PDA

View Full Version : Dit is niet goed...



belfrink
5 april 2003, 16:22
Ik wou net gitaar gaan spelen, maar de versteker deed bijna niets meer. Alleen het cleane kanaal deed het nog maar zelfs de equaliser daarvan deed niks meer je kunt aan de knoppen draaien wat je wil maar het heeft geen invloed op het geluid. Het overdrive kanaal doet helemaal niks meer.
Het gaat om een Marshall Valvestate Bi Chorus 200.

Moet ik hem terugbrengen naar de winkel, want ik heb er destijds € 450,- voor betaald (jaar geleden ongeveer).

wietse
5 april 2003, 16:52
heb je hem nieuw of 2e hands gekocht?
vind zowiezo dat als je iets voor 450 euro koopt en een jaar later gaat ie stuk,dat ze garantie moeten geven.
het is zelfs zo dat als je iets nieuw kooptbijv een tv en die gaat kort na de garantie termijn stuk ze garantie horen te geven ,want je mag verwachten dat je met zo'n dure aanschaf min 4 jaar geen problemen hebt.
hier zijn ook verschillende rechtzaken over geweest ,en zijn praktisch allemaal door de koper gewonnen.
moet je er natuurlijk niet op hebben lopen slaan ofzo.
maar een beetje muziekzaak met een goede naam geeft je wel service.

belfrink
5 april 2003, 22:13
Nee, het is een 2e hands Marshall.
De potmetertjes kraakten ook al enige tijd, maar nog niet toen ik hem net kocht.
Ik heb het gevoel dat ik flink genaaid ben en een oude afgeragde Valvastate heb gekocht.

FragDaddy
6 april 2003, 09:28
die potmeters slijten gewoon op den duur. is normaal. ik gok dat als alle potmeters vervangen zijn dat ie dan weer als nieuw klinkt.

Diedo
6 april 2003, 12:58
euhja, maar wat kost dat, want ik zit ook met krakende potmeters op mn Marshall...

Diedo

wietse
6 april 2003, 13:44
als potmeters kraken is het niet altijd dat ze versleten zijn, meestal niet zelfs.
in de meeste gevallen is het gewoon vuil dat
in de loop der jaren erin is gekomen.
effe goed inspuiten met contactspray verhelpt vaak het probleem(soms een paar keer herhalen) en als je het inspuit even aan de knoppen draaien.

Diedo
6 april 2003, 15:47
tja, dat dacht ik ook, maar ik vond het wel raar dat die potmeter alleen kraakte van 0 tot 5 (volume) en daarboven eigenlijk niet... en de lage volumes worden het meest gebruikt...
het lijkt mij dat dit metertje wel echt versleten is...
wat kost dat???

wietse
6 april 2003, 16:31
als je hem zelf kan vervangen dan moet je hem eruithalen ga je ermee naar een hobby electronicazaak ,wel effe melden of het voor toon of volume regeling is die werken namelijk anders.
staat er een nummer op dan is het voor hun heel gemakkelijk om de juiste te vinden of te bestellen (staat er bijna altijd op)
dan kost het je tussen de 3 en 15 euro.
als je het zelf niet kan dan moet je hem wegbrengen en dan kost het snel 50 euro.

Diedo
6 april 2003, 19:52
ik zal er over nadenken, want zelf kan ik dat echt niet, maar om er dan 50 pleuro voor neer te leggen... dat vind ik ook weer zoiets... ik zie het nog wel even aan zo, en als het dan echt een ramp wordt, ja dan moet er weer geld ingestoken worden...
het is namelijk een oude 5210 (SSbak)
van een jaar of tien oud, maar hij ziet er nog als nieuw uit,... volgens mij zijn die dingen al behoorlijk schaars aan het worde, dus ik ga er wel zuinig mee zijn... het is dan wel geen buizenbak, aar ik vind deze ook heel prima...

Diedo

wietse
6 april 2003, 20:37
ach je moet zo maar denken voor 50 euro heb je niet weer een andere marshall.
het is dus altijd goedkoper dan nieuw.

Diedo
6 april 2003, 21:23
weet iemand of die SSbak van mij ook meer waard gaat worden? zou ik wel leuk vinden natuurlijk...
hij klinkt minstens net zo goed als die dure valvestetes...
wel een geinig ding

Diedo