PDA

View Full Version : Wederom een wat te kopen vraag...



Willi@m
15 oktober 2009, 12:01
Dudes,

Wederom een “welke gitaar moet ik kopen” vraag... Ga nou niet direct roepen, ga naar de winkel en spelen die hap! Ik speel nu een paar jaar maar ik ben pas de afgelopen 2 jaar steeds serieuzer aan het spelen en zie gelukkig ook vooruitgang nu ik dagelijks speel. Maar nu is het niet zo dat ik zo goed ben om naar de winkel te gaan en daar te gaan staan vlammen net als een Rory Gallagher. Ik speel nu op een standaard Squier Strat, ik weet niet goed wat voor een. Er staat niets op de kop zoals bij de Affinity en het serienummer is er af. Maar goed het volgende, ik ben nu op zoek naar een upgrade. Aangezien het model Strat mij altijd heeft gelegen blijf ik bij dit model. Hier volgen de keuzes die ik gemaakt heb:

Squier Classic Vibe 50’s (nieuw €319)
2e handse Japanse Squier (rond de €400)
2e handse Mexicaanse Fender (rond de €400)
Vintage (nieuw rond de €300)
London City (nieuw rond de €300)

Mijn voorkeur gaat uit naar de Classic Vibe 50’s omdat ik daar veel positieve verhalen over hoor. Deze gitaar heeft een maple neck, alder body en alnico pickups. Volgens sommige is deze beter dan de mexicaanse Fender. Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil gewoon een leuke gitaar erbij waar ik op vooruit ga voor niet al te veel geld. Deze gitaar gaat trouwens spelen door een Vox Valvetronix en mijn voorkeur gaat uit naar blues.

Alvast bedankt!

Hiro
15 oktober 2009, 12:06
tjah als je al weet wat voor antwoord dat we gaan geven waarom vraag je t dan, er zijn al zoveel van dit soort topics, maar we moeten toch voor iedereen hetzelfde antwoord geven, ga het proberen, elke gitaar is verschillend.

zelfs gibson kan flaws hebben tussen zn gitaren, dus er is niet een de beste, maar je hebt betere merken.
Maar zelfs met de goeie merken moet het je ding zijn qua uiterlijk en speelbaarheid.

kenx
15 oktober 2009, 12:10
De gitaren die jij daar noemt, noem ik niet echt een gigantische vooruitgang op wat je nu hebt...

Kakihara
15 oktober 2009, 12:16
Misschien wil jet het niet horen/lezen, maar als je je budget een honderdtal euro zou kunnen optrekken, kan je rondkijken voor een Classic Player of Japanse strat.

marc_o
15 oktober 2009, 12:20
Koop de beste gitaar die je je kunt veroorloven, ongeacht de kleur of cool-factor. Als je het geld hebt, ga dan voor die mex-strat.

Ibanez666
15 oktober 2009, 12:31
Koop de beste gitaar die je je kunt veroorloven, ongeacht de kleur of cool-factor. Als je het geld hebt, ga dan voor die mex-strat.

Wat kosten die eigenlijk nieuw? Ik zie ze in de States regelmatig voor 200-250 dollar tweede hands. Denk dat ik er maar s twee meeneem als ik daarvandaan terug naar nederland ga. Das 300 euro samen...

snaarplukker
15 oktober 2009, 12:32
De gitaren die jij daar noemt, noem ik niet echt een gigantische vooruitgang op wat je nu hebt...
+1
Neem je Squier mee naar de winkel en vergelijk ze met die eerder genoemde merken. Misschien heb je genoeg aan een pickup upgrade.

Ibanez666
15 oktober 2009, 12:34
+1
Neem je Squier mee naar de winkel en vergelijk ze met die eerder genoemde merken. Misschien heb je genoeg aan een pickup upgrade.

Heb ook zon squiertje gehad..knappe pickups erin en prima gitaartje

FruscianteFan
15 oktober 2009, 12:44
ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw strat is, maar dekans dat die gitaren een verbetering zijn, is ongeveer even groot als de kans dat jouw gitaar beter is.

misschien helpt het wel als ik zeg dat wanneer je in de winkel iets test, je geen optreden hoeft te geven. je bent daar om die gitaren te voelen en te horen, daarbij is het niet relevant hoe goed je kunt spelen. het wordt pas vervelend als je op een valse gitaar door een dikke buizenamp met volume op 11 een uur lang 'vader jacob' gaat zitten spelen.

Willi@m
15 oktober 2009, 13:25
Allright, dus een maple neck, alder body en alnico pickups is geen verbetering? Nou ben ik geen expert maar dat is toch een knappe upgrade of niet? Anyway ik ga toch maar morgen op mijn vrije dag effe naar de Feedback. Daar kan in iig heel wat verschillende modellen bekijken en proberen. Ik heb gewoon niet zoveel geld voor een usa. Dus er moet toch wel iets zijn waar ik vooruit op ga. Standaard Squiers zijn toch niet veel soeps als ik het hier zo lees. Maar thanx voor de tips en dit heeft een vervolg :noob:

marc_o
15 oktober 2009, 14:45
Ik zie toch regelmatig voor door de 600 2ehands USA strats voorbijkomen hoor, even zoeken en een beetje sparen....dan heb je binnen no-time een mooie gitaar.

Henri H
15 oktober 2009, 14:55
Een maple neck, alder body en alnico pickups hoeven niet perse een upgrade te zijn, is persoonlijke voorkeur.

kenx
15 oktober 2009, 16:21
Allright, dus een maple neck, alder body en alnico pickups is geen verbetering? Nou ben ik geen expert maar dat is toch een knappe upgrade of niet? Anyway ik ga toch maar morgen op mijn vrije dag effe naar de Feedback. Daar kan in iig heel wat verschillende modellen bekijken en proberen. Ik heb gewoon niet zoveel geld voor een usa. Dus er moet toch wel iets zijn waar ik vooruit op ga. Standaard Squiers zijn toch niet veel soeps als ik het hier zo lees. Maar thanx voor de tips en dit heeft een vervolg :noob:


Ik weet niet wat het is de laatste tijd, de mensen lijken niet meer te kunnen lezen. Ik heb nooit gezegd dat het géén verbetering is. Zie mijn eerste post!

Ik bedoelde daarmee dat als je het budget met een 200 euro zou opkrikken, je wel in een stuk beter klasse komt van gitaren dan degene die je zei... Niet dat deze niet goed zijn, maar in een iets duurdere klasse gaat de vooruitgang veel groter zijn op gitaargebied, en ga je er bijgevolg ook véél meer plezier aan hebben, het is maar wat je zelf verkiest... :)

Maar nogmaals: ga testen!

grtz

Halion
15 oktober 2009, 17:38
Standaard Squiers zijn toch niet veel soeps als ik het hier zo lees. Maar thanx voor de tips en dit heeft een vervolg :noob:

Uhm, standaard squiertjes zijn over het algemeen best aardige gitaartjes. Geen super dingen maar er is stukken slechter voor het geld te vinden. Ook ik ben het met de rest eens: als je echt een upgrade wilt dan kun je beter eventjes doorsparen. Daartegenover staat wel dat als je gewoon ook iets anders er bij wilt je zeker wat dingen kunt gaan proberen.

Willi@m
15 oktober 2009, 17:44
Ik volg jullie wijze raad op en ben wat meer rond aan het kijken voor een mex, die zijn nog wel betaalbaar voor mij :ok:

FruscianteFan
15 oktober 2009, 17:58
Ik weet niet wat het is de laatste tijd, de mensen lijken niet meer te kunnen lezen. Ik heb nooit gezegd dat het géén verbetering is. Zie mijn eerste post!
dan heb je zelf blijkbaar ook niet goed gelezen, want er staan een hoop meer posts waar ts op reageerde.