PDA

View Full Version : nieuwe squier signature gitaar



rufus
16 oktober 2009, 02:41
De zanger/gitarist van biffy clyro krijgt een signature squier strat, best wel nog cool en als ze dezelfde kwaliteit hebben als hun classic vibe's wil ik hem wel ééns proberen.
Ik heb ergens gelezen dat het eigenlijk een 60's cv is met andere specs.


http://www.youtube.com/watch?v=vI56pWRpHeU&feature=player_embedded

Jay75
16 oktober 2009, 11:56
Toch wel leuk dat je niet perse Eric Clapton of Jimmy Page hoeft te heten om een signature model te krijgen, al vraag ik me wel af hoeveel mensen deze jongen en band kennen.

Waarom zou Fender/Squire dat doen?

Ik heb zelf zo'n classic vibe telecaster en dat is echt een hele goede gitaar moet ik zeggen.

Jay75
16 oktober 2009, 12:02
Toch wel leuk dat je niet perse Eric Clapton of Jimmy Page hoeft te heten om een signature model te krijgen, al vraag ik me wel af hoeveel mensen deze jongen en band kennen.

Waarom zou Fender/Squire dat doen?

Ik heb zelf zo'n classic vibe telecaster en dat is echt een hele goede gitaar moet ik zeggen.

Luke-wannabe
16 oktober 2009, 12:03
Jeah cool!
Ken Biffy niet zo heel goed, maar weet wel dat ik ze amper kan verstaand :D Gekke Schotten..

Tankman
16 oktober 2009, 12:07
Ik was gisteren bij Spanjaard Muziekhandel in Alkmaar, kwam er net een pakketje van Fender binnen. Ja hoor, het was de Biffy Clyro Squier Strat.

Ik had de eer om hem uit de doos te halen en even wat af te stellen. Het is over het algemeen geen verkeerd gitaartje. Hij speelt best wel lekker voor een Squier en klinkt redelijk. Ik zeg alleen redelijk, omdat ik een hekel heb aan single coils in de brug, en helaas...meer had hij niet.

De looks moet je wel van houden. Hij is fel oranje, met een creme slagplaat en creme pickupcovers. Die creme heeft wel iets van een groenige gloed erin. Al met al, best wel ok gitaartje voor het geld.

Voor de liefhebbers, Spanjaard heeft hem gewoon in voorraad, mocht je hem willen uitproberen.

Luke-wannabe
16 oktober 2009, 12:49
Oranje? Het is toch gewoon Fiësta Red?
http://www.stratcollector.com/images/invlarge3/V041655-88fiesta.gif

Tankman
16 oktober 2009, 13:14
Het zou aan het licht kunnen liggen of ik zou gewoon kleurenblind kunnen zijn, maar hij zag er toch redelijk fel oranje uit gisteren.

almarvk
16 oktober 2009, 13:23
Wat een loser ben je eigenlijk als je wel bij Squier een signature gitaar krijgt, maar niet bij Fender. Dan stel je ook niets voor! :D

barno
16 oktober 2009, 13:47
Toch wel leuk dat je niet perse Eric Clapton of Jimmy Page hoeft te heten om een signature model te krijgen, al vraag ik me wel af hoeveel mensen deze jongen en band kennen.

Waarom zou Fender/Squire dat doen?



ik schat niet uit menslievendheid. de band en die gast zullen waarschijnlijk overeenkomen met een of ander marktonderzoek waaruit blijkt dat nogal wat jong en potentieel eerstegitaarkopend volk te bereiken valt

jasses
16 oktober 2009, 14:00
mijn marktstudie wees overigens uit dat ik de geknipte persoon zou zijn voor een signature guttlin

Noid
16 oktober 2009, 14:17
Wat een loser ben je eigenlijk als je wel bij Squier een signature gitaar krijgt, maar niet bij Fender. Dan stel je ook niets voor! :D
Idem, nou ja geen loser, nog altijd aardig dat je een sig hebt natuurlijk. Maar ik ervaar een Fender sig toch als een andere "erkenning" dan een Squier sig. Vooral omdat Squier zo'n uiteenlopende range qua kwaliteit heeft (van bulletjes van 100,- tot echt goede gitaren).

barno
16 oktober 2009, 14:46
mijn marktstudie wees overigens uit dat ik de geknipte persoon zou zijn voor een signature guttlin

awright! dan bij jij die knappe blonde double D die speelt als Hendrix, Prince en Lightnin Hopkins tegelijk :)

jasses
16 oktober 2009, 15:10
aangenomen dat als die allemaal tegelijk bezig zijn, ze allemaal hun eigen ding willen doen en het geheel een volkomen breitje wordt, heb ik enkel nog haarverf en een goeie plastische chirurg nodig.
Ik ben bijna je euhm .... man

Luke-wannabe
16 oktober 2009, 15:26
Ik moet zeggen dat ik het wel een heftig gitaartje vind hoor. Vind Fiesta Red gewoon heel mooi op een Stratje.