PDA

View Full Version : Mesa Mark I



groovieguitarguus
14 oktober 2009, 00:17
Ik loop al een tijd te zoeken wat ik nou wil.
Heb een te gekke 19" setup (Mesa Triaxis, 20/20 eindtrap en een Bogner 2x12). De leadsound is te gek, het Clean is wat 'onpersoonlijk' maar zeker goed. Nu lijkt me voor 'erbij', voor repetitie en kleinere gigs, een mesa combo wel wat. Nu kan ik een MK1 kopen. Wat ik lees, lijkt me dit wel gaaf. Mooi clean en een 'romige' leadsound.
D.m.v. pedaaltjes (Fulltone Fat Boost, OSC en Fulldrive) kan ik de Crunch / Lead sound evt. oppeppen, waardoor een 3 kanaals niet nodig is.
Wat is jullie ervaring. Qua sound hou ik van Lukather in de '80's, Larry Carlton, Gary Moore, Arnold van dongen...

Ik hoor graag jullie mening.

gr. Guus

caliban
14 oktober 2009, 11:03
Ik heb geen specifieke ervaring met een mark1 (wel met een III), maar hoogstwaarschijnlijk krijg je er wel uit wat jij wil. Ik weet niet wat voor geld je ervoor moet neerleggen, maar voor zover ik weet zijn mark 2's en 2B's voor niet al te veel geld te kopen. Qua sound verwacht ik dat die niet veel verschilt van de mark1, maar je hebt vanzelf twee kanalen, waar je nog altijd een boost voor zou kunnen plaatsen.

groovieguitarguus
14 oktober 2009, 12:40
... Ik ben gewoon op zoek naar een hele mooie Clean en een lekkere Romige Mesa oversturing. De oversturing kan ik oppeppen.

De Mk1 staat te koop voor ca € 900,-

Ik heb verder geen idee wat de 'sounds' zijn van een Caliber 50 / Nomad etc.

Ooit (20 jaar terug) op een MK iV gespeeld... was heel gaaf.
Zelf nog een tijd een Quad gehad... vond ik niet veel dus...

AART
14 oktober 2009, 14:53
... Ik ben gewoon op zoek naar een hele mooie Clean en een lekkere Romige Mesa oversturing. De oversturing kan ik oppeppen.

De Mk1 staat te koop voor ca € 900,-

Ik heb verder geen idee wat de 'sounds' zijn van een Caliber 50 / Nomad etc.

Ooit (20 jaar terug) op een MK iV gespeeld... was heel gaaf.
Zelf nog een tijd een Quad gehad... vond ik niet veel dus...

Raar dat je de quad niks vond en de Mark IV gaaf, zo veel verschillen ze niet qua sounds (vind ik).

De Mark I zal je zeker geen Mark IV scheur geven, waarschijnlijk komt rythm 2 meer in de buurt van de lead van de Mark I. Ik hoor mensen ook wel eens zeggen dat de Mark I erg los is in het laag itt de latere Marks.

Clean en lichte crunch zal dus geen probleem zijn, voor meer moet je echter kijken naar een Mark IIC of III.

groovieguitarguus
15 oktober 2009, 20:27
T.o.v. de Mark series... Is een Caliber 50 en een Nomad erg afwijkend qua sound?

AART
16 oktober 2009, 00:51
T.o.v. de Mark series... Is een Caliber 50 en een Nomad erg afwijkend qua sound?

Caliber een beetje, nomad heel erg.

De Calibers hebben veel overeenkomsten qua klank, maar zijn minder veelzijdig en hebben minder opties waardoor ze wel gelijkenissen hebben maar wel natuurlijk minder kunnen.

De nomad is een compleet andere amp. Hele andere voicing, minder high gain vooral.

Liquid_Metal
16 oktober 2009, 15:31
Raar dat je de quad niks vond en de Mark IV gaaf, zo veel verschillen ze niet qua sounds (vind ik).

De Mark I zal je zeker geen Mark IV scheur geven, waarschijnlijk komt rythm 2 meer in de buurt van de lead van de Mark I. Ik hoor mensen ook wel eens zeggen dat de Mark I erg los is in het laag itt de latere Marks.

Clean en lichte crunch zal dus geen probleem zijn, voor meer moet je echter kijken naar een Mark IIC of III.

Volgens mij lijken de Quad en Mark series ook erg op elkaar. Maar ze zijn (beide) erg lastig in te stellen. Heb je daar wel genoeg tijd in gestoken bij de Quad?