PDA

View Full Version : De Boss Micro Br Recorder



infinite
15 oktober 2009, 21:27
Hallo Beste leden/lezers.

Ik heb een vraag betreft de Boss Micro br Recorder, Na meerdere malen de zelfde bericht te hebben geplaatst op andere forums heb ik nog geen reactie of andwoord op mijn vraag gehad.

Ik speel in een metal band genoemd infinite.
Als wij in de oefenruimte spelen nemen we wel eens nummers op om terug te luisteren ( tot heden doen we dat met een oude cassette dek uit de jaren 70 ) kwaliteit spreekt dus voor zich.
Nu zijn we opzoek naar een recorder die we zo wel in een oefenruimte als op stage willen gebruiken om eens terug te horen of een kleine demo van kunnen maken. studio kwaliteit verwachten we niet maar een beetje kwaliteit is wel op zijn plaats.

Mijn bedoeling is om met de boss micro br de band in het geheel op te nemen 2 gitaristen,drum,bas,zang met een externe mic. aangezien wij op hoogwaardige volume spelen zal ik de volume db wel wat naar beneden moeten schroeven.
Maar is dit mogelijk en wat voor verwachten moet ik hebben als ik het zo zou gaan opnemen.

Ik kan namelijk goedkoop aan 1 komen dus alle snelle duidelijke reacties zijn welkom

bert k
15 oktober 2009, 22:11
Ik heb er eentje. Prima recorder, de ingebouwde mic is goed, wel mono. Als 4-sporenmachine is de bediening niet echt toegankelijk (onlogisch, veel menuutjes) maar hij levert goeie opnamen. Ik gebruik hem voor livedingetjes als 2-sporen mp3-recorder, dat werkt ook goed.
Nieuw gaan ze voor 200, dus blijf daar een flink end onder.

infinite
15 oktober 2009, 22:21
dankje voor de snelle reactie maar heb je ook wel een met de mic opgenomen in plaats je gitaar er op aan te sluiten en heb je wel eens opgenomen met een band of hoog waardig volume

bert k
15 oktober 2009, 23:09
Jazeker! Sterker nog, ik heb nog nooit mijn gitaar direct ingeprikt, dat doe ik thuis op de computer.
Ik heb de Boss regelmatig bij repetities gebruikt, gewoon even een goed plekje zoeken, en dan doet het microfoontje het prima, ook bij hogere volumes.
Ook heb ik hem eens meegenomen naar een optreden, op een buitenpodium, en in de drukte was ik helemaal vergeten om dat ding aan te zetten. Pas bij het tweede nummer dacht ik eraan, en heb hem aangezet, en min of meer voor me op de grond gesmeten, zonder ook maar iets af te stellen. En zelfs dat is een heel bruikbare opname geworden.
Dus zeer geschikt voor live dingetjes.

infinite
15 oktober 2009, 23:18
Heel erg bedankt voor deze nuttige advies.
Ik zat erg te twijfelen aangezien wij alleen maar op distortion spelen waar je de oren van gaan fluiten ook heb ik mensen horen zeggen dat als je de hele band opneemt dat het dan een zootje word.
Maar jou ervaring bewijst het tegen deel.
Aangezien wij binnekort een paar live optredens hebben zou het leuk zijn als we dit zouden kunnen opnemen en dat het ook nog prettig is om terug te horen in plaats van grggrggrggr boom boom You know hahah.
Je hebt mij weten te overtuigen om deze handige pocket recorderaan te schaffen. hij vraag 100 euro en heb een mailtje gestuurd met een bod van 80 dus is nog even afwachten.
Toen jij een live opname maakte deed je dat met de interne mic of externe.
en hoe moelijk is het om een mp3 opname te maken.
en herkend mijn pc deze mp3 file gewoon als ik de d kaart in de card reader druk ?

Als je op deze 3 vragen nog zou kunnen beandwoorden ben ik je erg dankbaar.

tidalwave_sideburns
16 oktober 2009, 07:55
Heel erg bedankt voor deze nuttige advies.
Ik zat erg te twijfelen aangezien wij alleen maar op distortion spelen waar je de oren van gaan fluiten ook heb ik mensen horen zeggen dat als je de hele band opneemt dat het dan een zootje word.
Maar jou ervaring bewijst het tegen deel.
Aangezien wij binnekort een paar live optredens hebben zou het leuk zijn als we dit zouden kunnen opnemen en dat het ook nog prettig is om terug te horen in plaats van grggrggrggr boom boom You know hahah.
Je hebt mij weten te overtuigen om deze handige pocket recorderaan te schaffen. hij vraag 100 euro en heb een mailtje gestuurd met een bod van 80 dus is nog even afwachten.
Toen jij een live opname maakte deed je dat met de interne mic of externe.
en hoe moelijk is het om een mp3 opname te maken.
en herkend mijn pc deze mp3 file gewoon als ik de d kaart in de card reader druk ?

Als je op deze 3 vragen nog zou kunnen beandwoorden ben ik je erg dankbaar.

Laat die persoon waar je hem van koopt eens langskomen naar je concert, en laat hem wat opnemen. Koop wat biertjes voor hem, regel een gratis kaartje, weet ik veel, kom hem ophalen, maak er een leuke avond van. Is het een acceptabele opname, dan koop je dat ding, zo niet, jammer , weer wat geleerd.

bert k
16 oktober 2009, 11:38
Toen jij een live opname maakte deed je dat met de interne mic of externe.
en hoe moelijk is het om een mp3 opname te maken.
en herkend mijn pc deze mp3 file gewoon als ik de d kaart in de card reader druk ?

Als je op deze 3 vragen nog zou kunnen beandwoorden ben ik je erg dankbaar.
1) Met de interne mic. Je kan er ook externe microfoons op aansluiten, maar dat heb ik nooit gedaan.

2) Hij werkt op 2 standen. Ten eerste als 4-sporenrecorder, dan slaat hij het op in een eigen formaat, en ten tweede als mp3 recorde, dan maakt hij er meteen een mp3 van, die gewoon in de computer te lezen is.

3) Ja, gewoon kaartje in de reade en ff zoeken naar de map waar de mp3's staan.

infinite
17 oktober 2009, 15:21
Dat zou wel mooi zijn om hem uit te nodigen maar hij komt uit utrecht en ik uit friesland dus dat word em niet:S


Maar hij heeft mij net een mailtje gestuurd dat hij is verkocht dus ik moet even verder zoeken.

Als je de nummers op mp3 recorder opneemt heb je dan veel kwaliteit verlies