PDA

View Full Version : Fender Blues deluxe reverb kapot



Nellyrocks
16 oktober 2009, 17:04
Hai

Van mijn blues deluxe is de reverb kapot. Hij doet het iig niet. Ik heb er de ballen verstand van maar wil wel kijken of ik het zelf kan fixen. Een beetje solderen eventueel lukt nog wel.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en waar ik het beste eerst naar kan kijken?

Alvast bedankt.

cluseau
16 oktober 2009, 18:19
Hai

Van mijn blues deluxe is de reverb kapot. Hij doet het iig niet. Ik heb er de ballen verstand van maar wil wel kijken of ik het zelf kan fixen. Een beetje solderen eventueel lukt nog wel.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en waar ik het beste eerst naar kan kijken?

Alvast bedankt.

Als je er de ballen verstand van hebt wens ik je veel suc6. Dit is waarschijnlijk niet eenvoudig hoor, iig niet een kwestie van een buisje wisselen of een beetje solderen. Je zal toch ook een beetje moeten meten. Om te beginnen kun je checken of de opamp wel voeding krijgt. Als dat zo is zou ik de instellingen gaan meten.
Ennehhhhh Let op de hoogspanning welke ook na uitschakelen nog dodelijk kan zijn.

Frans.

Eko
16 oktober 2009, 20:08
Als je goed kijkt zul je achterin een kuststof tasje zien liggen op de bodem. Daarin zit je metalen reverbtank met veren ( geen struisvogel). Als het goed is zit de amp met de tank verbonden via een kabeltje. Heel soms wil je in een gekke bui wel eens de stroomkabel er uit halen en daarmee ook de kabel van de reverb los halen. FF Checken dus.
Verder zit er bij de meeste amps van ome Fender een 12AT7 buis voor de reverb. De rest is geheid 12AX7. Even lezen op de buis en je weet welke het is. Als je van iemand een buis leent weet je direct of het dat probleem is.
Mocht dit allemaal niet helpen , blijf dan overal af en ga niet klooien in een amp zonder dat je verstand van hebt. Wegbrengen is dan het devies.

cluseau
16 oktober 2009, 20:19
Verder zit er bij de meeste amps van ome Fender een 12AT7 buis voor de reverb.

Tja, bij deze niet dus.......

Frans.

the sure thing
16 oktober 2009, 20:25
... Ik heb er de ballen verstand van... Een beetje solderen eventueel lukt nog wel....

Afblijven dus :)