PDA

View Full Version : Marshall Jcm900 Of Fender Blues de vile.



infinite
15 oktober 2009, 21:58
Hallo beste leden/lezers.

Ik ben een gitarist die in een metal bandje speelt genoemd infinite.
Nu duiken we volgende week de studio in om ons eigen gemaakte nummer op te nemen.
Het nummer is vergelijkbaar met de Band iron maiden. ( clean en distortion )

Kortom ik heb een mailtje gekregen van de studio eigenaar dat er een versterker tot beschikking is namelijk een JCM900 head+cabinet.
nu beschik ik zelf over een Fender blues de ville 1 x 12 inch texas weber speaker.

Nu kan ik mijn versterker mee nemen maar welke zouden jullie mij aanraden voor een recording opname de jcm stack of de blues deville

Alvast bedankt

Eko
15 oktober 2009, 22:19
Het prettigste ,vind ik , is werken met materiaal wat je kent en waar je jouw geluid altijd mee weet te bereiken. Als je een nummer hebt geschreven en de sound van bepaald hebt dan is het lastig om te benaderen met andermans amp.
Een Blues Deville is een amp met of 4 x 10 of een 2 x 12 inch. Een enkele 12 inch is wel heel apart , stick to it.
Kan zijn dat over 15 jaar iedereen zoekt hoe je dat geluid hebt gekregen.

infinite
15 oktober 2009, 23:05
Dankje wel idd ik probeer mijn eigen sound aan mijn muziek aan te passen na mijn idee vind ik een Weber speaker van 12 inch een betere db / per meter
aan dynamisch bereik heeft, dan de oorspronkelijke 10 inch speakers.
2x 12 geeft een ruime sound ben ik het mee eens maar dan verdeeld hij de aantal db door 2 speakers waardoor je meer punch ( strakheid verliest )
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur vandaar de enkele 12 inch weber.
Ik heb hem toen semi prof aan laten passen door Mr bassman in Eelde ook wel bekend als de Fender amp Expert. en heb er toen een nieuwe soundboard in laten zetten.

Dus als ik jou mag geloven zou jij voor de devile gaan:gitarist:

steph
16 oktober 2009, 07:15
Dankje wel idd ik probeer mijn eigen sound aan mijn muziek aan te passen na mijn idee vind ik een Weber speaker van 12 inch een betere db / per meter
aan dynamisch bereik heeft, dan de oorspronkelijke 10 inch speakers.
2x 12 geeft een ruime sound ben ik het mee eens maar dan verdeeld hij de aantal db door 2 speakers waardoor je meer punch ( strakheid verliest )
Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur vandaar de enkele 12 inch weber.
Ik heb hem toen semi prof aan laten passen door Mr bassman in Eelde ook wel bekend als de Fender amp Expert. en heb er toen een nieuwe soundboard in laten zetten.

Dus als ik jou mag geloven zou jij voor de devile gaan:gitarist:

Je bent niet over één nacht ijs gegaan met wat je hebt laten doen om die sound te krijgen... De JCM proberen kan natuurlijk toch altijd. Ik zou iig m'n eigen versterker meenemen.

DeiDRagonas
16 oktober 2009, 07:58
Een 1x12 De Ville bestaat niet toch? Die zijn 4x10 of 2x12. Verder erg apart dat je metal speelt over een Fender amp, maar whatever works for you.. ja toch? Ik zou zoals al gezegd wordt in elk geval mn eigen amp meenemen, kun je altijd evt nog die Marshall proberen.

D.

edit: beter lezen ik.. Hmpf..

VanMeekeren
16 oktober 2009, 12:08
Als mijn nummer in de stijl van Iron Maiden was; en ik had de keus uit een Fender of een Marshall, dan wist ik het wel. ;)

Van Meekeren

Kim Wilson
16 oktober 2009, 13:38
Een Blues DeVille 1x12 is geen DeVille, maar een DeLuxe. Maar dat terzijde. Ik zou mezelf even gauw thuismaken op die Marshall, grote kans dat dat mooier gaat klinken in die muziek dan de Blues DeLuxe. Aan de andere kant klinkt een amp bij opnames vaak heel anders dan hoe je ze live ervaart, dus misschien kan je eigen amp ook heel lekker klinken. Kortom, gewoon je amp meenemen en kijken welke het mooist uit de verf komt.

jasses
16 oktober 2009, 15:20
Pak je blues deville 1x12 (mij heb je niet liggen, geoefend lezer...) gewoon mee, zo moeilijk te verslepen is het niet. Nemen jullie simultaan op of afzonderlijk? Als je afzonderlijk opneemt kan je makkelijk je lijn twee keer inspelen, op elke versterker een keer, en dan het beste resultaat kiezen (of allebei gebruiken natuurlijk).

infinite
17 oktober 2009, 15:14
Nee het is toch degelijk een de ville en geen De luxe.

Ik heb hem nieuw aangeschaft met 4x10 ik vond dit niet een mooi geluid
toen ben ik naar de Mr Bassman gegaan en daar heb ik 2x 12 geprobeerd ( klonk al beter maar nog niet zoals ik het wou )
Hij adviseerde mij om er een 1 x 12 Inch texas weber speaker er in te plaatsen. Dat hebben we geprobeerd en dat was precies het geluid wat ik zocht.

Nu zullen velen van jullie de vraag hebben Klopt de ohmse impedantie nog wel.

ja dat klopt ik heb hem semiprof aan laten passen zodat ie wat ruiger is en meer power er is een nieuwe soundboard ingekomen waar de speaker op is bevestigd en die plaat is ook dikker hout waardoor het ook beter klinkt.
De ohms impedantie is precies gelijk als met 4 x 10 want die zijn serie/paralel geschakeld (8+8 in serie =16 en nog es 8+8=16 en die twee setjes van 16 ohm zijn weer paralel geschakeld waardoor het dus weer keurig 8 Ohm in totaal is.
De 12"speaker die er nu in zit is ook 8 ohm dus geen verschil.

Kortom wel een Deville maar aangepast.