco
16 oktober 2009, 20:02
Geen verkeerd beginnersmateriaal hoor... Veel plezier ermee!

michi3l
16 oktober 2009, 23:09
Ziet er leuk uit! En een goede versterker om mee te beginnen, leuke set!;)

peter202
16 oktober 2009, 23:11
Bedankt !
Ik hoop er toch een lange tijd mee door te gaan, 'k ben al uren bezig en ze speelt echt fantastisch voor zo ver ik al kan spelen . Als het zo blijft hoop ik er veel geniet van te hebben.

Quicksilver
16 oktober 2009, 23:14
De tuner was niet nodig geweest, die zit ook al in de versterker geïntegreerd (ervan uitgaande dat de 30x meer en niet minder functies heeft dan zijn 20x broertje).
Verder zéér leuke set, die versterker is meer dan je de komende 2-3 misschien wel 4 jaar nodig zult zijn waarschijnlijk ;)

peter202
16 oktober 2009, 23:21
De tuner was niet nodig geweest, die zit ook al in de versterker geïntegreerd (ervan uitgaande dat de 30x meer en niet minder functies heeft dan zijn 20x broertje).
Verder zéér leuke set, die versterker is meer dan je de komende 2-3 misschien wel 4 jaar nodig zult zijn waarschijnlijk ;)

Als het is zoals ik denk zal de versterker idd wel enkele jaren mee gaan, hij gaat harder dan ik verwacht had. Toch voor gewoon ff in de woonkamer te spelen kan je hem amper open zetten. Of ik heb men buren aan de deur denk ik.

kenx
16 oktober 2009, 23:23
Gefeliciteerd!

Rooker
16 oktober 2009, 23:52
Mooie set hoor..
Heb wel is wat instap modellen van Blade in handen gehad. En die spelen echt goed hoor. Beter dan sommige squiers ( of hoe je t ook schrijft). Met deze gitaar zul je waarschijnlijk eerder te laat komen op je werk, Je onttrekken van het sociale leven enz enz... dan dat je hem gefrustreerd aan de kant zweept en het bespelen van de gitaar voorgoed afzweert.

Suc6 met oeffenen
grts

peter202
17 oktober 2009, 17:42
En 'k ben vandaag nog de laatste dingen gaan aanschaffen, een nieuwe strap en een setje strap locks, dan kan ze al niet meer vallen hehe.

En nog een case van gator cases aangeschaft.

En nu spelen maar

http://www.gatorcases.com/productimages/7/31//GC-ELEC_OPEN2.jpg

:punk:

Heynis
17 oktober 2009, 17:50
Mijn eerste gitaar was ook een Blade, de California Standard. Na 8 jaar is dat nog steeds m'n favoriete gitaar. Ik herken mezelf overigens heel erg in de post van Rooker :P .

Veel succes met spelen :) .

acousticmats
17 oktober 2009, 18:06
mooi gitaartje, en als ik jou was zou ik blijven oefenen op die klassieke, en die elektrische pas gebruiken als je wat kan spelen

zo heb ik dat toch gedaan, want van klassiek => elektrisch is veel makkelijker dan omgekeerd :noob:

Tupelo
17 oktober 2009, 18:19
Goede start zo, mooie combi heb je gekozen; klasse man !! Veel plezier ermee !!

Rock Bottom
17 oktober 2009, 18:39
mooi gitaartje, en als ik jou was zou ik blijven oefenen op die klassieke, en die elektrische pas gebruiken als je wat kan spelen

zo heb ik dat toch gedaan, want van klassiek => elektrisch is veel makkelijker dan omgekeerd :noob:

Dit probeerde ze mij ooit ook te leren en ik vind het nogsteeds onzin.
Het demotiveerd als je niets hebt met een spaanse gitaar en je moet hier eerst muziek op leren spelen die je zelf nooit zal luisteren.

Een beetje goed materiaal waar je het geluid uit kan halen wat jij wilt is echt een pre zo blijft het leuker en ga je meer je best doen in mijn schele ogen dan.

Steeff
17 oktober 2009, 18:45
mooi gitaartje, en als ik jou was zou ik blijven oefenen op die klassieke, en die elektrische pas gebruiken als je wat kan spelen

zo heb ik dat toch gedaan, want van klassiek => elektrisch is veel makkelijker dan omgekeerd :noob:

Naast wat hierboven staat: Hoe weet jij dat van klassiek naar elektrisch makkelijker is dan andersom? In elk geval niet uit eigen ervaring, tenzij je het twee keer hebt moeten leren ;-)

Iig: ik geloof er ook niet zo in. Het is de traditionele manier en daarmee heb je het voordeel dat je, als je gaat doen wat je echt leuk vindt (elektrisch), de gitaarbasis al onder de knie hebt en 'dus' is elektrisch dan makkelijker.. Maar of het uit maakt welke kant je leert? Ik betwijfel het.

peter202
17 oktober 2009, 18:56
Wat hier gezegd wordt heb ik ook al gehoord maar ik merk er weinig van. Beide spelen even prettig maar de elektrische geeft mij de voorkeur.
De akoestische is meer voor als het laat is en de vriendin al slaapt en ik uiteraard nog een stukje wil spelen.

pannekoek
17 oktober 2009, 18:57
gefeliciteerd! ziet er goed uit hoor :ok:


en als jij electrisch leuker vind, gewoon electrisch blijven spelen!

munkie
18 oktober 2009, 13:01
Ik ben destijds met heel wat minder spul begonnen...Zullen we het maar niet over hebben :cooler:
Eeen goede HSS Strat daar kan je bijna alles op spelen en dan een modelling amp als de Cube dan kan je alle kanten uit. Ik heb een Cube 60, heb ik al eens meegesleept naar de kroeg, gaat nog verrassend hard voor zo'n klein bakje.

Je andere elektrieke plank vind ik eigenlijk interessanter. Een Fenix(Young Chang) THINLINE Tele :rockon: Nog nooit gezien op MP enzo! Zuinig op zijn!

JER00N
18 oktober 2009, 13:55
Leuk hoor een Blade, die zie je niet vaak. Heb er zelf ook één gekocht twee weken terug! Hele fijne gitaar voor het geld.

BamBuFan1
19 oktober 2009, 00:40
BTW: als je die Fenix niet meer hoeft wil ik hem wel... ;)

geert1976
19 oktober 2009, 00:50
BTW: als je die Fenix niet meer hoeft wil ik hem wel... ;)

dat dacht je, ik hem al eerder gemeld dat hij die bij mij kwijt kan;)

peter202
19 oktober 2009, 12:47
Hehe idd geert was je voor :D Maar 'k moet iedereen teleur stellen want deze gaat niet weg :p
Voor de rest iedereen bedankt voor de reactie's !