PDA

View Full Version : Fuzzzz



Dries44
16 oktober 2009, 19:10
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een fuzz-pedaal.
Maar het probleem is dat ik niet echt vind wat ik zoek.
Ik zou namelijk een pedaal willen die niet alleen een goede fuzz heeft maar ook wat noise kan maken (zoals Jesus and Mary Chain bvb).
De ZVex Fuzz Factory licht wel in die lijn, maar ik vind deze net iets te duur. Ik speel op een Epi Sheraton en Vox AC-15.
Mijn budget ligt rond 100 euro, maar dat kan wel wat hoger komen.
Hebben jullie enige voorstellen?

Alvast dank,

Dries

Mitch
17 oktober 2009, 11:35
Poor man's fuzz factory zonder de grootste nadelen én eenvoudiger in te stellen? Zonder twijfel de Catalinbread V8 (http://www.degierguitars.com//webshop/product_info.php?cPath=1_22&products_id=164)
Hier een demo (http://www.youtube.com/watch?v=Wozz7hHkurA). Het geluid is niet zo best (lijkt door een slechte amp op laag volume), maar als je het hele filmpje afkijkt krijg je wel een goede indruk van het bereik van het pedaal.

Joey Handsome
17 oktober 2009, 14:46
Waarom niet gewoon een feedbackloop gebruiken voor die JAMC zooi, dan hoef je ook niet zo'n dure fuzz te kopen. Verder hebben ze bij JAMC op de plaat gewoon een paar feedbackende gitaren overal overheen gemixt en elke fuzz die klinkt als een wespenpot voldoet denk ik wel. Ik kom wel een eind met mijn Double Muff, maar bijv. een Big Muff is veel te zwaar voor zulk werk. Zelf was ik niet zo heel erg onder de indruk van die Fuzz Factory, wel een leuk ding, maar ik krijg mijn geluid er niet zo snel uit denk ik. Vind die Death By Audio pedalen interessanter, al zijn die ook niet goedkoop. Dollar staat wel laag natuurlijk.

Hallie
17 oktober 2009, 16:10
ik las in de gitarist een goed verhaal over de Visual sound - angry fuzz.. alhoewel die prijs wel iets hoger ligt.

speedmusic
17 oktober 2009, 16:30
Zelf gebruik ik voor het wat smerigere/stevigere geluid een Lady Fuzz van Plum crazy. Ben er ontzettend tevreden mee, voor het wat 60/70's werk gebruik ik de Sunface. Beide vullen elkaar uitstekend aan.