PDA

View Full Version : Nieuwe amp; HOOK Captain 34



Henri H
16 oktober 2009, 18:23
Na lang wikken en wegen, en de 2e hands markt in de gaten te hebben gehouden is het dan vandaag gebeurd: ik heb een 2e hands HOOK Captain 34 gekocht!

Gisteravond de hele avond zitten testen op twee verschillende cabinets, een Fender 4x12 met V30's en m'n eigen 2x12 Marshall 1936 met (nieuwe) Greenback en G12T-75.
Ik vond hem op beide cabs best goed klinken, maar vanmorgen heb ik hem nog even op een 2x12 Brunetti kast met V30's gehoord, en dat was toch wel een verbetering.
Thuis heb ik hem vandaag op m'n 4x12 Marshall 1960AX (ook met Greenbacks/G12T-75's) aangesloten, en dat klinkt eigenlijk ook prima.
Misschien dat ik de 75's er uithaal (klinken wat fizzy?!) en er alleen maar Greenbacks inzet, dus weer origineel.
In de 2x12 wil ik dan G12-65's gaan zetten, waar ik redelijk voordelig aan kan komen denk ik.

In de toekomst maar 's kijken naar andere/betere kasten, dat kan deze amp wel gebruiken denk ik.

Het switchen van de kanalen doe ik nu nog met de standaard HOOK footswitch, maar wil dit ook t.z.t. via een midi-switcher gaan doen.
Ik heb wel even geprobeerd om de kanalen te switchen met m'n Replifex.
Dat gaat op zich wel, maar ik kan dan niet meer de HOOK footswitch gebruiken voor de overige schakelfuncties (FX, boosts).
Ik had Leendert hierover een paar weken geleden 's gemaild, en toen antwoordde hij dat dit wel mogelijk is.
Misschien maar even een mailtje terugsturen.

Het clean is, vooral met een Strat, subliem. De crunch en drive sounds zijn ook erg goed, veel definitie. Ik moet alleen nog een beetje zoeken naar de goeie setting voor een metal-sound.
Ik gebruik daarvoor nu het 3e kanaal met boost, en dan m'n tubescreamer (Maxon OD808 ). Dat klinkt al redelijk goed, maar moet nog zoeken naar nóg betere settings. Ik heb het idee dat ik een ander pedaal hiervoor nodig heb.

Binnenkort volgen er foto's en misschien ook wel weer wat filmpjes. :)

Lexvandoef
16 oktober 2009, 18:28
Congrats! Als je eenmaal live met dat ding gespeeld hebt ga je hem nog meer waarderen ;)

Als heavy sound gebruik ik trouwens het 3e kanaal met boost aan, heavy genoeg voor mij ;).

sjaak1990
16 oktober 2009, 18:29
Het is hem dus toch geworden :) Gefeliciteerd! Het clean kanaal is zeker geweldig, ben benieuwd naar de metal sounds!

Riky
16 oktober 2009, 18:29
vette shit!! Gave amp!
Metal op een hook hoor je niet vaak volgens mij.

Ik wacht graag op de foto's en filmpjes (die zijn er niet veel van hook amps).

Bernd Veenema
16 oktober 2009, 18:57
Gefeliciteerd! Was het die 2dehands Hook van GtrGear?

Mr.Bluesbreaker
16 oktober 2009, 19:45
Goed man! Welkom bij de familie:D

Als je de Captain hebt getest met de 65's van Celestion, geef je dan ff een gil?
Ik gebruik hem nu met een Bogner 4*12 (recht) met een paar V30's onder en GB's boven. Maarja maarja......is dit het wel.

Henri H
16 oktober 2009, 19:55
Bedankt tot dusver.

@ Lex: 3e kanaal met boost is best heavy maar niet strak genoeg naar mijn idee, beetje te zompig. Met een TS los je dat aardig op.
Ik kan niet wachten tot we weer gaan oefenen, zal nog wel even duren, want we zijn de oefenruimte aan het verbouwen.

@ Bernd: yep, was inderdaad die, was er snel bij. ;)

robert-gitarist
16 oktober 2009, 20:05
Strak werk Henri!:crazyhappy:

Enne voor het brute en heavy werk heb je altijd nogde 6100 en JCM800:rockon: ;) Lehle A/B box er tussen en gaan hehe.
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop joh! Ben erg benieuwd naar die versterker.

JeroenSchaaf
16 oktober 2009, 20:05
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? :D

marc_o
16 oktober 2009, 20:11
Mooie versterker Henri!!!
Wat ik er erg goed aan vind is dat ie goed stil is, zelfs met P-90's

ghk123
16 oktober 2009, 20:12
Gratuliere!

Nu snap ik waarom je gisteren in complete trance langs me heen fietste :hippie:

the sure thing
16 oktober 2009, 20:18
Gefeliciteerd! HOOK en strats zijn goede combinaties. Maarre.... Metal uit een HOOK? Niet met single coils....

[SPAM ON] zie mijn sig als je op zoek bent naar G12-65s..... [SPAM OFF]

svdijk
16 oktober 2009, 20:30
Hey Henri, gefeliciteerd kerel!!
Ja, da's wel iets anders als een JVM!
Van een Hook krijg je geen spijt!

Henri H
16 oktober 2009, 20:35
Gratuliere!

Nu snap ik waarom je gisteren in complete trance langs me heen fietste :hippie:Hehe, is dat zo? Het zou inderdaad goed kunnen! Sorry. :makeup:
Kom maar 's langs...


Gefeliciteerd! HOOK en strats zijn goede combinaties. Maarre.... Metal uit een HOOK? Niet met single coils....

[SPAM ON] zie mijn sig als je op zoek bent naar G12-65s..... [SPAM OFF]Bedankt. Ik had de ad op MP al gespot, goeie prijs denk ik.
Misschien kom ik er nog wel op terug.

Trouwens, ik vind 'm met single coils toch behoorlijk ruig hoor!
't Is trouwens niet zo dat ik op zoek ben naar die ultra (moderne) metal sound van tegenwoordig. Een beetje Black Sabbath, Metallica, en misschien een snufje System of a Down, dan houdt het wel op. Het meeste is toch rock en hardrock, en dat gaat meer dan prima hiermee.

Hey Henri, gefeliciteerd kerel!!
Ja, da's wel iets anders als een JVM!
Van een Hook krijg je geen spijt!Bedankt Stefan! :)

sjaak1990
16 oktober 2009, 20:37
Is de splawn droom over? Het lijkt me toch een heel andere amp waarbij ik denk dat de clean van de hook veel beter is, heb ze alleen maar gehoord nooit door gespeeld moet ik maar eens doen :)

Ben ook heel benieuwd naar de demo's :)

Henri H
16 oktober 2009, 20:40
De Splawn gaat er misschien nog wel een keertje komen, maar dan wil ik hem wel eerst (uitgebreid) kunnen testen.
Het clean van de Splawn is misschien niet zo mooi als van de HOOK, maar toch altijd nog beter dan een gemiddelde high gain bak heb ik het idee, maar dat heb ik dan ook alleen maar op Youtube e.d. gehoord.

Lexvandoef
16 oktober 2009, 20:52
Goed man! Welkom bij de familie:D

Als je de Captain hebt getest met de 65's van Celestion, geef je dan ff een gil?
Ik gebruik hem nu met een Bogner 4*12 (recht) met een paar V30's onder en GB's boven. Maarja maarja......is dit het wel.

Hey Eric, wel ff opletten he ;) Ik heb ze in mijn 2x12'je zitten, ook toen je bij ons kwam bassen ;)

Vind ze in mijn cab (HOOK 2x12) erg fijn, veel body en redelijk smooth. Iets aan de donkere kant maar niet zompig of ongedefinieerd. Weet alleen niet of ik ze in een Bogner 4x12 zou stoppen, vond ze in de Bogner OS 2x12 veels te veel laag hebben. Denk dat de 4x12 ze wel beter aan kan dan de 2x12, maar het wordt alsnog wel redelijk dik dan.

Henri H
16 oktober 2009, 21:18
Heeft één van jullie hem wel 's op een 2x12 Brunetti kast met V30's gehoord?
Het klonk van de 4 kasten die ik vandaag en gisteren heb gehoord nog het beste. Bovendien is het een heel handzaam kastje, maar met een vol geluid.

De 2x12 HOOK-cab (= 2x12 Bogner OS?) vond ik ook erg goed klinken toen ik hem een jaartje geleden een keer testte. Een Alnico Gold en een G12H-30 zat erin geloof ik.

Lexvandoef
16 oktober 2009, 21:21
de 2x12 HOOK cab is qua klank niet gelijk aan de Bogner OS 2x12. De HOOK klinkt gebalanceerder qua klank waarde Bogner wat steviger en bonkeriger klinkt.

De Bogner 2x12 weegt ook meer dan de HOOK 2x12.

the sure thing
16 oktober 2009, 21:50
Heeft één van jullie hem wel 's op een 2x12 Brunetti kast met V30's gehoord?
Het klonk van de 4 kasten die ik vandaag en gisteren heb gehoord nog het beste. Bovendien is het een heel handzaam kastje, maar met een vol geluid.

Ja, dat heb ik. Ik vond de Brunetti 2x12 beter klinken i.c.m. de HOOK Captain top dan de Mesa 2x12, Diezel 2x12, VHT 2x12, Marshall 2x12. De enige die ik NET iets beter vond klinken was de Bogner 2x12 OS (HOOK 2x12 was daar niet aanwezig).

Uiteindelijk ben ik destijds de winkel uitgelopen met de Brunetti 2x12, omdat ik die lichter, handelbaarder en goedkoper dan de Bogner vond. En de achterkant is deels uitneembaar.

Als ik de Brunetti 2x12 ergens goedkoop 2e hands kan scoren, koop ik m zo weer!

sjaak1990
16 oktober 2009, 22:10
Ik heb de brunetti 2x12 vind hem eigenlijk heel erg goed, vooral goed in balans en in mijn zoektocht naar iets beters heb ik nog niets beters kunnen vinden terwijl ik veel heb gehoord, vind hem half open back ook erg lekker.

Bernd Veenema
16 oktober 2009, 22:36
Ja, dat heb ik. Ik vond de Brunetti 2x12 beter klinken i.c.m. de HOOK Captain top dan de Mesa 2x12, Diezel 2x12, VHT 2x12, Marshall 2x12. De enige die ik NET iets beter vond klinken was de Bogner 2x12 OS (HOOK 2x12 was daar niet aanwezig).

Uiteindelijk ben ik destijds de winkel uitgelopen met de Brunetti 2x12, omdat ik die lichter, handelbaarder en goedkoper dan de Bogner vond. En de achterkant is deels uitneembaar.

Als ik de Brunetti 2x12 ergens goedkoop 2e hands kan scoren, koop ik m zo weer!

Anders open jij even snel een topic over je R40!

@Huisjes: Het gaat om een volledig zwarte Hook toch? Of heeft deze ook zo'n fancy kleurstelling?

robert-gitarist
17 oktober 2009, 00:17
Ik heb de brunetti 2x12 vind hem eigenlijk heel erg goed, vooral goed in balans en in mijn zoektocht naar iets beters heb ik nog niets beters kunnen vinden terwijl ik veel heb gehoord, vind hem half open back ook erg lekker.

En daar kan ik zeker in komen :)
Ik heb mijn DSL van Sjaak gekocht en bij hem thuis uitgetest op de Brunetti 2x12" cab. Het ging niet zo heel erg hard maar ik vond hem wel erg goed klinken. Lekker vol, warm en inderdaad erg goed in balans. Prettige cab!

Henri H
17 oktober 2009, 00:24
@ The sure thing en Sjaak: zitten/zaten er bij jullie ook V30's in de Brunetti kast?

@ Bernd: Inderdaad, de meest "stoere" uitvoering. :cooler:

Ik heb vanavond nog wat geëxperimenteerd met het schakelen van de kanalen via de Replifex.
Het blijkt dat de channel jack van de HOOK footswitch ook een soort van "voeding" is hiervoor.
Als ik de channel jack v.d. footswitch gebruik voor het schakelen van de FX, dan kan ik de FX met de L1/L2 knop bedienen, en de boosts op de normale knoppen bedienen. De Boosts jack zit dan uiteraard ook in de Boosts input v.d. amp.
Als ik de FX jack gebruik, en dus de channel jack niet, dan doet de hele footswitch het niet.
Op zich geen probleem denk ik, een stickertje op de footswitch doet wonderen zeg maar....

Tristan
17 oktober 2009, 03:16
Ha Henri, gefeliciteerd man, kicken! :D

ieme
17 oktober 2009, 06:55
Nice, ik denk dat ik mezelf ook zo'n amp kado doe voor kerst...

macwilliams
17 oktober 2009, 08:12
Nu ben ik welhaast verplicht om in november langs te komen om je mn enigste pedaal te laten proberen.....:)

Mitch
17 oktober 2009, 08:32
Van harte Henri! Wat je noemt een stijgende lijn met je amps :supercool:

kenx
17 oktober 2009, 11:47
Gefeliciteerd!

sjaak1990
17 oktober 2009, 14:00
@Sjaak: zitten/zaten er bij jullie ook V30's in de Brunetti kast?


In die ik nu heb zitten v30's, ik heb er ook een met de jensen c12k's gehad maar die vond ik toch wat minder lekker. Dat was ook een oude cab met plastic handvatten welke van mindere kwaliteit zijn dus ik denk dat het vooral daardoor komt. Als je er een eentje koopt zorg dan dus dat het t nieuwe model is met metalen handvatten!
De v30's blijven er voorlopig ook in, het duurde een tijdje ze echt goed in te spelen maar heb niet echt last van de mid spike, ze mogen soms misschien wel wat opener zijn, maar voor bepaalde dingen vind ik de compressie ook weer lekker.


En daar kan ik zeker in komen :)
Ik heb mijn DSL van Sjaak gekocht en bij hem thuis uitgetest op de Brunetti 2x12" cab. Het ging niet zo heel erg hard maar ik vond hem wel erg goed klinken. Lekker vol, warm en inderdaad erg goed in balans. Prettige cab!

De DSL bevalt nog goed? :)
Vond hem idd ook goed klinken met de DSL hoewel ik v30's niet de beste speakers vind voor de amp.

the sure thing
17 oktober 2009, 20:53
Anders open jij even snel een topic over je R40! Hij is onderweg!!! Nog een paar dagen.... Helaas wel wat vertaging opgelopen, maar lag niet aan v/d Haar.... Hun leveranciers van trafo's doet moeilijk...


@ The sure thing en Sjaak: zitten/zaten er bij jullie ook V30's in de Brunetti kast?

Yep... Ik ben geen fan van de V30, maar icm die kast wat het OK.... ALS ik de kast nog zou hebben gehad, had ik er zeker G12M-20's ingedaan om te luisteren hoe dat zou zijn....

AART
17 oktober 2009, 21:35
Gefeliciflapstaart. Die Captain lijkt me een erg lekkere bak.

Michael AE
18 oktober 2009, 00:39
Gefeliciteerd man! De Hook is naast de XTC mijn favoriete channelswitcher. Veel plezier er mee en neem hem mee naar de meeting! Ik ben benieuwd wat voor sounds jij er uit haalt.

ieme
18 oktober 2009, 06:15
Gefeliciteerd man! De Hook is naast de XTC mijn favoriete channelswitcher. Veel plezier er mee en neem hem mee naar de meeting! Ik ben benieuwd wat voor sounds jij er uit haalt.

is er al een datum van die meeting bekend?

Henri H
18 oktober 2009, 14:17
Bedankt jongens, ik ben er erg blij mee. :)
Ik heb er nog niet veel op kunnen spelen, maar dat gaat straks gebeuren.
Ik heb af en toe wel last van een enorme klik/klak bij het schakelen van de kanalen en boosts e.d.
Ik had er al 's een topic over voorbij zien komen, straks maar 's even opzoeken.


Kapitein Koekstad:seriousf::seriousf::seriousf:

robert-gitarist
18 oktober 2009, 22:46
De DSL bevalt nog goed? :)
Vond hem idd ook goed klinken met de DSL hoewel ik v30's niet de beste speakers vind voor de amp.

Yep! Absoluut. Hij bevalt me eigelijk steeds beter. Hij motiveerd me echt om veel te spelen etc. Het geluid vind ik echt werelds, ik kan er namelijk echt alle kanten mee op. Dit is gewoon mijn amp en die gaat never niet weg :)
Ik vind hem persoonlijk juist lekker klinken met V30's. Een vriend van me heeft een Marshall Slash cab met 4 V30's en dar klinkt hij echt heerlijk op! Wel het volume flink los gooien. Nee, heerlijk dingetje joh, nog steeds super blij mee. Ook gaaf dat het een wat ouder type DSL is, waar de Drake trafo's in zitten nog :cheerup:

bagheera
18 oktober 2009, 22:52
Yep! Absoluut. Hij bevalt me eigelijk steeds beter. Hij motiveerd me echt om veel te spelen etc. Het geluid vind ik echt werelds, ik kan er namelijk echt alle kanten mee op. Dit is gewoon mijn amp en die gaat never niet weg :)
Ik vind hem persoonlijk juist lekker klinken met V30's. Een vriend van me heeft een Marshall Slash cab met 4 V30's en dar klinkt hij echt heerlijk op! Wel het volume flink los gooien. Nee, heerlijk dingetje joh, nog steeds super blij mee. Ook gaaf dat het een wat ouder type DSL is, waar de Drake trafo's in zitten nog :cheerup:
en de foto's en filmpjes :(

Henri H
18 oktober 2009, 23:45
en de foto's en filmpjes :(Robert doet niet aan die ongein, toch Robert? ;)

Het ploppen bij het switchen v.d. kanalen is, zo heb ik vanavond ontdekt, alleen maar als de FX-loop is uitgeschakeld.
Ik heb maar 1 patch waarbij ik geen FX gebruik, en ik hoor geen verschil of ik de FX-loop aan of uit heb in die patch (geen toonzuig o.i.d.), dus ik laat de FX loop lekker aan staan.

Ik zal proberen deze week een paar filmpjes te posten.

De metal-sound is denk ik nog wel voor verbetering vatbaar. Met de OD-808 doet ie het wel aardig, maar ik denk/hoop dat er meer uit te halen valt met een ander pedaal. Tips iemand?

sjaak1990
19 oktober 2009, 01:15
Yep! Absoluut. Hij bevalt me eigelijk steeds beter. Hij motiveerd me echt om veel te spelen etc. Het geluid vind ik echt werelds, ik kan er namelijk echt alle kanten mee op. Dit is gewoon mijn amp en die gaat never niet weg :)
Ik vind hem persoonlijk juist lekker klinken met V30's. Een vriend van me heeft een Marshall Slash cab met 4 V30's en dar klinkt hij echt heerlijk op! Wel het volume flink los gooien. Nee, heerlijk dingetje joh, nog steeds super blij mee. Ook gaaf dat het een wat ouder type DSL is, waar de Drake trafo's in zitten nog :cheerup:

Super om te horen! blij dat je er zoveel plezier van kan hebben :) Het is hem voor mij nooit helemaal geweest namelijk. V30's klinken heel behoorlijk maar heb hem eens met een oude greenback cab gehoord en dat was een magische combi, ook geweldig met een g12-65 cab. Volume moet sowieso boven de 2 :) Dat van die trafo's was mij ook bekend ;) Zo te horen ga je er nog jaren plezier aan beleven sowieso!

On topic:
Misschien een gekke tip maar een Mi Audio crunch box? Heel transparant, in mijn ervaring veel minder modderig dan een OCD, gebruik hem zelf op meerdere amps en vind hem altijd lekker. Volume hoog gain laag en gaan

Henri H
19 oktober 2009, 01:43
Die Crunch Box is idd een leuk pedaal, maar is ie ook bruikbaar als "booster" op een drive kanaal van de HOOK? Ik hoor je denken: "zelf testen" :D

WillemdaGuide
19 oktober 2009, 10:35
Of anders eens een blues pro proberen van MI Audio? Werkt voor mij erg lekker in ieder geval!

sowieso nog gefeliciteerd met je nieuwe amp Henri!
Rock on!!

Bernd Veenema
19 oktober 2009, 10:48
Die Crunch Box is idd een leuk pedaal, maar is ie ook bruikbaar als "booster" op een drive kanaal van de HOOK? Ik hoor je denken: "zelf testen" :D

Ik heb dit geprobeerd toen ik mijn VHT nog had en dit werkte bij mij niet lekker.
Hij kon het volume niet echt omhoog krijgen. Je kreeg er alleen een bak compressie bij. Als distortionpedaal is de Crunch Box wel erg goed vind ik. Je moet alleen de gain laag houden idd.

iWishmaster
19 oktober 2009, 11:06
Gefeliciteerd! Ben je toch eindelijk van die verschrikkelijke Marshalls af ;).

Ik heb er nog nooit over gespeeld, maar de prijs is toch mijlenver boven wat ik voor een amp over heb. Lijkt me een vette bak!

Henri H
19 oktober 2009, 12:25
@Willem: Bedankt
Die Blues Pro is misschien ook wel wat. Maar jij haalt er wat meer een rock-sound uit dan een metal-sound heb ik het idee. Maar misschien dat ie het wel goed doet op een HOOK...

@Bernd: Het pedaal hoeft het volume ook niet te boosten, hij moet alleen kleuring geven aan een drive kanaal. Misschien is juist die compressie wel wat ik zoek, weinig gain, volume op 7 o.i.d. en met de tone nog wat spelen. Wie weet?
Hardrock gaat heel goed zonder pedalen, maar een goede metal-sound ontbreekt gewoon.

@iWish: 'k Heb nog steeds 3 Marshalls hoor, alle 3 ook zeer zeker goede bakken.
De HOOK is gewoon een (prijs)klasse apart.

iWishmaster
19 oktober 2009, 12:56
Ik heb met mijn Rivera hetzelfde probleem. Net iets te rommelig in het laag. Een tubescreamer helpt wel, maar haalt teveel laag weg vind ik. Ik zit te denken om een Resonance-achtige control toe te voegen om dit te compenseren. Relatief eenvoudige mod die zonder problemen ongedaan gemaakt kan worden. En leuk om mee te experimenteren ...

Een Rat schijnt trouwens een goede booster te zijn voor dit soort dingen; het proberen waard en een stuk goedkoper dan een Box of Rock.

Marc Oblivian
19 oktober 2009, 14:21
De metal-sound is denk ik nog wel voor verbetering vatbaar. Met de OD-808 doet ie het wel aardig, maar ik denk/hoop dat er meer uit te halen valt met een ander pedaal. Tips iemand?

Heb je niet nog een equalizer liggen van Boss, of beter nog, MXR? Kan je ook heel wat mee doen om van een wat donkerdere/minder strakke sound een betere metalsound te maken. Dit eventueel in combinatie met je 808. Lekkere van een eq-pedaal is dat je volume/gain, met een uitgebreide toonregeling in 1 hebt en er dus veel mee kan doen...
Overigens denk ik dat ook een simpel super overdrive pedaaltje van Boss (zo'n gele...SD-1?) misschien ook beter werkt dan de 808.

marc_o
19 oktober 2009, 14:44
Laat al die peNdalen zitten, hou deze HOOK voor de mooie rocksounds en koop een Rivera Knucklehead reverb voor het brute werk. Jij blij, ik blij.....nou, dan is iedereen wel blij dacht ik zo...
:)

Harm
19 oktober 2009, 15:29
Laat al die peNdalen zitten, hou deze HOOK voor de mooie rocksounds en koop een Rivera Knucklehead reverb voor het brute werk. Jij blij, ik blij.....nou, dan is iedereen wel blij dacht ik zo...
:)

Idd :D
Metal trek je niet uit de Hook... Het enige wat ik doe voor dingetjes als metallica is een ocd ervoor knallen, puur voor iets meer gain (plus feedback maar dat is controleerbaar)...

Verder, het is een ontzettend lekker toppie! Dat ploppen had ik ook, gelukkig nu alle upgrades erin en geen last meer!

Harm

Marc Oblivian
19 oktober 2009, 16:55
Trouwens: die JCM 800 van je klonk toch goed op de shoot out voor metal? Gebruik je die daar toch gewoon voor?

sjaak1990
19 oktober 2009, 17:18
Die Crunch Box is idd een leuk pedaal, maar is ie ook bruikbaar als "booster" op een drive kanaal van de HOOK? Ik hoor je denken: "zelf testen" :D

Bij mijn london city dea met oa PPIMV gebruik ik hem altijd als boost, preamp volume hoog op de LC en dan gain niet te hoog 3-4 en volume 5-6, vind het heerlijk als transparante boost, hij kleurt niet alleen wat meer gain en strakheid.

Bij mijn Brunetti xl r-evo, clean boost, erg helder en open.
Boost kanaal ook gewoon gain boost, hij gaat dan wat meer scheuren en beuken. Lead kanaal ook nog boost, de versterker beukt dan ook wat meer. Hierbij ook het volume hoger en de gain niet zo hoog.

Hoe het zal werken met je Hook weet ik niet, ik weet alleen dat ik op zoek was naar een transparant pedaal en ik een rits pedaaltjes teste en de OCD en CB overbleven, toen ik de extremen op ging zoeken kreeg ik een bak meer modder en kleuring met de OCD dus werd het de CB.

Blues pro is ook een alternatief, maar wel minder transparant, wil er nog wel zo een bij hebben :)

En een volume boost doe je in de effects loop, die zet je niet voor de amp dat heeft geen zin.

Henri H
19 oktober 2009, 17:19
Ja, ik heb de HOOK ook niet voor z'n metal-sound gekocht, maar het zou wel handig zijn als het zou kunnen.
De JCM 800 en 6100 doen het beter wat dat betreft, en inderdaad, als ik metal wil spelen kan ik die natuurlijk pakken.
't Is trouwens wel makkelijk gezegd, maar goeie metal heeft ook regelmatig een mooie clean sound, dat doen ze in de studio (en sommige bands ook live) met verschillende amps natuurlijk.
Misschien toch maar die Rivera van Marc maar kopen. :D

@Harm, ik zag gisteren dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=0XYi4sEVrD4) en vond de OCD wel erg veel op de Crunch Box lijken. De Crunch Box is volgens mij zo'n €60,- goedkoper.
Gebruik jij voor Metallica-sounds de OCD voor het lead 2 kanaal met boost?

Nielsje
19 oktober 2009, 17:27
Tja, ik zou niet afgaan op het youtube filmpje, maar wat jij doet met je centen, moet je zelf weten :-)
Ik heb ze alle drie gehad, en vond de crunchbox veruit de minste. Ik snap echt niet waar de hype rondom dat pedaal op gebasseerd is/was. Een gruizig pedaal, met rommelig karakter. De tubescreamer van MI Audio vind ik een stuk lekkerder.

De Direct Drive vond ik wel goed, maar had naar mijn mening te veel compressie. Wel een fijn geluid. Mocht dus ook vertrekken.
De OCD vond ik toen het beste klinken, is toen gebleven, maar die gaat nu het gevecht aan met de DLS.

Natuurlijk is alles afhankelijk van je gitaren, amps, etc.
Toch ik niet zomaar op de kosten afgaan. De OCD is 2e hands prima te vinden, makkelijker dan de Crunchbox. Probeer ze gewoon eens een tijdje..

Henri H
19 oktober 2009, 18:07
Heb je niet nog een equalizer liggen van Boss, of beter nog, MXR? Kan je ook heel wat mee doen om van een wat donkerdere/minder strakke sound een betere metalsound te maken. Dit eventueel in combinatie met je 808. Lekkere van een eq-pedaal is dat je volume/gain, met een uitgebreide toonregeling in 1 hebt en er dus veel mee kan doen...
Overigens denk ik dat ook een simpel super overdrive pedaaltje van Boss (zo'n gele...SD-1?) misschien ook beter werkt dan de 808.Een equalizer zou ook kunnen idd, maar een beetje extra gain kan geen kwaad, dus moet er alsnog een tubescreamer o.i.d. bij. Dat past niet op m'n pedalboard, sterker nog, de HOOK footswitch is een maatje groter dan de footswitch v.d. 6100, en steekt al wat over op m'n pedalboard.
De equalizer van m'n Replifex staat in de FX-loop, die zou ik kunnen gebruiken, maar met m'n 6100 was dat niet bruikbaar, klonk gewoon nergens naar.

Ik heb vandaag 2 G12-65's in m'n 1936 kastje gezet, dat is volgens mij ook al een aardige verbetering, de HOOK lijkt het hiermee goed te doen, mooie muzikale sound komt eruit. Voorlopig prima dus.

Harm
19 oktober 2009, 19:28
Ja, ik heb de HOOK ook niet voor z'n metal-sound gekocht, maar het zou wel handig zijn als het zou kunnen.
De JCM 800 en 6100 doen het beter wat dat betreft, en inderdaad, als ik metal wil spelen kan ik die natuurlijk pakken.
't Is trouwens wel makkelijk gezegd, maar goeie metal heeft ook regelmatig een mooie clean sound, dat doen ze in de studio (en sommige bands ook live) met verschillende amps natuurlijk.
Misschien toch maar die Rivera van Marc maar kopen. :D

@Harm, ik zag gisteren dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=0XYi4sEVrD4) en vond de OCD wel erg veel op de Crunch Box lijken. De Crunch Box is volgens mij zo'n €60,- goedkoper.
Gebruik jij voor Metallica-sounds de OCD voor het lead 2 kanaal met boost?

Nou nee... ik doe het weer eens iets anders....
Ik gebruik de Hook altijd in combinatie met de Trebletool, opent het geluid ietsjes meer vind ik, dan de ocd erover voor de zware dingetjes (enter sandman, no more tears etc)... Gewoon over eerste lead kanaal... het 2e kanaal is mijn solo kanaal (Staat gewoon een stuk harder).
Instelling eq:
bass, treble 12 uur, mid 3 uur, presence tussen 1 en 3 uur (deep), gain rond de 12 uur naar 1 uur toe (afhankelijk van ruimte en eindvolume). Geen metal, zeker niet maar ik verbaas met er altijd over met hoe weinig gain de meeste platen ingespeeld worden (tenminste van de oude metal die ik ken, hahaha). De boost bebruik ik gedoseerd, meestal voor fills, is ook meer gain plus beetje volume (afhankelijk van hoeveel gain je erin stuurt per lead kanaal)...

Of ik je hiermee help...... :D

Harm

Edit: en ik gooi de hook door een Kitty Hawk speaker, 4 keer 25 watts greenbacks.

Henri H
19 oktober 2009, 19:50
......
Of ik je hiermee help...... :D
.....
Edit: en ik gooi de hook door een Kitty Hawk speaker, 4 keer 25 watts greenbacks.Zeker help je me hiermee (van de wal in de sloot ;)).

Ik ben ook van plan m'n 1960AX weer volledig met greenbacks te vullen, zijn nu 2 x Greenbacks en 2 x G12T-75, niet verkeerd, maar een beetje "fizzy".
Clean klinkt het wel heel goed.

Henri H
20 oktober 2009, 00:05
De foto is niet veel soeps, maar 't is in ieder geval wat. ;)

Voordat ik een filmpje maak en post wil ik de amp eerst wat beter leren kennen, ik moet eigenlijk opnieuw leren gitaarspelen, slordig spelen is er niet meer bij, alles hoor je, zou dat nu van dat "point to point" komen? :)
Het is wel een erg lekkere amp hoor, tjemig, het clean is echt geweldig, 2 schakelbare, zeer bruikbare clean sounds, super!

http://img190.imageshack.us/img190/5306/afb102.jpg

jacky
21 oktober 2009, 23:31
HA HA HA komt niet door point to point maar omdat je alles hoort

En omdat de amp weinig vergevings gezind is

Henri H
21 oktober 2009, 23:40
HA HA HA ... Maar waar komt dat dan door? :noob:

sjaak1990
21 oktober 2009, 23:41
MM componenten en andere kwaliteits componenten + eigenlijk alles zorgen daarvoor PTP zal dat verschil niet maken :)

Henri H
21 oktober 2009, 23:45
Hmmm, MM en overige kwaliteits componenten heeft zeker invloed vermoed ik, maar PTP niet?
Wat heeft PTP dan voor meerwaarde?

Edit: ff wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Point-to-point_construction) erbij geroepen:
prevents foreign objects which may alter the electrical characteristics of the circuits and interfere with proper operation (such as by causing short circuits or altering electromagnetic fields)'t Is niet het volledige verhaal, dus ik zou het een beetje uit z'n context kunnen hebben gehaald.

ieme
22 oktober 2009, 06:56
Hoe is het met het geklik van de schakelaars?

Rick trodat
22 oktober 2009, 09:18
Volgens mij is dat geklik bij elke hook schakelaar naar verloop van tijd weg. Zeker na een week veel schakelen. Daarna hoor je het af en toe zacht als de versterker net aan staat.

De hook vergeeft inderdaad fouten niet. Dat heeft inderdaad zijn voordelen. Zeker als je snel speelt, dan hoor je elke noot afzonderlijk zeer duidelijk. Ik denk dat Haaksma een zeer transparant geluid heeft waarbij je altijd de noten zeer goed hoort. Je merkt wat dat betreft echt dat hij de versterker ontwikkeld heeft. Het heeft ook zeker zijn nadelen. Een fout wordt behoorlijk afgestraft.

Harm
22 oktober 2009, 10:48
Volgens mij is dat geklik bij elke hook schakelaar naar verloop van tijd weg. Zeker na een week veel schakelen. Daarna hoor je het af en toe zacht als de versterker net aan staat.

De hook vergeeft inderdaad fouten niet. Dat heeft inderdaad zijn voordelen. Zeker als je snel speelt, dan hoor je elke noot afzonderlijk zeer duidelijk. Ik denk dat Haaksma een zeer transparant geluid heeft waarbij je altijd de noten zeer goed hoort. Je merkt wat dat betreft echt dat hij de versterker ontwikkeld heeft. Het heeft ook zeker zijn nadelen. Een fout wordt behoorlijk afgestraft.

Ik heb het geklik weg laten halen bij Haar, ik moest toch de update doen....
Wat mij opviel met het geklik is dat het vooral hoorbaar was als je al spelende van een kanaal naar een ander kanaal ging... De boost had er bij mij geen last van...
Na de update was het schrikken omdat ik toen nog een plop hoorde... maar dat lag aan de aarde... ik had geen geaard stopcontact waar ik de top aangesloten had :S
Nu na veel optredens nergens last van :)

Over de fouten:
Ik vond het heerlijk!! Een eerlijke versterker, laat alles horen, al je fouten .... dus ik ben weer aan het leren, elke keer als ik optreed!! En oei wat maak ik veel fouten!!! :D
Waar dat mee te maken heeft weet ik niet omdat ik dat wel met meerdere toppen heb gehad...

Harm

iWishmaster
22 oktober 2009, 12:09
Hmmm, MM en overige kwaliteits componenten heeft zeker invloed vermoed ik, maar PTP niet?
Wat heeft PTP dan voor meerwaarde?

Edit: ff wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Point-to-point_construction) erbij geroepen: 't Is niet het volledige verhaal, dus ik zou het een beetje uit z'n context kunnen hebben gehaald.
Er zijn veel discussies over point-to-point en invloed op geluid etc. Waar het min of meer of neerkomt:
-PtP is makkelijk aan te werken voor reparaties of modificaties
-Printplaat is makkelijker en vooral goedkoper in massaproductie
-Een versterker op een goed ontworpen printplaat is qua geluidskwaliteit net zo goed als een goed ontworpen ptp.

Goed printontwerp is erg moeilijk en veel massaproductie versterkers van nu zijn slecht ontworpen; daar komt de slechte reputatie van printplaten vandaan. Maar andere op dit forum kunnen hier vast veel meer over vertellen.

De transparantie en defintie van het geluid komt van een goed ontwerp (schema) en veel experimenteren met componenten. Twee condensatoren met exact dezelfde waarde (Farads), maar andere constructie (bijv. elektrolytisch tegenover keramisch) gedragen zich afhankelijk van de frequentie, voltage toch net even anders, wat invloed op het geluid heeft. Om een voorbeeldje te noemen.

Rick trodat
22 oktober 2009, 12:24
Er zijn veel discussies over point-to-point en invloed op geluid etc. Waar het min of meer of neerkomt:
-PtP is makkelijk aan te werken voor reparaties of modificaties
-Printplaat is makkelijker en vooral goedkoper in massaproductie
-Een versterker op een goed ontworpen printplaat is qua geluidskwaliteit net zo goed als een goed ontworpen ptp.

Goed printontwerp is erg moeilijk en veel massaproductie versterkers van nu zijn slecht ontworpen; daar komt de slechte reputatie van printplaten vandaan. Maar andere op dit forum kunnen hier vast veel meer over vertellen.

De transparantie en defintie van het geluid komt van een goed ontwerp (schema) en veel experimenteren met componenten. Twee condensatoren met exact dezelfde waarde (Farads), maar andere constructie (bijv. elektrolytisch tegenover keramisch) gedragen zich afhankelijk van de frequentie, voltage toch net even anders, wat invloed op het geluid heeft. Om een voorbeeldje te noemen.

Op de bogner site staat geloof ik ook iets waarom zij juist geen ptp gebruiken.
(iets heel anders; Weet iemand in welke band Erik van de Haar speelt) ik heb hem wel eens horen spelen en die kan er ook wat van.

cluseau
22 oktober 2009, 12:48
Goed printontwerp is erg moeilijk en veel massaproductie versterkers van nu zijn slecht ontworpen; daar komt de slechte reputatie van printplaten vandaan.

Voor een goede werking is het noodzakelijk de bedrading naar de buisvoeten kort te houden. Dit ivm instabiliteit en weergave van hogere frequentie's (denk aan harmonischen) Om deze reden kan een goed ontworpen print alleen bestaan als de buisvoeten ook op de print zijn gemonteerd. Echter buisvoeten op de print verkort de levensduur van de print aanzienlijk en geeft eerder storing dan PtP montage. Ik ga dus voor PtP.


Frans.

iWishmaster
22 oktober 2009, 12:59
Voor een goede werking is het noodzakelijk de bedrading naar de buisvoeten kort te houden. Dit ivm instabiliteit en weergave van hogere frequentie's (denk aan harmonischen) Om deze reden kan een goed ontworpen print alleen bestaan als de buisvoeten ook op de print zijn gemonteerd. Echter buisvoeten op de print verkort de levensduur van de print aanzienlijk en geeft eerder storing dan PtP montage. Ik ga dus voor PtP.


Frans.

Veel boutique merken kiezen voor een combinatie: de potmeters, inputs / outputs en buisvoeten niet op de print (dus ook de anode en cathode weerstanden bijv.), maar het grootste deel van het circuit (kanalen schakelen, toonregelingen) wel op een printplaat. Lijkt me een uitstekend compromis tussen massa-productie en kwaliteit. Voorbeelden: mesa, bogner, diezel, brunetti customworks ...

Chris Winsemius
22 oktober 2009, 13:02
Lengte bedrading is imho minder belangerijk dan de uiteindelijk layout (hoe en waar de bedrading zit) en de juiste montage van bepaalde onderdelen (op/aan buisvoet ipv. op de print of het eyeletboard).

Voordeel van pcb zou zijn dat de produkten constanter (meer hetzelfde) zijn te bouwen dan bij ptp/eyeletboards door minder ervaren assemblagepersoneel.

Sound/feel is afhankelijk van de hele keten, circuit dus, trafo's, "juiste keuze" specifieke parts op specifieke plekken*, spanningen op diverse punten, etc.

* Bepaalde condensatoren werken bijvoorbeeld "beter" op bepaalde plekken in het circuit of in 'n bepaald ontwerp dan andere typen die dan weer beter werken op andere plekken.

Het hoeft trouwens absoluut niet zo te zijn dat ptp makkelijker/sneller te servicen is dan PCB; bij 'n post '83 Marshall 22204 zijn alle onderdelen makkelijker bereikbaar/vervangbaar dan bijvoorbeeld 'n jaren 50 Gibson LP versterker waarbij de helft v/d onderdelen aan de onderkant v/h board is geplaatst......

Henri H
22 oktober 2009, 17:25
Voor een goede werking is het noodzakelijk de bedrading naar de buisvoeten kort te houden. Dit ivm instabiliteit en weergave van hogere frequentie's (denk aan harmonischen) Om deze reden kan een goed ontworpen print alleen bestaan als de buisvoeten ook op de print zijn gemonteerd. Echter buisvoeten op de print verkort de levensduur van de print aanzienlijk en geeft eerder storing dan PtP montage. Ik ga dus voor PtP.


Frans.Voor zover ik het begrepen heb stond dat ook in het Wiki-artikel.

@Ieme/Harm: Ik heb het geklik alleen als de EFX (= FX-Loop) uit staat, en ik dacht ook alleen bij het schakelen v.d. kanalen, dus niet bij de boosts.
Het maakt volgens mij ook niet uit hoe lang de amp al aanstaat.
Ik heb al contact gehad met Erik (v.d. Haar) en mag het binnenkort (misschien a.s. zaterdag al, hangt van mezelf af) laten verhelpen.
'k Zal 'm dan ook vragen in wat voor band hij speelt.

Harm, welke updates zitten er nog meer op jouw HOOK?

jacky
22 oktober 2009, 19:45
Hmmm, MM en overige kwaliteits componenten heeft zeker invloed vermoed ik, maar PTP niet?
Wat heeft PTP dan voor meerwaarde?

Edit: ff wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Point-to-point_construction) erbij geroepen: 't Is niet het volledige verhaal, dus ik zou het een beetje uit z'n context kunnen hebben gehaald.

ptp heeft een verkoop meerwaarde

hoeft niet beter te klinken

is makkelijker te servicen

Dat de amp zo direct is heeft met het karakter van de amp te maken als je bv een jcm 900 ter vergelijk of een koch pakt die zijn gemakkelijker vergevings gezinder.
Vind zelf de meeste fendertjes ook redelijk makkelijk te bespelen

Als je een hook of bv een matchless pakt die zijn zeer direct

Klikken bij schakelen is opgelost dus kan je gewoon voor langs gaan bij ...haar

the sure thing
23 oktober 2009, 00:19
... Als je een hook of bv een matchless pakt die zijn zeer direct ...

Maar: omdat de gitaar op deze amps weer zo "lekker" klinkt, ga je er ook weer fijner van spelen....

Henri H
23 oktober 2009, 00:34
+1

Maar: Op m'n Marshalls was ik gewend te spelen, op een manier van: altijd maar die "lekkere sound" op proberen te zoeken, wat redelijk/goed lukte, maar waardoor je als het ware continu afgeleid raakt hierdoor.
Met de HOOK had ik een beetje het tegenovergestelde vanavond: Het klinkt zo verdomd lekker dat je hierdoor afgeleid raakt en dus de muziek soms vergeet en enorme blunders gaat maken.
Dat bedoelde ik ook een beetje toen ik het over het PtP gebeuren had, het speelt totaal anders, erg wennen.
De componenten, samen met het ontwerp e.d. zullen het grootste verschil maken, ga ik toch van uit.

Harm
23 oktober 2009, 12:42
Voor zover ik het begrepen heb stond dat ook in het Wiki-artikel.



Harm, welke updates zitten er nog meer op jouw HOOK?

Pfoe!
- Het klikken eruit
- update van verschillende componenten, maar welke.. ik zou het niet weten... Eric liet me zien wat ze gingen vervangen voor een beter geluid maar ik ben verder niet technisch :)

Nielsje
23 oktober 2009, 13:23
Ach, uiteindelijk is elke amp Point-to-point.
Anders zou je alleen maar los zwevende onderdelen in je versterker hebben, en dan komt er geen geluid uit.

Of ze met de hand gebouwd zijn op een turretboard, of machinaal in elkaar gezet op een pcb, dát is wel wat anders.

Maar alle onderdeeltjes zijn nog steeds point-to-point hoor..

Lexvandoef
23 oktober 2009, 15:00
Ach, uiteindelijk is elke amp Point-to-point.
Anders zou je alleen maar los zwevende onderdelen in je versterker hebben, en dan komt er geen geluid uit.

Of ze met de hand gebouwd zijn op een turretboard, of machinaal in elkaar gezet op een pcb, dát is wel wat anders.

Maar alle onderdeeltjes zijn nog steeds point-to-point hoor..

Ze zijn al aan het experimenteren met draadloze stroom he ;)

Over dat ptp gedoe, de turretboards in een HOOK dienen ook doel als 1 grote prinplaat he ;) Ze zijn een soort combi van massa en hand-arbeid, werkt prima moet ik zeggen! (Hoewel die van mij ietwat slordig was afgewerkt, kwam ik van de week achter :()

Chris Winsemius
23 oktober 2009, 15:05
Ben zelf niet zo'n fan van turrets (te veel warmteafvoer tijdens solderen); eyelets vind ik zelf beter maar da's weer lastiger te combineren met printplaatbanen.....

iWishmaster
23 oktober 2009, 15:15
Ben zelf niet zo'n fan van turrets (te veel warmteafvoer tijdens solderen); eyelets vind ik zelf beter maar da's weer lastiger te combineren met printplaatbanen.....

Wat is het verschil?

Ik wil binnenkort weer eens met mn zelfbouw aan de slag. Na 'true ptp' en volledig op experimenteerprint wil ik één van de twee gaan proberen in de hoop dat het wat makkelijker is componenten snel te verwisselen om te testen (dus vaak eraf solderen en weer terug). Als je turretsboards zo heet moet stoken lijkt me dat niet handig ...

Lexvandoef
23 oktober 2009, 15:15
Ben zelf niet zo'n fan van turrets (te veel warmteafvoer tijdens solderen); eyelets vind ik zelf beter maar da's weer lastiger te combineren met printplaatbanen.....

Wat is daar het verschil tussen Chris?

Edit: laat maar zie het al :).

Chris Winsemius
23 oktober 2009, 15:22
Wat is het verschil?

Ik wil binnenkort weer eens met mn zelfbouw aan de slag. Na 'true ptp' en volledig op experimenteerprint wil ik één van de twee gaan proberen in de hoop dat het wat makkelijker is componenten snel te verwisselen om te testen (dus vaak eraf solderen en weer terug). Als je turretsboards zo heet moet stoken lijkt me dat niet handig ...

Nooit te heet stoken.

Voor experimenteren (dus niet voor het uiteindelijke "bouwsel") kun je van alles doen, krokoclipjes bijvoorbeeld. Zelf zorg ik er voor dat elke verbinding mechanisch en qua solderen goed en stevig is, als ik daarna nog wat moet veranderen dan slaat hier het anit-vloek-filter keihard aan ;)

iWishmaster
23 oktober 2009, 15:27
Aangezien ik zo weinig ervaring heb, zal bijna elk component wel eens vervangen gaan worden, dus kroko-klemmen gaat 'em niet worden. Natuurlijk bigin ik vanuit een bestaand schema (met wat wijzigingen), maar toch.

Chris Winsemius
23 oktober 2009, 15:37
in dat geval zou ik zelf 'n Fender style eyeletboard gebruiken...

NB!!!

Turrets zijn NIET slecht, ik geef zelf gewoon de voorkeur aan eyelets.

Henri H
25 oktober 2009, 00:36
Update:

Erik heeft vandaag "de klik" grotendeels verholpen.
Hij vertelde me al dat het niet helemaal weg zou zijn, maar het is nu in ieder geval een stuk minder en zeker niet meer storend.
En bovendien, als de FX-loop aanstaat is de klik er niet.

Ik heb wel GAS gekregen voor een paar pedalen, heb er een stuk of wat getest:

OCD: wel OK
Crunch Box: goed
Little Green Wonder: ook OK
Sweet Honey Overdrive: zeer goed, heerlijk transparant
RC Booster: minder geschikt
Taxi Drive: goed/redelijk
Mercury Box: Da Bomb! Zowel op clean met de gain op tweederde ongeveer, als over het lead 2 kanaal, met de gain op een kwart, kwam dit pedaal er erg goed uit. Vette metal uit een HOOK, het is dus mogelijk.
Eigenlijk heb je helemaal geen channelswitcher meer nodig, er zijn zoveel goede overdrives/distortions op de markt tegenwoordig.

De portemonnee bleef vandaag gelukkig gesloten, en heb vanavond nog ff met m'n OD-808 gespeeld, maar dat is toch ook best heel mooi.
Om nu weer €200,- uit te geven aan zo'n boetiek pedaal..... ik denk er nog even over na. :D

Harm
25 oktober 2009, 09:18
Update:

Erik heeft vandaag "de klik" grotendeels verholpen.
Hij vertelde me al dat het niet helemaal weg zou zijn, maar het is nu in ieder geval een stuk minder en zeker niet meer storend.
En bovendien, als de FX-loop aanstaat is de klik er niet.

Ik heb wel GAS gekregen voor een paar pedalen, heb er een stuk of wat getest:

OCD: wel OK
Crunch Box: goed
Little Green Wonder: ook OK
Sweet Honey Overdrive: zeer goed, heerlijk transparant
RC Booster: minder geschikt
Taxi Drive: goed/redelijk
Mercury Box: Da Bomb! Zowel op clean met de gain op tweederde ongeveer, als over het lead 2 kanaal, met de gain op een kwart, kwam dit pedaal er erg goed uit. Vette metal uit een HOOK, het is dus mogelijk.
Eigenlijk heb je helemaal geen channelswitcher meer nodig, er zijn zoveel goede overdrives/distortions op de markt tegenwoordig.

De portemonnee bleef vandaag gelukkig gesloten, en heb vanavond nog ff met m'n OD-808 gespeeld, maar dat is toch ook best heel mooi.
Om nu weer €200,- uit te geven aan zo'n boetiek pedaal..... ik denk er nog even over na. :D

Die Mercury box vond ik ook super! Die heb ik bij Erik gehoord over een R40... lekker!!!!
Maar die past niet meer op mijn pedalboard, hahaha!!


Harm

ieme
25 oktober 2009, 09:41
He, leuk die bevindingen! ik heb toen op t aller eerste model hook bij de lancering van dat ding op de european guitar event in rosmalen op het prototype gespeeld met een 69 fuzz er tussen, was voor t eerst en eigenlijk ook voor t laatst dat een fuzz me zo aangesproken heeft!

tillens
25 oktober 2009, 21:30
Allereerst gefeli met je nieuwe amp.. wat mij betreft hartstikke tof zoon amp uit de boutique hook, gna, doch vind ik het wel vreemd dat zoon type amp last heeft van een plop kwaaltje, zeker gezien de prijs...

Henri H
25 oktober 2009, 22:50
Gisteravond leek de plop een heel stuk minder storend, maar vandaag was ie er weer. :(
Daar baal ik inderdaad wel een beetje van.
Hij doet het nu ook als de FX-loop aan staat, en ook als de amp al een uur aanstaat.
Misschien heeft het met m'n Replifex te maken, morgen maar 's verder kijken....

tillens
25 oktober 2009, 23:33
Balen man, en zeker bij zoon kwaliteits amp is het iets wat eigenlijk niet mag voorkomen. Ik zou zeggen terug ermee, en inleveren voor een nieuwe!

Lexvandoef
25 oktober 2009, 23:35
Balen man, en zeker bij zoon kwaliteits amp is het iets wat eigenlijk niet mag voorkomen. Ik zou zeggen terug ermee, en inleveren voor een nieuwe!

Hij heeft hem helaas niet nieuw gekocht bij v/d Haar.

Zeg peter, kan het trouwens dat ik gisteren achter jou stond in de rij van Jumbo? :soinnocent:

Henri H
25 oktober 2009, 23:40
Lex, Harm, hebben jullie totaal geen last (meer) van die plop?

Lexvandoef
25 oktober 2009, 23:45
Lex, Harm, hebben jullie totaal geen last (meer) van die plop?

Ik heb geen last van ploppen tijdens het switchen van kanalen gelukkig :).

Wel plopt de standby schakelaar verschrikkelijk als de fx-loop aan staat. Zodra die uit staat plopt de standby schakelaar ook niet meer.

Henri H
25 oktober 2009, 23:49
Da's ook niet fijn, maar daar heb je in ieder geval tijdens het spelen geen last van...

tillens
25 oktober 2009, 23:50
Hij heeft hem helaas niet nieuw gekocht bij v/d Haar.

Zeg peter, kan het trouwens dat ik gisteren achter jou stond in de rij van Jumbo? :soinnocent:

Niet nieuw, dan de heer Haaksma even mailen en zeggen dat ie die schijtbak op moet halen.
dat zou zomaar kunnen. Ik was 14e in de rij!

Lexvandoef
25 oktober 2009, 23:50
Even Henri zichtbaar maken...

Lexvandoef
25 oktober 2009, 23:52
Niet nieuw, dan de heer Haaksma even mailen en zeggen dat ie die schijtbak op moet halen.
dat zou zomaar kunnen. Ik was 14e in de rij!

Ja dan was ik 15e, met je kratje bier! :sssh:
(was een beetje chago en had niet zo'n zin in conversatie ;))

@henri, nee geen last van tijdens het spelen, maar goed zodra je ff pauze houdt en ik zit mijn amp op standby wordt je weer minder blij...

tillens
25 oktober 2009, 23:56
Ja dan was ik 15e, met je kratje bier! :sssh:
(was een beetje chago en had niet zo'n zin in conversatie ;))

@henri, nee geen last van tijdens het spelen, maar goed zodra je ff pauze houdt en ik zit mijn amp op standby wordt je weer minder blij...

Haha, dat maakt niet uit hoor. Ik zelf ben redelijk niet sociaal in winkelcentra gezelschappen, lees grote groepen, waardoor ik enigzins niet communicatief overkom.

over de hook; blijf bij het standpunt dat zoiets niet mag en kan gebeuren!

TimS
26 oktober 2009, 00:01
http://i33.tinypic.com/33ff8yg.png

Sorry, kon het niet laten

Verschrikkelijk mooie versterker trouwens, klank en uiterlijk.

Lexvandoef
26 oktober 2009, 00:05
Haha, dat maakt niet uit hoor. Ik zelf ben redelijk niet sociaal in winkelcentra gezelschappen, lees grote groepen, waardoor ik enigzins niet communicatief overkom.

over de hook; blijf bij het standpunt dat zoiets niet mag en kan gebeuren!

Vind ook dat het niet kan hoor, zeker voor zulke bedragen hoor je wel een beetje een behoorlijk product af te leveren.

Harm
26 oktober 2009, 10:14
Lex, Harm, hebben jullie totaal geen last (meer) van die plop?

Nee volgens mij niet... Maar op dit moment gebruik ik de fx loop niet... Komt later nog een keer. Als het nieuwe festival seizoen begint ga ik de 2290 in de loop gooien en dan merk ik het wel weer... Dan denk ik ook dat ik voor het eerst de fx loop gebruik voor solo geluid. Binnenkort eens uitproberen met try out of zo.

Op dit moment heb ik met optredens in kroegen meer last van slecht stroom!! Bah! :)
Gelukkig met grote podia weinig last van...

Harm

Rick trodat
26 oktober 2009, 10:33
Nee volgens mij niet... Maar op dit moment gebruik ik de fx loop niet... Komt later nog een keer. Als het nieuwe festival seizoen begint ga ik de 2290 in de loop gooien en dan merk ik het wel weer... Dan denk ik ook dat ik voor het eerst de fx loop gebruik voor solo geluid. Binnenkort eens uitproberen met try out of zo.

Op dit moment heb ik met optredens in kroegen meer last van slecht stroom!! Bah! :)
Gelukkig met grote podia weinig last van...

Harm

Daar heb je producten voor. Heb ik ook gekocht. Furman M 10 Lx E
heb ik gekocht. Ik heb wel eens op het forum gelezen dat langdurige overspanning wel eens een rokende versterker heeft veroorzaakt.

ieme
26 oktober 2009, 11:21
Ik wil ook een hook! muahahaa!

Rick trodat
26 oktober 2009, 13:39
Ieme: Ik neem aan dat dan alleen geld het probleem is, als je er graag één wilt. Check je toch de 2e hands markt over een jaar of wat, dan staan er echt wel wat r20 te koop of captains voor EUR2000,-

ieme
26 oktober 2009, 14:16
Ieme: Ik neem aan dat dan alleen geld het probleem is, als je er graag één wilt. Check je toch de 2e hands markt over een jaar of wat, dan staan er echt wel wat r20 te koop of captains voor EUR2000,-

Staan er nu ook al, enige probleem is dat ik op t moment niet in nederland woon, dus er geen fuck aan heb om hem nu te kopen. Zal wel kerstkado worden voor mezelf, twijfel nog tussen el34 en 6l6

jacky
26 oktober 2009, 23:07
Lex, Harm, hebben jullie totaal geen last (meer) van die plop?

Ben je nou al langs geweest dat schakel plopje is gewoon te verhelpen is in de nieuwere versies netjes opgelost

Gewoon bellen en een afpraak maken hier posten helpt echt niet

Henri H
26 oktober 2009, 23:24
Die "schijtbak" gaat binnenkort naar Leendert. ;)
Heb een allervriendelijkst mailtje van hem mogen ontvangen.
Tot nu toe niets dan lof over Haaksma/v.d. Haar wat mij betreft.
Hopelijk komt het allemaal goed. :hippie:

Henri H
31 oktober 2009, 23:42
Voor de geinteresseerden:

Vandaag voor de 2e keer naar IJsselstein afgereisd, nadat het resultaat v.h. verhelpen v.d. "plop" niet het gewenste resultaat had.
Leendert heeft de amp zelf onder handen genomen en een condensator op de EFX switch gezet. Dit leek daar ter plekke perfect te werken, heb het samen met Leendert getest en de plop was totaal verdwenen. Helemaal goed dus.
Maar je raad het al: thuis is het weer gewoon hetzelfde. Het plopt behoorlijk, kon niet op hoog volume testen vanavond, morgen overdag even proberen.
Het plopt trouwens alleen als de gitaar bespeeld wordt, als ik de snaren afdemp is er geen plop.
'k Zal morgen weer een mailtje sturen naar Leendert/Erik, maar ik denk dat ik het er maar bij laat zo, de sound v.d. amp is super, en met de plop valt wel te leven.

tillens
31 oktober 2009, 23:47
Ik heb begrepen dat het ook bijna niet te verhelpen is maar dat de nieuwe captain een ander design heeft die er geen last van heeft. De captain die we gister hebben bespeeld had niet zeer zeker niet.

macwilliams
1 november 2009, 00:03
Ach zolang die plop niet het enige is wat door de mix heen prikt...:chicken:

Henri H
1 november 2009, 00:09
Klopt! Daar heb ik het nog over gehad met Leendert.
Het ontwerp is wat/behoorlijk gewijzigd, ook de footswitch is gewijzigd.
Ik heb mijn Captain 34, en de nieuwe, vorige week naast elkaar mogen vergelijken over dezelfde, nieuwe 2x12 HOOK cab, met ongeveer dezelfde settings, maar hoorde in het geluid geen/nauwelijks verschil, terwijl ze ook op andere trafo's (Welter) zijn overgestapt.

Ik vind het vreemd en ja, ook irritant, dat de plop er vanmiddag totaal uit was, maar thuis niet. Leendert had echt een tevreden glimlach op z'n gezicht, ik ook trouwens. Balen...

Wel top van Leendert, hij heeft er ruim een uur tijd in gestoken, terwijl ik de amp 2e hands gekocht heb, maar ik hoefde niks te betalen.

Henri H
1 november 2009, 00:12
Ach zolang die plop niet het enige is wat door de mix heen prikt...:chicken::) Dat moet ik binnenkort nog gaan testen, de oefenruimte wordt op dit moment verbouwd (o.a. geïsoleerd), en is bijna klaar. Misschien a.s. week weer oefenen. :cheerup:

tillens
1 november 2009, 00:15
Klopt! Daar heb ik het nog over gehad met Leendert.
Het ontwerp is wat/behoorlijk gewijzigd, ook de footswitch is gewijzigd.
Ik heb mijn Captain 34, en de nieuwe, vorige week naast elkaar mogen vergelijken over dezelfde, nieuwe 2x12 HOOK cab, met ongeveer dezelfde settings, maar hoorde in het geluid geen/nauwelijks verschil, terwijl ze ook op andere trafo's (Welter) zijn overgestapt.

Ik vind het vreemd en ja, ook irritant, dat de plop er vanmiddag totaal uit was, maar thuis niet. Leendert had echt een tevreden glimlach op z'n gezicht, ik ook trouwens. Balen...

Wel top van Leendert, hij heeft er ruim een uur tijd in gestoken, terwijl ik de amp 2e hands gekocht heb, maar ik hoefde niks te betalen.

Ik ben van mening zeker bij een dergelijke niche markt, dat de bouwer graag een stap harder loopt...Immers het is een visitekaartje he zoon amp..

Michael AE
1 november 2009, 05:13
Ach zolang die plop niet het enige is wat door de mix heen prikt...:chicken:

Oei, dat is een backstab opmerking... :p

macwilliams
1 november 2009, 06:51
Oei, dat is een backstab opmerking... :p

Ach, Henri weet onderhand dat ik niemand in de rug wil prikken. En naast de zoekfunktie doen de intonatie smilies het ook niet.

You backstabbing marshalllover:D

marc_o
1 november 2009, 10:43
Ik ben met Tillens lekker een dag naar Erik van de Haar geweest, en na een paar uur op de rand van uitdroging, door het onophoudelijke kwijlen met de ambulance afgevoerd.

We hebben de nieuwe Hook el34 bespeeld, wat vanaf nu een 120 Watt top is geworden, ZONDER plop. Ziet er vanbinnen dusdanig anders uit dat zelf ik het verschil kon zien.

Ik vind het een werkelijk prachtige versterker en staat hoog op de lijst.

Echter: we vonden wel dat ie vrij snel gaat rondzingen, mooie sound, maar wellicht niet altijd gewenst.

Ook de Hook Silversound gezien, een dumbleachtige 100 watt top, de R40 gehoord, ook erg mooi en een vooruitgang t.o.v. de R20 en de nieuwe 212 die bij de EL34 3 kanaalstop hoort.


Het uiterlijk is echt geweldig overigens, een zwarte top met een brede witte band over het midden, voor zowel de top als de box.

marc_o
1 november 2009, 10:45
Ik ben van mening zeker bij een dergelijke niche markt, dat de bouwer graag een stap harder loopt...Immers het is een visitekaartje he zoon amp..


Je zal wel moeten, want je hebt het over tientallen klanten i.p.v. 1000, dus als het een beetje meezit weet je ongeveer waar je versterkers zijn..

Thiez
1 november 2009, 11:30
Gistere naar de Golden earring geweest en ook George Kooymans speelde op Hook versterkers. Zit toch wel een geweldig lekker geluid in. Toch maar eens uitproberen als ik er een tegenkom.

Aca Ilic
1 november 2009, 12:40
Ik ben met Tillens lekker een dag naar Erik van de Haar geweest, en na een paar uur op de rand van uitdroging, door het onophoudelijke kwijlen met de ambulance afgevoerd.

We hebben de nieuwe Hook el34 bespeeld, wat vanaf nu een 120 Watt top is geworden, ZONDER plop. Ziet er vanbinnen dusdanig anders uit dat zelf ik het verschil kon zien.

Ik vind het een werkelijk prachtige versterker en staat hoog op de lijst.

Echter: we vonden wel dat ie vrij snel gaat rondzingen, mooie sound, maar wellicht niet altijd gewenst.

Ook de Hook Silversound gezien, een dumbleachtige 100 watt top, de R40 gehoord, ook erg mooi en een vooruitgang t.o.v. de R20 en de nieuwe 212 die bij de EL34 3 kanaalstop hoort.


Het uiterlijk is echt geweldig overigens, een zwarte top met een brede witte band over het midden, voor zowel de top als de box.

Hey Marc,
op welke gebied heeft R40 t.o.v. R20 vooruitgang geboekt . Geluidsmatig, conctructief of....?
alvast bedankt voor info
potentieel R40 eigenaar

marc_o
1 november 2009, 12:43
Sowieso headroom en naar mijn mening klonk ie warmer en vetter.

Aca Ilic
1 november 2009, 13:00
Sowieso headroom en naar mijn mening klonk ie warmer en vetter.

thanks man.....;-)

Henri H
1 november 2009, 13:27
Oei, dat is een backstab opmerking... :p'k Weet dat het als grap bedoeld is van Michael, maar hoezo backstab? Ik neem aan dat macwilliams de fantastische sound v.d. HOOK als het andere geluid wat door de mix heen prikt bedoelt, en niet mijn onkundige gitaar-speel-gepruts, toch? :chicken:

ieme
2 november 2009, 09:41
Ik ben er nog niet uit of ik de 6L6 of EL34, iemand nog aanraders? Uiteraard zet ik ze bij erik nog wel even naast elkaar, maar toch, waarom wel of waarom niet? smaak?

Rick trodat
2 november 2009, 09:58
el 34 kan ook redelijk klinken als de 6l6 vind ik. Als je de clean boost intrapt. Andersom is de 6l6 wat minder compressed.

Henri H
2 november 2009, 10:20
Ik ben er nog niet uit of ik de 6L6 of EL34, iemand nog aanraders? Uiteraard zet ik ze bij erik nog wel even naast elkaar, maar toch, waarom wel of waarom niet? smaak?6L6 wordt niet meer gemaakt, alleen nog EL34 of 5881.
Bij de R20 en R40 wordt volgens mij (nog) wel 6L6 gebruikt.
Als je dus een 6L6 Captain wilt, zul je 2e hands moeten zoeken denk ik, of Leendert moet (tegen meerprijs?) een 6L6 voor je willen maken.

the sure thing
2 november 2009, 10:34
6L6 wordt niet meer gemaakt, alleen nog EL34 of 5881.
Bij de R20 en R40 wordt volgens mij (nog) wel 6L6 gebruikt.
Als je dus een 6L6 Captain wilt, zul je 2e hands moeten zoeken denk ik, of Leendert moet (tegen meerprijs?) een 6L6 voor je willen maken.De R20 heeft 6V6 buizen in de eindtrap, de R40 heeft 6L6 buizen. Resp. dus 20W en 40W.

Bij Erik v/d Haar is veel mogelijk: ik denk dat als je een Captain wilt met 6L6 buizen dat dat prima mogelijk is (misschien zelfs zonder de meerprijs).

Les Paul R8
2 november 2009, 10:55
Ik ben van mening zeker bij een dergelijke niche markt, dat de bouwer graag een stap harder loopt...Immers het is een visitekaartje he zoon amp..

Ik ben van mening dat dergelijk geplop niet kan bij zo een prijs. Voor mij wijst het op een designfout en roept bij mij de vraag op wat er nog meer niet goed ontworpen is. Just my 2 plops.....

the sure thing
2 november 2009, 10:58
Ik ben van mening dat dergelijk geplop niet kan bij zo een prijs. Voor mij wijst het op een designfout en roept bij mij de vraag op wat er nog meer niet goed ontworpen is. Just my 2 plops..... De R20 en R40 heeft nergens last van....

Nielsje
2 november 2009, 11:38
Studiocage ook nergens last van!

marc_o
2 november 2009, 11:50
Ik zou vooral nog heel even wachten met het kopen van een nieuwe Hook aangezien we te horen kregen dat de prijs naar beneden gaat in de toekomst...de footswitch is ook vernieuwd trouwens.

Les Paul R8
2 november 2009, 12:16
Studiocage ook nergens last van!

Die van mij ook niet. Plexi+ trouwens ook niet. En die heeft de nodige push/pull pots. Doen allemaal stil hun werk....

Rick trodat
2 november 2009, 12:38
Designfout ( ach tja) Leendert gebruikte al jaren die amp, voordat ie grootschalig op de markt kwam. Zelf heb ik alleen de eerste week last gehad van plopperdeplop. Daarna alleen de eerste 30 seconden als die aan staat. Na 40 seconden standby.

tillens
2 november 2009, 12:46
Ik zou vooral nog heel even wachten met het kopen van een nieuwe Hook aangezien we te horen kregen dat de prijs naar beneden gaat in de toekomst...de footswitch is ook vernieuwd trouwens.
He Marc, dat klopt maar volgens kwam er een uitgeklede versie van de amp die dan inderdaad goedkoper wordt. Althans zo begreep ik het...

Lexvandoef
2 november 2009, 12:54
Designfout ( ach tja) Leendert gebruikte al jaren die amp, voordat ie grootschalig op de markt kwam. Zelf heb ik alleen de eerste week last gehad van plopperdeplop. Daarna alleen de eerste 30 seconden als die aan staat. Na 40 seconden standby.

En ik heb weer geen last van ploppen als ik van kanalen schakel, tjsa...

Henri H
2 november 2009, 13:32
Leendert heeft tegen mij min of meer ook gezegd dat het soort van ontwerp-foutje is. In de nieuwe Captains is het opgelost volgens hem.

Les Paul R8
2 november 2009, 13:35
Designfout ( ach tja) Leendert gebruikte al jaren die amp, voordat ie grootschalig op de markt kwam. Zelf heb ik alleen de eerste week last gehad van plopperdeplop. Daarna alleen de eerste 30 seconden als die aan staat. Na 40 seconden standby.

It's not a plop...it's a feature....

Als Marshall, Mesa, Fender of Bogner dit op maar 1 amp zou hebben, zouden ze vreselijk afgekraakt worden. Maar omdat het Mr Haaksma wordt dit dus door veel mensen geaccepteerd. Hoort bij het karakter.....
Persoonlijk zou ik dus geen Hook meer willen. Even afgezien of het mijn smaak wel is. Als dit bij Marshall zou zijn, zou ik daar ook mijn bedenkingen bij hebben.

the sure thing
2 november 2009, 13:41
It's not a plop...it's a feature....

Als Marshall, Mesa, Fender of Bogner dit op maar 1 amp zou hebben, zouden ze vreselijk afgekraakt worden. Maar omdat het Mr Haaksma wordt dit dus door veel mensen geaccepteerd. Hoort bij het karakter.....
Persoonlijk zou ik dus geen Hook meer willen. Even afgezien of het mijn smaak wel is. Als dit bij Marshall zou zijn, zou ik daar ook mijn bedenkingen bij hebben. Dat vind ik een eenzijdige kijk op de zaken hebben. Het klinkt een beetje als een principe-kwestie. Dat is op zich OK, maar het beperkt je wel in je zoektocht naar een goed geluid.

Hoe vaak ik in de winkel bij nieuwe mesa/marshall modellen rammelende/microfonische buizen ben tegengekomen, voetschakelaars die het niet deden, kraak/brom/ruis bij NIEUWE versterkers... Dan kan ik ook wel denken "als de kwaliteitscontrole bij Mesa/Marshall/enz al ZO slecht is, hoe slecht moet het dan wel niet met de kwaliteit van de amp zelf zijn?!" maar ja, dat is natuurlijk drogredeneren.

Al zou mijn R40 een dikke PLOP hebben bij het schakelen had ik m nog gekocht: het is het geluid wat ik precies zoek en precies past bij mijn manier van spelen. Die plop is er altijd wel uit te sleutelen!

marc_o
2 november 2009, 13:47
It's not a plop...it's a feature....

Als Marshall, Mesa, Fender of Bogner dit op maar 1 amp zou hebben, zouden ze vreselijk afgekraakt worden. Maar omdat het Mr Haaksma wordt dit dus door veel mensen geaccepteerd. Hoort bij het karakter.....
Persoonlijk zou ik dus geen Hook meer willen. Even afgezien of het mijn smaak wel is. Als dit bij Marshall zou zijn, zou ik daar ook mijn bedenkingen bij hebben.



Ik had vroeger een customshop Fender Prosonic en die plopte zo hard dat je je te pletter schrok. Heb het ook al bij andere versterkers gehoord, o.a. Mesa en Marshall. Het is gelukkig op te lossen, dus het lijkt me meer een storm in een glas water. Overigens klinken die nieuwe HOOKversterkers dusdanig goed, dat je je wel eens zou kunnen bedenken.
Gewoon die nieuwe serie eens testen straks en dan zelf je mening vormen i.p.v alle schrikverhalen opeens, komaan, het bedrijfje bestaat nog maar kort, er valt nog veel te leren Robbert.

Les Paul R8
2 november 2009, 14:00
Dat vind ik een eenzijdige kijk op de zaken hebben. Het klinkt een beetje als een principe-kwestie. Dat is op zich OK, maar het beperkt je wel in je zoektocht naar een goed geluid.

Het is niet eenzijdig, maar juist enorm praktisch gedacht. Als je een product op de markt brengt met zo'n designfout dan vraag ik me af wat er nog meer niet in orde is. Diezelfde vraag heb ik mij gesteld bij de Nova System van TC Electronics. Daar zat ook een nare fout in; maar daar zit een fiks team achter die het uiteindelijk ook echt oplost.
Alleen vind ik het verschil dat als een boutique bouwer een amp aanbiedt met zo'n designfout, ik ook ga twijfelen over de algehele kennis van de bouwer. De hoge prijs maakt wekt ook hoge verwachtingen.
Leendert is een uitstekende gitarist, daar zal ik helemaal niets over zeggen. Maar ik denk dat hij een bepaalde (basis)kennis van electronica mist om een goede en vooral degelijke amp op de markt te brengen. Het kan trouwens ook wijzen op haastwerk. Te snel een product op de markt willen brengen onder de heersende vraag. En dan vraag ik me af in hoeverre de rest van de amp goed ontworpen en gebouwd is. Is het soldeerwerk wel echt goed bijvoorbeeld? Worden de buizen wel met de juiste (wissel)spanning gevoed?

Er is tegenwoordig enorm veel aanbod, dus het beperkt me niet of nauwelijks. Daarbij ben ik dik tevreden met de sound die ik uit mijn CMW's krijg. Plopvrij overigens ;) De enige amp die bij mij het laatste halfjaar serieus GAS wist op te wekken was de Bandmaster die nu van Bernd is. Overigens is deze fiks door Chris gemodificeerd.


Hoe vaak ik in de winkel bij nieuwe mesa/marshall modellen rammelende/microfonische buizen ben tegengekomen, voetschakelaars die het niet deden, kraak/brom/ruis bij NIEUWE versterkers... Dan kan ik ook wel denken "als de kwaliteitscontrole bij Mesa/Marshall/enz al ZO slecht is, hoe slecht moet het dan wel niet met de kwaliteit van de amp zelf zijn?!" maar ja, dat is natuurlijk drogredeneren.

Nee, dat is terecht dat je dat afvraagt. Alleen moet je je ook afvragen of dat de kwaliteitscontrole van de fabrikant of van de winkel is. Door demo's en gebruik van de spullen kunnen deze dingen ook optreden als de amps er al een tijdje staat. Ik heb zelf overigens deze ervaring niet met Marshall, Mesa, Fender en Bogner.


Al zou mijn R40 een dikke PLOP hebben bij het schakelen had ik m nog gekocht: het is het geluid wat ik precies zoek en precies past bij mijn manier van spelen. Die plop is er altijd wel uit te sleutelen!

Dat is natuurlijk je eigen keuze en het is altijd goed om te horen dat iemand tevreden is met zijn gear en ik hoop dan ook oprecht voor je dat je er nog heel veel plezier van zult hebben. :ok:

Les Paul R8
2 november 2009, 14:02
Ik had vroeger een customshop Fender Prosonic en die plopte zo hard dat je je te pletter schrok. Heb het ook al bij andere versterkers gehoord, o.a. Mesa en Marshall. Het is gelukkig op te lossen, dus het lijkt me meer een storm in een glas water. Overigens klinken die nieuwe HOOKversterkers dusdanig goed, dat je je wel eens zou kunnen bedenken.
Gewoon die nieuwe serie eens testen straks en dan zelf je mening vormen i.p.v alle schrikverhalen opeens, komaan, het bedrijfje bestaat nog maar kort, er valt nog veel te leren Robbert.

Ik blijf ze ook zeker uitproberen. Maar zoals ik in mijn vorige post al schreef: ik ben volledig tevreden met mijn huidige (CMW) sound en heb gewoon geen behoefte aan iets anders.

marc_o
2 november 2009, 14:32
Ik weet zeker dat je noooooooit meer iets anders zult kopen, je bent immers gitarist en zodra een gitarist z'n soundje of toooooooone heeft gevonden, dan is de zoektocht klaar :seriousf:

Les Paul R8
2 november 2009, 14:57
Ik weet zeker dat je noooooooit meer iets anders zult kopen, je bent immers gitarist en zodra een gitarist z'n soundje of toooooooone heeft gevonden, dan is de zoektocht klaar :seriousf:

Ach. Ik heb de Studiocage nu 3 jaar en ben er meer dan ooit ontzettend blij mee. Thuis gebruik ik vooral mijn Marshall Studio 15 die ik al een jaar of 5 heb. Begin dit jaar nog de Soldano gekocht die niet voor niets te koop staat. Ik gebruik hem gewoon niet. Verder heb ik een Plexi+ die ik niet zo heel veel gebruik, omdat ik op het moment daar ook niet de muziek voor speel. Maar de Plexi+ en Studiocage geven mij eigenlijk alle mogelijke sounds die ik op het podium zou willen. Met de Studio 15 samen zie ik geen reden om voorlopig nog een nieuwe amp te kopen. Alles wat ik er nu bij koop is overbodig....

the sure thing
2 november 2009, 14:58
Ik weet zeker dat je noooooooit meer iets anders zult kopen, je bent immers gitarist en zodra een gitarist z'n soundje of toooooooone heeft gevonden, dan is de zoektocht klaar :seriousf:Precies! Zo gaat het al meer dan 20 jaar :)

marc_o
2 november 2009, 14:58
niet waar!

tillens
2 november 2009, 15:33
Ik sluit me aan bij Marc. Het zal geen opzet zijn geweest van Haaksma om die plop erin te verwerken. Zoals ik al eerder aangaf, wellicht ongenuanceerd, wel terug ermee, gezien wat zoon amp kost moet dat netjes worden opgelost. Dit geldt eigenlijk ook voor een cheapass amp, maar bij een dergelijk boutique product...
Jammer dat er wordt geschoten op een van de kleine bouwers die ons land rijk is, typisch weer om te zeggen . Boven het maaiveld, wam weg ermee.
Daarnaast kan het ook exemplarisch zijn.

marc_o
2 november 2009, 15:47
Maar Robbert, vertel nog eens op welk merk je speelt?

hehehehehehehehe

Les Paul R8
2 november 2009, 15:53
Maar Robbert, vertel nog eens op welk merk je speelt?

hehehehehehehehe

Lastig he, die eerste verschijnselen van ouderdom.....:hippie:

Ik zeg toch: Marshall......

marc_o
2 november 2009, 15:54
die gaan toch niet tot 11?


op de 900 na dan.

Les Paul R8
2 november 2009, 15:56
die gaan toch niet tot 11?


op de 900 na dan.

11 heb ik thuis ook niet nodig.....Daarom gaat de Soldano ook weg....die gaat wel tot 11 :blast:

Henri H
6 november 2009, 13:38
Vers v.d. pers: HOOK Captain 34 Demo (http://www.youtube.com/watch?v=fJHb3NrNNPc)

Zomaar wat gepiel en geklooi. Ook is de "plop" hoorbaar ergens rond 2:30 min. De FX-loop staat dan uit. Meestal staat ie gewoon aan, maar wilde de plop ook laten horen, vandaar.
Het hakstuk vlak daarvoor is met de Maxon OD808, is wel "acceptabel" vind ik, maar ik ben nog wel naar een andere booster aan het kijken. De Sweet Honey Overdrive spreekt me het meeste aan op dit moment.
Ik schakel ook veel tussen kanalen, boosts, effecten en single coil/humbucker.

WillemdaGuide
7 november 2009, 10:35
Hey Henri, klinkt lekker man, opname kwaliteit valt me alleszins mee, laat goed horen wat de mogelijkheden zijn, echt een lekkere sound! :punk:

Henri H
7 november 2009, 12:02
Bedankt Willem. Zou ik je MI Audio Blues Pro eens mogen proberen?

the sure thing
7 november 2009, 21:41
Vers v.d. pers: HOOK Captain 34 Demo (http://www.youtube.com/watch?v=fJHb3NrNNPc)

Zomaar wat gepiel en geklooi. Ook is de "plop" hoorbaar ergens rond 2:30 min. De FX-loop staat dan uit. Meestal staat ie gewoon aan, maar wilde de plop ook laten horen, vandaar.
Het hakstuk vlak daarvoor is met de Maxon OD808, is wel "acceptabel" vind ik, maar ik ben nog wel naar een andere booster aan het kijken. De Sweet Honey Overdrive spreekt me het meeste aan op dit moment.
Ik schakel ook veel tussen kanalen, boosts, effecten en single coil/humbucker. Goede demo! Fijn dat je de moeite hebt genomen. Ik ken de captain redelijk en je filmpje is goed representatief. Vraagje: heb je het geluid met een aparte mic opgenomen?

Henri H
7 november 2009, 22:11
Thnx. Het geluid is gewoon van de camera, een Canon HF100.

In ieder geval beter dan van dit filmpje van de R20 (http://www.youtube.com/watch?v=V0P6vATCcVc). ;)

the sure thing
7 november 2009, 22:34
Thnx. Het geluid is gewoon van de camera, een Canon HF100.

In ieder geval beter dan van dit filmpje van de R20 (http://www.youtube.com/watch?v=V0P6vATCcVc). ;) Ja dat filmpje klinkt idd waardeloos :)

sjaak1990
8 november 2009, 23:13
Leuke demo, tip voor volgende keer wat verder van de camera afstaan met je gitaar. Het geeft wel enig idee zo iig :)

Henri H
8 november 2009, 23:52
Bedankt Sjaak. Ik zal proberen wat verder af te gaan staan de volgende keer, maar de kelder, waar ik speel, is erg klein, en de camera heeft geen groothoeklens.

Sj03rd
10 november 2009, 16:17
nog even terugkomend op de plop. Dat is gewoon omdat je 1 van de eerste captain 34's hebt waarschijnlijk, die van mij had het ook. Gewoon mee teruggaan dan fixt ie het voor. Kun je meteen de laatste update erin laten zetten....

Rick trodat
10 november 2009, 16:25
nog even terugkomend op de plop. Dat is gewoon omdat je 1 van de eerste captain 34's hebt waarschijnlijk, die van mij had het ook. Gewoon mee teruggaan dan fixt ie het voor. Kun je meteen de laatste update erin laten zetten....

Dat is volgens mij het probleem hier een beetje. Bij mij verdween de plop. Bij sommige kon leendert het verhelpen (condensator). Bij sommige kwam die terug. Dat is hier het geval volgens mij.

Henri H
10 november 2009, 16:54
nog even terugkomend op de plop. Dat is gewoon omdat je 1 van de eerste captain 34's hebt waarschijnlijk, die van mij had het ook. Gewoon mee teruggaan dan fixt ie het voor. Kun je meteen de laatste update erin laten zetten....Ik ben er al 2 x mee langs geweest, helaas zonder resultaat.
Ik heb Leendert gemaild dat als hij in de toekomst een permanente oplossing weet te vinden, ik me aanbevolen houd, en dat ik er niet veel voor voel om weer 200 km. te reizen, kost me een halve dag ook.

Lex81
30 december 2009, 19:34
Update:

Erik heeft vandaag "de klik" grotendeels verholpen.
Hij vertelde me al dat het niet helemaal weg zou zijn, maar het is nu in ieder geval een stuk minder en zeker niet meer storend.
En bovendien, als de FX-loop aanstaat is de klik er niet.

Ik heb wel GAS gekregen voor een paar pedalen, heb er een stuk of wat getest:

OCD: wel OK
Crunch Box: goed
Little Green Wonder: ook OK
Sweet Honey Overdrive: zeer goed, heerlijk transparant
RC Booster: minder geschikt
Taxi Drive: goed/redelijk
Mercury Box: Da Bomb! Zowel op clean met de gain op tweederde ongeveer, als over het lead 2 kanaal, met de gain op een kwart, kwam dit pedaal er erg goed uit. Vette metal uit een HOOK, het is dus mogelijk.
Eigenlijk heb je helemaal geen channelswitcher meer nodig, er zijn zoveel goede overdrives/distortions op de markt tegenwoordig.

De portemonnee bleef vandaag gelukkig gesloten, en heb vanavond nog ff met m'n OD-808 gespeeld, maar dat is toch ook best heel mooi.
Om nu weer €200,- uit te geven aan zo'n boetiek pedaal..... ik denk er nog even over na. :D

Als ik dit lees, denk ik waarom zou je graag een Hook amp willen, omdat velen toch overdrive pedalen voor de Hook gebruiken (omdat de drive strakker te krijgen) ipv het 2de kanaal te gebruiken.
Kun je toch beter een één kanaals amp kopen met een goed clean en daarbij overdrive pedalen gebruiken?

the sure thing
30 december 2009, 20:02
Als ik dit lees, denk ik waarom zou je graag een Hook amp willen, omdat velen toch overdrive pedalen voor de Hook gebruiken (omdat de drive strakker te krijgen) ipv het 2de kanaal te gebruiken.
Kun je toch beter een één kanaals amp kopen met een goed clean en daarbij overdrive pedalen gebruiken?Met de HOOK worden de meerdere kanalen in combinatie met pedalen gebruikt. De pedalen zijn geen vervanging van de verschillende kanalen!

Henri H
31 december 2009, 00:08
Ik heb maar één amp gehad, de Marshall JVM410H, die geen tubescreamer nodig had om strak te klinken. Alle andere amps, die ik gehad heb, hebben wat mij betreft een dergelijk pedaal nodig om echt strak te klinken.
't Is niet dat de drive-kanalen van de HOOK niet goed zijn, integendeel, die klinken perfect voor classic rock/hardrock, maar voor solo's met veel sustain en strakke metal-riffs heb je gewoon een TS-achtige nodig.
Sinds ik een andere speaker kast heb, klinkt m'n Maxon OD-808 ook perfect op de HOOK, helemaal goed.
Het enige wat ontbreekt is een "clean-met-een-randje", dat kun je opvangen met een pedaal. De tubescreamer is daar minder geschikt voor, ben ik van mening, geeft een wat te platte sound, een MI Audio Blues Pro is al beter.
Ook de Sweet Honey Overdrive is daar erg geschikt voor.
Het is ook mogelijk om dat "clean-met-een-randje" uit de amp te halen, maar dan moet je met de knoppen v.d. amp aan de gang of met je volume van je gitaar, makkelijker (en vooral leuker) is een pedaaltje.

Riky
31 december 2009, 00:39
Als ik dit lees, denk ik waarom zou je graag een Hook amp willen, omdat velen toch overdrive pedalen voor de Hook gebruiken (omdat de drive strakker te krijgen) ipv het 2de kanaal te gebruiken.
Kun je toch beter een één kanaals amp kopen met een goed clean en daarbij overdrive pedalen gebruiken?

geen rare opmerking. Ik heb ook en 1 kanaals amp en gebruik effecten.
Maar bijv. een tubescreamer natuurlijk meer dan alleen oversturen. Ook met gain dicht boost hij je signaal, maakt het strakker en beter door de mix komen.

Pedalen zijn dus niet alleen voor de effecten maar kunnen ook je amp oppeppen.

the sure thing
31 december 2009, 08:42
Het enige wat ontbreekt is een "clean-met-een-randje", dat kun je opvangen met een pedaal. De tubescreamer is daar minder geschikt voor, ben ik van mening, geeft een wat te platte sound, een MI Audio Blues Pro is al beter.
Ook de Sweet Honey Overdrive is daar erg geschikt voor. Ik gebruik op mijn HOOK de Fulldrive II voor een randje. Dan heb je er ook nog eens een boost bij! Ideaal.

Hell's Engl
31 december 2009, 16:17
Ik gebruik 'n Maxon SD9 en 'n Xotic RC Booster (SH) in combinatie met de HOOK en dat klinkt super!

Als ik op m'n HAAR strat speel, staat de RC Booster altijd aan... als ik op m'n Les Paul speel staat ie eigenlijk altijd uit.

Ik speel voornamelijk op ch.2 welke, die 'n beetje clean-met-n-randje/crunchy afgesteld is..
Hier gooi ik de SD9 over om écht dirty te gaan. En trap soms de amp-boost in om 'm nog wat op te dikken... (ik gebruik de SD9 zoals Landau 'm gebruikt)

De oversturing van ch.3 staat ongeveer 't zelfde als ch.2, alleen staat de volume wat hoger.
Lekker voor solo's dus... net wat dikker en wat luider...

Ch.1 gebruik ik dus als 't dus écht clean moet...

In de loop van de HOOK hangt 'n TimeFactor en gebruik de FX-return level als mastervolume..

Super veelzijdig hoor, zo'n HOOK.


Gr. Joost

Lexvandoef
31 december 2009, 16:20
Hoe bevalt je 2x12 met V30's trouwens Joost?

Zie in je sig dat je die ook nog hebt :).

Henri H
31 december 2009, 16:50
Zo zie je maar, iedereen gebruikt z'n gear op zijn manier. :ok:

Ik heb de RC Booster ook even getest (iets te kort misschien), maar vond het maar niks, niet mijn ding.

Hell's Engl
1 januari 2010, 11:50
Yup!! The 2x12 is still in tha house!

Bevalt uitermate goed! Gaat iedere repetitie en kleine gigs mee...
Maar als 't kan neem ik de 4x12 (ook) mee...

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/Gearjuli2009.jpg
(m'n strat is ondertussen v.v. 'n Suhr SSH+ humbucker)

Overigens gebruik ik de RC om m'n sound wat dikker/voller te maken en gebruik ik de SD9 eigenlijk niet als distortion, maar als booster (distortion en tone bijna dicht en level vol open..)

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/Pedalboardjuli2009.jpg
(de Arion wissel ik soms af met Ibanez Airplane flanger...)

Gr. Joost

En natuurlijk iedereen; de allerbest wensen voor 't nieuwe jaar!!

JeroenSchaaf
1 januari 2010, 12:20
Mooie set man!

Dammm

Hoe groot is de hook footswitch? Zou je de maten voor me op kunnen nemen? Alvast bedankt :D

Henri H
1 januari 2010, 13:15
Ziet er inderdaad mooi uit H.E.
Die Bogner kasten zijn de ultieme kasten om bij de HOOK te hebben denk ik, hoewel mijn (oude) Marshall 1960B het ook erg goed doet, maar bovenal een stuk lichter is.
Ik vind de zwarte HOOK 4x12 er dan net iets beter uitzien i.c.m. met een zwarte HOOK Captain, maar ach, dit is ook best OK. :)

kidrock
2 januari 2010, 00:50
Ziet er inderdaad mooi uit H.E.
Die Bogner kasten zijn de ultieme kasten om bij de HOOK te hebben denk ik, hoewel mijn (oude) Marshall 1960B het ook erg goed doet, maar bovenal een stuk lichter is.
Ik vind de zwarte HOOK 4x12 er dan net iets beter uitzien i.c.m. met een zwarte HOOK Captain, maar ach, dit is ook best OK. :)

Volgens mij ben ik je bij Erik v. H. tegen gekomen toen je de eerste keer daar kwam om je Hook te laten modificeren. Ik had net mijn nieuwe R40 opgehaald en toen waren wij allebei met die pedaltjes bezig ;)

Jammer te horen dat ze het ploppen niet hebben kunnen oplossen voor je. Ik heb helaas ook wat issues. Volgens mij is dat hier al eerder genoemd, maar ik krijg ook een harde plop als ik em in standby zet en bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is op beide volume channels en dat kan soms net ff te hard zijn. Ik heb dat ook gemeld bij Erik, maar ik kreeg letterlijk te horen dat ik geen problemen moest zoeken die er niet zijn! Maar goed, na de nodige discussie zijn die punten toch bij Leendert terecht gekomen en ik kreeg toen van Erik via de mail te horen dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal en die volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop. Case-closed en daar moet ik het maar mee doen.

Voor de rest is het wel een te gekke versterker die heel dynamisch is en heel erg goed reageert op je aanslag. Vooral bij de clean channel. Ik merk nu wel nadat ik er een klein tijdje mee gespeeld hebt, dat ie een beetje teveel mid heeft en dat niet eruit krijg via de toonregeling. Ik dacht eerst dat het aan mijn gitaar lag, maar ook bij andere gitaren heeft ie dat. Na het voorgaande durf ik er eigenlijk niet mee terug, maar ik weet ook niet of daar wat aan te doen is.

Jammer van het ploppen, maar ik vond die Captain van jou ook te gek klinken. Het beukte behoorlijk, ook zonder pedalen ervoor :blast:
Misschien toch ook maar een keer een Captain ;)

Henri H
2 januari 2010, 10:36
kidrock, jij had toch zo'n groene Strat-kopie, gemaakt door een bekende gitaarbouwer, Engelse/Amerikaanse naam dacht ik? Zo ja, dan klopt het denk ik. :) Leuke gitaar was dat trouwens!
Ik was op zoek naar een vette metal-sound toen ik daar samen met jou was, vandaar dat het wel lekker beukte. :rockon: ;)
Ik gebruik ondertussen nog steeds m'n Maxon OD808 i.c.m. een recentelijk aangeschafte Marshall 1960B kast met G12-65 speakers. Dat klinkt helemaal te gek (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130720).

- "harde plop als ik em in standby zet"
- "bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is"

Dat eerste klinkt bekend, daar heeft LexvanDoef (forumlid) ook last van dacht ik?
Het tweede probleem is nieuw voor mij, maar dat lijkt me zeker geen ding van "problemen zoeken die er niet zijn".
Ik bedoel, op stand 1 moet er toch ook geluid uitkomen?
Aan de andere kant, ik heb in het verleden een Marshall JMP combo gehad, en die kon je ook erg lastig heel zacht afstellen, rond stand 1 was het of veel te zacht, of veel te hard (voor thuis dan he).

- "dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal"
- "volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop"

Beetje rare redenaties, je koopt toch een amp omdat ie zonder effecten in de loop al te gek klinkt, en dat ie geen rare bijgeluiden heeft.

Volgens mij, als je via de HOOK site een berichtje stuurt via het webformulier, dan komt dat rechtstreeks bij Leendert terecht.
Tot nu toe heb ik dat 3 keer gedaan, en de 1e twee keer kreeg ik antwoord van Leendert zelf.
De 3e x heb ik hem verteld dat ik het hierbij laat, tenzij hij een definitieve oplossing heeft voor "het plop-probleem", want dat probleem er dus wel degelijk, ook bij de R40 blijkbaar.
Ik heb ook geen zin en tijd om elke zaterdag weer opnieuw 200 km. te moeten rijden, en maar afwachten of het geholpen heeft.

kidrock
2 januari 2010, 13:39
kidrock, jij had toch zo'n groene Strat-kopie, gemaakt door een bekende gitaarbouwer, Engelse/Amerikaanse naam dacht ik? Zo ja, dan klopt het denk ik. :) Leuke gitaar was dat trouwens!
Ik was op zoek naar een vette metal-sound toen ik daar samen met jou was, vandaar dat het wel lekker beukte. :rockon: ;)
Ik gebruik ondertussen nog steeds m'n Maxon OD808 i.c.m. een recentelijk aangeschafte Marshall 1960B kast met G12-65 speakers. Dat klinkt helemaal te gek (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130720).

- "harde plop als ik em in standby zet"
- "bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is"

Dat eerste klinkt bekend, daar heeft LexvanDoef (forumlid) ook last van dacht ik?
Het tweede probleem is nieuw voor mij, maar dat lijkt me zeker geen ding van "problemen zoeken die er niet zijn".
Ik bedoel, op stand 1 moet er toch ook geluid uitkomen?
Aan de andere kant, ik heb in het verleden een Marshall JMP combo gehad, en die kon je ook erg lastig heel zacht afstellen, rond stand 1 was het of veel te zacht, of veel te hard (voor thuis dan he).

- "dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal"
- "volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop"

Beetje rare redenaties, je koopt toch een amp omdat ie zonder effecten in de loop al te gek klinkt, en dat ie geen rare bijgeluiden heeft.

Volgens mij, als je via de HOOK site een berichtje stuurt via het webformulier, dan komt dat rechtstreeks bij Leendert terecht.
Tot nu toe heb ik dat 3 keer gedaan, en de 1e twee keer kreeg ik antwoord van Leendert zelf.
De 3e x heb ik hem verteld dat ik het hierbij laat, tenzij hij een definitieve oplossing heeft voor "het plop-probleem", want dat probleem er dus wel degelijk, ook bij de R40 blijkbaar.
Ik heb ook geen zin en tijd om elke zaterdag weer opnieuw 200 km. te moeten rijden, en maar afwachten of het geholpen heeft.

Dat van die Strat kopie, klopt bijna helemaal. Ik had inderdaad een (blackie ala Clapton) Bill Nash mee genomen. Jij een Les Paul als ik het mij nog goed herinner ;)

Bedankt voor de tip om het via de Hook site te regelen! Tot nu toe is alles (helaas) via Erik gegaan. Maar goed, als ook Leendert zegt dat er niks aan te doen valt dan vrees ik dat ik daar mee moet leven. Ik moet gewoon zorgen dat ik de versterker tijdens een optreden niet op standby zet, want daar wordt de geluidsman niet blij van, zeg maar :mad:
Voor die volume kwestie heb ik nu een G-force in de loop zitten om em een beetje te temperen, maar ik heb wel een beetje het idee dat ik em daardoor een beetje afknijp. Hij klinkt gewoon lekkerder als ie een beetje open gedraaid wordt, maar ja, daar zijn de andere bandleden niet altijd zo blij mee.

Met dat teveel aan mid, tja... das een heel andere kwestie en ik weet niet of dat zo 1,2,3 verholpen kan worden.

Lexvandoef
2 januari 2010, 13:47
Ik heb inderdaad ook een plop als ik de amp op standby zet. Heb er al eens naar laten kijken door een andere tech, maar die kwam tot de conclusie dat er, zonder ingrijpende verbouwingen, niet zo veel te doen is. Jammer!

Overigens klinkt je amp altijd lekkerder als hij niet helemaal stil hoeft he ;), maar ja, dat gaat niet altijd.

Henri H
2 januari 2010, 14:26
Lex, vreemd is dat dan toch, mijn Captain heeft geen last van de "standby-plop".
Zouden er dan zoveel technische verschillen tussen de Captain van jou en de mijne zitten?
Voor zover ik weet, is de mijne één v.d. eerste (dé eerste?) met EL34 buizen.

kidrock, als je amp teveel mid heeft, dan had je dat eigenlijk bij het testen ervan al moeten opvallen, en doen besluiten om hem daarom niet te kopen.
Ik kan me voorstellen dat "ze" daar nu niks mee kunnen.

kidrock
2 januari 2010, 14:30
Ik heb inderdaad ook een plop als ik de amp op standby zet. Heb er al eens naar laten kijken door een andere tech, maar die kwam tot de conclusie dat er, zonder ingrijpende verbouwingen, niet zo veel te doen is. Jammer!

Overigens klinkt je amp altijd lekkerder als hij niet helemaal stil hoeft he ;), maar ja, dat gaat niet altijd.

Wat je ook es een keer moet proberen, is als je een tijdje gespeeld hebt, je zet je versterker uit en je trekt dan de stekker uit de stopcontact, raak dan met je vingers de metalen stekker pooltjes ff aan. Heb ik ook es een keer gedaan. Als je zo'n kapsel nog niet had :blast: dan krijg je die nu wel! :crazyhappy:

kidrock
2 januari 2010, 14:40
Lex, vreemd is dat dan toch, mijn Captain heeft geen last van de "standby-plop".
Zouden er dan zoveel technische verschillen tussen de Captain van jou en de mijne zitten?
Voor zover ik weet, is de mijne één v.d. eerste (dé eerste?) met EL34 buizen.

kidrock, als je amp teveel mid heeft, dan had je dat eigenlijk bij het testen ervan al moeten opvallen, en doen besluiten om hem daarom niet te kopen.
Ik kan me voorstellen dat "ze" daar nu niks mee kunnen.

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik mijn top bij Erik ophaalde ik er maar kort op heb kunnen spelen, want je weet zelf nog hoe druk het daar boven was. Voordat ik hem besteld had bij Erik, had ik alleen nog maar die combo gehoord die daar stond, dus dat geeft ook geen eerlijk beeld van hoe het zou gaan klinken. Overigens vond ik die combo wel te gek klinken.

Lexvandoef
2 januari 2010, 14:46
Als je die combo wel te gek vindt klinken moet je misschien eens een andere speaker/kast proberen?

@Huisjes, ik heb zelf ook een van de eerste met EL34's, komt uit eind 2007. Ach ik weet het niet, het ding klinkt in elk geval als een klokje!

kidrock
2 januari 2010, 15:08
Als je die combo wel te gek vindt klinken moet je misschien eens een andere speaker/kast proberen?

@Huisjes, ik heb zelf ook een van de eerste met EL34's, komt uit eind 2007. Ach ik weet het niet, het ding klinkt in elk geval als een klokje!

Een versterker stand-alone uitproberen zegt ook niet altijd wat. Je merkt pas goed hoe een versterker reageert als je em een tijdje in band verband erop gespeeld hebt.

Tja... ik zou een andere speakerkast kunnen proberen. Hij staat nu boven een 2x12 met Greenbacks. Suggesties?

the sure thing
2 januari 2010, 17:02
Een versterker stand-alone uitproberen zegt ook niet altijd wat. Je merkt pas goed hoe een versterker reageert als je em een tijdje in band verband erop gespeeld hebt.

Tja... ik zou een andere speakerkast kunnen proberen. Hij staat nu boven een 2x12 met Greenbacks. Suggesties? Een 100W amp met een 2x25W speakerconfiguratie lijkt mij zowiezo geen goed idee.

Daarnaast hebben greenbacks best wel veel mid. Ik zou een 2x12 V30 voorstellen. Het is wel even wennen, maar in een band snijdt het door de mix heen!

Lexvandoef
2 januari 2010, 17:25
hij heeft een R40 topje.

kidrock
2 januari 2010, 17:33
hij heeft een R40 topje.

Ach ja... een foutje is menselijk ;) Ik zal es gaan rondneuzen naar een 2x12 met V30's. Ben benieuwd naar het verschil.

alfred
2 januari 2010, 17:45
Heb afgelopen week de nieuwe Captain 34 gehoord bij HAAR, gedemonstreerd door degene die regelmatig filmpjes maakt voor v.d.Haar, Woody.
Klonk echt super, Woody kan ook wel spelen zeg !

De top ziet er ook erg mooi uit samen met die nieuwe speakerkast !!
Erik heeft mij verschillende speakerkasten laten horen. (Dan merk je pas hoeveel mogelijkheden er zijn, zat echt veel verschil in)

Hier staat inmiddels een foto: http://www.guitarking.nl/index.php?homepage_nl

Riky
2 januari 2010, 18:59
kan het me niet voorstellen maar het lijkt alsof het speaker doek er behoordlijk brak op zit.

Zal wel door foto komen.

Hoe klonk hij btw? Erg anders?

tillens
2 januari 2010, 19:09
Ik heb die Captain II getest samen met mede lid Marc O. Hele toffe amp, alleen bakken gain die ik persoonlijk niet zou gebruiken en veel feedback. Getest met een strat van Haar, erg toffe gitaar. Erik is een zeer toffe peer in real life, mail gewijs zou het wellicht vriendelijker kunnen maar als je 150 mailtjes per dag krijgt of iets niet goedkoper kan en dit kost het in Duitsland zou ik ook gek worden.
Enfin terug naar de amp; gewoon kwaliteit. Mooi bellerig clean, vet en punchy tegelijk, en ook lekker bijtend.. De gain kanalen klinken ook echt stevig, en numero 3 is echt onwijs. Persoonlijk zou ik de amp niet kopen, en gaan voor een Matchless Avenger of Independence. Die amps hebben voor mij net wat meer eigen karakter!

Lexvandoef
2 januari 2010, 19:39
Vind de looks van de Captain II super vet! Ben benieuwd wat er allemaal anders aan is tov de oude.

the sure thing
2 januari 2010, 20:31
hij heeft een R40 topje. Oh, in dat geval: ik heb de R40 combo.

Een V30 snijdt door de mix heen als een warm mes door roomboter. Zonder band echter klinkt het wel een beetje "hard". Ik heb in de R40 combo een tijdje een G12-65 gehad, dit klonk clean echt fenomenaal: qua vervorming weer wat minder. En in een bandsituatie prikte de G12-65 weer minder door het geheel.

Toen de V30 teruggezet. Qua vervorming weer een prachtige lead tone: maar clean dus weer minder.

Na weer weken in het repetitiehok ga ik denk ok toch weer de G12-65 erin zetten. 70% van wat ik speel is clean en ik denk dat ik met (andere) scheurpedalen toch maar ga kijken of ik m wat meer "snijdend" kan maken.

Dude
2 januari 2010, 20:46
Ik heb dat ook gemeld bij Erik, maar ik kreeg letterlijk te horen dat ik geen problemen moest zoeken die er niet zijn! Maar goed, na de nodige discussie zijn die punten toch bij Leendert terecht gekomen en ik kreeg toen van Erik via de mail te horen dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal en die volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop. Case-closed en daar moet ik het maar mee doen.

wat een ontzettende lullige manier van je probleem behandelen zeg... zou niet moeten mogen als je zoveel geld komt brengen bij die zaak.

ik lees vaak de problemen rondom hook versterkers, en heb af en toe een beetje het idee dat de eigenaren ze maar op de koop toe nemen juist omdat ze misschien zoveel geld hebben moeten neertellen voor dat ding.

als je een auto koopt, die pas goed loopt boven de 30 kilometer per uur blijf je toch ook net zolang zeiken tot ze het gefixt hebben ? sterker nog... een beetje garage zal zorgen dat die auto weer goed rijdt.

ik snap die vd haar niet, en leendert zelf dan ook niet helemaal als zijn producten blijkbaar allemaal van die net niet probleempjes vertonen ....

the sure thing
2 januari 2010, 21:03
wat een ontzettende lullige manier van je probleem behandelen zeg... zou niet moeten mogen als je zoveel geld komt brengen bij die zaak.

ik lees vaak de problemen rondom hook versterkers, en heb af en toe een beetje het idee dat de eigenaren ze maar op de koop toe nemen juist omdat ze misschien zoveel geld hebben moeten neertellen voor dat ding.

als je een auto koopt, die pas goed loopt boven de 30 kilometer per uur blijf je toch ook net zolang zeiken tot ze het gefixt hebben ? sterker nog... een beetje garage zal zorgen dat die auto weer goed rijdt.

ik snap die vd haar niet, en leendert zelf dan ook niet helemaal als zijn producten blijkbaar allemaal van die net niet probleempjes vertonen ....Je hebt zeker een punt en ook weer niet.

Erik is via de mail errug kort door de bocht. Dat zou je als "bot" kunnen opvatten. Door de telefoon lijkt het soms ook een beetje zo. Persoonlijk (als je daar bent) is het een prima gozer waar je uitstekend mee kan praten. Als je problemen hebt en je gaat gewoon naar hem toe kom je er IMHO altijd uit. De levering van mijn R40 ging ook niet vlekkeloos, maar we zijn er prima uitgekomen zonder een onvertogen woord. Leendert heeft mij ook een keer teruggebeld over een specifiek probleem wat nu opgelost is.

Je hebt gelijk dat de "service" over het algemeen beter kan, maar ik weet ook zeker dat er echt zeikerds tussen zijn klanten zitten. Ik heb ze wel eens gezien daar....

Dit alles staat wel los van het feit dat HOOK versterkers niet de meest betrouwbare zijn als het gaat om kinderziektes. De reden dat de meeste (en dus ik ook) de HOOK amps toch houden, is dat de TONE die eruit komt, IMHO een van de beste is die ik ooit heb gehoord. IK persoonlijk neem daar een paar ritjes naar IJsselstein voor op de koop toe.

Dude
2 januari 2010, 21:14
snap wel dat als je verliefd ben op je geluid, je bepaalde zaken op de koop toe zou kunnen nemen (ik maak op dit moment in mn hoofd allemaal rare linken naar vrouwen en relaties haha), maar echt netjes vind ik het niet voor de bedragen die je ervoor moet betalen, dan moeten ze gewoon zorgen dat het 100% af is....

je krijgt er toch een naam van denk ik maar

Henri H
2 januari 2010, 21:24
De eerste keer dat ik daar was, toen kidrock er ook was, heb ik mijn Captain vergeleken met een Captain "II". Ik hoorde geen verschil, misschien een kleine nuance, maar ik vond het nihil. We hebben alleen lead 1 met elkaar vergeleken dacht ik.

Sommige HOOK amps hebben inderdaad last van kinderziektes die er moeilijk of niet uit te krijgen zijn, het zij zo. Wel jammer, en Dude heeft op zich best gelijk; als je je er aan stoort moet je het ding verkopen en op zoek gaan naar iets anders.
Dan kom je wel bij het volgende probleem: een alternatief voor de HOOK? Ik zou het niet weten, misschien een Mesa Boogie Stiletto, maar die klinkt toch wel iets anders en heeft een andere feel, maar het is een alternatief vind ik.

Ik zou qua speakers ook 's kijken naar een een mix tussen een G12-65 en V30.
Ik denk dat ik dat ook 's ga proberen.
Greenbacks gaan niet goed met een HOOK heb ik de indruk.
G12H-30's dan wel weer (i.c.m. V30).

kidrock
2 januari 2010, 21:46
Je hebt zeker een punt en ook weer niet.

Erik is via de mail errug kort door de bocht. Dat zou je als "bot" kunnen opvatten. Door de telefoon lijkt het soms ook een beetje zo. Persoonlijk (als je daar bent) is het een prima gozer waar je uitstekend mee kan praten. Als je problemen hebt en je gaat gewoon naar hem toe kom je er IMHO altijd uit. De levering van mijn R40 ging ook niet vlekkeloos, maar we zijn er prima uitgekomen zonder een onvertogen woord. Leendert heeft mij ook een keer teruggebeld over een specifiek probleem wat nu opgelost is.

Je hebt gelijk dat de "service" over het algemeen beter kan, maar ik weet ook zeker dat er echt zeikerds tussen zijn klanten zitten. Ik heb ze wel eens gezien daar....

Dit alles staat wel los van het feit dat HOOK versterkers niet de meest betrouwbare zijn als het gaat om kinderziektes. De reden dat de meeste (en dus ik ook) de HOOK amps toch houden, is dat de TONE die eruit komt, IMHO een van de beste is die ik ooit heb gehoord. IK persoonlijk neem daar een paar ritjes naar IJsselstein voor op de koop toe.

Om toch nog te reageren zodat er geen misverstanden zijn hierover: Toen ik de eerste keer bij Erik kwam om de R40 combo uit te proberen die hij had staan, werd ik vriendelijk behandeld. Ik heb die middag een R40 top bij hem besteld en verder niks aan de hand. Ik werd ook netjes op de hoogte gehouden over het wel en wee van de bouw en tijdsduur via de mail, weliswaar korte berichten, maar verder no problemo. Ook tijdens het ophalen werd ik vriendelijk geholpen ondanks dat het erg druk was daar. Ik heb toen ongeveer een week later hem gebeld met die bevindingen en het eerste wat ie zei was: "Je moet geen problemen zoeken die er niet zijn"!. Ik werd er toen een beetje stil van, want zo'n reactie verwacht je op zo'n moment niet. Daarna zie die nog "ik had je toch gezegd dat die versterkers ploppen, dat hoort zo, niks aan de hand"! Ik kan me niet meer herinneren of ie dat nou wel of niet heeft gezegd, want het was nogal druk daar, dus het had heel goed kunnen zijn dat het mij ontgaan was. Die "plop" was mij toen ook niet opgevallen, dus dat snap ik ook niet helemaal. Maar goed, na de nodige discussie zou hij de problemen overleggen met Leendert en helaas valt er verder niks aan te doen, behalve dan een quick fix door een fx unit te gebruiken om het volume in toom te houden. End of story.

cosmos
2 januari 2010, 21:53
Het grootste probleem voor Erik is volgens mij niet zozeer die mensen die met een specifiek probleem of vraag bij hem komen. Hij is eigenlijk tegen wil en dank winkel geworden ipv importeur te blijven, wat ervoor zorgt dat je ook mensen krijgt die je 10 duurste amps willen uitproberen zonder wat te kopen. En zonder dat van plan te zijn ook op het moment dat ze binnen komen. Als je dan aan de andere kant mensen achter je aan hebt die zitten te wachten op hun gitaar, dan zou ik ook enigszins bot worden.. ;)

kidrock
2 januari 2010, 21:58
De eerste keer dat ik daar was, toen kidrock er ook was, heb ik mijn Captain vergeleken met een Captain "II". Ik hoorde geen verschil, misschien een kleine nuance, maar ik vond het nihil. We hebben alleen lead 1 met elkaar vergeleken dacht ik.

Sommige HOOK amps hebben inderdaad last van kinderziektes die er moeilijk of niet uit te krijgen zijn, het zij zo. Wel jammer, en Dude heeft op zich best gelijk; als je je er aan stoort moet je het ding verkopen en op zoek gaan naar iets anders.
Dan kom je wel bij het volgende probleem: een alternatief voor de HOOK? Ik zou het niet weten, misschien een Mesa Boogie Stiletto, maar die klinkt toch wel iets anders en heeft een andere feel, maar het is een alternatief vind ik.

Ik zou qua speakers ook 's kijken naar een een mix tussen een G12-65 en V30.
Ik denk dat ik dat ook 's ga proberen.
Greenbacks gaan niet goed met een HOOK heb ik de indruk.
G12H-30's dan wel weer (i.c.m. V30).

Ik las dat jij ook een Stiletto had. Heb je een PM gestuurd erover. Weet wel van hun bestaan af, maar ben verder nooit 1 tegen gekomen, alleen de gebruikelijke Rectifiers enz.

Ik zit helaas zelf een beetje krap bij kas, maar andere speakers zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn als blijkt dat Greenbacks niet echt vriendjes zijn met Hooks.

kidrock
2 januari 2010, 22:10
Het grootste probleem voor Erik is volgens mij niet zozeer die mensen die met een specifiek probleem of vraag bij hem komen. Hij is eigenlijk tegen wil en dank winkel geworden ipv importeur te blijven, wat ervoor zorgt dat je ook mensen krijgt die je 10 duurste amps willen uitproberen zonder wat te kopen. En zonder dat van plan te zijn ook op het moment dat ze binnen komen. Als je dan aan de andere kant mensen achter je aan hebt die zitten te wachten op hun gitaar, dan zou ik ook enigszins bot worden.. ;)

Ik geloof ook niet dat Erik een kwaaie peer is en ik geloof best dat ie een beetje overwerkt is, maar op zulke reacties zit ik ook niet op te wachten. Oplossing.... meer personeel aannemen misschien?

Henri H
2 januari 2010, 22:14
Heb PM teruggestuurd.

Ik heb de indruk dat Greenbacks niet de ideale speakers zijn voor mijn HOOK, en Leendert heeft dat min of meer bevestigd. Hij zoiets van: "Daar zijn ze inderdaad niet voor gemaakt" of woorden van die strekking.
V30, G12-65 en H30 zijn volgens mij de beste speakers voor mijn HOOK.
Ik vond de HOOK zelfs redelijk goed op een 1936 cab met G12T-75's klinken, beter dan met Greenbacks.
Hoe jouw R40 erop reageert zul je zelf uit moeten vogelen, leuk maar tijdrovend werk. ;)

shredneck
2 januari 2010, 22:17
In de tijd dat ik bij Erik werkte zijn er veel HOOKS over de toonbank gegaan, allemaal tevreden klanten en sommigen (zoals Hell's Engl bijvoorbeeld) zijn teruggeweest om kosteloos updates te laten uitvoeren. Hooks zijn fantastische handgebouwde versterkers met een uitgesproken klank maar in de juiste handen een zeer dynamisch stuk gereedschap.

Dat er regelmatig mensen over de vloer kwamen om de hele dag dure amps te testen en daar dan een afzeikreview op internet zetten, dat er klanten gitaren laten bouwen en zich zo vaak bedenken en eigenlijk niet zo goed weten wat ze willen, dat je veel mensen over de vloer hebt die alleen maar komen testen en dat soort zaken...daar zal ik verder maar niet over beginnen. Iedereen wordt vriendelijk behandeld en krijgt een persoonlijke benadering, iemand daar wel eens koffie gehad? Erik kent zijn koffie.

Ik denk dat, als je echt niet tevreden bent met je HOOK omdat er bijvoorbeeld een schakelplop inzit, je nog eens contact met de bouwer moet zoeken. Leendert of wellicht Jacky (ook van dit forum) kan je er mee verder helpen.

enne....

Niet zeiken, speeleuh!

shredneck
2 januari 2010, 22:21
Heb PM teruggestuurd.

Ik heb de indruk dat Greenbacks niet de ideale speakers zijn voor mijn HOOK, en Leendert heeft dat min of meer bevestigd. Hij zoiets van: "Daar zijn ze inderdaad niet voor gemaakt" of woorden van die strekking.
V30, G12-65 en H30 zijn volgens mij de beste speakers voor mijn HOOK.
Ik vond de HOOK zelfs redelijk goed op een 1936 cab met G12T-75's klinken, beter dan met Greenbacks.
Hoe jouw R40 erop reageert zul je zelf uit moeten vogelen, leuk maar tijdrovend werk. ;)

In Rob Winter's cabs heb ik destijds 2x Celestion Gold en 2x G12H30 gemonteerd, dat was denk ik de idelae setup voor de Captain.

Henri H
2 januari 2010, 22:40
......
Ik denk dat, als je echt niet tevreden bent met je HOOK omdat er bijvoorbeeld een schakelplop inzit, je nog eens contact met de bouwer moet zoeken. Leendert of wellicht Jacky (ook van dit forum) kan je er mee verder helpen.Ik ben er al 2 keer geweest, één keer bij Erik (de 1e keer) en de 2e x heeft Leendert er naar gekeken.
De 2e keer leek het probleem daar ter plekke volledig opgelost, maar thuis was het er gewoon weer. :???:
Zou het zin hebben om er nog 's mee terug te gaan?
Ik voel me ook enigszins bezwaard omdat ik de Captain 2e hands gekocht heb.


enne....

Niet zeiken, speeleuh!:rockon:


In Rob Winter's cabs heb ik destijds 2x Celestion Gold en 2x G12H30 gemonteerd, dat was denk ik de idelae setup voor de Captain.De allereerste keer dat ik de Captain testte was bij Dijkman in (destijds) Rijssen.
Toen zat er ook die combi in, klonk inderdaad erg goed, en ik was vanaf die tijd dus al verkocht.
Je hebt dan echter een 60W cab onder een 100/120W amp.
Dat gaat prima, totdat je hem een uurtje op een groot podium opentrekt....

Edit: stom! is natuurlijk 4 x 30 = 120 Watt :chicken:

kidrock
2 januari 2010, 22:41
In Rob Winter's cabs heb ik destijds 2x Celestion Gold en 2x G12H30 gemonteerd, dat was denk ik de idelae setup voor de Captain.

Bedankt voor de tip! Ik zal die type speakers in de gaten houden en uitproberen met mijn Hook.

the sure thing
2 januari 2010, 23:10
Bedankt voor de tip! Ik zal die type speakers in de gaten houden en uitproberen met mijn Hook.Celestion Gold zaten ook eerst in de R20 modellen, zijn daarna vervangen door de V30. Is hier een reden voor geweest?

guitarguru
2 januari 2010, 23:20
Celestion Gold zaten ook eerst in de R20 modellen, zijn daarna vervangen door de V30. Is hier een reden voor geweest?

Ik vermoed vanwege dat klanten hem te schel vonden klinken. Die ervaring had ik ook met de Gold.
Niet dat ik de V30 zoveel beter vind overigens.....

shredneck
3 januari 2010, 00:57
stom! is natuurlijk 4 x 30 = 120 Watt :chicken:

De Celestion Gold is 50 watt. Dat is een enigzins scherper klinkende speaker maar in een B(ottom) cabinet werkt dat perfect. In een A(ngled) cabinet klinkt dat weer anders, maar dat hebben we niet geprobeerd.
De combinatie klonk rauw, dik, strak en enigzins "rijk" ...tja, hoe omschrijf je dat?

Waarom de Golds niet meer in de combo gemonteerd worden weet ik niet, ik vond het zelf wel een mooie combi, maar eigenlijk is speakerkeuze smaakafhankelijk.

Speakerkeuze zou een standaardoptie moeten zijn bij alle versterkers. :-)

shredneck
3 januari 2010, 01:06
Ik vermoed vanwege dat klanten hem te schel vonden klinken. Die ervaring had ik ook met de Gold.
Niet dat ik de V30 zoveel beter vind overigens.....

Ik vind zelf de g12h30's in combinatie met 25 watt greenbacks wel wat hebben, zeker met een jtm45 of een flinke SLP.

V30's, wel een paar keer gehad maar ik vind ze eigenlijk alleen echt geschikt voor de hardere muziekstijlen en dat soort muziek speel ik nog nauwelijks.

Henri H
3 januari 2010, 01:24
Even ter verduidelijking: H30 speakers zijn 30 Watt, en bij het optellen van vermogens moet je uitgaan van de speaker met het minste vermogen, vandaar mijn rekensom van 4x30.

JeroenSchaaf
3 januari 2010, 09:05
Celestion Gold zaten ook eerst in de R20 modellen, zijn daarna vervangen door de V30. Is hier een reden voor geweest?

Erik vertelde mij dat de ze geen celestion gold meer instoppen omdat je die echt moet inspelen om een goed geluid te krijgen. Veel klanten hadden dat geduld niet en daarom zijn ze overgestapt op v30 ( die natuurlijk ook ingespeeld moeten worden :D )

Owhh kwijl een HOOK :)

Btw hebben jullie die nieuwe Hook Captain 34/2 gezien? Op de homepage van Guitar King

http://www.guitarking.nl/

Riky
3 januari 2010, 22:41
.......

Btw hebben jullie die nieuwe Hook Captain 34/2 gezien? Op de homepage van Guitar King

http://www.guitarking.nl/


Heb afgelopen week de nieuwe Captain 34 gehoord bij HAAR, gedemonstreerd door degene die regelmatig filmpjes maakt voor v.d.Haar, Woody.
Klonk echt super, Woody kan ook wel spelen zeg !

De top ziet er ook erg mooi uit samen met die nieuwe speakerkast !!
Erik heeft mij verschillende speakerkasten laten horen. (Dan merk je pas hoeveel mogelijkheden er zijn, zat echt veel verschil in)

Hier staat inmiddels een foto: http://www.guitarking.nl/index.php?homepage_nl

ja gezien;)

JeroenSchaaf
3 januari 2010, 23:41
Haha even overheen gelezen!

Heeft die nou de zelfde prijs als de oude captain?

Henri H
3 januari 2010, 23:47
Haha even overheen gelezen!

Heeft die nou de zelfde prijs als de oude captain?Yep (http://www.guitarking.nl/index.php?Captain-34) :) :speed:

JeroenSchaaf
4 januari 2010, 09:15
Yay! hij stond toen ik keek nog niet op de site met prijs !:cheerup:

marc_o
4 januari 2010, 11:36
Vreemd, toen ik laatst bij Haar was, werd ons verteld dat de nieuwe HOOK rond de 2275 zou gaan kosten...kennelijk niet dus.

jonesd
4 januari 2010, 12:00
De foto naast de prijs is toch nog het vorige model en niet de II?

marc_o
4 januari 2010, 12:32
De foto naast de prijs is toch nog het vorige model en niet de II?


Zo te zien aan de nieuwe kleurstelling, is dat de nieuwe top.

tillens
4 januari 2010, 12:39
Die foto laat toch de tuxedo uitvoering zien? dat zou de nieuwe zijn, voor een prijs die lager zou liggen dan de eerste. wellicht heb ik het dan niet goed begrepen destijds, en dat er wellicht een captain 3 zou komen?

alfred
4 januari 2010, 12:55
Ik heb begrepen dat de nieuwe Captain II een streep onder de knoppen heeft en naast de Input drie schakelaars.

the sure thing
4 januari 2010, 13:23
Die foto laat toch de tuxedo uitvoering zien? dat zou de nieuwe zijn, voor een prijs die lager zou liggen dan de eerste. wellicht heb ik het dan niet goed begrepen destijds, en dat er wellicht een captain 3 zou komen?Ik heb ook gehoord dat ie goedkoper zou worden!

Henri H
20 augustus 2010, 01:15
Congrats! Als je eenmaal live met dat ding gespeeld hebt ga je hem nog meer waarderen ;)

Als heavy sound gebruik ik trouwens het 3e kanaal met boost aan, heavy genoeg voor mij ;).Even een update, mag toch wel hoop ik? :makeup:

Omdat we met onze band meestal in kroegjes staan kies ik in die gevallen voor mijn Stiletto, omdat die beter te temperen is en ook beter klinkt op laag volume.
Gisteren hadden we echter een optreden op het Kerkplein van Ommen (Ommer Bissingh), en dus heb ik de HOOK nu pas voor het eerst tijdens een optreden gebruikt.
Ik kon hem redelijk open zetten daar, maar het podium was niet al te groot, dus de master-volumes stonden ergens tussen de 2 en 3.
Dat gaat echter al behoorlijk hard!
Ik moet wel zeggen, ik ben nog steeds beduusd van de sound en de power van de Captain, echt heel erg gaaf!

Zoals ik hem gisteren gebruikte:

Clean met boost en bright aan; geeft een lekkere dikke en heldere clean.
Lead 1 voor crunchy sounds; i.c.m. mijn recentelijk aangeschafte GoudieFX 808+ voor een wat strakkere en bijtende sound. Als ik de gain van de 808+ wat opschroef een perfecte Metallica sound.
Voor solo's gebruik ik toch vaak Lead 2, omdat die lekker dik en smeuïg klinkt, evt. met de 808+.

Tegenwoordig gebruik ik een pedalboard met losse pedalen, en de footswitch v.d. Mesa Stiletto om de kanalen v.d. HOOK te schakelen.
Ik heb er nog een aparte footswitch bijgemaakt voor het schakelen v.d. FX-loop die ik gebruik voor solo-volume.
Het is af en toe wel wat kunst en vliegwerk w.b. het schakelen van alle pedalen, maar het bevalt me eigenlijk wel goed, het went redelijk snel.

Wat het ploppen betreft, ik heb er zelf niets van gemerkt, en heb er ook niemand over horen klagen, misschien dat het op hogere volumes minder ernstig en/of hoorbaar is?

Of ik de HOOK ga houden weet ik nog steeds niet, hij klinkt gewoon TE goed om "zomaar" weer te verkopen, maar hij komt het beste tot z'n recht op hoog volume, wat voor de meeste/alle buizenamps geldt.
De tijd zal het uitwijzen....

kidrock
20 augustus 2010, 04:32
Even een update, mag toch wel hoop ik? :makeup:

Omdat we met onze band meestal in kroegjes staan kies ik in die gevallen voor mijn Stiletto, omdat die beter te temperen is en ook beter klinkt op laag volume.
Gisteren hadden we echter een optreden op het Kerkplein van Ommen (Ommer Bissingh), en dus heb ik de HOOK nu pas voor het eerst tijdens een optreden gebruikt.
Ik kon hem redelijk open zetten daar, maar het podium was niet al te groot, dus de master-volumes stonden ergens tussen de 2 en 3.
Dat gaat echter al behoorlijk hard!
Ik moet wel zeggen, ik ben nog steeds beduusd van de sound en de power van de Captain, echt heel erg gaaf!

Zoals ik hem gisteren gebruikte:

Clean met boost en bright aan; geeft een lekkere dikke en heldere clean.
Lead 1 voor crunchy sounds; i.c.m. mijn recentelijk aangeschafte GoudieFX 808+ voor een wat strakkere en bijtende sound. Als ik de gain van de 808+ wat opschroef een perfecte Metallica sound.
Voor solo's gebruik ik toch vaak Lead 2, omdat die lekker dik en smeuïg klinkt, evt. met de 808+.

Tegenwoordig gebruik ik een pedalboard met losse pedalen, en de footswitch v.d. Mesa Stiletto om de kanalen v.d. HOOK te schakelen.
Ik heb er nog een aparte footswitch bijgemaakt voor het schakelen v.d. FX-loop die ik gebruik voor solo-volume.
Het is af en toe wel wat kunst en vliegwerk w.b. het schakelen van alle pedalen, maar het bevalt me eigenlijk wel goed, het went redelijk snel.

Wat het ploppen betreft, ik heb er zelf niets van gemerkt, en heb er ook niemand over horen klagen, misschien dat het op hogere volumes minder ernstig en/of hoorbaar is?

Of ik de HOOK ga houden weet ik nog steeds niet, hij klinkt gewoon TE goed om "zomaar" weer te verkopen, maar hij komt het beste tot z'n recht op hoog volume, wat voor de meeste/alle buizenamps geldt.
De tijd zal het uitwijzen....

Ik heb je HOOK loopbaan niet zo heel goed gevolgd, maar ik dacht die is ondertussen wel op MP beland gezien je aanhoudende plop problemen. Leuk voor je dat ie nog goed van dienst is geweest.

Ik had zelf ook wel een zwak voor zo'n captain. Vooral die heerlijke rock sound met de 34, maar 100W is ook voor mij echt overkill. 50W is wel tops, aangezien wij ook voornamelijk kroegen spelen. Maar bij zo'n openlucht gebeuren is die extra vermogen wel zo prettig. In het begin v.d. zomer hadden wij ook zo'n outdoor gig en toen kwam ik wel een beetje tekort met de 30W amp die ik bij me had, maar goed, ik ben nu voorzichtig aan het rond kijken naar een 50 watter voor net dat beetje extra power. Ach, zo blijf je lekker bezig ;)

JeroenSchaaf
20 augustus 2010, 08:28
En ja hoor! daar is die weer Gas voor een Hook!:makeup:

Hell's Engl
20 augustus 2010, 09:20
Of ik de HOOK ga houden weet ik nog steeds niet, hij klinkt gewoon TE goed om "zomaar" weer te verkopen, maar hij komt het beste tot z'n recht op hoog volume, wat voor de meeste/alle buizenamps geldt.
De tijd zal het uitwijzen....

Misschien is 'n THD Hotplate 'n oplossing....?

Ik gebruik de loop van mijn HOOK als 'n soort Hotplate.

De volume van de HOOK staat bij mij rond 4 en gebruik de FX-return als mastervolume.
Werkt opzich goed.

De HOOK is inderdaad 'n hele goed amp, maar ik mis soms wat meer ballen... Daarom zal ie rond 't eind van 't jaar hoogstwaarschijnlijk toch de deur uit gaan..


Joost

Henri H
21 augustus 2010, 00:43
...maar 100W is ook voor mij echt overkill. 50W is wel tops, aangezien wij ook voornamelijk kroegen spelen. Maar bij zo'n openlucht gebeuren is die extra vermogen wel zo prettig....Mijn Stiletto is ook 100W, maar is prima te gebruiken in een klein kroegje.
Mijn Marshall JCM 800 2205 is 50W, maar gaat veel te hard voor in een kroeg.
Vermogen zegt dus niet alles.
De HOOK Captain is gewoon gemaakt om erg hard te gaan, Leendert gebruikt(e) ze zelf natuurlijk ook in zalen als Ahoy e.d., daar komen ze volledig tot hun recht.


En ja hoor! daar is die weer Gas voor een Hook!:makeup:Sorry. :makeup:


Misschien is 'n THD Hotplate 'n oplossing....?

Ik gebruik de loop van mijn HOOK als 'n soort Hotplate.

De volume van de HOOK staat bij mij rond 4 en gebruik de FX-return als mastervolume.
Werkt opzich goed.

De HOOK is inderdaad 'n hele goed amp, maar ik mis soms wat meer ballen... Daarom zal ie rond 't eind van 't jaar hoogstwaarschijnlijk toch de deur uit gaan..


JoostEen Hotplate is ook weer zoiets, kost een vermogen, en of het je geluid nu echt zoveel beter maakt?
Die tip van de FX-loop kan ik wel 's naar kijken, misschien kan ik die op een tegenovergestelde manier gebruiken; aan = zachter, uit = harder.

Wat betreft het missen van ballen kan ik je niet volgen, de Captain heeft giga-ballen naar mijn mening!

kidrock
21 augustus 2010, 02:26
Mijn Stiletto is ook 100W, maar is prima te gebruiken in een klein kroegje.
Mijn Marshall JCM 800 2205 is 50W, maar gaat veel te hard voor in een kroeg.
Vermogen zegt dus niet alles.
De HOOK Captain is gewoon gemaakt om erg hard te gaan, Leendert gebruikt(e) ze zelf natuurlijk ook in zalen als Ahoy e.d., daar komen ze volledig tot hun recht.

Ik heb zelf zo'n Stiletto nooit aan de tand gevoeld, maar is het niet zo dat je het vermogen ervan omlaag kunt schakelen? Een goed klinkende mastervolume doet uiteraard ook wonderen. Dat HOOK's gemaakt zijn om hard te gaan, dat klopt! Mijn R40 gaat ook vaak te hard en moet ik de boel temperen via mijn G-force.
Een JCM 800 heb ik vroeger ook gehad. Op laag volume is het prut (mijn bescheiden mening), maar wat klinkt ie Ooo, zo lekker gecranked :blast:

the sure thing
21 augustus 2010, 13:28
Heren,

Als 100W en 50W teveel is, mag ik jullie dan attenderen op de R40? 40W, nog steeds veel te hard voor in een kroeg, maar wel wat controleerbaarder. En overduidelijk het HOOK karakter. Ik heb m nu een klein jaartje en ben er super tevreden mee.

Henri H
21 augustus 2010, 14:33
Ik heb zelf zo'n Stiletto nooit aan de tand gevoeld, maar is het niet zo dat je het vermogen ervan omlaag kunt schakelen? ....Dat kan idd, naar 50W, maar qua volume scheelt dat heel weinig, en het geluid wordt er echt niet beter van. Eigenlijk is die feature gewoon vrij nutteloos.

Rick trodat
21 augustus 2010, 14:41
Ik vind de hook juist een amp die ook heel lekker op laag volume klinkt.

Henri H
21 augustus 2010, 16:35
Klopt, maar toch komt ie het best tot z'n recht op hoog volume naar mijn mening, maar nogmaals, dat geldt voor nagenoeg elke buizenamp.

cluseau
21 augustus 2010, 17:38
dat geldt voor nagenoeg elke buizenamp.

Daar ben ik het niet mee eens, er zijn zat buizenamps die op laag volume prima werken, vandaar het woordje "nagenoeg" zeker. Ik snap wel wat je bedoeld hoor, met name gitaarversterkers gaan pas vol klinken op hoog volume. Of je aanpassing daarvan mooi vindt is een persoonlijk verhaal maar het kan wel.

Frans.

Henri H
21 augustus 2010, 18:41
Wat ik bedoel te zeggen: noem mij 's één buizenamp die op laag volume beter klinkt dan op hoog volume.
Ik heb er eigenlijk nog nooit één gehoord waarbij dit het geval is.

De Hook, maar vooral de Stiletto, klinken op laag volume ook goed, maar toch klinken ze allebei duidelijk beter als je ze "cranked".

cluseau
21 augustus 2010, 19:37
Wat ik bedoel te zeggen: noem mij 's één buizenamp die op laag volume beter klinkt dan op hoog volume.

Waar ik op aanstuur is dat er meer in de wereld is dan gitaarversterkers. Wat gitaarversterkers betreft moet ik je dus wel een beetje gelijk geven. Wat ik bedoel is dat het niet perse aan het feit ligt dat er buizen in zitten maar meer aan het speciale gitaar design, en dat is dan weer aan te passen.

Frans.

Henri H
21 augustus 2010, 22:35
Ok, ik snap je geloof ik. :)

Wat het aanpassen van het gitaar design betreft niet helemaal, maar dat wordt waarschijnlijk een technisch verhaal?

Hell's Engl
21 augustus 2010, 23:54
Wat betreft het missen van ballen kan ik je niet volgen, de Captain heeft giga-ballen naar mijn mening!

http://www.youtube.com/watch?v=Ep6rNy8gHeQ Heeft naar mijn mening wat meer ballen.. en zal hoogstwaarschijnlijk midi programmeerbaar zijn en dus nog iets veelzijdiger dan de HOOK (niet dat ie niet veelzijdig is hoor....)

Joost

tillens
22 augustus 2010, 12:54
http://www.youtube.com/watch?v=Ep6rNy8gHeQ Heeft naar mijn mening wat meer ballen.. en zal hoogstwaarschijnlijk midi programmeerbaar zijn en dus nog iets veelzijdiger dan de HOOK (niet dat ie niet veelzijdig is hoor....)

Joost

Hm, ik vind die suhr bak, wat volgens mij de opvolger is de cae 100 best steriel eigenlijk klinken. En eigenlijk juist geen ballen hebben. Het klinkt best goed en zo maar ik zou dan eerder naar de hook grijpen. Die had toch meer een gumbo achtige sound, gewoon grommend vet clean, en drive mocht er zeker zijn.

Mr.Bluesbreaker
22 augustus 2010, 23:32
Die Pete Thorn's manier van spelen is denk ik belangrijker voor de ballen in je sound dan of je nou op een PT100 of een Captain speelt. Ok, de PT100 lijkt me een wat strakkere, modernere voicing hebben maar op de demo's van zijn andere amps blijft ie die enorme riffstrakheid hebben. Dik plectrum, goede techniek, genoeg mid...all you need.

Moet zeggen sinds ik de kanaalvolumes op mijn Captain 6L6 wat hoger heb staan (4) en de effectsloop nu iets heb getemperd icm. de geupgrade nieuwe condensatoren die Leendert erin heeft gezet ik wat meer "ballen" ervaar die je denk ik probeert te beschrijven. De moeite waard om eens te testen misschien.

Edit: hm....ik ben het in minder dan 3 minuten al niet meer met mezelf eens blijkbaar...:D

Hell's Engl
22 augustus 2010, 23:34
De PT100 is geen opvolger van... maar 'n variatie van.
't Is eigenlijk 'n OD100 maar dan met specificaties van Pete Thorn, net zoals Scott Henderson en Mike Landau hun "eigen" OD100 hebben.

De PT100 klinkt wat agressiever dan de HOOK... dat bedoel ik 'n beetje met "ballen".
Ga binnenkort de "oude" PT100 'ns aan de tand voelen en wellicht vergelijken met mijn HOOK.

http://www.youtube.com/watch?v=f95ce3mI7Kk

Joost

Henri H
22 augustus 2010, 23:54
....
De PT100 klinkt wat agressiever dan de HOOK... dat bedoel ik 'n beetje met "ballen".....OK, dan begrijpen we elkaar, "ballen" is ook een subjectief begrip natuurlijk.
Bij mij roept de term een soort van "wapperende-broekspijpen-idee" op, oftewel een dikke rocksound, en dat heeft de Captain wel degelijk naar mijn idee. :rockon:

Ik ben op dit moment echt niet meer geïnteresseerd in andere amps, misschien de EVH 5150 III ooit nog 's.....

Thiez
23 augustus 2010, 10:43
Die PT100 klinkt opzich wel lekker. Hook heb ik helaas nog nooit geprobeerd.
De EVH 5150 III is idd wel erg lekkere amp. Zeker het 2e kanaal dat scheurd als een malle.

Rick trodat
23 augustus 2010, 12:16
Ik ben er denk ik wel vrij zeker van dat de captain meer richting de blackface clean gaat op de clean channel dan de od100. Ook al klinkt ie clean zeker niet verkeerd!

De overdrive is veel strakker op de od100, meer plexi.

Ik vond de clean van de od100 vergelijkbaar met de xtc van bogner. Terwijl ik de clean van de hook een beetje vind lijken een combi van een deluxe reverb, ,od100, guytron. Maar goed dit is allemaal relatief.