PDA

View Full Version : mishandelde bc rich in ere hersteld



wietse
15 oktober 2009, 16:37
een tijd geleden op de kop getikt, voor 6 tientjes, in slechte staat, nogal mishandeld met de kwast.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/bcrichold.jpg
er zat een dikke verflaag op en daaronder bleek tot mijn verbazing een plaat koolstofvezel te zitten, ruw uitgesneden maar gelijmd met een erg sterke lijm, had de brander nodig om het er af te krijgen.
daarna heeft de body een paar maand in m'n hok gebivakeerd, en ben er maandag weer eens mee begonnen.
schuren gladmaken, grondlaag en en de kleur er op, vandaag afgebouwd, afgesteld etc.
originele kleur is het niet geworden wel zo dicht mogelijk in de buurt, hij hoort namelijk origineel parelmoer te zijn maar vind dat maar eens in een spuitbusje, dus nu een effen kleur.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/bc2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/bcmercy2.jpg

multiplex, helaas, maar speelt verdomd goed, erg lekkere hals, ook het geluid is er op vooruit gegaan vergeleken bij nieuw, de originele humbucker was namelijk stuk en ik had nog een oude dimarzio liggen, dus brullen wil hij wel.
denk niet dat ik hem hou, superstrats zijn niet mijn ding, misschien neem ik hem zondag wel mee naar de rommelmarkt in leeuwarden, alleen wat is nou zoiets nog waard?
uren moet ik niet rekenen, ik heb er weer één gered en dat vind ik ook belangrijk.

Steven Otto
15 oktober 2009, 16:42
o mijn god, wat mooi! :)

doet me denken aan: http://i37.tinypic.com/fc1e2g.jpg ;):ok:

macwilliams
15 oktober 2009, 16:48
Cool ding, uit de eind jaren tachtig geloof ik. Die halsjes spelen superlekker.
Die Floyd rip off zijn heel brak maar doen hun ding aardig. Echte waarde hebben ze niet. Dat hebben die warlocks uit die tijd ook niet die waren ook multiplex body. Die van de eerste helft '80 hebben dat niet die zijn uit een stuk hout. Maar hebben ook geen echte waarde. Max €75,-

wietse
15 oktober 2009, 19:53
Cool ding, uit de eind jaren tachtig geloof ik. Die halsjes spelen superlekker.
Die Floyd rip off zijn heel brak maar doen hun ding aardig. Echte waarde hebben ze niet. Dat hebben die warlocks uit die tijd ook niet die waren ook multiplex body. Die van de eerste helft '80 hebben dat niet die zijn uit een stuk hout. Maar hebben ook geen echte waarde. Max €75,-

deze heeft een nep floyd, je kan een klein stukje omhoog en dat is alles, dan ligt hij op de body aan.
dus niet echt een volwaardige floyd rose, lijkt het meest op een strat trem met een floyd look.
en 75 euro max?
mag hopen van niet, deze mag dan wel een refin zijn maar er zit wel een 80's dimarzio in, en die zijn ook wel aardig gezocht.

ding is echt een plezier om op te spelen, een hele leuke beginner dus.

macwilliams
15 oktober 2009, 19:56
Ik ken die halsjes door en door, ik kan er echt alles mee. Ik heb nooit een fijnere hals in mn vingers gehad!!

Die dimarzio heeft de waarde waarschijnlijk verdubbeld!

Je hebt mijn BC toch wel eens voorbij zien komen?

benwave
15 oktober 2009, 20:01
Die ziet er weer keurig uit Wietse..

Noid
15 oktober 2009, 20:16
Mooi opgeknapt Wietse, de verfjob ziet er strak uit. Parelmoer uit een busje kan, als je het laat mengen bij een verfspeciaalzaak. Maar dat is erg duur en je kunt je afvragen of het resultaat goed uitpakt (ooit eens geinformeerd hoe ik wat spuitwerk van een motor bij kon werken.

75,- lijkt me ook bizar laag voor zo'n gitaar. Misschien een idee om ebay te kijken, om te kijken of deze de afgelopen periode verkocht zijn en wat ze dan opbrengen?

Misery Signals
15 oktober 2009, 20:20
Wetende dat er een Dimarzio inzit (welk type?) 125-150.

MS

acousticmats
15 oktober 2009, 20:33
mooi gedaan! niet verkopen op een rommelmarkt, zoiets hoort aan de muur! :D

wietse
15 oktober 2009, 21:02
Wetende dat er een Dimarzio inzit (welk type?) 125-150.

MS

geen idee, dimarzio usa staat er op, komt uit een oude morris SG weg, en daarin was hij ook niet origineel, wel een ongewone looks deze dimarzio.
op deze foto beter te zien.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/bcbody.jpg

@acousticmats, enig idee hoeveel gitaren ik aan de muur heb?
en superstrats is niet echt iets voor mij.

acousticmats
15 oktober 2009, 21:04
geen idee, dimarzio usa staat er op, komt uit een oude morris SG weg, en daarin was hij ook niet origineel, wel een ongewone looks deze dimarzio.
op deze foto beter te zien.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/bcbody.jpg

@acousticmats, enig idee hoeveel gitaren ik aan de muur heb?
en superstrats is niet echt iets voor mij.

geen idee, maar foto's helpen een heel eind!
kzou het gewoon zonde vinde een gitaar waar je zoveel werk insteekt weg te doen
zoiets lijkt me een gitaartje waar je je kroost op leert spelen (': :ok:

wietse
15 oktober 2009, 21:11
geen idee, maar foto's helpen een heel eind!
kzou het gewoon zonde vinde een gitaar waar je zoveel werk insteekt weg te doen
zoiets lijkt me een gitaartje waar je je kroost op leert spelen (': :ok:

klik voor de aardigheid eens op de onderste link in m'n sig.

Midwolda
15 oktober 2009, 21:15
Ik geloof verdomd dat ik hier voor het eerst een BC Rich zie die ik nog wel een soort van mooi vind ook... :ok:

macwilliams
15 oktober 2009, 21:17
Als dit gitaartje ook maar een beetje in de buurt komt van mijn exemplaar dan is wanneer ik bespeelbaarheid in geld zou moeten uitdrukken evenveel waard als een Ltd KH of Jeff hanneman. Sterker nog, dit speelt lekkerder dan de meeste ibanezsen die ik heb vastgehad.

Wietse,

platinum serie korean made?!?!?!?

Ja toch!

nickofzo
15 oktober 2009, 22:03
wauw ik wist niet dat bc rich ook gitaren maakte :dontgeti:

geert1976
15 oktober 2009, 22:20
wauw ik wist niet dat bc rich ook gitaren maakte :dontgeti:

jawel... vroeger, toen seks nog vies was:seriousf:

pannekoek
15 oktober 2009, 22:36
@acousticmats, enig idee hoeveel gitaren ik aan de muur heb?
en superstrats is niet echt iets voor mij.

volgens mij weet je zelf niet eens meer hoeveel gitaren je op je eigen muur hebt hangen:seriousf:



ik vind het een gaaf ding! en ik ben serieus geinteresseerd, maar 125 euro is wellicht iets te duur:sssh:

geert1976
15 oktober 2009, 22:38
volgens mij weet je zelf niet eens meer hoeveel gitaren je op je eigen muur hebt hangen:seriousf:



ik vind het een gaaf ding! en ik ben serieus geinteresseerd, maar 125 euro is wellicht iets te duur:sssh:

pssst hij vraagt E 110,00 :sssh:

pannekoek
15 oktober 2009, 22:48
pssst hij vraagt E 110,00 :sssh:

ik ben erover aan het nadenken :D

ik zoek namelijk een leuk gitaartje voor m'n vriendin die dolgraag electrische gitaar wil spelen :D

Steven Otto
15 oktober 2009, 22:56
ik ben erover aan het nadenken :D

ik zoek namelijk een leuk gitaartje voor m'n vriendin die dolgraag electrische gitaar wilt spelen :D
Gewoon doen joh! :ok:

Midwolda
15 oktober 2009, 23:04
ik ben erover aan het nadenken :D
ik zoek namelijk een leuk gitaartje voor m'n vriendin die dolgraag electrische gitaar wil spelen :D

Wietse, hoe ontroerend is dit wel niet... snif... sterk spul he, die Fisherman's Friends...
mag dit prachtige instrument alstublieft voor 105,- naar de vriendin van Pannekoek?
Of wil je er nog minder voor hebben... :cheerup:

pannekoek
15 oktober 2009, 23:06
Wietse, hoe ontroerend is dit wel niet... snif... sterk spul he, die Fisherman's Friends...
mag dit prachtige instrument alstublieft voor 105,- naar de vriendin van Pannekoek?
Of wil je er nog minder voor hebben... :cheerup:


njaa, m'n vriendin is pas in maart jarig :seriousf: en kerst is pas ook over enkele maandjes :dontgeti: dus ik denk dat ik deze nog even laat gaan en tegen die tijd wietse wel aanspreek als ik een leuk gitaartje zoek waar ze op kan pingelen :)

ik zie leuke iig genoeg leuks!

mesaman
17 oktober 2009, 01:08
die humbucker komt uit een jazz gitaar.ik heb er zelf ook 1tje...komt uit een hollow body, george benson stijl gitaar,es achtig iets....weet het niet precies...maar daar komt die van mij orgineel uit.heb gezocht welk type het is maar ivnd het nergens...beetje nutteloze info maargoed...

Quicksilver
17 oktober 2009, 17:04
die humbucker komt uit een jazz gitaar.ik heb er zelf ook 1tje...komt uit een hollow body, george benson stijl gitaar,es achtig iets....weet het niet precies...maar daar komt die van mij orgineel uit.heb gezocht welk type het is maar ivnd het nergens...beetje nutteloze info maargoed...

Maak je geen zorgen; ik doe haast niets anders :seriousf:

zeiler
17 oktober 2009, 17:24
Ik geloof verdomd dat ik hier voor het eerst een BC Rich zie die ik nog wel een soort van mooi vind ook... :ok:

inderdaad!!!

enne, netjes gedaan Wietse!

Martijn-w
17 oktober 2009, 17:31
Ik geloof verdomd dat ik hier voor het eerst een BC Rich zie die ik nog wel een soort van mooi vind ook... :ok:

Ha, precies wat ik dacht. Goed gelukte opknapbeurt.