PDA

View Full Version : gitaarmuziek Univé-spotje



vederlicht
14 oktober 2009, 21:24
Hallo liefhebbers,
Op dit moment heeft de ster-reklame een spotje van Univé met een prachtig stukje begeleidende gitaarmuziek. Weet iemand de herkomst van die muziek.
Ben ook benieuwd welk type/merk gitaar hier wordt gebruikt.
groet,
Vederlicht

Aragorn
14 oktober 2009, 22:23
Deze reclame?

http://www.youtube.com/watch?v=-4DcAOd1LgM

Ukeloeder
14 oktober 2009, 22:26
Deze reklame bedoel je?http://www.muziekindereclame.nl/?cid=444
Deze meneer, Jose Gonzalez, is ook verantwoordelijk voor de muziek in deze Yarden (http://www.youtube.com/watch?v=uuXUQ9m6Smg&feature=PlayList&p=D7417E83475A788B&index=2&playnext=2&playnext_from=PL)- en deze Sonyreklame (http://www.youtube.com/watch?v=Y-qJu20do0o).

vederlicht
14 oktober 2009, 22:38
Juist mensen, die muziek bedoel ik. Blijkt dus niet verkrijbaar te zijn.Jammer!
Nu nog de wetenschap op wat voor gitaar hij speelt. Misschien weet iemand dat toevallig.

Aragorn
14 oktober 2009, 22:52
Via, niet echt betrouwbare bronnen, vernam ik dat dit nr is geschreven en uitgevoerd door "Geert van Gaalen (Geluidsstudio De Keuken in Amsterdam). Aangezien ik geen klassieke gitaar bespeel vind ik het altijd lastig dit geluid thuis te brengen.

(Op mijn "terein" (westerngitaar) zou ik neigen naar een guild d25m/martin 15-serie -beetje de nick drake sound-).

skanky
15 oktober 2009, 07:56
(Op mijn "terein" (westerngitaar) zou ik neigen naar een guild d25m/martin 15-serie -beetje de nick drake sound-).

Dit lijkt ook wel heeel erg op het nummer Road van Nick Drake.

johantim
22 augustus 2010, 19:31
hier staat de bladmuziek:
http://www.unive.nl/ringtonesunive/?utm_medium=e-mail&utm_source=RS201002009

:lp:

vederlicht
23 augustus 2010, 21:54
He, Johantim, goeie tip. Bedankt!
Vederlicht

LaurentB
24 augustus 2010, 09:05
Jose Gonzalez speelt vaak in andere stemmingen. Je kunt er wel gitaartabs van vinden, maar het zijn bepaald niet altijd makkelijke nummers.

vederlicht
24 augustus 2010, 22:06
Jose Gonzalez speelt vaak in andere stemmingen. Je kunt er wel gitaartabs van vinden, maar het zijn bepaald niet altijd makkelijke nummers.

Klopt, Laurent. het is niet de makkelijkste muziek om te spelen. Was me al opgevallen via zijn filmpjes op You tube.
Even of topic: vroeger was ik met name gericht op het schrijven en vertolken van muziek die ik zelf zong en waarbij ik de gitaar als begeleidings-instrument gebruikte. Naarmate ik ouder wordt gaat de stem behoorlijk achteruit. Hoge tonen komen er steeds moeilijker uit. Gevolg is dat ik me steeds meer richt op de gitaar als "totaal-instrument". Melodie,baspartij en accoorden als ččn geheel. Vraagt meer techniek en een andere stijl van spelen maar ik geniet van die nieuwe uitdaging. Ben daardoor ook meer gericht geraakt op de kwaliteiten van de gitaar. Daarom ook redelijk recent 2 nieuwe gitaren aangeschaft die beter passen bij die nieuwe ontwikkeling.( ofschoon die Hopf zeker geen slecht begin was). Op gitaar-technisch gebied leer ik nu meer dan heel wat jaren daarvoor.
Vederlicht

LaurentB
24 augustus 2010, 22:19
Klopt, Laurent. het is niet de makkelijkste muziek om te spelen. Was me al opgevallen via zijn filmpjes op You tube.
Even of topic: vroeger was ik met name gericht op het schrijven en vertolken van muziek die ik zelf zong en waarbij ik de gitaar als begeleidings-instrument gebruikte. Naarmate ik ouder wordt gaat de stem behoorlijk achteruit. Hoge tonen komen er steeds moeilijker uit. Gevolg is dat ik me steeds meer richt op de gitaar als "totaal-instrument". Melodie,baspartij en accoorden als ččn geheel. Vraagt meer techniek en een andere stijl van spelen maar ik geniet van die nieuwe uitdaging. Ben daardoor ook meer gericht geraakt op de kwaliteiten van de gitaar. Daarom ook redelijk recent 2 nieuwe gitaren aangeschaft die beter passen bij die nieuwe ontwikkeling.( ofschoon die Hopf zeker geen slecht begin was). Op gitaar-technisch gebied leer ik nu meer dan heel wat jaren daarvoor.
Vederlicht

Maar als jij kan zingen, dan kun je ook zingen met een kleiner bereik. Het gaat om de rake noten, bij elke vorm van muziek maken. Als je weet hoe noten te raken, dan lukt je dat ook met beperkte middelen. Dan zing je voortaan gewoon lager. Dat vind ik trouwens eigenlijk toch al mooier.
Heb jij Johnny Cash wel eens hoog horen zingen? Nou dan.

Wat niet wegneemt dat het ook mooi is om allerlei nieuwe dingen op gitaar te leren.

vederlicht
24 augustus 2010, 22:31
Ja, als ik het talent van Johnny Cash had zou ik nog steeds de sterren van de hemel zingen al is dat een toontje lager. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Toch is de drive om te zingen bij mij minder geworden omdat het moeilijker gaat , minder soepel. Net als bij wandelen: de lol wordt toch minder als het stugger gaat (bij mij tenminste).
Vederlicht

LaurentB
24 augustus 2010, 22:38
Ja, als ik het talent van Johnny Cash had zou ik nog steeds de sterren van de hemel zingen al is dat een toontje lager. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Toch is de drive om te zingen bij mij minder geworden omdat het moeilijker gaat , minder soepel. Net als bij wandelen: de lol wordt toch minder als het stugger gaat (bij mij tenminste).
Vederlicht

Dat kan ik me op zichzelf wel voorstellen, alhoewel ik zelf nooit zing.

Maar een goed voorbeeld wat dit betreft vind ik Joe Jackson. De man heeft absoluut geen interessante stem, maar wat ermee te doen viel deed hij.
Django Reinhard bleef spelen nadat hij twee-en een-halve vinger kwijtraakte.

vederlicht
25 augustus 2010, 00:28
Dat kan ik me op zichzelf wel voorstellen, alhoewel ik zelf nooit zing.

Maar een goed voorbeeld wat dit betreft vind ik Joe Jackson. De man heeft absoluut geen interessante stem, maar wat ermee te doen viel deed hij.
Django Reinhard bleef spelen nadat hij twee-en een-halve vinger kwijtraakte.

Okč, maar ook weer zulke grote talenten dat er , ondanks handicaps nog heel veel overblijft om volop door te gaan en hun publiek te overtuigen. In mijn geval gaat het over simpel "huis, tuin en keukengebruik". En ik zing nog wel met enige regelmaat maar veel minder dan voorheen en daardoor verlegt mijn interesse zich meer naar gitaarspelen an sich. Mijn gitaar is voor mij aantrekkelijker geworden dan mijn stem (klinkt wel wat aanmatigend)
Vederlicht

Yoshida
25 november 2010, 22:21
ff een topic weer wakker schudden... het verbaast me niks dat ik niet de eerste ben met die vraag, en evenmin dat ik op Gitaarnet een antwoord vind.
OK dus er is bladmuziek... iemand geneigd om daar een tabje van te schrijven? Want hoewel ik op een blaasinstrument prima uit de voeten kan met notenschrift blijf ik het op gitaar lastig vinden.