PDA

View Full Version : Mega GAS Sg aanval



Icarvs
15 oktober 2009, 19:13
ik en de laatste tijd aan et gassen op een gitaar. ik wist alleen nog niet welke.
nu kwam ik online een nieuwe zwart witte Gibson SG GT tegen voor 1400 euro.
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/ff1a5d677715ca763fb2512d8c3e0a0e.jpg

Is hij deze prijs waard. ik heb nu een vintage vs6 (sg model) dus dat ben ik wel gewend. En stel dat ik toch geld nodig zou hebben zou ik hem dan voor bijv. 1300 (ervan uitgaant dat ik hem netjes onderhoud en wit (niet geel) houd.) euro weer kwijtkunnen.

Er zit btw een gibson case bij.

(mijn tweede keus was een Gibson SG Menace op marktplaats voor 650 euro met case. maar ik ben bang dat de afwezigheid van inlays lastig gaat worden)

(ik ben ook van plan een versterker te kopen. zou een randall versterker erg afdoen aan het geluid van de gitaar?)

help, alsjeblieft

budje
15 oktober 2009, 19:17
En stel dat ik toch geld nodig zou hebben zou ik hem dan voor bijv. 1300 (ervan uitgaant dat ik hem netjes onderhoud en wit (niet geel) houd.) euro weer kwijtkunnen.



Ik denk niet dat er veel mensen antwoord op deze vraag kunnen geven.

Die zwart/witte is anders wel mooi zeg!

macwilliams
15 oktober 2009, 19:19
Zo zo, das een mooie! maar niemand koopt hem van je over voor 1300 als hij nieuw 1400 kost.

Icarvs
15 oktober 2009, 19:22
nja het was een aanbieding. Daarnaast staat er dat hij nieuwe 2000 kost. (uitverkoop wegens verhuizing, maar goed we kennen dat truukje allemaal wel dat de "normaalprijs" iets hoger wordt dan normaal, maar goed aanbieding is een aanbieding) en hij word niet meer gemaakt.

verandert dat de zaak?

acousticmats
15 oktober 2009, 19:34
als de nieuwprijs echt 2000 euro zou zijn zou het doorverkopen je wel lukken, maar miss moet je eerst opzoeken welke deze origineel was

maar ik vind een gitaar kopen met het oog op ze na een tijd terug te verkopen maar stom... :p

DaveItUp
15 oktober 2009, 19:37
Lelijk ding. Raak je nooit kwijt voor 1300. Koop gewoon een standard(of een special, wat is het probleem met inlays?).

Icarvs
15 oktober 2009, 19:39
ja dat weet ik. Maar goed, als student is het wel goed om te weten dat je instrument een beetje waardevast is;)

het alternatief. (minder gas maar toch) de Gibson Menace

http://beat.com.ua/images/gibson_sg_menace.jpg

edit:

ik kwam de rode versie hier wel tegen voor 1500
[/url]http://gibsoneurope.nl/store/index.php?categoryID=273&PHPSESSID=85b1899a66fbbc9d3f5754546f15d106[/url]
(misschien kan ik er nog iets vanaf praten:p)

Noid
15 oktober 2009, 20:51
Ach ja, volg je hart. Die SG GT ziet er toch veel beter uit dan zo'n menace? M.b.t. de prijs: als er nu geen sprake was van de kredietcrisis, dan was de gitaar misschien nu ook niet in de aanbieding. Wie weet hoe de economie er over een paar jaar voor staat ... Over de waarde straks is dus weinig te zeggen, maar je kunt er wel vanuit gaan dat Gibson (gezien het grote aantal fanboys) goed in de markt blijft liggen.

Mr. Dynamite
15 oktober 2009, 20:57
heey die heb ik eerder gezien!

De zanger van Volbeat heeft er ook één:

http://www.stalker.cd/images/photogalerie/000_bilder_im_text/tuska09_text/volbeat.jpg

acousticmats
15 oktober 2009, 21:05
ja weet je, als je een gitaar koopt waar je minder 'gas' van krijgt, ookal is ze goedkoper, elke keer als je ze ziet zal je denken
'had ik die andere maar gekocht'

ik vin persoonlijk die menace meer gas hebbe, maar das mijn mening (':

geert1976
15 oktober 2009, 22:16
Gibson Menace doen het 2e hands niet best en pups zijn naar ik vernomen heb vrij low output.

Ik vind die GT erg mooi om te zien en wel is het zo dat SG's in beperkte oplage het 2e hands erg goed blijven doen

vulvasonic
15 oktober 2009, 23:01
Gibson Menace doen het 2e hands niet best en pups zijn naar ik vernomen heb vrij low output.

Ik vind die GT erg mooi om te zien en wel is het zo dat SG's in beperkte oplage het 2e hands erg goed blijven doen

Ik heb zo mijn twijfels bij je laatste opmerking. Modellen, gebouwd in een beperkte oplage, zijn vaak interessante reissues van modellen uit een specifieke periode, waardoor ze een grote groep gitaristen aanspreekt. In andere gevallen betreft het een standaard model, voorzien van enkele bruikbare upgrades. Het klopt dat dit soort modellen op de 2de hands markt vaak redelijk waardevast blijken.
Wanneer het echter gaat om gitaren die op meerdere fronten nogal afwijken van het origineel, dan zie je in de praktijk dat het zeer lastig blijkt dit soort modellen voor een redelijke prijs te verkopen. Ik denk dat deze SG tot het laatst genoemde type hoort.

geert1976
15 oktober 2009, 23:10
Ik heb zo mijn twijfels bij je laatste opmerking. Modellen, gebouwd in een beperkte oplage, zijn vaak interessante reissues van modellen uit een specifieke periode, waardoor ze een grote groep gitaristen aanspreekt. In andere gevallen betreft het een standaard model, voorzien van enkele bruikbare upgrades. Het klopt dat dit soort modellen op de 2de hands markt vaak redelijk waardevast blijken.
Wanneer het echter gaat om gitaren die op meerdere fronten nogal afwijken van het origineel, dan zie je in de praktijk dat het zeer lastig blijkt dit soort modellen voor een redelijke prijs te verkopen. Ik denk dat deze SG tot het laatst genoemde type hoort.

tja de tijd zal het leren denk ik De GT oogt goed en niet te gek, de Menace daarintegen met die doorzichtige pups:???:

Nagramoth
15 oktober 2009, 23:11
Smaak is natuurlijk ook maar subjectief he?

Ik persoonlijk viel na het Volbeat-optreden op Pinkpop als een blok voor dit model, met name deze zwart/witte. Model komt uit 2007 (???) Vette GT-striping en een retro asbak. Volgens mij komt 'ie standaard ook met 2 push/pull knoppen...

Maar 1400 euri: neen

Icarvs
15 oktober 2009, 23:28
Ja ik neig ook meer naar de nee kant toe.
Ik moet namelijk ook nog een versterker kopen en voor dat geld kun je een hele goeie gitaar en versterker kopen. (2dehands weliswaar).

probleem 2: ik kan hem nergens proberen.

misschien kan ik beter eerst een andere gitaar kopen en laten voor een latere wens. ipv dat ik met een super gitaar over een k*tversterker ga spelen.