PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Special II



tostiapparaat
15 oktober 2009, 19:09
Hallo mensen,

De gitaar die ik nu heb (caliber stratocaster) begint me steeds meer te ergeren, vooral nu volgens mij ook nog iets mis is met de elektronica,

maar ik heb niet zo'n heel groot budget, en ik wil echt dringend een nieuwe gitaar. (voor mijn verjaardag die vorige week was, zoals ik op een ander topic had gezegd, krijg ik zaterdag een Roland Cube 20X)

Toen kwam ik op ik op internet de Epiphone Les Paul Special II tegen, en ik weet dat als er special achter staat het meestal bolt on necks zijn, maar dat vind ik persoonlijk wat fijner spelen dan de halzen wat 'normale' epiphones hebben..

En, nieuwsgierig(/wanhopig?) dat ik ben heb ik meteen een paar reviews bekeken, en de mensen daarin zeiden dat hij ook nog wel het dubbele waard was..

en laat die gitaar nou net binnen mijn budget zijn (150 euro)

Ik speel graag harde rock, Deep Purple, Aerosmith. maar ook blues.

zou dit een goede gitaar zijn voor mijn half jaar ervaring om zo lang te gebruiken totdat ik genoeg geld heb voor een wat betere gitaar??

alvast bedankt:hippie:

Hiro
15 oktober 2009, 19:14
Tjah wat kan ik erover zeggen t is een epiphone budget les paul, leuk is ie wel en al helemaal van dat geld.
Hij zal hoe dan ook beter zijn dan je vorige gitaar ;)

Demoi-crazy
15 oktober 2009, 19:14
Als 150 euro je budget is en je vind hem lekker spelen en mooi.... wie ben ik dan om te zeggen dat je het niet moet doen....

Voor iets meer heb je een Epi standard en die zijn toch iets beter...

En om je geen valse hoop te geven.... elke keer als je een nieuwe gitaar hebt wil je na enige tijd alweer een andere...welkom in de wereld van gitaristen:ok:

driesp
15 oktober 2009, 19:23
de mijne speelde ( en speelt ) nog altijd erg goed. Heb het idee dat ze beter speelt naarmate ze een beetje ingespeeld raakt. Actie staat op z'n laagst zonder buzz, dus dat is al goed. Ook erg smalle hals, 1.6"
qua hardware redelijk duurzaam, buiten de brug die af en toe een beetje ratelt, maar dat is met een beetje technische kennis op te lossen.

Elektronica nog geen problemen mee gehad tot nu toe, en is al een jaar intensief in gebruik als " oefengitaar ".

tostiapparaat
15 oktober 2009, 20:01
ik heb net besloten om het gewoon te doen,
minder goed dan de gitaar die ik nu heb kan het niet zijn, en voor 150 euro mag ik eigenlijk niet klagen.

ben wel nog een beetje aan het twijfelen tussen vintage sunburst en ebony.

maar ik wil wel graag een wit slagplaatje erbij kopen, maar past elke les paul slagplaat erop? of moet ik daar een speciale voor hebben?

Bram+
15 oktober 2009, 21:01
Je kunt er waarschijnlijk wel een normaal slagplaatje op monteren (ervan uitgaande dat de pickups bij die Special II's ook op normale afstand van elkaar staan) maar hij zal wel iets anders staan omdat de top van de gitaar plat is en niet gewelfd zoals bij een 'normale' Les Paul.

Wat betreft je keus om deze gitaar te kopen om later weer een andere, hopelijk betere, te kopen: zou ik niet doen. Voor honderd á tweehonderd euro meer heb je al snel een veel betere gitaar. Zolang die Calibre het doet (en ja, ik ken de reputatie van die dingen) zou ik gewoon lekker doorsparen.

acousticmats
15 oktober 2009, 21:02
voor 150 euro krijg je een gitaar die elke euro waard is
wil je een betere gitaar dan ga je ff werke
:seriousf:

het is natuurlijk geen perform gitaar, en een vette upgrade krijg je niet voor dat geld, maar het is natuurlijk beter dan je basis aldi gitaartje (: