PDA

View Full Version : Newtone bouwpakket



Chapzz
15 oktober 2009, 08:46
Eey,
Gaan deze bouwpakketten ook werken met een basgitaar? en zo nee wat kan ik eraan veranderen zodat hij wel voor mijn bas gaat werken?

Greetz Kasper

johanb
15 oktober 2009, 09:31
Gewoon proberen,ik ken wel een basgitarist die zijn signaal door een screamer haalt ,klinkt zoals hij wil. Voor die 30 euro kan je je geen bult vallen,en je hebt de lol van het maken en evt aanpassen van je eigen pedaal,met de screamer zijn veel mogelijkheden

Fuhgawz
15 oktober 2009, 10:49
Wat kun je veranderen? Dat ligt aan welk project je precies gaat maken. Over het algemeen: koppelcondensators verhogen en/of een blend toevoegen. Check het Newtone forum, of het Werkbank subforum op gitaarnet voor meer info.

Liquid_Metal
15 oktober 2009, 11:58
Je zal je basgitaar of versterker niet kapot maken als je de effecten er tussen stopt, dus ja, het gaat werken. Of het prettig klinkt is een ander verhaal, maar dat moet je voor jezelf bepalen. Ik vind dat de Boss DS-1 best goed reageert op een basgitaar.
Ik zou die pedaaltjes vooral maken als je het leuk vind om ze te maken. Ik heb een paar maanden geleden de tubescreamer gemaakt en dat was erg leuk om te doen. Gebruiken doe ik het ding nooit :P.

iWishmaster
15 oktober 2009, 12:58
Ik heb mijn tubescreamer (TS9DX, dus met vier standen) gemod voor meer bas en grotere volumeboost op de laatste 2 standen (eenvoudig te doen). Die Die klinken best lekker met basgitaar: een redelijk strakke overdrive die een lekker grommend randje geeft en zelfs redelijk wat distortion kan geven.

Chapzz
15 oktober 2009, 19:47
Okeej dan ga ik het gewoon teste

Tnx voor de reacties